(تصاویر) زیباترین شاهکارهای صنعت خودروسازی آلمان

در این مطلب برخی از زیباترین خودروهایی را که از قلب صنعتی اروپا برخاستهاند معرفی خواهیم کرد.
فرادید| «آلمان» به عنوان بزرگترین سازنده خودرو در جهان و به خاطر مهندسی دقیق و بینقص خودروهایش شهرت زیادی دارد، اما آیا آلمان به عنوان سازندهی خودروهای زیبا هم معروف است؟ نه چندان. اگر به دنبال زیبایی هستید، به طور معمول «ایتالیا» حرف اول را میزند. اما این به این معنی نیست که زیبایی تحسینبرانگیز را در بین خودروهای آلمانی نمیتوان یافت.
به گزارش فرادید؛ در ادامه، برخی از زیباترین خودروهای آلمانی از جمله پورشه ۳۵۶ اسپیدستر، بیامو سری ۸ و مرسدس ۳۰۰SL گالوینگ را معرفی میکنیم که با طراحی منحصر به فرد و عملکرد برجسته، نمادهای هنر مهندسی و زیبایی در صنعت خودروسازی آلمان هستند.
پورشه ۳۵۶ اسپیدستر
گاهی اوقات بهترین طراحیها بدون زحمت خلق میشوند و بهترین نمونه پورشه ۳۵۶ اسپیدستر است. از دماغه منحنی آن تا چراغهای عمودی، چرخهای کوچک که تقریباً در بخشهای جانبی آن گم شدهاند و اگزوزهای دوقلو. این که این خودرو متعلق به استیو مککویین بود و در فیلم معروف «تاپ گان» به عنوان وسیله نقلیه کِلی مَکگیلیس ظاهر شد، جایگاه این خودرو را در فرهنگ عامه جاودانه کرده است. این خودرو بیشتر مبنایی برای پورشه ۹۱۱ شد.
بیامو سری ۸
بیامو در طول تاریخ خود خودروهای شگفتانگیزی ساخته است، از جمله خودرو ورزشی ۵۰۷ تا جانشین آن Z۸ و خودروهای کوپهای مانند E۹ CSi و E۲۴ سری ۶. امروزه این خودرو دقیقاً خلاف آن چیزیست که از خودرویی که وسط یک رکود اقتصادی به دنیا آمده انتظار میرود با نوک بلند و یک موتور V۱۲ که در برابر بحران سوخت رو به ظهور قرار دارد. با تعلیق نرم و حسی سنگین، سری ۸ هرگز به شهرت خود در قیاس با فراری نرسید، اما به عنوان نخستین خودروی V۱۲ دستی در دنیا، اعتبار GT آن تا همیشه قابل دفاع است.
پورشه ۹۶.۹۱۱ توربو
پورشه ۹۶۴ جوهره یک ۹۱۱ سریع را در خود محبوس کرده و آن را در قالبی زیبا به تصویر میکشد. این خودرو ترکیبی از تناسبات کوچک و خطوط منحنی یک ۹۱۱ کلاسیک با باله پشتی شبیه به دُم نهنگ، طاقهای چرخ بزرگ و چرخهای آلیاژی با رینگهای جداگانه و لاستیکهای ضخیم عقب است. همانطور که تیف نشان داد، توربو مانند یک اسکیتباز حرفهای از پیست Millbrook عبور کرد، از صفر تا ۶۲ مایل در ساعت در ۴.۷ ثانیه شتاب گرفت، به سرعت ۱۷۵ مایل در ساعت رسید و از ۷۰ تا ۰ مایل در ساعت را در کمتر از ۱۰۰ فوت ترمز کرد. این یعنی توربو یک ماشین همهفنحریف است.
وایسمِن GT
اگر به دنبال خودرویی کلاسیک برای دوران مدرن هستید، یک نام قطعاً در ذهن شما خواهد آمد: مورگان. مورگان به پایبندی به سنتها معروف است تا حدی که مردم میگویند شاسی آن از چوب ساخته شده است. در واقع، قاب این خودرو تنها برای نصب بدنه استفاده میشود. اما اگر میخواهید خودرویی با طراحی قبل از جنگ در آلمان داشته باشید، وایسمن GT پاسخ شماست.
وایسمن شکلی مشابه مورگان دارد با بدنهای شبیه به یک خودرو با چرخهای باز و کاورهایی که چرخها را میپوشانند، گریلی که محور عمودی جلوی خودرو را کشیده و یک عقب شیبدار که انگار برای نصب چرخ یدک طراحی شده باشد. زیر ویژگیهای کلاسیک و بدنه از جنس فیبر شیشهای، مدلهای کوپه یک بدنه مدرن از آلومینیوم متصل شده و موتور V۸ بیامو را پنهان کردهاند که این یعنی این خودرو قادرست در ۴.۶ ثانیه از صفر به ۶۲ مایل در ساعت برسد و سرعت نهایی آن ۱۷۴ مایل در ساعت است.
بیامو ۲۰۰۲ توربو
با توجه به پیشنهادات کنونی بیامو، ممکن است فراموش کنید پ این برند زمانی به خاطر تولید شکلهای جاودانی شناخته میشد که در دوره خود عالی به نظر میرسیدند و با گذر زمان بهتر میشدند. سری E۴.۳ و E۳.۵ مثالهای برجستهای هستند، اما برای این فهرست نمونه خاصتری را انتخاب کردیم: بیامو ۲۰۰۲ توربو! بیامو ۲۰۰۲ مانند یک فهرست چهارچرخ از ویژگیهای طراحی بیامو است که همه چیز را از چراغهای دوتایی معروف و کیدنی گریل گرفته تا انحنای هافمایستر و چراغهای دوقلوی عقب پوشش میدهد.
به جز نداشتن نشانهای M، بزرگترین سورپرایز در مورد ۲۰۰۲ موتور آن است. هیچ نشانهای از یک موتور شش سیلندر نرم و صاف وجود ندارد، در عوض یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ به کار رفته که به ۲۰۰۲ این امکان را میدهد تا به سرعت بیش از ۱۳۰ مایل در ساعت برسد و صفر تا ۶۲ مایل در ساعت را در هفت ثانیه طی کند.
پورشه ۹۰۴ کاررا GTS
در حالی که پورشه به خاطر ۹۱۱ مشهور است، خودروی بعدی این فهرست هیچ شباهتی به آن خودروی افسانهای ندارد. موتوراسپرت همیشه خودروهای زیبای زیادی تولید نمیکند، ما فهرستی داریم که این پدیده را توضیح میدهد، اما گاهی اوقات خودرویی مانند پورشه ۹۰۴ کاررا GTS آمده تا ثابت کند موتوراسپرت و زیبایی ظاهری میتوانند دست به دست هم بدهند.
این خودرو برای استفاده در خیابان بود و میتوانستید آن را به مسابقه برسانید، در پیست رقابت کنید و دوباره به خانه برگردید. این خودرو موفقیتهای زیادی کسب کرده از جمله قهرمانی در کلاس ۲.۰ لیتری در مسابقات جهانی تولیدکنندگان در سالهای ۱۹۶۴ و ۱۹۶۵ و همچنین قهرمانی در کلاس پروتوتایپ سال ۱۹۶۴. این خودرو از یک موتور چهار سوپاپه چهار سیلندر تخت بهره میبرد که ۱۸۲ اسب بخار قدرت تولید میکند و به آن این امکان را میدهد که از صفر تا ۶۲ مایل در ساعت را در کمتر از شش ثانیه طی کند و به سرعتی بیش از ۱۶۰ مایل در ساعت برسد.
فولکسواگن کارمن گیا
در حالی که خودروهایی مانند بیامو ۲۰۰۲ لحن خودروهای بعدی این برند را تعیین کردند، برای پیدا کردن شباهتی بین کارمن گیا و فولکسواگن گلفی که امروز میتوانید خریداری کنید، باید بسیار دقیق به آن نگاه کنید. حرکت استادانه فولکسواگن استخدام شرکت گیا برای طراحی بدنه بود. قسمت جلویی بزرگ و خطوط بدنهای که قسمتهای جلو و عقب چرخها را از هم جدا میکنند، در دنیای خودروها بیهمتا هستند.
در یک مقطع زمانی، گیا سریعترین خودرو در خط تولید فولکسواگن بود، اما با حداکثر سرعت ۸۲ مایل در ساعت، نمیتوان آن را خودرویی ورزشی نامید. اما ساده بود، با بیگل با سیستم خنککننده هوایی که این ماشین شیک را به یک کلاسیک ایدهآل برای یادگیری مکانیکهای پایه تبدیل کرده بود.
مرسدس ۳۰۰SL گالوینگ
مرسدس ۳۰۰ SL از قبل یکی از زیباترین خودروهای ساختهشده بود، اما مرسدس یک قدم فراتر گذاشت و درهای گالوینگ را اضافه کرد، طوری که این خودرو شبیه هیچ خودروی دیگری در بازار نبود. آن زمان، درهای گالوینگ در صنعت خودرو جدید بود و طرح منحصر به فرد آن، ۳۰۰SL را به یک کلاسیک ابدی تبدیل کرد.
موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر این خودرو قدرتی معادل ۲۲۳ اسب بخار تولید میکرد که آن را به خودرویی با شتاب و سرعت عالی تبدیل میکرد.
آئودی TT
بهترین خودروها لزوماً نیازی به هزینه میلیونها پوندی مانند مرسدس ۳۰۰SL ندارند، مثلاً نمونههای خوبی از آئودی TT را میتوان با چند هزار پوند خرید. شگفتانگیز است که بدانیم TT بیش از ۲۵ سال قدمت دارد اما هنوز هم ظاهری تازه و مدرن دارد. طراحی بیرونی و داخلی آن الهامگرفته از دایرهها است، زیرا به گفته تورستن وندزل، کسی که TT را به تولید رساند، دایرهها شکل گرافیکی کاملی ایجاد میکنند.
متاسفانه، رانندگی با TT آنطور که باید کامل نبود. این خودرو بر اساس مدل MK4 فولکسواگن گلف ساخته شده و هندلینگ آن به سمت حوصلهسربر بودن متمایل بود. زمانی که سرعت خودرو بیشتر از ۱۰۰ مایل در ساعت میشد، عقب خودرو میتوانست سبک شود و شما را بدون هیچ هشدار قبلی از جاده منحرف کند. این مشکلات منجر به از دست دادن جان بسیاری از رانندگان شد و آئودی مجبور شد اسپویلر عقب و سیستم ESP را به خودرو اضافه کند.
مترجم: زهرا ذوالقدر