تصاویر؛ شارژ باتری از طریق بدنه خودرو!؛ ایده منحصر به فرد مرسدس بنز

خودروهای الکتریکی راه درازی را پیمودهاند، اما همچنان با موانع قابل توجهی روبرو هستند. یکی از این مشکلات و موانع بزرگ، شارژ مجدد است؛ اما مرسدس بنز در حال کار بر روی یک راهحل هوشمندانه برای مقابله با آن است. مرسدس این ایده را رنگآمیزی خورشیدی مینامد و در حال تحقیق بر روی انواع جدیدی از ماژولهای خورشیدی است که میتوانند به طور یکپارچه بر روی بدنه خودروهای الکتریکی اعمال شوند.
مشکلات خودروهای برقی ضمن شناسایی و بررسی، نسبت به قبل کاهش یافته و شرکتهای بزرگی مانند مرسدس بنز، ایدههای جالب و منحصر به فردی را در این زمینه ارائه میدهند.
خودروهای الکتریکی راه درازی را پیمودهاند، اما همچنان با موانع قابل توجهی روبرو هستند. یکی از این مشکلات و موانع بزرگ، شارژ مجدد است؛ اما مرسدس بنز در حال کار بر روی یک راهحل هوشمندانه برای مقابله با آن است.
مرسدس این ایده را رنگآمیزی خورشیدی مینامد و در حال تحقیق بر روی انواع جدیدی از ماژولهای خورشیدی است که میتوانند به طور یکپارچه بر روی بدنه خودروهای الکتریکی اعمال شوند.
این تلاشها در نهایت میتواند راه را برای یک لایه رنگ بسیار نازک هموار کند که قادر به تولید برق کافی برای پیمودن بیش از ۱۴,۰۰۰ کیلومتر در سال باشد. این عد بسیار قابل توجه است، اما مربوط به شرایط ایدهآل در چین هستند. همچنین لازم به ذکر است که این مقدار کمتر از ۳۹ کیلومتر در روز است، بنابراین احتمالاً به طور کامل جایگزین شارژ سنتی نخواهد شد.
با این حال، امکان شارژ شدن تنها با پارک کردن در فضای باز جذابیت زیادی دارد و شرکتهای متعددی در حال بررسی این پتانسیل هستند. مرسدس بنز در حال بررسی یک سطح فتوولتائیک فعال با سلولهای خورشیدی است که راندمان ۲۰ درصدی دارند.
در مورد خودروهای برقی، مرسدس در حال کار بر روی یک میکروکنورتر قابل برنامهریزی است که میتواند در سطح سلول باتری نصب شود. این امر امکان تنظیم جداگانه سلولها را فراهم کرده و حتی خودروهای الکتریکی را بهتر میکند.
همانطور که این خودروساز توضیح داد، نتایج تحقیقات کنونی نشان میدهد که امکان تأمین خروجی ولتاژ بالا (HV) ثابت ۸۰۰ ولت، صرف نظر از وضعیت شارژ و وضعیت سلامت سلولهای جداگانه وجود دارد. این میتواند راه را برای بردهای طولانیتر، جریان انرژی بهینهشده برای شارژ دوطرفه و سطوح جدیدی از آزادی برای ماژولار شدن هموار کند.
این شرکت علاوهبر فعالیت در زمینه باتری و شارژ، در حال تحقیق بر روی یک سیستم ترمز نوآورانه و پایدارتر است که دیگر در چرخ قرار نمیگیرد. در عوض، این ترمز در یک واحد موتور-گیربکس ادغام شده است.
خودروساز آلمانی جزئیات زیادی ارائه نکرد، اما گفت که ترمز جدید به سختی فرسوده میشود و عملاً بدون نیاز به نگهداری است. این سیستم جدید همچنین زنگ نمیزند، ذرات آلاینده منتشر نمیکند و زیر بارهای سنگین عملکرد آن کاهش نمییابد. همچنین وعده داده شده که این سیستم ترمز کمصداتر باشد و تأثیرات مثبتی بر برد و راندمان داشته باشد.
در نهایت، مرسدس با دانشگاه واترلو کانادا بر روی محاسبات نورومورفیک کار میکند. این فناوری نحوه تفکر انسان را تقلید میکند و میتواند محاسبات هوش مصنوعی را به طور قابل توجهی کممصرفتر و سریعتر کند.
منبع: خبرآنلاین