(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی آرش مجیدی

(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی آرش مجیدی

آرش مجیدی بازیگر خوش‌نام و خوش چهره ایرانی است که در آثار جاودانی در صدا و سیما درخشیده. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت بر بیوگرافی آرش مجیدی به همراه مجموعه تصاویری از این بازیگر مرد ایرانی به همراه خانواده‌اش.

کد خبر : ۲۰۹۰۶۸
بازدید : ۶۶۹

آرش مجیدی متولد ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۳ در شهرستان آباده‌ی استان فارس ، بازیگر سینما و تلویزیون است. پدر آرش مجیدی پدرش کارمند ذوب آهن بخش متالوژی و مادرش معلم بودند که هر دو بازنشسته شده و آرش اولین فرزند آن‌ها است.

48

آرش مجیدی و خواهرش در دوران کودکی

این بازیگر که قدش ۱۸۰ سانتی‌متر است، درباره هنر دوست بودن خانواده‌اش می‌گوید:

“خانواده ام با اینکه اهل هنر نبودند ولی هنر دوست بودند ، موسیقی و کتاب را دوست داشتند اما با رشته هنری که انتخاب کرده بودم موافق نبودند. آن‌ها اعتقاد داشتند هنر نان و آب ندارد و زندگی را تامین نمی‌کند برا همین دوره‌ای طولانی از یکدیگر دور بودیم ولی خب در حال حاضر وضعیت خوب است”

ازدواج و همسر

در سال ۱۳۸۳ و در سن سی سالگی، آرش مجیدی با میلیشا مهدی‌نژاد که در آن زمان ۲۵ ساله بود ازدواج کرد و ثمره این ازدواج پس از ده سال یک فرزند دختر به نام میشا است. همسر آرش مجیدی، متولد ۲۹ دی ۱۳۵۸ در تهران، فارغ‌التحصیل لیسانس رشته روانشناسی عمومی است و سابقه بازیگری نیز دارد. آرش مجیدی همه جا بیان کرده که یکی از بزرگ‌ترین شانس‌هایش ازدواج کردنش بود چون همسرش همه جوره با او کنار آمد و شرایط رشد در هر فعالیت و علاقه مندی را به او داده. 

از علایق آرش مجیدی به جز بازیگری می‌توان به عکاسی و ورزش پاراگلایدر اشاره کرد. آرش مجیدی درباره این دو حرفه می‌گوید:

“دوره ‌ای بود که عکاسی صنعتی و تا حدی عکاسی طبیعت کار می‌‌کردم، اما الان خیلی کمتر شده و اصلا نمی‌‌توان آن را یک حرفه دانست ، گاهی دلی برای خودم عکاسی می‌کنم.”

“من ورزشی مثل فوتبال را درک نمی‌‌کنم ، البته می‌‌دانم اشکال از من است فوتبال مثل یک زبان بین‌‌المللی است که متأسفانه آن را نمی‌‌فهمم. در عوض ورزش‌‌های فردی مثل پاراگلایدر را دوست دارم.”

آرش مجیدی اوقات فراغت خود را در کنار خانواده و با سفر و دیدن فیلم سپری می‌کند، برای تماشای فیلم به سینما رقته و فیلم‌های روز دنیا را در منزل تماشا می‌کند. 

50

آرش مجیدی و دخترش میشا

کارنامه کاری و هنری آرش مجیدی

آرش مجیدی فارغ‌التحصیل لیسانس رشته ادبیات نمایشی است و کار خود را از تئاتر شیراز شروع کرد و حتی به مقام اول بازیگری استان هم رسید و در نهایت به سطح اول بازیگری در قاب تلویزیون و پرده سینما دست یافت. اولین تجربه حضور آرش مجیدی در صدا و سیما، سال ۱۳۷۷ در ۲۴ سالگی با فیلم شوکران بود که در مقابل دوربین بازی کرد. 

در سال ۱۳۸۱، آرش مجیدی در فیلم گاو خونی بعنوان بازیگر و برنامه ریز حضور داشت و در سال ۱۳۸۲ دستیار کارگردان در فیلم آقا شد. 

شروع مسیر چهره شدن آرش مجیدی در سال ۱۳۸۷ و بازی در فیلم رستگاران به عنوان یک پلیس بود و اوج معروفیت او بازی در سریال زیر هشت ساخته سیروس مقدم در سال ۱۳۸۹ شد. 

آرش مجیدی درباره بازیگری اعتقاد خاصی دارد:

“بچه که بودم، دوست داشتم، بزرگ که شدم پارتیزان شوم، از بس فیلم‌های پارتیزانی می‌دیدم، فکر می‌کردم، پارتیزانی یک شغل است. بازیگری واقعا برای من یک حرفه است و به شدت برایم اهمیت دارد، واقعا هیچ حرفه دیگری ندارم و هر چه نگاه می‌‌کنم در تمام این سال‌‌ها شغل دیگری هم نداشته‌‌ام. در ایران اگر کسی بخواهد بازیگر شود زندگی‌‌اش را به باد داده، اما این حرفه‌‌ی من است.”

51

آرش مجیدی

فیلم‌شناسی آرش مجیدی

فیلم‌های سینمایی

● خانه‌‌ای در خیابان چهل و یکم (۱۳۹۴)

● روباه (۱۳۹۳)

● چند روز بیشتر (۱۳۹۲)

● سر به مهر (۱۳۹۱)

● یوسف هور (۱۳۹۱)

● سپیده (۱۳۹۰)

● دلایل اصلی (۱۳۸۷)

● سایه‌‌های آرزو (۱۳۸۷)

● شبانه (۱۳۸۳)

● گاوخونی (۱۳۸۱)

● شوکران (۱۳۷۷)

مجموعه‌های تلویزیونی

● شهباز (۱۴۰۱)

● احضار (۱۴۰۰)

● سرباز (۱۳۹۹)

● زندگی از نو (۱۳۹۷)

● دلدادگان (۱۳۹۷-۱۳۹۶)

● سرزمین مادری (۱۳۹۶-۱۳۸۷)

● پازل (۱۳۹۳)

● رنگ شک (۱۳۹۳)

● جلال‌الدین (۱۳۹۲)

● شیدایی (۱۳۹۰)

● ارمغان تاریکی (۱۳۸۹) (آرش مجیدی با بازی در مجموعهٔ ارمغان تاریکی برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد از سومین جشنواره جام جم سیما شد.)

● زیر هشت (۱۳۸۹)

● رستگاران (۱۳۸۸)

● آخرین گناه (۱۳۸۵)

● و خداوند عشق را آفرید (۱۳۸۴)

● من یک مستاجرم (۱۳۸۳)

● راز شیوا (۱۳۸۲)

تئاتر

● مردگان بی کفن و دفن (۱۳۹۴)

● سرم رفت، چقدر نبودنت جیغ می‌زند (۱۳۹۴)

52

میانسالی آرش مجیدی

منبع: ستاره

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید