(تصاویر) زندگی خصوصی، عکس های شخصی و بیوگرافی مورگان فریمن

(تصاویر) زندگی خصوصی، عکس های شخصی و بیوگرافی مورگان فریمن

معمولا وقتی حرف از ستاره‌های سینما به میان می‌آید و از طرفی نیز ما زندگی آنان را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که این افراد در سنین نوجوانی یا جوانی به موفقیت رسیده‌اند اما ما امروز می‌خواهیم درباره مردی بنویسیم که در دهه پنجاه زندگی‌اش به معروفیت رسید! بازیگری فوق‌العاده و برنده جایزه اسکار یعنی مورگان فریمن.

کد خبر : ۲۰۸۶۹۸
بازدید : ۲۷۶

مورگان فریمن در سال 1937 در شهر ممفیس آمریکا به دنیا آمد. پدرش مورگین پوترفیلد فریمن آرایشگر بوده و مادرش میم ادنا ریویر معلم بوده است و همچنین او 3 خواهر و برادر بزرگتر از خود دارد. مورگان فریمن سال 2008 اعلام کرد که اجداد او برده‌هایی بودند که از کارولینای شمالی به می سی سی پی مهاجرت کرده‌اند اما بر اساس آزمایش دی ان ای از او مشخص شد که وی اصالت نیجریایی دارد.

43_11zon

گرفتار در فقر

مورگان فریمن زمانی که کودکی 9 ساله بود بخاطر فقر شدید خانواده، از لولزم التحریر دست دوم استفاده میکرد اما با این حال شاگرد اول کلاس بود.

44_11zon

آغاز بازیگری

آغاز فعالیت بازیگری او نیز به همان دوران مدرسه در سال 1946 که 9 ساله بود باز می‌گردد که موفق شد در سال 1949 وقتی 12 ساله بود جایزه بهترین دانش آموز بازیگر را بگیرد. او سپس در سال 1955 در 18 سالگی اجرای یک برنامه رادیویی را بر عهده گرفت.

45_11zon

رقص و بازی جلوی دوربین

مورگان فریمن در سال 1960 به کلاس‌های پاسادنا و دوره‌های رقص در سانفرانسیسکو رفت و در سال 1964 در 27 سالگی به عنوان رقصنده تئاتر نمایشگاه جهانی و به عنوان عضوی از گروه تئاتر موزیکال اپرا رینگ در سان فرانسیسکو مشغول به بازی شد. یکسال بعد از تجربه موفق در تئاتر‌های مختلف با فیلم The Pawnbroker در سال 1965 اولین بار در یک نقش گذرا و کوتاه جلوی دوربین رفت.

46_11zon

شروع معروفیت در میانسالی

مورگان فریمن بعد از 9 سالِ تاریک در سینما، بالاخره در سال 1980 وقتی 43 ساله بود در فیلم Brubaker  به ایفای نقش پرداخته و نامزد دریافت اسکار و گلدن کلوب شد که در آخر نتوانست هیچکدام را به دست بیاورد.

47_11zon

درخشش در سینما

اوج درخشش فریمن به سال 1989 در 52 سالگی با بازی در فیلم ” رانندگی برای خانم دیزی ” باز می‌گردد که موفق شد جایزه گلدن گلوب را به دست آورد. بعد از گرفتن اولین گلدن گلوب، او زیر ذره‌بین کارگردانان بزرگ رفت.

48_11zon

اسکار در پیری

مورگان فریمن سرانجام در سال 2004 هنگامی که 67 ساله بود برای بازی در فیلم دختر چند میلیون دلاری به کارگردانی کلینت استوارت بزرگ، موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. او همچنین سال 2012 در 75 سالگی برنده جایزه یک عمر فعالیت هنری گلدن گلوب شد.

49_11zon

اوج شهرت برای بازی در سری فیلم‌های بتمن

اوج مشهوریت مورگان فریمن در سال 2008 و در سن 71 سالگی آغاز شد که در سری فیلم‌های بتمن به هنرنمایی پرداخت که حسابی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

50_11zon

زندگی شخصی

فریمن در سال 1967 در 30 سالگی با جینت آدایر برادشاو بازیگر زن آمریکایی ازدواج کرد اما این زندگی در نهایت با داشتن یک دختر بنام ادینا هینز در سال 1979 به طلاق ختم شد.

ازدواج برای بار دوم

مورگان فریمن در سال 1984 با دختری به نام میرنا کالی لی که طراح لباس تئاتر و سینما بود ازدواج کرد که سرانجام این زوج بعد از 26 سال از یکدیگر جدا شدند. بعد از این اتفاق مورگان فریمن دیگر ازدواج نکرد.

51_11zon

موگان فریمن و فرزندان

مورگان فریمن در کنار دو ازدواج خود با زنان متعددی رابطه داشت که حاصل آنها دو فرزند پسر بنام های آلفونسو فریمن و سایفولایه فریمن می‌باشد؛ او یک فرزند دختر به نام مورگانا را هم به سرپرستی قبول کرده و دارای سه نوه می‌باشد.

52_11zon

قتل نوه مورگان فریمن با 15 ضربه چاقو

رسانه‌های آمریکایی روز یکشنبه از قتل دختر سیاهپوست 33 ساله‌ای در بلوک 400 خیابان صدوشصت‌و‌دوم نیویورک خبر دادند. پلیس هویت مقتول را ادنا هینز اعلام کرد و مشخص شد وی نوه دختری مورگان فریمن است. هنگامی که جسد غرق در خون ادنا هاینز در ساعت 3 صبح به وقت محلی در خیابان 162 نیویورک کشف شد، وی هنوز زنده بود اما اندکی بعد در بیمارستان هارلم ازدنیا رفت. فرد متهم به قتل لامار داونپورت، 33 ساله، نامزد ادنا هینز بوده است.

وی روز چهارشنبه رسماً به جرم قتل ادنا هینز تفهیم اتهام شد. یک شاهد عینی گفته است که داونپورت در هنگام جنایت روی پیکر ادنا هینز نشسته بود و با فریاد زدن عباراتی که در مراسم «جن‌گیری» کلیسای کاتولیک از آن استفاده می‌شود، پی در پی چاقو به او چاقو می‌زد. کالبدشکافی مقتول نشان داده است که 15 ضربه چاقو به وی خورده است. و قاتل هم اکنون در بیمارستان روانی بستری است.

اتهامات سنگین تجاوز‌جنسی

هشت زن از فعالان و بازیگران حوزه سینما مورگان فریمن را متهم به آزار جنسی علیه خود کرده‌اند. یکی از دستیاران تهیه فیلمی کمدی در گزارشی فریمن را متهم کرد ماه‌ها وی را آزار داده‌است. وی ادعا کرد فریمن بارها در تلاش بوده تا بدنش را لمس کند یا دامنش را بالا بزند. همچنین اضافه کرد که بارها به صورت کلامی با پرسیدن پرسش‌های نامناسب مثل «آیا شورت به تن داری؟» وی را آزرده‌است.

زنی دیگر نیز وی را به این جرم متهم نموده و اذعان داشت هیچ‌کس جرأت نمی‌کرد در حضور وی لباس جلوباز، کوتاه یا چسبان بپوشد. الن بارکین یکی از همبازی‌های زن به او تذکر داده بود که دست از این کارها بردارد چنان‌که تذکر وی باعث دست پاچگی فریمن شده بود. فریمن بعد از این اتهامات از «هرکسی که احساس ناراحتی یا بی‌احترامی کرده» عذر خواهی کرد و گفت: ناراحت کردن زنان هیچ وقت خواسته من نبوده.

31 بازیگر برتر تاریخ

فریمن توسط مجله انگلیسی “امپایر” به عنوان 31 امین بازیگر بزرگ تاریخ انتخاب شد. سه تا از مشهورترین فیلم‌های او به نام‌های “رانندگی برای خانم دیزنی”، “رهایی از شاوشنگ” و “افتخار” در فهرست 100 فیلم برتر تاریخ سینمای جهان قرار گرفته است.

53_11zon

ماجرای مورگان فریمن و گوشواره هایش

مورگان فریمن در مصاحبه اظهار کرد که او همیشه گوشواره‌هایی در گوش می‌اندازد که اگر یک روز در جای ناشناخته ای از دنیا رفت، پول آن‌ها برای خرید یک تابوت برایش کفایت کند. این بازیگر بیان کرد که دریانوردها هم در گذشته به همین دلیل گوشواره می‌انداختند.

مورگان فریمن و مجوز خلبانی

این بازیگر مشهور حالا دارای سه هواپیمای شخصی و یک فروند جت خصوصی است و در سال 2002 در 65 سالگی مجوز خلبانی خصوصی را دریافت کرد.

54_11zon

جوایز و افتخارات

مورگان فریمن علی‌رغم اینکه از بزرگترین بازیگران هالیوودی به‌شمار می‌رود، تاکنون فقط موفق به کسب تنها یک جایزه اسکار نقش مکمل مرد شده‌است.

  • برنده اسکار بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم محبوب میلیون دلاری
  • ۱۹۹۵ – نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم رستگاری در شاوشنگ
  • ۱۹۹۰ – نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم رانندگی برای خانم دیزی
  • ۱۹۸۸ – نامزد اسکار بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم مهارت شهرنشینی
  • ۲۰۰۹ – نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم شکست ناپذیر
  • ۱۹۹۰ – برنده گلدن گلوب بازیگر نقش اول مرد برای فیلم رانندگی برای خانم دیزی
  • ۱۹۹۰ – برنده خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین بهترین گروه بازیگری برای فیلم رانندگی برای خانم دیزی همراه با جسیکا تندی

بهترین فیلم‌های مورگان فریمن

ما در ادامه متن بهترین فیلم‌های مورگان فریمن را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد پس در ادامه همراه ما بمانید.

55_11zon

رستگاری در شاوشنک – The Shawshank Redemption

  • کارگردان:  فرانک دارابونت
  • بازیگران:  تیم رابینز، مورگان فریمن، باب گانتون، ویلیام سدلر، کلنسی براون، گیل بیلاز
  • سال ساخت:  1994
  • ژانر:  درام
  • امتیاز در ای ام دی بی:  9.3

رستگاری در شاوشنک یک شاهکار به تمام معناست که سالها به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما معرفی شده است؛ این فیلم اثری است که به مخاطب خود درباره امید چیزهای زیادی یاد می‌دهد، رستگاری در شاوشنک را حتما و حتما ببینیدد.

داستان این فیلم  در سال 1946 اتفاق می‌افتد، اندی دوفرسن بانکدار نیو انگلندی که مردی معقول و متعادل است به اتهام قتل همسرو دوستش محکوم به حبس ابد درزندان شائوشنک می‌شود. پس از چندی در فعالیتهای غیر قانونی مالی با رئییس زندان همکاری کرده و اعتماد او را جلب میکند. اندی چه نقشه‌ای در سر دارد؟

56_11zon

دختر میلیون دلاری – Million Dollar Baby

  • کارگردان:  کلینت ایستوود
  • بازیگران:  هیلاری سوانک، کلینت ایستوود، مورگان فریمن، مایک کولتر، جی باروشل
  • سال ساخت:  2004
  • ژانر:  درام، ورزشی
  • امتیاز در ای ام دی بی:  8.1

این فیلم اولین و تا به کنون تنهاترین اسکار مورگان فریمن را به همراه داشته است؛ اثری احساسی با دو پیرمرد افسانه‌ای یعنی فریمن و کیلینت ایستوود بزرگ. این فیلم اثری بسیار احساسی و مهم است که طرفداران سبک ورزشی را نیز راضی خواهد کرد.

داستان این فیلم  درباره مگی فیتزجرالد است که با اصرار فراوان فرانکی دان مربیای که بوکسرهای موفقی را معرفی کرده است متقاعد میکند تا به او شیوه مسابقه را بیاموزد و او را نیز تبدیل به یک قهرمان کند. مگی آنقدر سخت تمرین میکند که راهی مسابقه قهرمانی جهان میشود. اکنون مگی باید با کثیف‌ترین بوکسر هم از نظر اخلاقی و هم ورزشی مبارزه کند.

57_11zon

تحت تعقیب – Wanted

  • کارگردان:  تیمور بکمامبتوف
  • بازیگران:  جیمز مک‌آووی، آنجلینا جولی، مورگان فریمن، کریس پرت
  • سال ساخت:  2008
  • ژانر:  اکشن , جنایی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی:  6.7

آنجلینا جولی و مورگان فریمن، قطعا این ترکیب تداعی کننده فیلمی جذاب و خوب است که می‌تواند مخاطبان سبک اکشن را راضی کند، پس اگر طرفدار فریمن و همچنین آنجلینا جولی هستید بهتر است فیلم تحت تعقیب را در لیست تماشای خود قرار دهید.

داستان این فیلم  درباره یک کارمند معمولی است که پی می‌برد در واقع پسر یک قاتل حرفه‌ای است و بسیاری از توانایی‌های منحصر به فرد پدرش در آدمکشی در او هم وجود دارد. به کمک دوستان پدرش، آموزش دیده و به یک قاتل حرفه‌ای تبدیل میشود و باید هر کاری را که به او میگویند انجام دهد. آیا از تمام دستورات گروه پیروی خواهد کرد؟

58_11zon

لوسی – Lucy

  • کارگردان:  لوک بسون
  • بازیگران:  اسکارلت جوهانسون، مورگان فریمن، عمرو واکد، چوی مین شیک
  • ژانر:  اکشن , علمی و تخیلی , هیجان انگیز
  • سال اکران:  2014
  • امتیاز در ای ام دی بی:  6.4

مورگان فریمن با بازیگران بزرگی هم‌بازی بوده است و یکی از این ستارگان محبوب و جذاب، اسکارلت جوهانسون است، بازیگری خوب و توانا که در ترکیب خود با مورگان فریمن فیلمی به راستی جذاب و جالب را خلق کرده‌اند که خوراک دوستان علمی تخیلی دوست است.

داستان این فیلم  درباره دختری به نام لوسی است که در کشور تایوان کار و زندگی می‌کند؛ یک روز رئیس این دختر از او به عنوان جاساز مواد مخدر استفاده می‌کند و در بدن وی مواد مخدر عجیبی را جاسازی می‌کند. اما طی یک سری اتفاقات این مواد در بدن این دختر باز می‌شود و با خون وی قاطی می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود تا او تبدیل به یک ابرانسان تبدیل شود و قادر باشد تا اجسام را با ذهن خود جابجا کند و قدرت‌های ماورایی به دست آورد.

59_11zon

بن هور – Ben-Hur

  • کارگردان:  تیمور بکمامبتوف
  • بازیگران:  جک هیوستون، مورگان فریمن، نازنین بنیادی، توبی کبل، خودریگو سانتورو
  • سال ساخت:  2016
  • ژانر:  تاریخی، حماسی
  • امتیاز در ای ام دی بی:  5.7

مورگان فریمن در این فیلم با بازیگر خوب و جذاب ایرانی یعنی نازنین بنیادی هم‌بازی بوده است و این دو با بازی خوب توانستند از شاهکار بن هور اثر وایلر بزرگ، اقتباسی قابل قبول بسازند.

داستان این فیلم  درباره  یک نجیب زاده به نام بن هور است که به دروغ متهم به قتل دوست دوران کودکی‌اش میشود و سال‌ها در رُم به عنوان یک برده به زندگی خود ادامه میدهد. اکنون او تلاش دارد تا انتقام بگیرد اما…

60_11zon

بتمن شوالیه تاریکی – The Dark Knight

  • کارگردان:  کریستوفر نولان
  • بازیگران:  کریستین بیل، هیث لجر، گری اولدمن
  • سال ساخت:  2008
  • ژانر:  اکشن , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی:  9

مگر می‌شود کریستوفر نولان فیلمی بسازد و آن فیلم بد باشد؟ بتمن یکی از پُر فروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست که به راستی شاهکار است. مورگان فریمن در این فیلم و با بازی درخشان خود به شهرت فراوانی رسید.

داستان این فیلم  در گاتهام سیتی روایت می‌شود، یک سال پس از ناپدید شدن دکتر جاناتان کرین معروف به مترسک، امنیت توسط بتمن دوباره به گاتهام بازگردانده شده. تا اینکه یک روز تبهکاری به نام جوکر به همراه هم‌دستانش بازمی‌گردد تا گاتهام را به نابود بکشاند.

61_11zon

سقوط یک فرشته – Angel Has Fallen

  • کارگردان:  ریک رومن وو
  • بازیگران:  جرارد باتلر، مورگان فریمن، پایپر پرابو، جیدا پینکت اسمیت، لنس ردیک، نیک نولتی
  • سال ساخت:  2019
  • ژانر:  اکشن , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی:  6.4

به راستی اکشن این فیلم بسیار دیدنی و جذاب است که حتما باید آن را ببینید تا پی به سخن من ببرید. مورگان فریمن در این فیلم نقش رئیس جمهور آمریکا را ایفا کرده و مثل همیشه نیز درخشیده است.

داستان این فیلم  درباره چند سال بعد از وقایع فیلم قبلی است؛ سخنگو آلن ترامبل رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده آمریکا شده‌است. ترامبل، بنینگ را به عنوان فرمانده سرویس مخفی انتخاب می‌کند. هم‌زمان، حمله به جان رئیس‌جمهور باعث می‌شود تا انگشت اتهام به سوی بنینگ نشانه رفته و او توسط گروه خودش و اف‌بی‌آی تحت تعقیب قرار بگیرد. بنینگ تصمیم می‌گیرد تا با پیدا کردن مجرم اصلی، خود را تبرئه کند. برای همین نقشه های هوشمندانه‌ای میکشد.

62_11zon

هفت – SE7EN

  • کارگردان:  دیوید فینچر
  • بازیگران:  برد پیت، مورگان فریمن، گوئینت پالترو، جان کریستوفر مک‌گینلی، کوین اسپیسی
  • سال ساخت:  1995
  • ژانر:  جنایی , درام , رازآلود , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی:  8.6

اگر یک لیست از بهترین فیلم‌های جنایی داشتیم، قطعا فیلم هفت در اول لیست ما بود؛ این اثر از دیوید فینیچر به دلیل فضای سنگین خود اثری بسیار جذاب، هیجانی و معمایی است که دیدنش به شدت پیشنهاد می‌شود.

داستان این فیلم  درباره جان دوو قاتلی است که تصمیم گرفته است هفت نفر را که نماد هفت گناه کبیره هستند به قتل برساند. هدف او از این کار هشدار دادن به انسانهایی است که غرق در گناه روز خود را به شب می رسانند. مسئول پرونده این قتلها دیوید میلز است، کاراگاه جوانی که تازه به نیویورک منتقل شده است. میلز با همکاری کاراگاه سامرست که در شرف بازنشستگی است قدم به قدم دوو را تعقیب می کنند. اما جان دوو نقشه های شومی برای دو کاراگاه دارد و …

63_11zon

لیست آرزوها – The Bucket List

  • کارگردان:  راب راینر
  • بازیگران:  جک نیکلسون، مورگان فریمن، کارن مارویاما
  • سال ساخت:  2007
  • ژانر:   درام , کمدی , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی:  7.4

فقط به دو بازیگر اصلی دقت کنید، مورگان فریمن و سلطان جک نیکلسون! دگر از یک فیلم چه می‌خواهید؟ این فیلم روایتی شیرین و انسانی دارد که درباره زندگی چیزهای مهمی برای گفتن دارد، پس اگر تا به کنون موفق به تماشای این فیلم نشده‌اید بهتر است خیلی سریع دست به کار شده و آن را تماشا کنید.

داستان این فیلم  درباره ادوارد کل (جک نیکلسون) و کارتر چمبرز (مرگان فریمن) است، هر دو سرطان دارند. ادوراد مدیرعامل ثروتمندی است که کسی به جز دستیار او (شان هایز) در طول دوران شیمی درمانیش به ملاقاتش نمی آید. ادوارد و کارتر تصمیم میگیرند به مسافرت بروند و لیستی از آرزو هایی که دارند رو بر روی کاغذ پیاده میکنند و میخواهند قبل از اینکه وقتشان تمام شود همه‌ایشان را انجام دهند.

64_11zon

نابخشوده – Unforgiven

  • کارگردان:  کلینت ایستوود
  • بازیگران:  کلینت ایستوود، جین هکمن، مورگان فریمن، ریچارد هریس، لاکلین مونرو
  • سال ساخت:  1992
  • ژانر:  درام , وسترن
  • امتیاز در ای ام دی بی:  8.2

کیلینت ایستوود برای ساخت این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد و همچنین در مقام بازیگری جین هکمن موفق به دریافت این جایزه‌اش و از همه مهم‌تر اینکه، این فیلم برنده اسکار بهترین فیلم شد!  نابخشوده یکی از شاهکار‌های وسترن است که حتما باید دید.

داستان این فیلم  در سال 1988 در ایالت وایومینگ می‌گذرد، زنی روسپی توسط دو گاوچران مجروح و از ریخت می‌افتد. کلانتر شهر (جین هکمن) تنها به جریمه کردنشان اکتفا می‌کند. اما دوستان زن برای کسی که بتواند انتقامش را بگیرد هزار دلار جایزه می‌گذارند. ویلیام مانی (کلینت ایستوود) هفت تیرکش که توبه کرده ولی هنوز گذشته زشتش عذابش می‌دهد به کمک دوست قدیمی‌اش (مورگان فریمن) و یک مرد جوان آخرین کار خود را شروع می‌کند.

منبع: روزانه

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید