(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی دیل کارنگی نویسنده انگیزشی

(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی دیل کارنگی نویسنده انگیزشی

دیل کارنگی نویسنده انگیزشی معروف آمریکایی است که تا به کنون آثار بسیار مفید و درخشانی را نوشته است.

کد خبر : ۲۰۷۲۵۴
بازدید : ۱۱۳

دیل کارنگی در سال 1888 در میزوری آمریکا به دنیا آمد. او در یک خانواده بسیار فقیر کشاورز بزرگ شده و به گفته خودش دوران جوانی بسیار سخت و طاقت فرسا گذشته است. دیل کارنگی به دلیل فقر شدید خانواده مجبور شد از همان ابتدا کار کند.

او نخست در یک مغازه محلی به عنوان فروشنده مشغول به کار شد. سپس بعد از مدتی بعد از دیدن یک تائتر سیار که به محله آن‌ها آمده بود، تصمیم گرفت بازیگر شود.

113_11zon

تحصیلات حرفه‌ای

بازیگری برای دیل کارنگی یک  شکست  کامل به حساب می‌آمد، اما با این حساب او از دنیای بازیگری سخنوری و اجرای آن را به خوبی آموخت. بعد از نا امیدی از دنیای بازیگری، دیل کارنگی به دنبال تحصیلات پیشرفته رفت. با اینکه خانواده اصرار داشتند که دیل در مزرعه ایستاده و به آن‌ها کمک کند ولی با این حال او تصمیم گرفت به دانشگاه برود.  

دیل موفق شد در دانشگاه آموزگاران در ایالت وارنزبرگ، میزوری تحصیلات دانشگاهی خود را تکمیل کند. دیل همواره در دانشگاه شاگرد باهوشی بوده و به دقت در درس‌ها شرکت می‌کرد. بعد از فارغ التحصیلی، دیل تصمیم گرفت وارد بازار کار شود.

آغاز شاغل بودن

114_11zon

بعد از پایان دانشگاه دیل کارنگی به عنوان یک فروشنده استخدام یک شرکت شد. این شرکت به دیل وظیفه فروش دوره‌های حرفه‌ای دامداری به مزرعه‌داران را داده بود. دیل خیلی سریع در این کار رشد کرده و موفق شد 500 دلار که معادل 12 هزار دلار امروزی است را جمع کرده و سپس تصمیم گرفت به دنبال شغل مورد علاقه‌اش یعنی سخنوری برود.

در اولین گام او به مدارس بزرگسالان یا شاتاوکاوا پیوست و سخنران‌ها و تدریس خود را از آنجا شروع کرد اما بعدها از آکادمی هنرهای تجسمی در نیویورک سر درآورد. او در آکادمی هنرهای تجسمی یک بازیگر موفق بود و حتی چندین نقش در تئاترهای پرطرفدار آن زمان مانند نمایش Polly of the circuss بازی کرده بود.

آغاز جنگ جهانی اول

115_11zon

در سال 1914 جنگ جهانی اول آغاز شده و دیل کارنی به ارتش آمریکا پیوست. جنگ جهانی اول که با عنوان جنگ بزرگ نیز شناخته می‌شود، جنگی جهانی بود که از 28 ژوئیه 1914 تا 11 نوامبر 1918 میلادی رخ داد و در پی آن سربازان بسیاری برای جنگ تجهیز و مناطق بسیاری از جهان درگیر جنگ شدند. تلفات جنگ جهانی اول تا آن زمان در تاریخ جنگ‌های جهان بی‌سابقه بود.

در این جنگ برای نخستین‌بار از سلاح‌های شیمیایی استفاده و به گونه‌ای انبوه مناطق غیرنظامی بمباران هوایی شد.

دیل کارنگی در کتاب خاطرات خود از این روزها به عنوان روزهایی به شدت  تلخ  و سخت یادآوری کرده که بنا به گفته خودش به سختی توانست از جنگ جان سالم به در ببرد. او بعد از پایان جنگ برای کار به نیویورک رفت.

چاپ اولین کتاب و آغاز معروفیت

116_11zon

سرانجام سخنرانی‌های کارنگی باعث شدند تا او به یک شهرت و محبوبیت نسبی برسد. کارنگی اولین کتاب مهم خود را در 38 سالگی، با عنوان «آیین سخنورى و رمز نفوذ در دیگران» به چاپ رساند. کتاب آیین سخنرانی اثر دیل کارنگی از پرفروش‌ترین کتاب‌های معاصر بود که شامل قواعد و دستورالعمل‌های مفیدی جهت غلبه بر ترس و کسب اعتماد‌به‌نفس است؛ قواعدی که به روش‌های عملی موردمطالعه و بررسی قرار گرفته است.

ماجرا از این قرار است که در دنیای امروز و در کشورهای پیشرفته دنیا، سخنوری از عوامل رشد محسوب می‌شود. صحبت‌کردن و برقراری روابط اجتماعی باعث پیوستگی میان افراد شده و علاوه بر آن داشتن این مهارت موضوعی اساسی و مهم برای اقشار گوناگون جامعه تلقی می‌شود؛ زیرا این مهارت دگرگونی‌های بسیاری در ارتباطات روابط انسانی ایجاد می‌کند.

قواعد موردمطالعه در این کتاب و به‌‌کارگرفتن آن‌ها به هر شخصی کمک می‌کند تا ضمن ملاقات با اشخاص یا گروه‌های مختلف، با گشاده‌رویی، آسودگی خیال و به‌‌طرز مؤثر و قانع‌کننده‌ای با آن‌ها سخن بگوید.

در سال 1926، دیل کارنگی به نگارش اولین کتاب خود یعنی «آیین سخنرانی» دست زد؛ کتابی کلاسیک که درباره نحوه سخن‌گفتن در برابر جمع است و تا امروز در زمر‌ه یکی از جامع‌ترین و جهانی‌ترین کتاب‌های درسی و کلاسیک در زمینه سخنرانی عمومی و روابط انسانی قرار گرفته است. این کتاب در سالیان اخیر فروش بسیاری داشته و به بیش از 20 زبان زنده دنیا نیز ترجمه شده است.

کتاب دوم و موفقیت بیشتر

117_11zon

ده سال پس از انتشار این کتاب، کارنگی مهم‌ترین اثر زندگی خود، آیین دوست‌یابی را منتشر کرد. این کتاب از نخستین و بهترین کتاب‌های کمک به خود است. نخستین چاپ این کتاب در سال 1936 بود. این کتاب بیش از سی میلیون نسخه در جهان فروش داشته‌ و جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیاست.

این کتاب تاکنون توسط مترجمان زیادی به فارسی ترجمه شده‌ است و همهٔ مترجمان نام مختصر و یکسانِ آیین دوست‌یابی را بر آن نهاده‌اند.

کارنگی درباره علت نگارش این کتاب اظهار می‌کند کمیته‌ای در دانشگاه شیکاگو و مدارس ای ام سی یک تحقیق راجع به امیال عموم مردم جامعه انجام دادند که نتیجه حاصل شده حکایت داشت مردم بعد از خواستن سلامتی علاقه‌مند هستند بدانند چطور می‌توانند روی باقی مردم تأثیر بگذارند، بنابراین دانشگاه مذکور تصمیم گرفت که دوره‌ای برای بزرگسالان در شهر مریدن بگذارند تا این مسائل را برای آن‌ها آموزش دهند، اما کتابی برای تدریس پیدا نکردند زیرا تا آن زمان هیچ کتابی در این باره به رشته تحریر در نیامده بود؛ بنابراین دیل تصمیم می‌گیرد تا خودش دست به کار شود و اولین کتاب را بر این اساس بنویسد.

وی در نگارش این کتاب از تجربیات افرادی چون ژولیوس سزار، تئودور روزولت، کلارک گیبل، مری پیکفورد، آلبرت انشتین، توماس ادیسون و… استفاده کرده هست.

وی می‌گوید برای نگارش این کتاب صدها صفحه بیوگرافی فقط راجع به تئودور رزولت را در کنار محققی که استخدام کرده‌ بود مطالعه نموده است.

وی برای نگارش این کتاب حتی کار را از این هم فراتر برده و نوشته‌های روان‌شناسی و  فلسفی  دوران گذشته را هم از زیر نظر گذرانده‌ است.

شش آیین دوست یابی از منظر دیل کارنگی

شش راه برای جلب محبت مردم :1- صمیمانه نسبت به غیر، علاقه مند باشید. 2- تبسمی بر لب داشته باشید. 3- به یاد بیاورید که نام هر کس برای او شیرین ترین و مهمترین لغت قاموسهاست.4- شنیدن را بیاموزید، طرف خود را به شوق آورید که از خود سخن بگوید.5- با مخاطب از آنچه دوست دارد صحبت کنید.6- صمیمانه و صادقانه اهمیت او را برا ی خودش آشکار سازید.

زندگی شخصی و ازدواج

118_11zon

دیل کارنگی دوبار ازدواج کرده است. اولین ازدواج او در اوت 1931 به طلاق انجامید. در 5 نوامبر 1944، او با منشی سابق خود، دوروتی پرایس وندرپول ازدواج کرد که او نیز  طلاق  گرفته بود. هر دو این طلاق‌ها به این دلیل صورت گرفت که دیل خودش را به شدت وقف کار کرده و در زندگی شخصی بسیار غایب بود.

مرگ

دیل کارنگی در 1 نوامبر 1955 درگذشت. در ابتدا، دلایل مختلفی اعلام شد، با این حال، بیانیه رسمی  دلیل آن را سرطان لنفوم هوچکین عنوان کرد. او در قطعه خانوادگی در گورستان بلتون، شهرستان کاس، میسوری به خاک سپرده شد.

راهکارهای موفقیت دیل کارنگی

119_11zon

یکی از مفاهیم اساسی در آموزه‌های دیل کارنگی، ارتباط مؤثر است. او معتقد بود که برقراری ارتباطات مؤثر و داشتن ارتباطات صحیح با افراد، کلید موفقیت در زندگی است. او با ارائه راهکارهایی برای بهبود ارتباطات و ارتباطات مؤثر، به مردم کمک کرد تا روابط خود را بهبود بخشند و در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود موفق تر باشند.

دیل کارنگی از اهمیت توانایی‌های ارتباطی و رهبری برای موفقیت در کار حرف زد. او با ارائه راهکارهایی برای بهبود مهارت‌های ارتباطی و رهبری، به مردم کمک کرد تا در محیط کار بهتر عمل کنند و به  موفقیت  در حرفه‌ای خود دست پیدا کنند.

آموزه‌های دیل کارنگی نه تنها در زندگی شخصی افراد، بلکه در جوامع و سازمان‌ها نیز تأثیرگذار بوده است. او با ارائه راهکارهایی برای بهبود ارتباطات و ارتباطات مؤثر در سازمان‌ها، به بهبود عملکرد و افزایش رضایت کارکنان کمک کرده است.

دیل کارنگی در آموزه‌های خود، اهمیت ارزش‌های اخلاقی و انسانی را بر جلوه می‌دهد. او به این باور است که ارزش‌های انسانی و اخلاقی، پایه‌ای برای روابط سالم و موفق در زندگی است و باید مورد توجه و تقدیر قرار گیرد.

کتاب‌های دیل کارنگی در یک نگاه

  • آیین زندگی (چگونه تشویش و نگرانی را از خود دور کنیم)
  • آیین دوست یابی (نام اصلی: چگونه می‌توان دوست یافت و در مردم نفوذ کرد؟)
  • آیین سخنرانی
  • هنر تکلم عمومی
  • تکلم عامیانه:دوره آموزش استاندارد مدارس آمریکا
  • تکلم عمومی برای موفقیت
  • لینکلن ناشناخته
  • واقعیت‌های ناشنیده افراد معروف
  • پنج دقیقه بیوگرافی
  • چگونه از نگرانی دست برداریم و زندگی کنیم؟
  • تراژدی فرزانگی دوران‌ها
  • راه ساده و سریع برای تأثیر سخنچگونه در دنیای امروز جلو بیفتیم؟
  • کتاب طلایی کوچک
  • چگونه جتدو را در فرمول جادویی قرار دهیم؟
  • راه ساده و آسان آموختن صحبت در جمع
  • چگونه شنوندگانمان را مثل خود کنیم؟
  • چگونه در کنفرانس‌ها در زمان صرفه جویی کنیم و به نتیجه بهتری برسیم؟
  • چگونه نام‌ها را به خاطر بیاوریم؟ (یاداوری نام‌ها)
  • راز کوچک شناخته شده موفقیت (با شوق و ذوق زندگی کن!)
  • مؤثر تر سخن بگو! (مجموع کتاب‌های:راه ساده و آسان آموختن صحبت در جمع و چگونه شنوندگانمان را مثل خود کنیم؟)

جملات طلایی از دیل کارنگی

120_11zon

شخصیت والا همواره به‌دنبال راهی برای آشکار کردن خود می‌گردد؛ اما آزمون حقیقی رفتار با شخصیت والا در زمان وقوع فاجعه است. به همین دلیل افراد با شخصیت والا خود را طوری تربیت می‌کنند که مشکلات را به چشم موقعیت ببینند. ممکن است این گفته به نظر پیش‌پاافتاده برسد، اما افرادی هستند که با این قاعده اخلاقی زندگی می‌کنند و این افراد حقیقتاً فراموش‌نشدنی هستند

افراد با شخصیت والا به‌راحتی می‌توانند خودشان باشند و دیدگاهشان را با دیگران مراوده کنند.

فردی می‌گفت: «وقتی هیچ‌کس به تو نگاه نمی‌کند چه شخصیتی داری؟» زمانی که در اعماق وجود خویش بتوانید پاسخ دهید: «من همانی هستم که آرزو دارم و می‌خواهم باشم»، پس به هدفی که موضوع اصلی این کتاب است دست یافته‌اید و باز تأکید می‌کنیم که این ممکن است هدف کل زندگی‌تان باشد

به‌جای انتقاد و شکایت، در خود احساس قدرشناسی و سپاس ایجاد کنید. این کار را به دلیل اینکه می‌خواهید انسانی بسیار خوش‌بین باشید انجام ندهید، بلکه آن را از روی علاقه شخصی به مثبت بودن انجام دهید. یک‌بار دیگر تأکید می‌کنیم، خود شما در کنار افراد مثبت و قدردان چه حسی دارید؟ احتمالاً آن‌ها افرادی هستند که برای دوستی می‌پسندید و همان‌طور که دیل کارنگی بیان می‌کند، دوستان افرادی هستند که بر ما تأثیر می‌گذارند.

اعجاب‌انگیز است که تعداد شنوندگان واقعی بسیار کم است و با تبدیل شدن به یکی از آن‌ها می‌توانید گامی بزرگ برای فراموش‌نشدنی بودن حقیقی بردارید.

خبر بد این است که همه روی کاغذ و در مصاحبه‌ها عالی به نظر می‌رسند، اما همه دقیقاً به هم شبیه هستند. آن‌ها یاد گرفته‌اند چگونه خود را مدیرانی لایق و شایسته نشان دهند که موجب تنش نمی‌شوند و اشتباه نمی‌کنند؛ اما هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید: «من ایده‌های جدید و متفاوتی دارم!» افراد از اینکه خود را نوآور معرفی کنند هراس دارند، درنتیجه نوآوری خود به یک هنر گمشده تبدیل شده است.

آرزوی قوی دیده شدن در هر زمان. این عامل بر مبنای یک سوءتفاهم بنیادین است که اگر هرگز از خود آسیب‌پذیری نشان ندهی برابر با قدرت است.

برای داشتن ارتباطات مؤثر فرد باید دو خصوصیت ممتاز داشته باشد. اولین خصوصیت خوش‌بینی است. افراد بدبین شخصیت والا ندارند. یک فرد فراموش‌نشدنی همواره ورای موقعیت کنونی را می‌نگرد تا زمان بهتری را تصور کند. چه وقت آن زمان به‌خصوص به وقوع می‌پیوندد؟ چگونه اتفاق می‌افتد؟ این‌ها فقط جزئیات هستند! دومین خصوصیت این است که یک فرد با روابط عالی می‌تواند دیدگاه مثبت را در قالب واژگان ساده بیان کند، طوری که برای همگان قابل درک باشد. استفاده از کلمات بزرگ مفید نیست. کاربرد زبانی مفید است که هرکس، از یک راننده کامیون گرفته تا یک دانشمند، بتواند آن را به‌راحتی درک کند و به خاطر بسپارد.

لبخند زدن که شامل خم کردن عضلات صورت می‌شود، موجب تحریک رشته‌های عصبی خاص در مغز می‌شود که با احساس رضایت و خوب بودن مرتبط هستند. از دیدگاه زیست‌شناسی لبخند زدن پیش از هرچیز برای خود شما خوب است. خندیدن نسبت به لبخند زدن تأثیرات بیشتر دارد. بیش از بیست سال پیش، نورمن کازینز کتاب پرفروشی نوشت که در آن توضیح می‌داد چگونه برای مبارزه با یک بیماری مهلک از تماشای فیلم‌های کمدی استفاده کرده بود

میل به راضی کردن دیگران به هر قیمت و معتبر ساختن این حس با تصدیق و ستایش. سزاوار و پذیرا شناخته شدن می‌تواند انگیزه‌ای ارزشمند باشد، اما نه زمانی که شما نیاز به تأیید دیگران دارید. همین‌طور خوب است که با آرزوهای دیگران منطبق باشیم، اما نه وقتی که این باور اساسی در ما باشد که «به حد کافی خوب» نیستیم مگر آنکه دیگران از ما راضی باشند.

منبع: روزانه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید