(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی دوا لیپا خواننده جوان

(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی دوا لیپا خواننده جوان

دوا لیپا یکی از بهترین خوانندگان نسل جوان است که جذابیت منحصر به فردی دارد. او هم‌اکنون در اینستاگرام با بیش از 90 میلیون دنبال کننده به عنوان یکی از محبوب‌ترین هنرمندان جهان شناخته می‌شود. در ادامه متن همراه ما باشید تا نگاهی بر زندگی داوا لیپا خواننده محبوب پاپ داشته باشیم.

کد خبر : ۲۰۷۲۳۱
بازدید : ۱۰۶۰

دوا لیپا در سال 1995 در شهر لندن و از خانواده‌ای آلبانیایی متولد شد. او یک خواهر و برادر دارد که رابطه عاطفی بسیار نزدیکی را با آن‌ها دارد.

البته خانواده دوا لیپا از مسلمانان بلوک شرق هستند و مادربزرگش نیز اعلام کرده است که در جوانی عضو حزب کمونیست بوده است. همین مادربزرگ نیز نام وی را دوا گذاشت که در زبان آلبانیایی به معنای  عشق  است.

91_11zon (2)

مهاجرت به آلبانی و بازگشت به انگلیس

دوا لیپا 13 ساله بود که با وقوع انقلاب در کوزو (بخشی از آلبانی) خانواده او به کشور مادرزادی خود بازگشتند. دوا لیپا در کشور آلبانی به یادگیری زبان آلبانیایی پرداخت و دو سال بعد به صورت کامل این زبان را فرا گرفت.

خود او بارها اعلام کرده است که به این زبان افتخار می‌کند. در این دوره به دلایلی، خانواده لیپا تصمیم گرفتند که باری دیگر به کشور انگلستان بازگردند. بعد از بازگشت به انگلستان دوا لیپا به صورت جدی وارد مدرسه موسیقی شد.

دوآ که می‌خواست با موسیقی حرفه‌ای بسازد، از کوزوو به لندن بازگشت و با دوستانش در یک آپارتمان شریک شد. «آشپزی و تمیز کردن… سخت بود. منظورم این است که فهمیدن اینکه بعد از من کسی قرار نیست پاکسازی کند، سخت بود!» Dua سال گذشته به NME گفت. «اینجور چیزها واقعاً باعث شد قبل از زمانم بزرگ شوم. مامانم یه بار اومد عیادت، کمد لباسمو باز کرد و گفت: «این همه لباس چیه؟» گفتم: «این همه لباس‌های کثیفی هستند که من هرگز نشوییم!»

آپلود آهنگ‌ها در یوتیوب

92_11zon (1)

دوا لیپا در سن 15 سالگی شروع به خواندن موسیقی‌ های افراد مشهور کرده و آن‌ها را در فضای یوتیوب به اشتراک گذاشت.

او در یوتیوب هزاران بازدید به دست آورده و موفق شد به عنوان یک خواننده کمی که شده برای خود درآمد داشته باشد. در این دوره دوا لیپا به عنوان پیشخدمت رستوران نیز کار می‌کرد. در یکی از شب‌ها، یکی از مشتریان به او پیشنهاد کار به عنوان مدل را داده و بدین‌سان دوا لیپا وارد کار هنری شد.

شرکت در مسابقه استعدادیابی

داوا لیپا در سال 2013 وقتی که 18 ساله بود در مسابقات خوانندگی شرکت کرد. او در این مسابقه با رای مستقیم مردم به دوره نیمه‌نهایی رفته و  موفق  شد مقام اول را کسب کند.

بعد از این مسابقه کمپانی Tap Management به سراغ دوا لیپا رفته و با او قرارداد همکاری امضا کرد. این کمپانی حقوقی به دوا اختصاص داد تا او دوباره مجبور به کار در رستوران‌ها نشود.

همان‌طور که گفتیم دوآ حرفه موسیقی را در سن 14 سالگی با بازخوانی آهنگ ‌های خوانندگانی از جمله کریستینا آگیلرا و نلی فورتادو در یوتیوب آغاز کرد. وی در سال 2015 با شرکت وارنر برادر رکوردز قرارداد بست و اولین کار تکی خود را منتشر کرد.

شهرت جهانی

93_11zon (2)

در سال 2015 وقتی که دوا لیپا 15 ساله بود؛ شهرت جهانی او آغاز شد. او نخست آهنگ New Love و سپس آهنگ Be The One را منتشر کرد.

این دو موسیقی تقریبا تمامی رکوردها را جابجا کرده و توانست در کمتر از چند ماه به رکورد چندین میلیون بازدید برسد. همین موضوع از دوا لیپا یک ستاره مشهور جهانی ساخت.

دوا لیپا برنده گرمی می‌شود

لیپا در سال 2019 برنده جایزه گرمی بهترین هنرمند جدید شد و برای تک‌آهنگ «الکتریسیته» با سلک سیتی جایزه بهترین ضبط رقص گرمی را دریافت کرد.

نوستالژی آینده (2020) دومین آلبوم لیپا بود که نخستین آلبوم نامبروان او در بریتانیا شد و جایزه گرمی بهترین آلبوم آواز پاپ را دریافت کرد.

تک‌آهنگ آغازین آن، «حالا شروع نکن» به یکی از موفق‌ترین تک‌آهنگ‌های 2020 تبدیل شد؛ این یکی از چهار ترانه (تنها ترانه از یک هنرمند زن) بود که تمام سال 2020 را در جدول بیلبورد هات 100 گذراند.

موفقیت این آلبوم با انتشار تک‌آهنگ‌های «فیزیکی»، «دلم را بشکن» و «شناور» ادامه پیدا کرد.

زندگی شخصی

94_11zon (1)

در سال 2013 وقتی دوا لیپا 18 ساله بود رابطه‌ای را با آشپز انگلیسی به نام Isaac Carew آغاز کرد که در سال 2017 این رابطه بعد از 4 سال به پایان رسید.

سپس او مدت کوتاهی از سال 2017 تا 2018 با خواننده اصلی گروه موسیقی LANY در رابطه بود که این رابطه هم به جدایی انجامید.

دوا لیپا بعد جایی از Paul Jason Klein از سال 2019 دوباره رابطه‌اش را با Carew از سر گرفت اما از ژوئن 2019 با انور حدید (مدل آمریکایی) وارد رابطه شد. اما این رابطه نیز در سال 2022 به پایان رسید و دوا لیپا سگی را خریداری کرده و نام آن را جی جی (نام خواهر انور) گذاشت که این عمل او در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای داشت.

دوا لیپا بعدها درباره انور حدید گفت: ما خاطرات بسیار خوبی باهم داریم، و لحظات خوبی را برای همدیگر رقم زدیم که مطمئنم نظر هردوی ما در مورد این موضوع مثبت است. من و انور معمولاً از اشتراک‌گذاری لحظات شاد و جذابمان دریغ نمی‌کنیم و از آن نیز  لذت  می‌بریم. برای به اشتراک‌گذاری تصاویرمان حد و حدود تعیین می‌کنیم، و طرفداران همان چیزی را می بینند که ما می‌خواهیم، این یعنی حریم خصوصی روابط من.

رابطه با یک کارگردان

95_11zon

دوآ لیپا رابطه عاشقانه جدید خود را با رومن گاوراس، فیلمساز در جشنواره فیلم کن علنی کرد، اما به نظر می‌رسد که همه از این خبر هیجان زده نشده‌اند…!

دوا 27 ساله و رومن 41 ساله روی فرش قرمز جشنواره با هم دیده شدند.

انور (دوست پسر قبلی دوا) همزمان با جشنواره فیلم کن در استوری اینستاگرام خود به طعنه‌ نوشت: «خوش بگذران». در پست دیگری که اکنون حذف شده است، انوار یک سلفی به اشتراک گذاشت و گفت: «سعی می کنم او را پیدا نکنم و نکشم».

شغل من تمام زندگی من نیست

شغل من تمام زندگی من نیست. افرادی که اطراف من حضور دارند، نزدیک‌ترین بستگان من هستند و هیچ ارتباطی با شغل من ندارند. من زندگی کاملاً جداگانه‌ای با کارم دارم که ازنظر خودم بسیار منطقی است.

تمرکز من در حال حاضر بر روی موسیقی است و به چیز دیگری فکر نمی‌کنم. اما در  آینده  قصد دارم با گسترش علایق خود کار متفاوتی انجام دهم. ایجاد برندمد شخصی برای کودکان ازجمله برنامه‌های آینده من است.

تمام خواسته‌های معنی یعنی…

تمام خواسته‌های من همواره در موسیقی خلاصه شده است.  هدف  من از گذشته این بوده که موسیقی‌ام به اندازه‌ی کافی خوب باشد تا مردم بیش از هر چیز دیگری در مورد آن با یکدیگر صحبت کنند، اما حتی اگر شما ستاره پاپ کاملا شکل گرفته‌ای باشید که قبل از اولین حضور بر روی صحنه به مدت پنج سال در کمپ ستارگان پاپ آموزش دیده باشید، تنها یک گام اشتباه، یک حرکت نادرست و یا رقصی که کاملا درست اجرا نشود، می‌تواند همه‌چیز را خراب کند و موجی از کامنت‌های منفی را به‌دنبال داشته باشد. کنار آمدن با این موضوع واقعا برای من  سخت  بود.

دوا لیپا یک فمنیست واقعی

96_11zon

دوآ با یادآوری اولین تلاش‌هایش برای نشان‌دادن توان و قدرت خود می‌گوید: « من همواره در برابر این سیستم مردسالار احساس عصبانیت می‌کردم.

دوآ یک بازی مربوط به دوران دبستان خود در لندن به نام بوسه و تعقیب را به یاد می آورد. او می‌گوید:« پسرها بازی را  شروع  می‌کردند و دور زمین بازی دنبال دخترها می‌دویدند و سعی می‌کردند تا ما را ببوسند.

بله، دخترها می‌دویدند و می‌خندیدند، اما این یک خنده‌ی عصبی بود، چرا که  دقیقا نمی‌دانستیم چه اتفاقی دارد می‌افتد و اینطور است که با خود می‌گفتیم، اوه، این پسرها به ما علاقه دارند. به نظرم این بازی اینطور بود که انگار ما در تلاش برای جلب رضایت آنها هستیم. من از آن متنفر بودم.

خوشحال بودن و تنهایی

فصل بعدی زندگی من در مورد خوشحال‌بودن با تنهایی خودم است. واکنش برخی از مردم در اینترنت اینگونه است که اوه، دوآ خودش به تنهایی برای شام بیرون می‌رود، بله درست است، من همیشه این کار را انجام می دهم.» و فکر می‌کنم اگر به این کار  عادت  کنید، آن موقع است که متوجه می‌شوید وقت‌گذراندن با خود چقدر شگفت‌انگیز است.

برای این کار باید اعتمادبه‌نفس بالایی داشته باشی و باید بگویم که انجام این کار برای من یک قدم بزرگ محسوب می‌شد.

در یک بازه‌‌ی زمانی، من کاملا عصبی و به‌هم‌ریخته بودم و با خود می‌گفتم حالا چه کار کنم؟ من نمی‌خواهم که با تلفن صحبت کنم و دائما پای گوشی باشم.  ماجراجویی انفرادی بعدی تنهایی سینما رفتن است. « می‌دانید! من فقط می‌خواهم امتحان کنم که ببینم آیا می‌توانم فقط به خاطر خودم و  تنهایی ، از بودن در آن محیط لذت ببرم؟»

الان می‌گویم که “بله می‌توانم” و اینطور نیست که مثل “یک زن تنهای غمگین” آن را تجربه کنم.

من به تنهایی بیرون می‌روم و هر کار دیگری که دلم بخواهد را انجام می‌دهم.

علاقه به غذاهای ایرانی

97_11zon (1)

دوا لیپا بسیار علاقه‌مند به غذاهای ایرانی مخصوصا دوغ،  جوجه کباب و چلو کباب است. دوا بارها در رستوران‌های ایرانی واقع در انگلیس و آمریکا پست گذاشته و اذعان کرده است که غذاهای ایرانی بهترین هستند.

روزنامه حریّت ترکیه فاش کرد که خواننده انگلیسی «دوآ لیپا» برای برگزاری نخستین کنسرتش در آنتالیا – ترکیه شروط عجیب و غریبی گذاشته بود. دوآ شرط گذاشته بود که پیش از شروع کنسرت باید برای او شاورما (کباب ترکی) همراه با نوشیدنی ایرانی (دوغ) بیاورند.

 یکی از شروط عجیب دوآ لیپا برای کنسرت ترکیه این بود که باید هر جایی که او حضور دارد با گل تزیین شود و برایش عسل مانوکای نیوزیلندی (کمیاب ترین و گران ترین عسل دنیا) را آماده کنند.

حضور در فیلم باربی

دوا لیپا در سال 2023 در فیلم مشهور باربی حضور پیدا کرده و چندین موسیقی را برای این فیلم اجرا کرد. او در این فیلم نقش کوتاهی از پری‌های دریایی را ایفا می‌کرد.

فیلم سینمایی Barbie روایت‌گر داستان باربی است که در شهر باربی‌ها زندگی می‌کند اما تفاوت‌هایی با بقیه دوستانش دارد. باربی داستان به دلیل اینکه بی نقص و کامل نیست از شهر باربی‌ها اخراج می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا برای یافتن  خوشبختی  واقعی وارد دنیای انسان‌ها شود. کن در این راه باربی  داستان  را همراهی می‌کند و او در این راه تنها نیست.

فعالیت‌های بشر دوستانه

99_11zon (1)

دوا لیپا به همراه پدرش در سال 2016 یک بنیاد کمک رسانی را برای مردم فقیر کوزوو ایجاد کرد که به دنبال آن شهردار پریشتینا کلید این شهر را به او اعطا کرد.

وی همچنین در کمپین‌های حمایت از حقوق  کودکان ، حمایت از افراد بی‌خانمان، حمایت از پناهندگان بیروت، حمایت از زلزله زدگان آلبانی، حمایت از زنان شاغل و بسیاری از کمپین‌های دیگر حضور فعال داشت.

دوا لیپا در سال 2020 رویدادی دیجیتالی به نام Dream With Us با هدف جمع آوری کمک مالی برای سازمان‌های مبارزه کننده با کووید 19 برگزار کرد.

دانستی‌های کوتاه درباره داوا لیپا

  • دوا در 22 آگوست 1995 به دنیا آمد، یعنی در سال 2020، 28 ساله شد
  • برخلاف تصور رایج، نام واقعی دوآ لیپا در واقع دوآ لیپا است. این نام از آلبانی است که هر دو والدین دوآ در آنجا متولد شده اند. . نام کوچک او در آلبانیایی به معنای “عشق” است
  • دوا 5 فوت و 8 اینچ قد دارد.
  • دوآ لیپا چند رگه است، اما این ستاره در واقع در لندن، انگلستان متولد شد. پدر و مادر او اهل آلبانی هستند.
  • پدر Dua، Dukagjin Lipa، در صنعت موسیقی نیز به عنوان نوازنده و موسس جشنواره ای به نام Sunny Hill Festival در کوزوو فعالیت می کند
  • وقتی دعا 11 ساله بود، معلم گروه موسیقی به او گفت که نمی تواند خواننده شود زیرا صدایش خیلی بم است.
  • دوآ لیپا در یک کلوپ شبانه کار می کرد و اغلب مجبور می شد به خاطر پوشیدن کفش های کتانی از ورود دوستان خود جلوگیری کند تا دزدی‌ای انجام نشود.
  • آهنگ معروف جدایی Dua، New Rules، از زمان انتشار ویدیو در ژوئیه 2017، 1.9 میلیارد بازدید از یوتیوب به دست آورده است.
  • دوآ لیپا یکی از پرمخاطب ترین هنرمندان زن در اسپاتیفای است.
  • او اولین هنرمند زنی است که 5 نامزدی جایزه بریت را دریافت کرده است
  • او  به رابی ویلیامز علاقه دارد
  • دوآ لیپا همچنین  عاشق  توپاک است
  • دوآ لیپا مدافع آگاهی از سلامت روان است.
  • دوآلیپا سفیر برندهای مختلف است.
  • دوآ لیپا پیوند محکمی با طرفدارانش دارد. او و یکی از طرفدارانش خالکوبی های مشابه دارند
  • او با آریانا گرانده روی موسیقی یک موسیقی همکاری کرده است
  • دوآ لیپا در مورد مسائل اجتماعی با صدای بلند صحبت می کند. دوآ لیپا از پلتفرم خود برای صحبت در مورد مسائل اجتماعی مانند برابری جنسیتی، بی عدالتی نژادی و فعالیت سیاسی استفاده می کند.
  • دوا در واقع مدت کوتاهی به عنوان یک مدل مشغول به کار شد، اما او معتقد بود که کل این روند برای ذهنیت او بد است. دوآ به هارپرز بازار گفت: “وقتی واقعاً جوان بودم برای انجام کار مدلینگ به من مراجعه کردند. من به آنجا رفتم، اما هرگز مدلینگ را دوست نداشتم
  • دوآ لیپا یک انسان دوست است.
  • دوآ لیپا فعالانه در  تلاش  های خیریه شرکت می کند و از سازمان هایی مانند یونیسف و بنیاد ایدز التون جان حمایت کرده است و از پلتفرم خود برای ایجاد تأثیر مثبت استفاده می کند.

منبع: روزانه

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید