(تصاویر) آخرین مبارزه محمد علی کلی؛ چه اتفاقی برای اسطوره افتاد؟

(تصاویر) آخرین مبارزه محمد علی کلی؛ چه اتفاقی برای اسطوره افتاد؟

این مبارزه در مرکز ورزشی ناتمام ملکه الیزابت برگزار شد. وقتی مردم برای دیدن مبارزه رسیدند، متوجه شدند که نمی‌توانند وارد شوند، زیرا کلید دروازه اصلی ورودی گم شده بود. وقتی کلید پیدا شد، مشخص شد که هیچ دستکش بوکسی در محل مسابقه وجود ندارد.

کد خبر : ۱۶۵۹۴۴
بازدید : ۴۶۰

فرادید| 43 سال قبل، دنیای ورزش بوکس شاهد آخرین مسابقه یکی از بزرگترین چهره‌های این ورزش بود: محمد علی.

به گزارش فرادید، آخرین مبارزه محمد علی در برابر ترور بربیک که به عنوان "درام در باهاما" نامگذاری شد، یک مسابقه بوکس ده راندی بود که در 11 دسامبر 1981 در شهر ناسائو پایتخت باهاما برگزار شد.

علی در این زمان 39 ساله بود و بربیک 27 ساله بود. این مبارزه با پیروزی بربیک از طریق تصمیم متفق القول  داوران و امتیاز بیشتر بربیک به پایان رسید. این آخرین مسابقه بوکس علی بود.

قبل از مبارزه، علی ادعا کرد که "حتی بهترین پزشکان سفیدپوست" وضعیت جسمی او را پس از مبارزه قبلی خود با لری هلمز مناسب اعلام کرده بودند.

علی امیدوار بود از این مبارزه به عنوان راهی برای کسب عنوان قهرمانی در برابر مایک ویور قهرمان انجمن جهانی بوکس استفاده کند و در اینباره گفت: صحنه برای من آماده شده است.

20

وزن علی درست قبل و حین مبارزه 236 پوند (107 کیلوگرم) بود. فروش بلیط برای مبارزه به قدری کم بود و کند پیش می‌رفت که برگزارکنندگان مسابقه در نهایت آنها را با تخفیف زیاد عرضه کردند تا جایی که قیمت بلیط از 50 دلار به 5 دلار رسید.

در نهایت، کمتر از 7500 نفر از نزدیک شاهد این رقابت بودند. هیچ شبکه آمریکایی حتی در حد پیشنهاد برای پخش زنده این مسابقه پیشقدم نشده بود. با این حال، شبکه ONTVاین مبارزه را پوشش داد و تنها در شهر سینسیناتی، اوهایو پخش شد.

این مبارزه در مرکز ورزشی ناتمام ملکه الیزابت برگزار شد. وقتی مردم برای دیدن مبارزه رسیدند، متوجه شدند که نمی‌توانند وارد شوند، زیرا کلید دروازه اصلی ورودی گم شده بود. وقتی کلید پیدا شد، مشخص شد که هیچ دستکش بوکسی در محل مسابقه وجود ندارد.

همچنین هیچ زنگی برای نشان دادن پایان یک دور مبارزه وجود نداشت. در نهایت باید برای این کار از یک زنگوله گاو که با عجله تهیه شده بود استفاده شد. به دلیل کم بودن قیمت بلیط تماشاگران، بربیک از مبارزه خودداری کرد، مگر اینکه قبل از مبارزه دستمزد خود را دریافت کند. مبارزه با بیش از دو ساعت تاخیر شروع شد.

 در راندهای اول، علی سعی کرد چند حمله انجام دهد، اما این ترکیبات بی نتیجه ماند و او روی طناب‌ها عقب رانده شد. در راند پنجم، علی چند ضربه محکم و سپس ترکیبی ازهوک راست-چپ-راست روی بربیک زد، اما در راند ششم علی به تدریج داشت خسته می‌شد. در آخرین دور، علی کاملاً خسته شده بود.

حملات بربیک در راندهای آخر به او اجازه داد تا از نظر امتیاز برنده شود. دو داور امتیاز 97-94 را به نفع بربیک صادر کردند و دو داور دیگر 99-94 به نفع او رای دادند.

22

یک کنفرانس مطبوعاتی در طبقه دوم مسافرخانه هالیدی که در جزیره پارادایس در حال بازسازی بود، در ساعت 10:30 صبح روز بعد از مبارزه برگزار شد. در اینجا بود که علی که با 30 دقیقه تاخیر وارد شد و سرانجام به این امر اعتراف کرد که دوران بوکس او به پایان رسیده است.

علی گفت: زمان من به پایان رسیده است. باید با واقعیت‌ها روبرو شوم برای اولین بار احساس می کنم 40 ساله هستم. می‌دانم که اینجا پایان است. من دیوانه نیستم. بعد از هلمز بهانه‌هایی داشتم: خیلی سبک بودم، درست نفس نمی‌کشیدم. این بار هیچ بهانه‌ای نیست، اما حداقل زمین نخوردم. نه عکسی از من روی زمین یا از افتادن من از میان طناب‌ها، نه دندان شکسته‌ای و نه خونی وجود دارد. همه ما گاهی می‌بازیم. همه ما پیر می شویم.

علی تاکید کرد: به ‌خاطر من، تمام دنیا اکنون بوکس را تماشا می‌کنند.

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید