گران ترین قرارداد تاریخ بسته شد؛ مرد ۷۰۰ میلیون دلاری

گران ترین قرارداد تاریخ بسته شد؛ مرد ۷۰۰ میلیون دلاری

قرارداد تاریخی شوهی اوتانی جدای از مبلغش یکی از عجیب‌ترین قراردادهای تاریخ هم به شمار می‌رود!

کد خبر : ۱۶۶۲۴۳
بازدید : ۴۰

قرارداد ٧٠٠ میلیون دلاری شوهی اوتانی با لس آنجلس داجرز رسمی شد تا بالاتر از مسی و رونالدو گران‌ترین قرارداد ورزشی جهان را به نام خود ثبت کند و حالا مشخص شده که این قرارداد نکات خاص و عجیبی دارد.

طبق قانون لیگ بیسبال که در CBA به تصویب رسیده، تیم‌ها می‌توانند قرارداد بازیکن‌های خود را فارغ از ارزش آن به عقب بیندازند. یعنی تیم می‌تواند قراردادی که ٥ سال ارزش دارد را ١٠ سال طول دهد. این کار به این دلیل انجام می‌شود که مالیات کمتری در سال به تیم تعلق بگیرد.

حالا جالب است بدانید شوهی اوتانی به انتخاب خودش با داجرز به توافق رسیده تا قراردادش را عقب بیندازد. به این ترتیب او در ١٠ سال آینده تنها ٢٠ میلیون دلار دریافت می‌کند و ٦٨٠ میلیون دلار از قرارداد او از سال ٢٠٣٤ تا تا ٢٠٤٣ پرداخت می‌شود؛ با این کار، مالیات عجیبی که به این قرارداد تعلق می‌گیرد، حدود ٤٦ میلیون دلار می‌شود که عددی بسیار کم برای چنین قراردادی است و اقدام اوتانی به داجرز کمک فراوانی می‌کند تا بتواند هزینه بیشتری در نقل و انتقالات و قرارداد بازیکنان داشته باشد.

او حدود ٥٠ میلیون دلار در سال از تبلیغات و قراردادهای خارج از ورزش درآمد دارد و برای همین به داجرز اعلام کرده که عجله‌ای برای دریافت دستمزد قرارداد جدیدش ندارد!

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید