تصاویر؛ کاردیان؛ کراس اوور خوب فرانسوی و یک خودرو مناسب برای خانواده

تصاویر؛ کاردیان؛ کراس اوور خوب فرانسوی و یک خودرو مناسب برای خانواده

در شهر، کاردیان چابک است، به لطف گشتاور خوب انجین و گیربکس فوق‌ العاده‌ ای که «سر وقت» دنده‌ ها را تعویض می‌ کند. نه گیر دارد، نه لغزش، نه کندی. گیربکس همیشه در دنده مناسب است و عکس ‌العمل سریع دارد.

کد خبر : ۲۵۱۶۰۵
بازدید : ۲۶

رنو کاردیان از سال 2023 تا کنون روی خط تولید قرار دارد. این محصول رنو از برزیل راهی کشورهای آمریکای لاتین می شود. کاردیان به عنوان کراس اوور در کلاس ساب کامپکت یا سگمنت بی قرار می گیرد.

این خودرو از منظر ابعاد برابر با 4119 میلیمتر در طول، 1770 میلیمتر در عرض، 1540 میلیمتر در ارتفاع و 2604 میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته است.

در ادامه نگاهی به تریم پریمیر اتوماتیک رنو کاردیان خواهیم داشت:

در نمای جلو، از پایین به بالا، با دریچه ‌ای برای ورود هوا و سنسورها در گوشه‌ هایی که چراغ‌ های مه ‌شکن قرار دارند مواجه هستیم. بالاتر، جلوپنجره‌ای با طرح «پیانو بلک» دیده می‌ شود که لوگوی جدید برند رنو را به ‌خوبی به نمایش گذاشته است. در طرفین، چراغ‌ های تمام LED قرار دارند.

خریداران می‌تواند از میان پنج رنگ شامل سفید، مشکی، دو نوع خاکستری و یک نارنجی انتخاب کند.

در نمای جانبی، رینگ ‌های آلیاژی دو رنگ و الماسی شکل توجه را جلب می ‌کنند که مخصوص نسخه Premiere هستند.

بدنه دو رنگ است؛ سقف مشکی است که تا نیمه ستون عقب پایین می ‌آید.

در فضای کابین و از همان ابتدا کیفیت ساخت و مواد استفاده ‌شده، از رقبای مستقیمش بالاتر به‌ نظر می ‌رسد. فرمان قابل تنظیم در ارتفاع و عمق است، اما عجیب آن‌ که با وجود جزئیات نارنجی زیاد در این نسخه، دوخت ‌های فرمان همچنان مشکی باقی مانده‌ اند. صندلی‌ ها دستی تنظیم می ‌شوند ولی راحت هستند. روکش آن ‌ها پارچه ‌ای است با طراحی مخصوص نسخه Premiere که شامل لوگوی رنو نیز می ‌شود.

در قسمت داشبورد، یک نمایشگر دیجیتال 7 اینچی برای اطلاعات کیلومتر داریم که قابلیت تنظیمات مختلف دارد، گرچه برخی از آن ‌ها در نگاه اول کمی پیچیده به ‌نظر می ‌رسند.

نمایشگر مالتی‌ مدیا 8 اینچی است با رابط کاربری ساده و مدرن. از اندروید اوتو و اپل کارپلی پشتیبانی می ‌کند، هم با کابل و هم به‌ صورت بی‌ سیم. همچنین کنترل ماهواره ‌ای معروف رنو هم حضور دارد.

نکته‌ای دیگر: این خودرو کلید ندارد. استارت آن با دکمه است و باز و بسته شدن درها با کارت معروف برند رنو انجام می‌ شود که با نزدیکی به خودرو هم فعال می‌شود. البته چندان کاربردی نیست ولی کاربران در نظرسنجی های رنو  گفته‌ اند این سیستم فناورانه را دوست دارند، پس بستگی به سلیقه مشتری دارد.

داخل کابین 4 پورت USB و یک خروجی 12 ولت داریم.

در ردیف عقب فضا برای دو بزرگسال مناسب است، اما دریچه تهویه مجزا وجود ندارد. ظرفیت صندوق عقب 410 لیتر است

رنو روی بحث ایمنی کاردیان تاکید زیادی دارد و دلیل خوبی هم دارد. این خودرو دارای شش ایربگ و سامانه‌ های کمکی مختلفی است، از جمله:

کروز کنترل تطبیقی

ترمز اضطراری خودکار

محدودکننده سرعت

هشدار نقطه کور

هشدار برخورد از جلو

سنسورهای پارک جلو و عقب

کمک حرکت در سربالایی

یکی از بزرگ ‌ترین نوآوری ‌های کاردیان در تریم های Premiere Edition ، Evolution 200 و Techno 200 انجین آن است:

انجینی سه سیلندر، توربوشارژ، با حجم یک لیتر، زنجیر تایم، توان 120 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن‌ متر. این انجین به گیربکس دوکلاچه خودکار مجهز است، همان گیربکسی که در چند مدل دیگر گروه رنو هم به‌ کار رفته است. این گیربکس 6 سرعته است با شیفتر پشت فرمان. دسته ‌دنده کوچک آن شبیه ریش ‌تراش‌ های برقی است!

فرمان در سرعت ‌های پایین فوق‌ا لعاده نرم است، طوری‌ که می ‌توان آن را با یک انگشت چرخاند. موتور صدای کمی دارد و برخلاف تصور عموم در مورد انجین های سه سیلندر، اصلا لرزش ندارد.

در شهر، خودرو چابک است، به لطف گشتاور خوب انجین و گیربکس فوق‌ العاده‌ ای که «سر وقت» دنده‌ ها را تعویض می‌ کند. نه گیر دارد، نه لغزش، نه کندی. گیربکس همیشه در دنده مناسب است و عکس ‌العمل سریع دارد.

در شهر، مصرف ترکیبی سوخت حدود 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

رنو کاردیان پریمیر

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید