رویای المپیک والیبالی‌ها بر باد رفت؟

رویای المپیک والیبالی‌ها بر باد رفت؟

تیم ملی والیبال ایران با شکست مقابل ژاپن نزدیک به پنج امتیاز را در رنکینگ جهانی از دست داد و از شانس کسب سهمیه المپیک دورتر شد.

کد خبر : ۱۴۸۸۸۱
بازدید : ۱۱

بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی ارومیه با مشخص‌شدن تیم قهرمان پایان یافت. در فینال، تیم ملی والیبال ایران با نتیجه سه بر صفر مغلوب ژاپن شد تا والیبال ژاپن در صدر آسیا قرار بگیرد.

دیدار نهایی ایران و ژاپن در سه ست و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۸ به سود سامورایی‌ها پایان یافت.

مسابقات قهرمانی آسیا اهمیت زیادی در مسیر کسب سهمیه المپیک داشت جایی که شاگردان بهروز عطایی می‌توانستند با قهرمانی در این رقابت‌ها به رقم قرار گرفتن در گروه سخت مسابقات جهانی بازهم مسیر خود را برای کسب سهمیه المپیک هموار کنند اما این فرصت به راحتی در مقابل چشم هزاران هوادار ایرانی از دست رفت و ژاپن ۳۰ امتیاز این مسابقات را علاوه بر قهرمانی کسب کرد. 

تیم ملی والیبال ژاپن، رقیب اصلی ایران در آسیا، پس از پیروزی مقابل ایران در فینال مسابقات قهرمان آسیا موفق شد ۴.۹۹ امتیاز کسب کند تا با مجموع ۳۳۴.۳۴ امتیاز در رده پنجم دنیا بایستد.

تیم ملی والیبال ایران هم با شکست مقابل ژاپن ۴.۹۹ امتیاز از دست داد تا با مجموع امتیاز ۲۴۳.۵۵ همچنان در رده دهم جهان ایستاده باشد.

تیم ملی والیبال هلند با مجموع امتیاز ۲۳۲.۹۶ در رده یازدهم جهان ایستاده و یکی از تعقیب‌کننده‌های جدی والیبال ایران به شمار می‌آید البته با توجه به پیش رو بودن مسابقات والیبال جام ملت‌های اروپا جایگاه دهمی ایران از سوی تیم‌های بسیاری تهدید خواهد شد.

در شرایطی که پیش از این مسابقات در رسانه ها اولتیماتوم رئیس فدراسیون والیبال به سرمربی تیم ملی مبنی بر اینکه هر نتیجه‌ای جز قهرمانی شکست است انتشار یافته بود اما در نهایت انگار گزینه اول و آخر فدراسیون والیبال بهروز عطایی است و در شرایطی که انتقادات و فشار زیادی نسبت به تیم ملی وجود دارد، اسامی کادر فنی تیم ملی با سرمربیگری بهروز عطایی برای مسابقات آسیایی رد شده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید