قیمت حیرت‌انگیز این نقاشی؛ 5 تریلیون تومان!

قیمت حیرت‌انگیز این نقاشی؛ 5 تریلیون تومان!

تخمین زده شده که یک تابلوی نقاشی کمیاب از مجموعه‌ی معروف «امپراتوری نور» اثر رنه ماگریت پاییز امسال در حراج کریستیز نیویورک به قیمت بیش از ۹۵ میلیون دلار به فروش برسد!

کد خبر : ۲۰۶۹۷۹
بازدید : ۱۱۰

فرادید| تخمین زده شده که یک تابلوی نقاشی کمیاب از مجموعه‌ی معروف «امپراتوری نور» اثر رنه ماگریت پاییز امسال در حراج کریستیز نیویورک به قیمت بیش از ۹۵ میلیون دلار به فروش برسد؛ مبلغی که می‌تواند رکورد هنرمند سوررئالیست را در حراج بشکند و یک پیروزی بزرگ را برای خانه‌ی حراج به ارمغان بیاورد. 

به گزارش فرادید، رنه ماگریت (René Magritte) نقاش بلژیکی، یکی از برجسته‌ترین نمایندگان سوررئالیسم در نقاشی و ابداع‌کنندهٔ جناس تصویری بود. «امپراتوری نور» (L’empire des lumières) از سال ۱۹۵۴، یکی از ۲۷ تابلویی است که در آن‌ها، رنه ماگریت با به تصویر کشیدن آسمان روشن بر فراز صحنه تاریک خیابان، مفهوم «نور» را کاوش کرده است. 

سال ۲۰۲۲، یکی دیگر از آثار این مجموعه با فروش ۵۹.۴ میلیون پوندی (۷۹.۷ میلیون دلار آن زمان) در ساتبیز لندن، تقریباً سه برابر رکورد قبلی هنرمند بلژیکی بود. 

1

امپراتوری نور اثر رنه ماگریت

نقاشی کنونی متعلق به املاک میکا اِرتِگون، طراح داخلی است که با احمد ارتگون، یکی از بنیانگذاران آتلانتیک رکوردز و یک کلکسیونر هنری پرکار ازدواج کرد. از دیگر آثاری که قرارست در فروش مجموعه او گنجانده شود، می‌توان به آثاری از خوان میرو، دیوید هاکنی و حتی یک عکس پولاروید از خود ارتگون که توسط اندی وارهول گرفته شده، اشاره کرد. 

مکس کارتِر، نایب‌رئیس هنر قرن بیستم و بیست و یکم کریستی گفته: «اما از بین تمام آثاری که ماگریت با آن‌ها زندگی کرده، امپراتوری نور تقریباً فلسفه‌ی زیبایی‌شناختی او را در تعادل و قید وبندی که دارد به تصویر کشیده است. این اثر نمادی از سورئالیسم و مسلماً بهترین، ماهرانه‌ترین و زیباترین اثر مجموعه است.» 

فروش اختصاصی مجموعه ارتگون روز ۱۹ نوامبر در نیویورک همراه با حراج‌های روزانه بعدی و دو فروش آنلاین برگزار خواهد شد. 

سخنگوی خانه حراج گفته که بخش قابل‌توجهی از درآمد این حراج به ابتکارات بشردوستانه اختصاص خواهد یافت. ارتگون در طول حیات خود از اهدافی مانند برنامه بورس تحصیلی فارغ‌التحصیلان علوم انسانی در دانشگاه آکسفورد، جاز در مرکز لینکلن و صندوق آثار جهانی پشتیبانی کرد.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید