(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی افشین پیروانی

(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی افشین پیروانی

افشین پیروانی یکی از بازیکنان اسبق اما خوش نام فوتبال ایران است. او در تیم های باشگاه های مختلف و همچنین تیم ملی ایران بازی کرده و توانسته افتخارات زیادی کسب کند. او در دوره خود یکی از بازیکنان سرشناس اما بی حاشیه بوده و پس از کنار گذاشتن بازی فوتبال فعالیت خود را در زمینه کمک مربی و سرمربی گری ادامه داده است.

کد خبر : ۲۰۹۰۴۴
بازدید : ۳۵۹۸

افشین پیروانی (زادهٔ ۱۷ بهمن ۱۳۴۸ در شیراز) بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران، پرسپولیس و مربی فوتبال اهل ایران است. وی رکورددار بیشترین کاپیتانی در تیم فوتبال پرسپولیس است. وی فارغ التحصیل دکترای رشته مدیریت کلان سازمانی از دانشگاه آمریکا می باشد.

خانواده و اصالت

افشین پیروانی فرزند آخر خانواده پیروانی در یکی از محله‌ های قدیمی شیراز چشم به جهان گشود و در ۹ سالگی پدرش که در کار ساختمان سازی می کرد را از دست داد. برادر بزرگ او عزیز پیروانی بود که سال ۱۳۸۵ درگذشت، برادر دوم خانواده غلامحسین ملقب به «شاغلام» است که سالها مربیگری فجر سپاسی را برعهده داشت. امیرحسین دیگر برادر او نیز از فوتبالیست های سابق و مربیان فعلی فوتبال می باشد.

اقامت آمریکا

او جزء اولین فوتبالیست ها می باشد که توانست گرین کارت (اقامت دائمی) آمریکا را بگیرد، همسرش فارغ التحصیل آمریکاست و در حال حاضر آنجا به همراه فرزندان زندگی می کند. خود پیروانی نیز تحصیلات دکتری خود را از دانشگاه فینکس آمریکا گرفته است.

60

ازدواج

افشین پیروانی در سال ۱۳۷۰ وقتی ۲۲ ساله بود ازدواج کرد، که ثمره این ازدواج دو فرزند بنام غزال و وستا می باشد.

61

شغل دوم

گفته می شود او در بازار تهران و مالی آباد شیراز مغازه ورزشی دارد و اینکه بیشتر درآمد های خود از فوتبال را صرف کارهای ساخت و ساز می کند. او همچنین سهام دار برند ورزشی جورابان می باشد.

دوستی با علی دایی

علی دایی مربی بزرگی است و افتخار فوتبال ایران محسوب می شود. شاید او در لیگ حضور نداشته باشد اما نامش همیشه بزرگ است و از ذهن فوتبالدوستان پاک نخواهد شد.

تیم محبوب افشین پیروانی

پیروانی درباره تیم محبوبش گفت : از کودکی عاشق این تیم بودم، زمانی پرسپولیسی ها به شیراز می‌آمدند، صبح زود به حافظیه می‌رفتم تا سکو را از دست ندهم. دوران نوجوانی و جوانی من با عشق به تیم قرمز‌پوش گذشت، حتی در و دیوار اتاقم فقط پوسترهای بازیکنان این تیم بود.
بازیکنان خوب و معروفی آن سال‌ها مانند علی‌پروین، محمد مایلی‌کهن، ضیا عربشاهی، مرتضی‌کرمانی‌مقدم، فرشاد پیوس، کاظم سید علیخانی، حمید درخشان و سوگلی آنان، ناصر محمدخانی را دوست داشتم.

62

بازی در تیم های فوتبال

افشین پیروانی از ۱۰ سالگی ابتدا از کوچه پس کوچه‌ های شیراز فوتبال را آغاز کرد سپس این روند ادامه یافت. اولین بار که پایش را روی چمن گذاشت، «شیرزاد شول» به عنوان اولین مربی برای او زحمت کشید تا اینکه سال ۱۳۶۴ در ۱۶ سالگی زیر نظر برادرش وارد تیم جوانان «برق شیراز» شد. بعد از یکسال در ۱۳۶۵ به بزرگسالان این تیم پیوست و به مدت چهار سال در این تیم حضور داشت

از شیراز تا پرسپولیس

در سال ۱۳۶۹ به تیم «بانک تجارت» تهران پیوست و سه فصل در این تیم در قامت یک مداقع چندان درخشید که هم به تیم ملی راه یافت و هم نظر پرسپولیسی ها را به خود جلب کرد. به این ترتیب در سال ۱۳۷۲ وارد باشگاه بزرگ پرسولیس شد و به مدت ۱۱ سال در این تیم رشد کرد و در ۲۰۹ بازی به میدان رفت و ۱۴ گل نیز بثمر رساند. البته در یک مقطع کوتاه، کمتر از یک سال، سال ۱۳۷۸ در السد قطر توپ زد.

63

آخرین دوران فوتبال

این کهنه کار در سال ۱۳۸۳ وقتی ۳۵ ساله بود به تیم پیکان تهران پیوست و توانست ۱۷ بازی به میدان برود و در نهایت پایان فصل به دوران فوتبالی خود پایان داد.

افتخارات باشگاهی

قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران در:

  • لیگ آزادگان ۱۳۷۴
  • لیگ آزادگان ۱۳۷۵
  • لیگ آزادگان ۷۸–۱۳۷۷
  • لیگ آزادگان ۷۹–۱۳۷۸
  • لیگ برتر فوتبال ایران
  • نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران
  • لیگ آزادگان ۱۳۷۲
  • لیگ آزادگان ۸۰–۱۳۷۹

افتخارات جام حذفی

قهرمان جام حذفی فوتبال ایران ۷۸–۱۳۷۷

64

فعالیت های افشین پیروانی پس از خداحافظی از فوتبال

پس از خداحافظی افشین پیروانی از زمین بازی و توپ زدن در تیم های مختلف فوتبال، کار او با فوتبال به اتمام نرسید و او هدایت تیم های مختلف را در دست داشت. 

از دستیاری قلعه نویی تا استین آذین

افشین پیروانی سال ۱۳۸۵ بعنوان کمک مربی دستیار امیر قلعه نویی در تیم ملی شد و در سال ۱۳۸۷ نیز به مدت کوتاهی دستیار افشین قطبی بود. او در سال ۱۳۸۹ دستیار «تومابکویچ» در تیم پر مهره استیل آذین بود که در چند بازی هم سرمربیگری را تجربه کرد اما این تیم به لیگ پایین سقوط کرد.

65

دوران سرمربیگری

افشین پیروانی دارای مدرک مربیگری حرفه‌ای فیفا (پرولایسنس) است. او بعد از تجربه سرمربیگری در استیل آذین در سال ۱۳۹۰ هدایت تیم «سنگ آهن بافق» را برعهده گرفت سپس در سال ۱۳۹۳ کمک علی دایی در پرسپولیس شد.

66

مدیر اجرایی تیم ملی

افشین پیروانی از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ تا مهرماه سال ۱۳۹۸ به مدت ۴ سال و ۵ ماه مدیر اجرایی تیم ملی فوتبال ایران بود که سرمربی این تیم را کارلوس کیروش برعهده داشت. 

سرپرستی در پرسپولیس

وی از ۲۵ مهرماه ۱۳۹۸ به سمت سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس منصوب شده و قرارداد وی تا سال ۱۴۰۲ و فصل ۲۲ام لیگ برتر تمدید شد.

67

محرومیت به خاطر تخلفات ملی

سال ۱۳۹۶ افشین پیروانی درست زمانی که در یک قدمی مدیر عاملی پرسپولیس بود از طرف کمیته اخلاق به علت تخلفات مالی در تیم ملی با محرومیت ۵ ساله مواجه شد. در این پروند او در قامت مدیر وقت تیم ملی فوتبال ایران، به دلیل دریافت مبالغی از یک شرکت حامی مالی تیم ملی، به تخلف مالی متهم شد.

ماجرا از این قرار بود که شرکت فناپ، به عنوان حامی مالی تیم ملی، مبلغی را به حساب شخصی افشین پیروانی واریز کرده بود. پیروانی مدعی بود که این مبلغ به عنوان حقوق به او پرداخت شده است، اما فدراسیون فوتبال اعلام کرد که این مبلغ خارج از قرارداد و بدون اطلاع فدراسیون پرداخت شده است.

68

افشین پیروانی در توضیح این تخلف مالی گفت موضوع مربوط به جوایزی بوده که اسپانسر تیم ملی به اعضای تیم اختصاص داده بود.
طی مراسمی که همه اعضای تیم و کادر فنی و مسئولان و نماینده اسپانسر حضور داشتند هدایا تقدیم شد‌.
وی گفت :شما می‌توانید با ۵۷ نفری که در مراسم اهدای این جوایز حضور داشتند تماس بگیرید. این هدایا به همه اعضای تیم شامل بازیکنان، کادرفنی و مسئولان داده شده و من دخل و تصرفی در این هدایا نداشتم. من به عنوان مدیر تیم برگه جوایز را امضا کردم و حالا تقصیرات به گردن من افتاده است.

در نهایت، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، افشین پیروانی را به ۵ سال محرومیت از فعالیت های ورزشی و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد که بعد از اعتراض این محرومیت به دو سال کاهش یافت.  

منبع: ستاره

۷
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید