(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی تام کروز

(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی تام کروز

تام کروز بی‌شک یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینماست که سالها در رده‌های بالای هالیوود قرار داشته و چهره جذاب و شخصیت کاریزماتیک او باعث شده است تا زندگی شخصی او همیشه مورد توجه ویژه رسانه‌ها باشد.

کد خبر : ۲۰۸۷۴۶
بازدید : ۲۱۸

توماس کروز ماپوتر چهارم در سال 1962 در شهر نیویورک آمریکا به دنیا آمد. پدر تام کروز، مهندس برق اهل لوییویل، کنتاکی و مادرش آموزگار مدرسه ابتدایی بود. تام دارای سه خواهر به نام‌های ماریان، لی آن و کاس است.

در این میان لی آن، کار تبلیغات تام کروز را بر عهده دارد. زندگی این خانواده در مکان ثابتی نبود و خانواده آن‌ها به شهرهای گوناگونی مهاجرت کردند. بنابر گفته شخص تام کروز، وی تا به پایان رساندن دوره دبیرستان، در پانزده مدرسه مختلف درس خواند.

تام کروز کشیش می‌شود!

تام کروز مدتی آموزش مذهبی دید و قصد داشت کشیش شود، اما از این کار رویگردان شد و در نهایت در سال 1980 از دبیرستانی در نیوجرسی فارغ‌التحصیل شد. همچنین در این دوره بود که پدر و مادر وی از یکدیگر جدا شدند و تام کروز به همراه خواهران خود با مادرش زندگی کرد.

67_11zon (2)

اولین حضور‌ها در سینما

تام کروز در سال‌های دبیرستان در فیلم موزیکالی از طرف مدرسه شرکت کرد و مورد تحسین قرار گرفت. همین مسئله باعث شد وی به هنرپیشگی به‌طور جدی علاقه‌مند شود. نخستین بازی جدی او، تنها یک سال پس از به پایان بردن دوره دبیرستان، در فیلم عشق بی پایان در سال 1981 اتفاق افتاد. تام کروز تا سال 1986 در چندین فیلم بازی کرد که چندان شهرتی برایش نداشت.

اما در این سال وی به عنوان هنرپیشه اصلی فیلم تاپ گان برگزیده شد. داستان این فیلم حادثه‌ای در مورد آموزش خلبان جنگنده هواپیمای جنگنده در نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا بود. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال آمریکا شد و برای تام کروز شهرت فراوانی به همراه آورد.

شهرت بیشتر در سینما و نامزدی اسکار

در سال‌های بعد، حضور تام کروز در فیلم‌های پرآوازه، بیشتر شد. او در سال 1988 به همراه داستین هافمن در فیلم مرد بارانی شرکت کرد که این فیلم نامزده هشت جایزه اسکار شد. همچنین او یک سال بعد توانست نخستین بار نامزد جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش اول مرد برای بازی در فیلم جنگی متولد چهارم ژوئیه شود. تام کروز در سال 1996 به عنوان تهیه‌کننده و هنرپیشه نقش اول در فیلم مأموریت غیرممکن حاضر شد که با استقبال فراوان مواجه شد.

سپس فیلم چشمان کاملاً بسته به کارگردانی استنلی کوبریک به ایفای نقش پرداخت، او به همراه نیکول کیدمن در نقش یک زوج ثروتمند حاضر شد. و بعد از آن نیز قسمت دوم فیلم مأموریت غیرممکن در سال 2000 اکران شد و سومین فیلم پرفروش سال شد.

68_11zon (2)

زندگی شخصی

تام کروز نخست در سال 1987 با بازیگر هالیوود میمی راجرز آشنا شد و این آشنایی به ازدواج انجامید اما این زوج سه سال بعد از یکدیگر جدا شدند. سپس کروز به هنگام بازی در فیلم روز‌های تندر با نیکول کیدمن آشنا شد و این دو در سال 2001 از یکدیگر جدا شدند؛ زوج تام کروز و نیکول کیدمن تا به کنون یکی از معروف‌ترین زوج‌های هالیوود بودند.

سپس و در سال 2004 تام کروز با بازیگر جذاب اسپانیایی یعنی پنه‌لوپه کروز آشنا شد اما این رابطه نیز مثل بقیه رابطه‌ها به جدایی انجامید.

رابطه جنجالی با نازنین بنیادی!

هنگامی که تام کروز برای گشایش یک کلیسای جدید در مادرید اسپانیا بود به نداشتن یک دوست‌دختر شکایت می‌کرد. کلیسا نیز نازنین بنیادی هنرپیشه ایرانی-بریتانیایی را برای او انتخاب کرد. در اواخر سال 2004 آن‌ها زندگی با یکدیگر را آغاز کردند. در آغاز تام کروز بسیار رمانتیک بود. اما در مدت کوتاهی، بسیار خشن و بداخلاق شد.

هنگامی که دیوید میسکویج به مهمانی آن‌ها رفت نازنین بیمار بود و به حضور مسکویج توجهی نشان نداد. اینکار موجب خشم مسیکویج شد. روز پس از آن کروز با مشت بر میز کوبیده و نازنین را متهم به توهین به رهبر کلیسا کرد. دو هفته بعد در ژانویه 2005 به نازنین اطلاع دادند که رابطه اش با تام کروز تمام شده‌است. اعضای کلیسا به خانه بنیادی رفته و همه تصاویر مشترک و نامه‌های او با کروز را با خود بردند. هنگامی که بنیادی از بدرفتاری میسکویج و کروز با دوست خود درد دل کرد او این مسئله را فوراً گزارش داد. برای مجازات، بنیادی را به شستن دستشویی‌ها با مسواک مجبور کردند!

رابطه با کیتی هولمز

در سال 2005 با کیتی هولمز هنرپیشه آمریکایی آشنا شد و مدتی بعد بر فراز برج ایفل به وی پیشنهاد ازدواج داد. مراسم عروسی آن‌ها در 18 نوامبر 2006 در براچیانو ایتالیا برگزار شد. این زوج هنری به اختصار با عنوان «تام کت» نیز شناخته می‌شوند. پیش از آن در ماه آوریل همان سال نخستین فرزند آن‌ها به دنیا آمد که نام «سوری» (به معنای شاهزاده در زبان عبری و رز قرمز در زبان پارسی) را برای وی برگزیدند.

سوری نخستین فرزند تنی تام و کِیتی است و سومین فرزند تام کروز به حساب می‌آید. در 29 ژوئن 2012 و پس از پنج سال زندگی مشترک اعلام شد که هلمز روند قانونی طلاق از تام کروز را در نیویورک آغاز کرده‌است. وکلای این زوج تا ژوئیه 2012 به توافق رسیدند. هلمز و کروز توافق کرده‌اند که سوری نزد مادرش زندگی کند.

بهترین فیلم‌های تام کروز

ما در ادامه متن بهترین فیلم‌های تام کروز را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد پس تا آخر همراه ما بمانید.

69_11zon (2)

جنگ دنیاها – War of the Worlds

  • کارگردان:  استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران:  تام کروز، داکوتا فانینگ، میراندا اتو، جاستین چتوین، تیم رابینز
  • سال ساخت:  2005
  • ژانر:  علمی و تخیلی , ماجراجویی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی:  6.5

در یک کلام این فیلم فوق‌العاده است، فیلمی اکشن و درجه یک که در مقام کارگردان استیون اسپیلبرگ بزرگ را دارد؛ همچنین در ترکیب این کارگردان، تام کروز ایفا کننده نقش اصلی است که زیبایی و هیجان فیلم را دو برابر می‌کند.

داستان این فیلم  درباره ری فریر، مردی شکست خورده در ازدواج است که به عنوان اپراتور جرثقیل در اسکله‌ای در بروکلین، نیویورک کار می‌کند و از فرزندانش: دختر ده ساله ریچل و پسر نوجوانش نگه داری می‌کند و تمام تلاشش را می‌کند تا خانواده‌اش را از دست ندهد. در یک روز کاملا معمولی آدم فضای‌های باهوش‌تر از انسان به زمین حمله می‌کنند و در سبب تسخیر زمین هستند. اکنون ری (تام کروز) باید از خانواده‌اش در برابر تهدید ها حفاظت کند.

70_11zon (2)

مومیایی – The Mummy

  • کارگردان:  الکس کورتزمن
  • بازیگران:  تام کروز، صوفیا بوتله، آنابل والیس، جیک جانسون، کورتنی بی ونس
  • سال ساخت:  2017
  • ژانر:  اکشن , فانتزی , ماجراجویی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی:  5.4

تام کروز بازیگری است که می‌تواند خود را با هر فیلمی وفق دهد و در نقش خود جا بیافتد. اکنون یکی از بهترین و هیجانی‌ترین فیلم‌های تام کروز که در سبک ترسناک ساخته شده است، فیلم مومیایی به کارگردانی کورتزمن است.

داستان این فیلم  درباره یک شاهدخت مصری بانام آمنا (سوفیا بوتلا) جانشین پدرش در مصر باستان می‌شود اما پس از تولد برادرش این عنوان از او گرفته می‌شود، سپس او با شیطان پیمان می‌بندد و پدر و برادرش را می‌کشد اما محافظان موفق به دستگیری او می‌شوند و او را در یک دخمه، در عمق یک بیابان دور از مصر دفن می‌کنند که عراق امروزی است. سالها بعد گروهی از محققین به سرپرستی باستان‌شناسی به نام جنی هالسی و با کمک یک نظامی به نام نیک مورتون این مقبره را در عراق پیدا می‌کنند و به صورت نا خواسته او را از خواب بیدار کرده و جهان را در معرض خطری قرار میدهند.

71_11zon (2)

جک ریچر – Jack Reacher

  • کارگردان:  کریستوفر مک‌کوری
  • بازیگران:  تام کروز، رزمند پایک، ریچارد جنکینز، ورنر هرتسوک، دیوید اویلوو
  • سال ساخت:  2012
  • ژانر:  اکشن , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی:  7

فُرم اصلی تام کروز بازی در فیلم‌های اکشن است، و این فیلم جذاب نیز یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینماست که پس از اکران با استقبال خوبی مواجه شد و تواسنت به فروش 220 میلیون دلاری برسد.

داستان این فیلم  درباره مردی به نام جک ریچر است. بعد از تیراندازی یک تک تیرانداز در مکان عمومی پلیس منطقه را برسی می‌کند و متوجه می‌شود که این تک تیرانداز شخصی به نام جیمز بار می‌باشد. پلیس او را دستگیر می‌کند و او در بازجویی های خود درخواست می‌کند که می خواهد جک ریچر را ببیند…

72_11zon (2)

فراموشی – Oblivion

  • کارگردان:  جوزف کوشینسکی
  • بازیگران:  تام کروز، اولگا کوریلنکو، آندره‌آ ریسبرو، نیکلای کاستر والدو
  • سال ساخت:  2013
  • ژانر:  اکشن , علمی و تخیلی , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی:  7

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های تام کروز که در سبک علمی تخیلی ساخته شده است، این فیلم شاهکار است که از بُعد فلسفی نیز غنی می‌باشد. پس اگر علاقه‌مند به دیدن چنین فیلم‌هایی هستید، این فیلم را نیز در لیست تماشای خود قرار دهید.

داستان این فیلم  در زمان آینده اتفاق می‌افتد جایی که یک مأمور کارآزموده به کره زمین که اکنون تنها ویرانه‌ای از آن باقی مانده، فرستاده شده‌است تا منابع باقی مانده آن را شناسایی کند. اما در این حین برای او در مورد ماموریتش سوالاتی پیش می‌آید و …73_11zon (2)

آخرین سامورایی – The Last Samurai

  • کارگردان:  ادوارد زوئیک
  • بازیگران:  تام کروز، کن واتانابه، هیرویوکی سانادا، تونی گلدوین، تیموتی اسپال
  • سال ساخت:  2005
  • ژانر:  اکشن , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی:  7.7

یکی از شاهکار‌های حماسی تاریخ سینما که در لیست امروز ما حضور دارد، فیلم فوق‌العاده آخرین سامورایی است. این فیلم پس از اکران از سوی منتقدان با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و همین مسئله باعث شد تا فیلم در چندین بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شود.

داستان این فیلم  درباره نبردی بین ارتش ژاپن و سامورایی‌ها است که کاپیتان اتان الگرن به اسارت جنگجویان بومی ژابن در می‌آید. و در جنگ بین بومی ها به صورت اتفاقی یکی از فرماندهان را به قتل میرساند، سپس او توسط بومی‌ها دستگیر می‌شود. بومیان به جای مجازات او تصمیم میگیرند تا او به خانواده فرمانده کشته شده خدمت کند اما…

74_11zon (1)

چند مرد خوب – A Few Good Men

  • کارگردان:  راب راینر
  • بازیگران:  تام کروز، دمی مور، جک نیکلسون، کوین پولاک، جی.تی والش
  • سال ساخت:  1992
  • ژانر:  درام , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی:  7.7

اگرچه علاقه‌مند به فیلم‌های دادگاهی هستید و همچنین از طرفی علاقه‌مند به تام کروز بزرگ؛ پیشنهاد ما به شما این است که حتما و در اسرع وقت این فیلم را با بازی جک نیکلسون بزرگ ببینید.

داستان این فیلم  درباره یک وکیل نیروی دریایی است که سعی دارد ژنرال ارتش را محاکمه کند. این ژنرال با اینکه خود بهتر از هرکسی می‌داند گناهکار است؛ اما برای حفظ شرافت خود سعی می‌کند با دروغ گفتن دیگران را قربانی کند. تام کروز در نقش یک وکیل تازه‌کار تمام تلاش خود را می‌کند تا حقیقت را آشکار سازد، اما او برای اینکار مسیر سختی را پیش‌رو دارد.

75_11zon (2)

لبه‌ فردا – Edge of Tomorrow

  • کارگردان:  داگ لیمان
  • بازیگران:  تام کروز، امیلی بلانت، بیل پکستون،برندن گلیسون، مدلین منتاک
  • سال ساخت:  2014
  • ژانر:  اکشن , علمی و تخیلی , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی:  7.9

درباره این فیلم می‌شود ساعت‌ها نوشت اما همین کافیست تا به شما اطمینان دهم این فیلم نه تنها اینکه یکی از بهترین فیلم‌های تام کروز است بلکه این فیلم یکی از بهترین اکشن‌های تاریخ سینماست که دیدنش به شدت واجب است.

داستان این فیلم د رباره سربازی به نام ویل کیج (با بازی تام کروز) است که در آینده‌ای نزدیک پس از کشته شدن در جنگی علیه بیگانگان، بار دیگر زنده می‌شود و به موقعیت قبلی خود بازمی‌گردد، این امر باعث می‌شود تا او با هر بار بعد از کشته شدن توانایی خود را نیز افزایش داده تا حتی بتواند به گونه‌ای سرنوشت خود و جنگ را به کلی تغییر دهد…

76_11zon (2)

تاپ گان: ماوریک – Top Gun: Maverick

  • کارگردان:  جوزف کوشینسکی
  • بازیگران:  تام کروز، مایلز تلر، جنیفر کانلی، جان هم، گلن پاول، لوئیس پولمن
  • سال ساخت:  2022
  • ژانر:  اکشن , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی:  8.4

سری اول این فیلم یکی از اصلی‌ترین دلایل معروفیت تام کروز  در نقطه اول بود. اکنون بعد از گذشت چندین سال قسمت دوم این مجموعه اکران شد و خیلی سریع تبدیل به فروش‌ترین اثر سال شد. فیلمی که حتی در اسکار نیز موفق بود، فیلمی با صحنه‌های نبرد واقعی جت‌ها در آسمان!

داستان این فیلم  تقریبا سی‌سال پس از داستان فیلم اول روایت می‌شود. پیت میشل باری دیگر توسط ارتش هوایی فراخوانده می‌شود تا این‌بار به عنوان مربی چند خلبان تازه‌کار، آن‌ها را آموزش بدهد تا در یک عملیات فوق‌سری، تسلیحات هسته‌ای یک کشور را که نام آن در فیلم ذکر نمی‌شود، نابود کنند. نخست پیت میشل به عنوان مربی در این عملیات شرکت می‌کند اما درپایان خود نیز مجبور می‌شود وارد عملیات شود و دوستان خود را نجات دهد.

77_11zon (2)

وثیقه – Collateral

  • کارگردان:  مایکل مان
  • بازیگران:  تام کروز، جیمی فاکس، مارک رافلو، جیدا پینکت اسمیت، خاویر باردم
  • سال ساخت:  2004
  • ژانر:  جنایی , درام , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی:  7.5

وثیقه لحظاتی پُر از اکشن و نفس‌گیر است که حتی لحظه‌ای به مخاطب اجازه نمی‌دهد تا حواسش از فیلم کم شود.

داستان این فیلم  درباره یک قاتل حرفه‌ای است برای کشتن عده‌ای که قصد شکایت و گواهی علیه یک تبهکار در دادگاه را دارند، اجیر می‌شود، او قصد دارد کارش را در یک شب بدون ایجاد اثری از خود به پایان برساند، برای همین او یک راننده تاکسی را با دستمزد بالا در اختیار می‌گیرد…

78_11zon (2)

ماموریت غیرممکن فال اوت – Mission: Impossible – Fallout

  • کارگردان:  کریستوفر مک‌کوری
  • بازیگران:  تام کروز، ربکا فرگوسن، هنری کویل، سایمون پگ، ونسا کربی، الک بالدوین
  • سال ساخت:  2018
  • ژانر:  اکشن , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی:  7.7

سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن یکی دیگر از فیلم‌های تام کروز هستند که در زمره بهترین آثار او قرار می‌گیرد.

داستان این سری فیلم‌ها  درباره یک مامور کار کشته است که تهدیدات علیه بشریت را خنثی می‌کند.

79_11zon

مرد بارانی – Rain Man

  • کارگردان:  بری لوینسون
  • بازیگران:  داستین هافمن، تام کروز، والریا گولینو
  • سال ساخت:  1988
  • ژانر:  درام
  • امتیاز در ای ام دی بی:  8

به اعتقادی بسیاری این فیلم بهترین فیلم دوران هنری تام کروز است که در آن با داستین هافمن بزرگ هم‌بازی شد، داستین هافمنی که با بازی درخشان خود ستون‌های سینما را لرزنداند و توانست برنده جایزه اسکار شود.

داستان این فیلم  درباره چارلی بابیت (تام کروز) طمع کار که به تجارت ماشین های گران قیمت مشغول است با خبر درگذشت پدرش متوجه میشود که ارثیه ای در کار است به خانه برمیگردد اما متوجه میشود که تمام ارث پدرش به نام برادرش که مبتلا به بیماری ذهنی(داستین هافمن)  است رسیده. در وصیت نامه پدرش تنها زمانی از ارثش سهم میبرد که از برادرش مواظبت کند و چارلی بخاطر پول قبول میکند اما طولی نمیکشد که خاطرات دوران کودکی اش برگشته و وابسته برادرش می‌شود.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید