(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی لیلا بلوکات

(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی لیلا بلوکات

لیلا بلوکات یکی از برترین بازیگران سینمای ایران است که در سال 97 با سریال لحظه گرگ و میش و یوس پیامبر خوش درخشید. او همواره از سوی مخاطبان مورد تشویق و تمجید قرار می‌گیرد و البته بیشتر معروفیت وی به دلیل حضورش در تلوزیون ملی است.

کد خبر : ۲۰۸۷۱۵
بازدید : ۴۴۲۰

لیلا بلوکات در 4 آذر سال 1362 در تهران به دنیا آمد. خواهر بزرگش نوشا مهندس برق و خواهر کوچکش میترا مدیریت ایرانگردی و جهانگردی خوانده و تنها برادرِ وی در رشته نقشه کشی صنعتی تحصیل کرده است.

علاقه به بازیگری

لیلا بلوکات درباره تحصیل و همچنین علاقه به بازیگری گفته است: از دوران دبیرستان عشق بازیگری داشتم برای همین تصمیم گرفتم حرفه بازیگری را دنبال کنم اما از شانس ام مهلت ثبت نام در هنرستان صدا و سیما تمام شده بود. در نهایت مجبور شدم در رشته فرش که متقاضی کم داشت ادامه تحصیل بدم.

حضور در کلاس‌های امین تارخ

لیلا بلوکات به دلیل علاقه‌اش به هنرپیشگی دوره‌های بازیگری را نزد امین تارخ و میکائیل شهرستانی گذراند، سپس در ورکشاپ بازیگری حمید سمندریان نیز حضور داشت.

48_11zon (1)

اولین حضور جلوی دوربین و ورود به سینما

در سال 77 از طریق بازی‌های تئاتری دیده شده و در همین سال اولین بار با سریال روزهای زندگی به کارگردانی سیروس مقدم جلوی دوربین رفت.

شهرت در سریال یوسف پیامبر

49_11zon (1)

شهرت خانم بلوکات در سال 1387 وقتی 24 ساله بود در سریال یوسف پیامبر با نقش همسر آخناتون شروع شد. بعدا اعلام شد قرار بود وی نقش زلیخا را بازی کند اما بخاطر سانحه رانندگی این نقش به  کتایون ریاحی  سپرده شد که ایشان به نحو احسن آن‌را ایفا کردند و خود ریاحی نیز با همین نقش در نزد عموم به معروفیت رسید.

علاقه به ورزش

خانم بلوکات درباره علاقه‌اش به بازیگری گفته است: به شدت در ورزش فعال هستم، از اعضای ثابت تیم والیبال هنرمندانم و سوارکاری را به طور حرفه ای انجام می‌دهم، البته والیبال را از نوجوانی دنبال می‌کردم.

زندگی شخصی

لیلا بلوکات همچنان مجرد می‌باشد، او در این باره گفته است: موضوع ازدواج در اولویت زندگی امروز من نیست هر چند معتقدم ازدواج از موضوعاتی نیست که روی آن برنامه‌ریزی خاصی داشت و گاهی ناخودآگاه افراد را درگیر خودش می‌کند. او همچنین در برنامه دورهمی گفت: وقت شوهرداری ندارم، لذا هر سایت و کانالی کـه درباره ازدواج لیلا بلوکات با فلان هنرپیشه و فوتبالیست و کشتی گیر و والیبالیست اطلاعاتی ارائه میدهد، غلط اسـت.50_11zon (1)

جراحی زیبایی

من بارها به خاطر بینی کوچک و گونه برجسته ام مورد قضاوت قرار گرفتم ، حتی اغلب کارگردان‌ها فکر می‌کنند هیچ جای صورتم مال خودم نیست؛ اما قسم میخورم حتی یک بار جراحی یا تزریق ژل نداشته‌ام.

کمک کردن به دیگران

لیلا بلوکات درباره کمک کردن به دیگران گفته است: از دوران کودکی عاشق کمک کردن به دیگران بودم، یادمه در دوران دبیرستان متوجه شدم فردی برای تهیه جهیزیه دچار مشکل است در آن مقطع از همکلاسی‌ها، دوست و آشنا پول جمع کردم و برای آن فرد جهیزیه خریدم؛ لذت این کمک به قدری برایم شیرین بود که تصمیم گرفتم به شکل جدی‌تر وارد این حوزه شوم.51_11zon (1)

انجمن خیریه

خانوم بلوکات موسس خیریه مهر لیلا است که هدف موسسه کمک به بیماران ام اس، سندروم دان ، مبتلایان به سرطان و بچه‌های بی‌سرپرست و معلول می‌باشد.

سرپرستی کودکان بی‌سرپرست

لیلا بلوکات در موسسه خود بیش از 1000 بچه تحت پوشش دارد و خود نیز شخصا سرپرستی 6 دختر و 2 پسر معلول را بر عهده دارد.

راز سلامتی پوستی

لیلا بلوکات درباره راز سلامتی پوستی خود گفته است: از زمانی که به مفید و مضر بودن خوردنی‌‌ها آگاهی پیدا کردم بسیاری از مواد را از برنامه غذایی‌‌ام حذف و جایگزین مفیدتر و بهتری برای همه آنها پیدا کردم.

علاقه به کتاب

خود او در این باره گفته است: دو تا موضوعی که بیشترین کتاب‌‌ها را درباره‌‌شان خواندم یکی کتاب‌‌های تاریخی است و دیگر روانشناسی می‌باشد ، همچنین عاشق سفر هم هستم.

اگر بازیگر نبودم

خانم بلوکات در جواب به سوال مصاحبه‌کننده که از وی پرسیده بود: اگر بازیگر نمی‌شدی چکاره بودی، پاسخ داد: اگر به هنر علاقمند نبودم، کارشناسی فرش را انتخاب نمی‌کردم، من پُر از دغدغه و انرژی هستم و دوست دارم افکار و روح و روانم را جایی تخلیه کنم. اگر بازیگر نمی‌شدم شاید یک وکیل قابل بودم یا یک خبرنگار بین المللی و مطرح چون همیشه به دنبال ارضاء کنجکاوی هایم هستم.

حضور فعال در اینستاگرام

او حضور فعالی در اینستاگرام دارد و تلاش دارد تا اینستانوشته‌های مفهومی را کنار عکس‌هایی از کنسرت‌ها و افتتاحیه‌ها و اختتامیه‌هایی کـه دعوت می‌شود، بـه اشتراک گذاشته و بـه نوعی با مخاطبانش در ارتباط باشد. او بیش از 200 صفحه را در این پلتفرم دنبال می‌کند.

زندان و حکم‌های دیگر

لیلا بلوکات به دلیل حمایت از جنبش‌های مردمی به زندان محکوم شده است، حکم کامل او بدین شرح است: دو سال ممنوعیت از فعالیت در رسانه‌های فراگیر از جمله پلتفرم‌های داخلی و خارجی فعالیت‌های نمایشی و بازیگری و تبلیغ‌گری در فضای حقیقی و مجازی، 2 سال ممنوعیت خروج از کشور، 5 سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی به صورت مستقیم یا با واسطه، مطالعه و خلاصه نویسی یک کتاب ظرف یک ماه و 10 ماه حبس تعزیری در یکی از زندانهای استان سمنان که 6ماه آن به مدت 5 سال تعلیق شده است.

برخی از بهترین فیلم‌ و سریال‌های لیلا بلوکات

ما در ادامه پنج فیلم و سریال از لیلا بلوکات را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد پس در ادامه همراه ما بمانید.

52_11zon (1)

همه چی عادیه

  • کارگردان:  محسن دامادی
  • بازیگران:  عباس غزالی، بهنوش بختیاری، لیلا بلوکات، رز رضوی، رضا رویگری
  • سال ساخت:  1395
  • ژانر:  درام، اجتماعی
  • امتیاز در ای ام دی بی:  _

مهجرت از روستا به شهر یکی از معضل‌های جامعه ماست زیرا بستر این کار در هیچ ساحتی فراهم نیست؛ حال این فیلم نیز در همین باره ساخته شده است و در نوع خود بسیار جذاب است. لیلا بلوکات نیز در این فیلم حضور فعالی دارد که بهبود فیلم کمک شایانی می‌کند.

داستان این فیلم  روایتگر داستان زندگی جوانی روستایی (با بازی عباس غزالی) است که به دلیل کمبود و بحران آب و به دنبال لقمه نانی به پایتخت مهاجرت می‌کند. او مجبور به فعالیت در مشاغلی می‌شود که دانش و تجربه‌ای از آنها ندارد. همین مسئله رفته رفته زندگی را برای او ختر می‌کند…

53_11zon (1)

اخراجی‌ها ۲

  • کارگردان:  مسعود ده‌نمکی
  • بازیگران:  اکبر عبدی، امین حیایی، سید جواد رضویان، محمدرضا شریفی‌نیا، لیلا بلوکات
  • سال ساخت:  1388
  • ژانر:  درام، جنگی، کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی:  –

مجموعه اخراجی‌ها همواره به عنوان یکی از برترین مجموعه فیلم‌های تاریخ سینمای ایران شناخته می‌شود که عمده مخاطبان آن را بخاطر کمدی بی‌نظیرش دوست دارند. این فیلم با روایتی جذاب ما را به درون جنگ ایران و عراق می‌برد که در آن رزمنداگ ایران مقابل دشمن ایستادند. لیلا بلوکات نیز در این فیلم نقش یک خبرنگار از سازمان مجاهدین خلق را ایفا می‌کند.

داستان این فیلم  ادامه داستان اخراجی‌ها یک است. در اوایل فیلم عراقی‌ها اقدام به کشتن مجروحین می‌کنند و اخراجی‌های اسیر شده را به یک اردوگاه به سرپرستی رسول می برند. از طرف دیگر، خانواده آن‌ها که قصد مسافرت به مشهد را داشتند، توسط سازمان مجاهدین خلق ایران با ربودن هواپیما و نشاندن آن در عراق ایشان را ترغیب به اعطای درخواست پناهندگی به صدام حسین می‌کنند. مسافران که خانواده‌های اخراجی‌ها هم جزو آن‌ها بودند، برگه درخواست پناهندگی را پاره کرده و سرود ای ایران را می‌خوانند.

54_11zon (1)

دراکولا

  • کارگردان:  رضا عطاران
  • بازیگران:  رضا عطاران، لوون هفتوان، لیلا بلوکات، ویشکا آسایش، سیامک انصاری
  • سال ساخت:  1394
  • ژانر:  درام، کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی:  _

رضا عطاران یکی از کارگردان‌های محبوب ایرانی است که همیشه موفق به خلق آثار کمدی خوبی می‌شود؛ آثار او همیشه نزد ما ایرانیان خاطره‌انگیز بوده است چرا که آثاری همچون خانه به دوش و متهم گریخت را در کارنامه دارد. حال یکی از برترین فیلم‌های او که لیلا بلوکات نیز در آن حضور دارد فیلم دراکولا است که در سال 1394 اکران شده است.

داستان این فیلم  درباره فردی از یک خانواده خون آشام است که بعد از جنگ جهانی دوم به ایران مهاجرت کرده و به جای نوشیدن خون به مواد معتاد شده است…

55_11zon (1)

لحظه گرگ و میش

  • کارگردان:  همایون اسعدیان
  • بازیگران:  المیرا دهقانی، فاطمه گودرزی، شهره سلطانی، لیلا بلوکات، فرید سجادی حسینی
  • سال ساخت:  1397
  • ژانر:  اجتماعی، رمانتیک
  • امتیاز در ای ام دی بی:  _

مجموعه گرگ و میش از شبکه سه سیما پخش می‌شد و عمده مخاطبان تلوزیون نیز از آن استقبال کرده‌اند. این سریال خانوادگی داستان جذابی درباره خانواده‌های ایرانی دارد که دیدنش به شما عزیزان پیشنهاد می‌شود، همچنین لیلا بلوکات نیز در این فیلم حضور مثبتی داشته است.

داستان این سریال  روایتگر فراز و فرود خانواده‌ای اصیل و ایرانی در طول سه دهه است که با محوریت زندگی تنها دختر خانواده یاسمن که از دهه 60 با حوادث گوناگونی از قبیل جنگ، تحولات اقتصادی و اجتماعی و … آغاز و تا زمان معاصر ادامه خواهد داشت.

56_11zon (1)

یوسف پیامبر

  • کارگردان:  فرج‌الله سلحشور
  • بازیگران:  مصطفی زمانی، محمود پاک‌نیت، کتایون ریاحی، لیلا بلوکات، جعفر دهقان، رحیم نوروزی، مهوش صبرکن، الهام حمیدی
  • سال ساخت:  1387
  • ژانر:  تاریخی، درام
  • امتیاز در ای ام دی بی:  _

یوسف پیامبر بی‌شک یکی از برترین سریال‌های تاریخ سینمای ایران است که به شدت در زمان پخش شد با استقبال از سوی مخاطبان روبرو شد. این سریال تم مذهبی و عرفانی دارد که به طرفداران این سبک پیشنهاد می‌شود.

داستان این سریال  زمانی اتفاق می‌افتد که یعقوب، مردمان بنی‌اسرائیل را به معبود یگانه عالم فرا خوانده و از پرستش خدایان سرد و سنگی انذار می‌دهد؛ خداوند، پیامبر بعدی را در نسل او قرار داده و یوسف را به وی عطا می‌کند که در حسن و جمال، بی‌نظیر است. یوسف در کودکی رؤیای عجیبی می‌بیند؛ رؤیایی که در آن خورشید، ماه و ۱۱ ستاره برای او به سجده می‌افتند.

یعقوب که این رؤیای عظیم را می‌شنود؛ به او توصیه می‌کند تا آن را از برادران خود پنهان کند. پس از چندی، برادران یوسف که به علاقه پدرشان نسبت به یوسف رشک می‌ورزیدند، او را به چاه می‌اندازند و پس از مدتی کاروانی او را از چاه درآورده و به عزیز مصر پوتیفار می‌فروشند و پوتیفار او را به عنوان غلام به همسرش زلیخا هدیه می‌دهد، اما زمانیکه زلیخا از او خواست با او وارد بستر شود یوسف فرار کرد اما پوتیفار فرا می‌رسد و تمام تقصیرات گردن یوسف می‌افتد یوسف به زندان می‌رود و هشت سال آنجا می‌ماند؛ اما به واسطهٔ یکی از دوستان خود در زندان که مدت‌ها پیش آزاد شده و به پادشاه مصر آمن هوتپ خدمت می‌کند.

به کمک قدرت تعبیر خواب خوابِ فرمانروا را تعبیر کرده و با خِرَد خود به یکی از عزیزان فرمانروا تبدیل شده و عزیز مصر می‌شود؛ اما خداوند که اراده فرموده تا به واسطه یوسف، مردم را به راه نجات و هدایت دعوت نماید؛ او را از پستی چاه رهانیده و بلندی مقام و مرتبت عطا می‌نماید …. سرانجام پس از سال‌ها دوری او با کمک خداوند جوانی را به زلیخا بازگردانده و با او ازدواج می‌کند؛ و بالاخره پس از سی و چند سال دوری، پدرش را پیدا کرده و او را با خود به مصر می‌برد.

منبع: روزانه

۱۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید