تصاویر؛ معرفی پورشه کاین برقی، قوی‌ترین شاسی‌بلند جهان با ۱۱۵۵ اسب بخار!

تصاویر؛ معرفی پورشه کاین برقی، قوی‌ترین شاسی‌بلند جهان با ۱۱۵۵ اسب بخار!

پورشه با رونمایی از کاین الکتریکی، قدرتمندترین خودروی جاده‌ای تاریخ خود را با ۱۱۵۵ اسب بخار قدرت و شتاب ۲.۴ ثانیه‌ای معرفی کرد.

کد خبر : ۲۷۱۹۳۳
بازدید : ۱۲

پورشه سرانجام از کاین الکتریکی رونمایی کرد؛ یک شاسی‌بلند تمام برقی که نه‌تنها فصل جدیدی را برای پرفروش‌ترین محصول این شرکت آغاز می‌کند، بلکه با نسخهٔ توربو، لقب قدرتمندترین خودروی جاده‌ای تاریخ پورشه را نیز از آن خود کرده است. این هیولای ۱۱۵۵ اسب بخاری، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را تنها در ۲.۴ ثانیه ثبت می‌کند تا تعریفی دوباره از عملکرد در دنیای شاسی‌بلندهای برقی ارائه دهد. کاین الکتریکی یک مدل کاملاً جدید است که بر پایهٔ پلتفرم PPE (مشترک با ماکان الکتریکی) ساخته شده و صرفاً نسخهٔ برقی‌شدهٔ کاین فعلی نیست. این پلتفرم جدید، فاصلهٔ محوری را ۱۳۰ میلی‌متر افزایش داده که نتیجهٔ آن، فضای پای بسیار بیشتر برای سرنشینان عقب است.

15_11zon
 

این شاسی‌بلند اسپرت در دو نسخه عرضه می‌شود. مدل پایه، با قیمت ۱۰۹ هزار دلار، در حالت عادی ۴۰۸ اسب بخار و با فعال‌سازی لانچ کنترل، تا ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت در ۴.۵ ثانیه کافی است؛ اما ستارهٔ اصلی، مدل کاین توربو الکتریکی با قیمت ۱۶۳ هزار دلار است. این مدل در حالت عادی ۸۵۷ اسب بخار قدرت دارد، اما با استفاده از حالت لانچ کنترل، قدرت آن به رقم باورنکردنی ۱۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متر می‌رسد.

16_11zon
 

هر دو مدل از یک باتری ۱۱۳ کیلووات ساعتی بهره می‌برند که به لطف معماری ۸۰۰ ولتی و سیستم خنک‌کاری بهینه، می‌تواند تحت شرایط ایده‌آل با توانی تا ۴۰۰ کیلووات شارژ شود. این یعنی شارژ باتری از ۱۰ تا ۸۰ درصد در کمتر از ۱۶ دقیقه انجام می‌شود. پورشه همچنین برای اولین بار در آمریکا، گزینهٔ شارژ القایی (بی‌سیم) را با توان ۱۱ کیلووات ارائه می‌دهد که به کاربر اجازه می‌دهد تنها با پارک کردن خودرو روی یک پد مخصوص، آن را شارژ کند. پورشه برد این خودرو را برای بازار اروپا بر اساس چرخه WLTP حدود ۶۴۰ کیلومتر تخمین زده است.

17_11zon
 

سیستم تعلیق بادی تطبیقی به‌صورت استاندارد روی هر دو مدل وجود دارد و نسخهٔ توربو به دیفرانسیل عقب با قابلیت توزیع گشتاور نیز مجهز شده است. سیستم فرمان‌پذیری محور عقب و سیستم پیشرفتهٔ سواری فعال پورشه نیز به‌عنوان آپشن قابل سفارش هستند. سیستم بازیابی انرژی ترمز نیز آن‌قدر قدرتمند است که به گفتهٔ پورشه، ۹۷ درصد از ترمزگیری‌های روزمره بدون نیاز به استفاده از ترمزهای فیزیکی انجام می‌شود.

18_11zon
 
19_11zon
20_11zon
21_11zon

در بخش طراحی، پورشه با الهام از ماکان الکتریکی، خطوط بدنهٔ کاین را تیزتر کرده، کاپوت را پایین‌تر آورده و از شیشه‌های بدون فریم برای درها استفاده کرده است. در نمای عقب، نوار LED سه‌بعدی خودنمایی می‌کند. این تغییرات آیرودینامیک خودرو را نیز بهبود بخشیده و ضریب درگ آن را به رقم فوق‌العادهٔ ۰.۲۵ رسانده است. در داخل کابین، نمایشگر جدید شناور که تقریباً تمام داشبورد را پوشش می‌دهد، در کنار نمایشگر ۱۴.۹ اینچی برای سرنشین و یک نمایشگر هدآپ ۸۷ اینچی با واقعیت افزوده، فضایی کاملاً دیجیتال را خلق کرده‌اند. خوشبختانه، پورشه دکمه‌های فیزیکی را برای کنترل تهویه و صدا حفظ کرده است.

22_11zon
 
23_11zon
24_11zon
25_11zon
26_11zon
27_11zon
28_11zon

تحویل پورشه کاین الکتریکی مدل ۲۰۲۶ در بازار آمریکا از اواخر تابستان ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. پورشه تأیید کرده که نسخه‌های بنزینی و هیبریدی کاین همچنان در کنار مدل برقی تولید خواهند شد تا طرفداران پیشرانه‌های بنزینی را هم راضی نگه دارد.

29_11zon

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید