نسل جدیدِ مزدا ۳ معرفی شد
نسل جدید مزدا ۳ به تازگی در ژاپن رونمایی شده است؛ این خودرو شباهت زیادی با نسل قبلی خود دارد. اما فرای این ویژگیهای ظاهری، فناوریهای جدیدی نیز در آن به کار گرفته شده است که یکی از این آنها، سامانهی G-Vectoring میباشد.
کد خبر :
۲۲۱۱۴
بازدید :
۱۵۸۹
نسل جدید مزدا ۳ به تازگی در ژاپن رونمایی شده است؛ این خودرو شباهت زیادی با نسل قبلی خود دارد. اما فرای این ویژگیهای ظاهری، فناوریهای جدیدی نیز در آن به کار گرفته شده است که یکی از این آنها، سامانهی G-Vectoring میباشد.
تاکنون فیسلیفت مزدا ۳، فقط برای کشور ژاپن (که با نام اکسلا شناخته میشود)، معرفی شده است. تشخیص تغییرات این خودرو نسبت به نسل قبلی آن، دشوار است؛ اما به طور کلی، تغییراتی در جلو پنجره و چراغهای جلوی آن مشاهده میشود. این تغییرات در بخش انتهایی خودرو بسیار نامحسوستر هستند و تنها فرم سپر آن تغییر کرده است. در مورد فضای داخلی خودرو، طراحان سعی کردند که خودرو را اندکی با کیفیتتر طراحی کنند که در نتیجه، شکل فرمان و طراحی داشبورد آن جدید شده است.
اما خبر مهم، بهکارگیری فناوری جدیدی به نام G-Vectoring در این مدل است. این فناوری، اولین مجموعه از سری تکنولوژیهای جدید فناوریهای دینامیک خودرویی Skyactive است که هدف آن بهبود کیفیت رانندگی ناوگان تولیدی مزدا به کمک تنظیم پیاپی اجزایی مانند پیشرانه، سامانهی انتقال قدرت، شاسی و بدنه است.
ایدهی نهفته پشت فناوری G-Vectoring، استفاده از کنترل پیشرانه برای بهبود عملکرد شاسی است. به این ترتیب، سطح گشتاور پیشرانه، بر پایهی ورودی دریافتی از سوی فرمان، کنترل میشود، تا بار عمودی وارده بر هر محور، کنترل شود و سامانهی کنترل کشش خودرو بهبود پیدا کند.
مزدا عنوان میکند که فناوری G-Vectoring، موجب هماهنگی بیشتر حرکت خودرو نسبت به عکسالعمل راننده میشود و همچنین نیاز به تصحیح و اصلاح در چرخش فرمان را کاهش میدهد و به بهبود کنترل و پایداری خودرو نیز کمک میکند. علاوه بر این تغییرات شتابگیری خودرو نرمتر خواهد شد که به تبع آن نوسانات انتقالی به کابین و سرنشینان کاهش مییابد.
مزدا ۳ جدید در پاییز سال جاری عرضه میشود. انتظار تغییری در خط پیشرانه و انتقال قدرت این خودرو نداریم که به این معنا است که مزدا ۳ مدل ۲۰۱۷ از پیشرانهی ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۵۵ اسببخاری در نسخهی پایه و پیشرانهی ۲.۵ لیتری ۴ سلیندر ۱۸۴ اسب بخاری در نمونهی قدرتمندتر، بهره میبرد.
منبع: motorauthority
ترجمه: زومیت
ایدهی نهفته پشت فناوری G-Vectoring، استفاده از کنترل پیشرانه برای بهبود عملکرد شاسی است. به این ترتیب، سطح گشتاور پیشرانه، بر پایهی ورودی دریافتی از سوی فرمان، کنترل میشود، تا بار عمودی وارده بر هر محور، کنترل شود و سامانهی کنترل کشش خودرو بهبود پیدا کند.
ترجمه: زومیت
۰