(ویدئو) مراسم شست‌وشوی داخل خانه خدا

(ویدئو) مراسم شست‌وشوی داخل خانه خدا

شست‌وشوی کعبه از سنت پیامبر (ص) در هنگام فتح است که در سال هشتم هجرت پیامبر این کار را انجام داد و بعد از آن تا امروز ادامه یافت.

کد خبر : ۱۴۵۱۱۲
بازدید : ۱۴۲

مراسم شست‌وشوی داخل کعبه با ابزاری از جمله مخلوط آب زمزم و گلاب روز چهارشنبه انجام شد.

فرارو نوشت: خبرگزاری عربستان سعودی (SPA) و شبکه الاخباریه تصاویری از داخل خانه خدا را هنگام انجام مراسم شست‌وشو منتشر کرد‌ه‌اند.

خبرگزاری عربستان نوشت: شاهزاده بدر بن سلطان بن عبدالعزیز، معاون فرماندار منطقه مکه مکرمه امروز مفتخر به شستن کعبه مقدس از طرف خادم حرمین شریفین، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان شد.

معاون فرماندار مکه مکرمه، فضای داخلی کعبه را با آب زمزم مخلوط با گلاب، شست‌وشو داد. همچنین در این مراسم شیخ عبدالرحمن السدیس رئیس کل امور مسجد الحرام و مسجد نبوی شرکت کرد.

در مراسم شستن کعبه مأموران سعودی بخشی از مطاف و اطراف کعبه را مسدود کرده و پس از قرار دادن پله جلوی در ورودی کعبه، فضا را برای حضور مسؤولان این کشور مهیا کردند.

سال گذشته محمد بن سلمان و جمعی از نمایندگان کشور‌های اسلامی درون کعبه را شست‌وشو دادند.

درون خانه خدا هیچ چراغی وجود ندارد و عملیات شست‌وشوی کعبه پس از اذان صبح صورت می‌گیرد. در داخل خانه خدا ستون‌هایی چوبی با روکش‌هایی پوشانده شده است و در ارتفاع پنج متری بین ستون‌ها، مفتون‌هایی آهنی قرار دارد که هدایای مختلف همچون ظروف، آفتابه مسی و ... در آن قرار دارد.

بر اساس اعلام ریاست امور حرمین شریفین شست‌وشوی کعبه از سنت پیامبر (ص) در هنگام فتح است که در سال هشتم هجرت پیامبر کعبه را شست‌وشو داد و بعد از آن تا امروز ادامه یافت.

 

حجم ویدیو: ۱۸.۶۴M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۱۸ دانلود ویدیو
۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید