کارشناسان می‌گویند:

«بیانسه» مسئول بالا رفتن تورم در سوئد؟!

 «بیانسه» مسئول بالا رفتن تورم در سوئد؟!

مایکل گرن تخمین زد که تقاضای اضافی طرفداران بیانسه، دلیل دو سوم افزایش قیمت‌ها بود که ماه می در بخش گردشگری مشاهده شد.

کد خبر : ۱۳۷۸۱۲
بازدید : ۴۱۰

سفر بیانسه، خواننده مشهور آمریکایی به سوئد برای برگزاری تور جهانی «رنسانس» خود در ماه گذشته به عنوان عامل اصلی افزایش قیمت ها در این کشورها شناخته شد و مصرف کنندگان سوئدی اکنون بیانسه را برای مبلغ بالای قبض های خود مقصر می‌دانند.

اقتصاددان ارشد دانسکه بانک، بزرگترین بانک در کشور همسایه، دانمارک، هفته گذشته گفت که تصمیم این خواننده برای آغاز نهمین تور جهانی خود با عنوان «رنسانس» در ماه گذشته در استکهلم منجر به افزایش قیمت هتل ها و رستوران ها در این منطقه شد؛ زیرا ده ها هزار نفر از هواداران این خواننده برجسته به این شهر سرازیر شدند.

مایکل گرن تخمین زد که تقاضای اضافی طرفداران بیانسه، دلیل دو سوم افزایش قیمت‌ها بود که ماه می در بخش گردشگری مشاهده شد.

این موضوع به نوبه خود باعث شد میزان کاهش تورم نسبت به آنچه انتظار می‌رفت کمتر باشد. آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تورم سالانه قیمت مصرف کننده در ماه می از ۱۰.۵ درصد در ماه قبل به ۹.۷ درصد کاهش یافته است، در حالی که اقتصاددانان نظرسنجی رویترز کاهش بیشتری (تا ۹.۴ درصد) را پیش بینی کرده بودند.

بیانسه مقصر بالا رفتن تورم در سوئد شناخته شد

گرن می‌گوید: «مسلما این موضوع عادی نیست. ستاره‌ها همیشه اینجا می‌آیند، اما ما به ندرت اثراتی مانند این را می‌بینیم.»

گرن گفت که بسیاری از طرفداران برای دو کنسرت این خواننده که همه بلیت‌هایش خیلی زود به فروش رسید، به سوئد سفر کرده بودند زیرا قیمت آن نسبت به جاهای دیگر نسبتا ارزان‌تر بود و پول رایج «بسیار ضعیف» سوئدی، قدرت خرید آنها را افزایش داد.

برخی از طرفداران آمریکایی بیانسه در ماه فوریه گفتند که بلیت کنسرت های این خواننده در سوئد را با تخفیف هنگفت نسبت به آمریکا تهیه کرده‌اند.

گرن اشاره کرد که تعداد محدودی هتل و اقامتگاه در منطقه استکهلم وجود دارد و هتل‌هایی که تا ۵۰ کیلومتری پایتخت قرار دارند نیز قیمت‌های خود را افزایش دادند.

با این حال، او انتظار دارد که اثر بیانسه بر بخش‌هایی از اقتصاد این کشور کوتاه مدت باشد و قیمت هتل ها در ماه ژوئن کاهش یابد.

گرن گفت که بروس اسپرینگستین، خواننده راک و فولک آمریکایی هم قرار است اواخر این ماه در شهر گوتنبرگ سوئد سه اجرا داشته باشد که آن هم می‌تواند موجب بالا رفتن قیمت‌ها شود، اما احتمالش کمتر است. او گفت: «اتفاقی که در مورد بیانسه افتاد کمی خاص بود.»

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید