(تصاویر) زندگی خصوصی، عکس های شخصی و بیوگرافی حامد بهداد

(تصاویر) زندگی خصوصی، عکس های شخصی و بیوگرافی حامد بهداد

ما امروز در مجله هنری و ادبی روزانه قصد داریم تا به زندگی حامد بهداد بازیگر خوب کشورمان بپردازیم، او بازیگری قابل و خوب است که در ایران از طرفداران بسیاری برخوردار است. پس اگر شما نیز به این بازیگر علاقه دارید در ادامه متن همراه ما باشید تا زندگی این هنرمند را زیر ذره‌بین برده و بهترین فیلم های او را به شما عزیزان معرفی کنیم.

کد خبر : ۲۰۸۲۴۵
بازدید : ۲۸۱

حامد بهداد 26 آبان 1352 در شهر مشهد به دنیا آمد. او فرزند اول خانواده است و یک برادر کوچک‌تر از خودش به‌نام حسام دارد.

پدر او یک شاعر بود که در شغل خود آنچنان هم موفق ظاهر نشد.

به دلیل شل پدر و همچنین آغاز جنگ حامد به همراه خانواده مدتی را در نیشاپور زندگی کرد.

ورود به دنیای هنر

حامد بهداد اولین بار در سال 1361 وقتی 9 ساله بود یکبار بازی در تئاتر را تجربه کرد و از آن زمان عاشق مارلون براند هنرپیشه سینما و تئاتر آمریکایی شد.

تحصیلات و آشنایی با رامبد جوان

حامد بعد از قبولی در دانشگاه آزاد تهران، فقر شدیدی را متحمل می‌شد تا اینکه در شرکت تبلیغاتی زیتون رامبد جوان به عنوان دستیار به استخدام درآمد، خود او در این باره گفته است:

رامبد من را به خانه اش می‌برد، خانه‌ای که او در کنار پدر و مادرش زندگی می‌کرد و حتی آنجا جایی برای خوابیدن و غذا خوردن داشتم، او در حق من برادری کرد.

اولین بازی جلوی دوربین

42_11zon (2)

حامد بهداد درباره اولین بازی خود در سینما گته است: رامبد جوان در سال 1379 نقشی را در فیلم «آخر بازی» همایون اسعدیان دریافت کرد اما او من را به جای خودش معرفی کرد تا بازیگری را تجربه کنم.

من با این فیلم در 27 سالگی موفق شدم کاندیدای دریافت سمیرغ بلورین شوم.

نامزدی دوباره

او در فیلم روز سوم در نقش یک افسر عراقی که در بحبوحه محاصره خرمشهر عاشق دختری خرمشهری می‌شود ظاهر شد و برای دومین بار پس از آخر بازی کاندیدای سیمرغ بلورین از دوره بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

برنده شدن در جشنواره فجر

43_11zon (2)

حامد بهداد برای بازی در فیلم جرم به کارگردانی مسعود کیمیایی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد را از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده‌است.

مهمترین جوایز حامد بهداد

از مهمترین جوایز او می‌توان به جایزه معتبر بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای در سال 2019 برای بازی در فیلم قصر شیرین اشاره کرد.

همکاری با کارگردانان بزرگ

44_11zon (2)

حامد بهداد در طول فعالیت هنری‌اش از سوی بسیاری از کارگردانان سرشناس سینمای ایران همچون عباس کیارستمی، ناصر تقوایی، اصغر فرهادی، بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، بهمن فرمان‌آرا، پرویز شهبازی و بهمن قبادی دعوت به همکاری شده‌است.

دوبله و تهیه‌کنندگی

حامد بهداد در عرصه دوبله انیمیشن و مستند نیز تجربه‌های موفقی داشته است.

او در سال 1386 تهیه کننده فیلم کوتاه «ایران 66» و مجری طرح فیلم کوتاه «فصل خاک» بود.

زندگی شخصی

45_11zon (2)

درباره زندگی شخصی و ازدواج او تا به کنون هیچ خبری به دست ما رسانه‌ها نرسیده است!

رفاقت با باران کوثری

46_11zon (1)

باران کوثری درباره حامد بهداد گفته است: بیش از 20 سال است که با حامد بهداد دوست هستم. به دلیل رفاقتی که با هم داریم می‌توانیم در زمان کار درک بسیار خوبی نسبت به هم داشته باشیم و زوج خوبی برای بازی در نقش‌های مختلف هم هستیم.

باران کوثری ادامه می‌دهد: در زمان ممنوع الکاری دو سال سخت را پشت سر گذاشتم و در این مدت از دوستانم پول قرض می‌گرفتم.

حامد بهداد تقریبا خرج مرا می‌داد هی تماس می‌گرفتم که حامد من پول ندارم چون سال‌ها بود که از پدر مادر پول نگرفته بودم و برایم سخت بود که دوباره استقلال مالی‌ام را از دست بدهم.

دوستی با رامبد جوان

47_11zon (1)

یک‌ بار احساس کردم، دیگر مثل قبل با رامبد دوست و رفیق نیستیم، به او پیامک دادم که م‌دانم دیگر بهترین دوست و رفیق تو نیستم و می‌دانم که فلانی را از من بیشتر دوست داری، پس از این به بعد رفتارم را بر این اساس تنظیم می‌کنم

در جواب این پیامک من او جواب داد که احمقی اگر فکر کنی که بین دوست‌‌هایم کسی را به اندازه تو دوست داشته باشم و باز من جواب دادم: پس من رفتارم را براساس آخرین پیامک تو تنظیم می‌کنم.

حامد بهداد یک بوکسر حرفه‌ای و با استعداد

48_11zon (2)

ورزش مورد علاقه حامد بهداد بوکس است و او به گفته مربیان تیم ملی بوکس در این رشته ورزشی بسیار با استعداد است، بهداد در دوران نوجوانی ورزش بوکس را به‌صورت حرفه‌ای انجام داده و یکی دو بار هم در مقطع نوجوانان در استان خراسان مقام آورده‌است.

شوخی‌های خنده‌دار حامد بهداد با زنان ایرانی!

حامد بهداد یکبار به شوخی گفت: زن‌های ایرانی خیلی خشن هستند، تازه وقتی کتکشان می‌زنی شکایت می‌کنند و در مورد حقوق زنان حرف می‌زنند.

به جای اینکه مثل زنان مالزی بعد کتک خوردن دستشان را به روی سینه شان جفت کنند و تعظیم کنند و بگویند ارباب عفو بفرمایید، تهدید می‌کنند که مهریه‌ام را به اجرا می‌گذارم و پدرت را در می‌آورم!

با آن مادر حسودشان! بعد هم بچه را با خودشان می‌برند و تو را می‌اندازند زندان.

خوانندگی حامد بهداد

49_11zon

حامد بهداد در نشست خبری گفته است: از همان بچگی به موسیقی علاقه داشته و گهگاه ترانه‌هایی هم می‌خواندم اما به عنوان فعالیت جدی، سال 93 برای گروه دارکوب چند ترانه خواندم بعد از آن در آلبوم ساعت 25 رضا یزدانی هم با او همراهی کردم.

یک تیتراژ هم برای سریال «مثل یک کابوس» خواندم، در سریال «دندون طلا» هم به عنوان خواننده آهنگ‌های قهوه خانه‌ای حضور داشتم.

عکاسی

50_11zon (2)

عکاسی یکی از علایق اصلی حامد بهداد است که در طول سال‌های بازیگری دنبال کرده است.

بهداد در سال 1387 اولین نمایشگاه عکس خود را با 35 موضوع کادر و اتفاق در سینما را در گالری شیرین به نمایش گذاشت.

علاقه به شعر

حامد بهداد درباره علاقه به شعر گفته است: من مدتی شعر نوشتم اما شعرها خوب از آب درنیامد، برای همین رفتم ساز یاد گرفتم و شروع کردم به مطالعه و در کنارش نقاشی و چند کار دیگر کردم.

من زحمت زیادی کشیدم که به شرایط سالم‌ تری درون خودم برسم.

چطور آدمی هستم؟

آدمی جدی هستم اما در فضاهای خاصی، درست در دل همان لحظه که جدی هستم خیلی راحت شوخی می‌کنم.

چون اگر شوخی نکنم و راحت نباشم سقوط می‌کنم و برای اینکه سقوط نکنم دست و پا می‌زنم و اینها کمک می‌کند که علائم حیاتم از بین نرود.

من از اینکه ضربان قلبم پایین بیاید می‌ترسم، از این تنهایی و از آرامش بیش از حد می‌ترسم، جدیت من در چیزهای دیگری است و شاید بیشترش تظاهر باشد.

لذت می‌برم از زیستن حتی به غلط

حامد بهداد با حضور در یک برنامه تلوزیونی گفت: لذت می‌برم از زیستن، حتی به غلط. پشیمونی یعنی چی؟ زندگی کردم اون لحظه رو. وجود داشتم، به غلط. اصلا کی تعیین می‌کنه درست و غلط چیه؟»

این صحبت‌ها از او بسیار دیده شد و بازتاب گسترده‌ای را نیز به همراه داشت.

بهترین فیلم های حامد بهداد

ما در ادامه متن بهترین فیلم و سریال های حامد بهداد را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد پس در ادامه متن همراه ما باشید.

کافه ستاره

51_11zon (1)

  • کارگردان:  سامان مقدم
  • بازیگران:  حامد بهداد، افسانه بایگان، پژمان بازغی، هانیه توسلی، رؤیا تیموریان
  • سال ساخت:  1384
  • ژانر:  درام، اجتماعی
  • امتیاز در ای ام دی بی:  6.7

یکی از اولین‌ فیلم‌های حامد بهداد که باعث دیده شدن او در سطح کشوری شد، فیلم بسیار مهم و جذاب “کافه ستاره” محصول سال 1384 است. حامد بهداد در این فیلم با بازیگرانی همچون افسانه بایگان و پژمان بازغی همبازی بوده است.

داستان این فیلم  درباره زندگی سه زن به نام های فریبا، سالومه و ملوک است که در یکی از محله‌های قدیمی تهران زندگی می‌کنند. فریبا زن میانسالی است که مخارج زندگی خود و خانواده‌اش را از اداره کردن کافه‌ای کوچک و حقیر در محله درمی‌آورد. سالومه دختر جوان و زیبای محل، رویای ازدواج با پسری به نام ابی را در سر دارد ولی پسر هیچ پولی ندارد و ملوک زن میانسالی است که عاشق یکی از جوان‌های محل به نام خسرو است…

بوتیک

52_11zon (1)

  • کارگردان:  حمید نعمت‌الله
  • بازیگران:  محمدرضا گلزار، گلشیفته فراهانی، حامد بهداد، رضا رویگری
  • سال ساخت:  1382
  • ژانر:  درام، اجتماعی
  • امتیاز در ای ام دی بی:  _

حامد بهداد در این فیلم با بازیگرانی همچون محمدرضا گلزار و گلشیفته فراهانی هم‌بازی بوده است و دقیقا به همین علت است که این فیلم یکی از بهترین فیلم های حامد بهداد است. پس اگر به حامد بهداد علاقه دارید بهتر است این فیلم را در لیست تماشای خود قرار دهید.

داستان این فیلم  درباره “اتی” است که خانواده ای فقیر دارد و از خانه گریخته، همراه با دوستانش خانه ای اجاره کرده، که اجاره آن را نپرداخته و صاحب‌خانه قصد دارد آنها را بیرون کند. جهانگیر که در یک بوتیک کار می کند، به بهانه دادن شلوار مورد علاقه اتی به او، سعی می‌کند که به او کمک کند. جهان فهمیده که اتی دختری ساده دل است و فرار او به تهران و سرگردانی‌اش او را دچار آسیب و خطر خواهد ساخت…

جان‌دار

53_11zon (2)

  • کارگردان:  حسین امیری دوماری، پدرام پورامیری
  • بازیگران:  فاطمه معتمدآریا، حامد بهداد، جواد عزتی، باران کوثری، علی شادمان، مسعود کرامتی
  • سال ساخت:  1397
  • ژانر:  درام، خانوادگی
  • امتیاز در ای ام دی بی:  _

یکی دیگر از بهترین فیلم های حامد بهداد، فیلم پُر ستاره “جان‌دار” محصول سال 97 است. این فیلم درام جنایی پس از اکران با استقبال خوبی روبرو شد و توانست در گیشه نیز خوب ظاهر شود.

داستان این فیلم  در در شب عروسی اسما اتفاق می‌افتد، مسعود برادر یاسر (خواستگار سابق اسما) به تحریک او به مراسم عروسی به قصد به هم ریختن آن می‌رود، اما مسعود در درگیری به دست جمال برادر ناتنی اسما کشته می‌شود…

پیر پسر

54_11zon (2)

  • کارگردان:  اکتای براهنی
  • بازیگران:  حامد بهداد، لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، محمدرضا داوودنژاد
  • سال ساخت:  1400
  • ژانر:  درام، اجتماعی ، خانوادگی
  • امتیاز در ای ام دی بی:  _

یکی از آخرین فیلم‌ها و در عین حال یکی از بهترین بازی‌های او، فیلم “پیر پسر” به کارگردانی اکتاری براهنی است. این فیلم پس از اکران مورد توجه منتقدان قرار گرفت و بسیاری به آن نظر مثبتی داشتند.

داستان این فیلم  درباره مردی جاه طلب است که همه چیز را تنها برای خودش می خواهد.

دل

55_11zon (2)

  • کارگردان:  منوچهر هادی
  • بازیگران:  حامد بهداد، ساره بیات، یکتا ناصر، کوروش تهامی، سعید راد، بیژن امکانیان
  • سال ساخت:  1398
  • ژانر:  درام، رومانتیک
  • تعداد فصل:  3
  • تعداد قسمت:  13
  • امتیاز در ای ام دی بی:  2

یکی از سریال‌های محبوب ایرانی که از طریق شبکه خانگی پخش شد، سریال “دل” به کارگردانی منوچهر هادی است. این سریال پس از پخش با استقبال بسیار خوبی از سمت مخاطبان مواجه شد اما منتقدانی همچون مسعود فراستی آن را اثری بسیار بد و مسخره عنوان کردند که گویا آنقدر بی‌راه نگفته است!

داستان این سریال  درباره آرش و رستا است که پس از فراز و نشیب فراوان خانواده‌های خود به روز عروسی می‌رسند اما با پیدا شدن رقیب قدیمی آرش، مهران معشوقه و عاشق سابق رستا درشب عروسی اتفاقاتی پی دَر پی پدید می‌آید و …

56

این بازیگر در سریال های نمایش خانگی دیگری همچون قهوه ترک به کارگردانی علیرضا امینی و سرگیجه به کارگردانی محمد حاتمی نیز بازی کرده است.

57

منبع: روزانه

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید