خودروهای لوکس و گرانقیمت پایتخت؛ از بنتلی جی تی کوپه تا فراری 458 ایتالیا

خودروهای لوکس و گرانقیمت پایتخت؛ از بنتلی جی تی کوپه تا فراری 458 ایتالیا

در این گزارش شاهد مدل‌هایی از برندهای موفق تویوتا، لکسوس، آلفا رومئو، مرسدس بنز، لوتوس، مازراتی، فراری، پورشه و ب.ام.و هستیم که همگی از قیمتی بالای یک میلیارد تومان برخوردار بوده و جزو خاص‌ترین خودروهای بازار ایران هستند.

کد خبر : ۵۷۵۰۰
بازدید : ۳۵۸۷۸
فرادید | اتومبیل‌های خاص تنها قیمت‌های رویایی، آپشن‌های عجیب و خریداران اندکی ندارند؛ این اتومبیل‌ها با ظاهر زیبا و اغواگر خود در کنار عملکرد برجسته فنی و سرعت و شتاب بالا کاری می‌کنند که هر بیننده احساس کند با موجودی ناشناخته اما جذاب روبرو است.
میل دیدن و تجربه سواری با این خودروها در هر فردی بدون انکار وجود دارد، اینکه شما سرنشین خودرویی مثل فراری 488 ایتالیا باشید یک اتفاق نادر است چرا که تنها یک دستگاه از این اتوموبیل ایتالیایی وحشی در کشور یافت می‌شود.

آئودی آر8
به گزارش فرادید ، در قسمت قبلی از 15 اتومبیلی گفتیم که با قیمت بالا، ظاهر خاص و تجهیزات بسیار در خیابان‌های پایتخت دلبری می‌کنند. در قسمت دوم روی تعداد دیگری از این خودروها مانور می‌دهیم که قیمت بعضی از آنها تا 10 میلیارد تومان هم می‌رسد. 17 خودروی مشهور پایتخت که در گزارش فرادید نام‌شان ذکر شده قیمتی بالغ بر 40میلیارد تومان دارند که عددی واقعا بزرگ است و می‌تواند در هر جای دنیا کلکسیونی از خودروهای ارزشمند را یک جا گرد هم آورد.

FERARI 458 ITALIA فراری 458 ایتالیا
محصولات این گزارش عمدتا از کشورهای ایتالیا، انگلستان، آلمان و ژاپن بوده و اغلب آنها محصولاتی با فرم بدنه کوپه، سدان و اس‌یووی هستند. در این گزارش شاهد مدل‌هایی از برندهای موفق تویوتا، لکسوس ، آلفا رومئو، مرسدس بنز ، لوتوس، مازراتی، فراری، پورشه و ب.ام.و هستیم که همگی از قیمتی بالای یک میلیارد تومان برخوردار بوده و جزو خاص‌ترین خودروهای بازار ایران هستند. این شما و این هیولاهای جذاب خیابان‌های پایتخت.
خودروهای لوکس و گرانقیمت پایتخت؛ از بنتلی جی تی کوپه تا فراری 458 ایتالیا

مرسدس بنز سی‌‌ال‌اس500
یک سدان فست‌بک اسپورت لوکس از مرسدس بنز که رقیب مستقیم پورشه پانامرا و آئودی ای7 بوده و با داشتن موتوری 8سیلندر، از کیفیت ساخت بالا، اتاقی راحت و موتوری قدرتمند بهره می‌برد. البته که سی‌ال‌اس500 در مقایسه با پانامرا محصولی کاملا کم‌فروش و خاص است ولی با قیمت 1.5تا 2 میلیارد تومانی توانسته همچنان ارزش خرید خود را حفظ کند. موتور 402 اسبی سی‌‌ال‌اس500 یکی از نقاط قوت این خودرو جذاب آلمانی است.

مرسدس بنز سی‌ال‌اس CLS500
مرسدس بنز سی‌‌ال‌اس500 (CLS500)

پورشه 911 کابریو
یک کوپه سریع، پایدار و البته مجلل که سال‌هاست با همین ظاهر کلاسیک توانسته دل صدها هزار نفر از خریدارنش را برباید و آنها را مجبور به پرداخت 80 تا 100 هزار دلاری بابت کوپه متوسط پورشه نماید. 911 کابریو که به سقف پارچه‌ای جمع‌شونده مجهز است از موتوری 3.8 لیتری و توربو به قدرت 395 اسب بخار سود برده و با توجه به امکاناتی که مدل‌های 2013و 2014دارند، در ایران بهایی نزدیک به 1.5 تا 2میلیارد تومان دارد. 911 کابریو از جمله محبوب‌ترین خودروهای اسپورت تاریخ صنعت خودروسازی است. 911 دوسال است که نسبت به نمونه‌های موجود در ایران دچار تحول فنی شده است.

خودروهای لوکس و گرانقیمت پایتخت؛ از بنتلی جی تی کوپه تا فراری 458 ایتالیا
پورشه 911 کابریو (Porsche 911)
بیشتر بخوانید: پورشه ۹۱۱ چگونه متولد شد!
ب.ام.و 730 لانگ لگاسی
فول‌ترین نمونه موجود در ایران از ب.ام.و سری7 را می‌توان بهایی بین 1.6 تا 1.750 میلیارد تومان خرید و از اوج شکوه، ایمنی، رفاه و مهندسی ب.ام.و در اتاق 730 لذت برد. لیموزین 730 که ساخته و پرداخته دستان هنرمند طراح ایرانی ب.ام.و نادر فقیه‌زاده است، در ایران فروشی باور نکردنی داشته و در دو سال بالغ بر 1200 دستگاه از آن به دست مشتریان داخلی رسیده است.
البته که 730 در غیاب مرسدس اس کلاس تنها لیموزین موجود در بازار ایران است و این فروش بالا مدیون عدم حضور رقیب بزرگ برای ب.ام.و 730 است. موتور 2لیتری و توربو سری7 در ایران نیرویی بیش از 260 اسب بخار در اختیار راننده می‌گذارد که برای چنین خودرویی میزان نسبتا خوبی است.

ب ام و 730 BMW 730LI
ب.ام.و 730 لانگ لگاسی
بیشتر بخوانید: آشنایی با طراحان برتر خودرو در جهان
آئودی کیو7
نسل جدید آن از سال 2015 وارد بازار شده ولی همین خودرو هم هنوز یک اتومبیل کم‌نظیر است. یک اس‌یووی فول‌سایز با ظاهری مهیب که آئودی آن را برای رقابت با مرسدس بنز جی‌ال کلاس و ب.ام. ایکس5 ساخت و به لطف شاسی و پلتفرم فولکس توارگ و موتورهای نیرومند توربو یکی از جذاب‌ترین گزینه‎‌های این کلاس در جهان است. آئودیکیو7 که طولی بیش از 5 متر دارد، در زمینه آفرود توانمند بوده و اتاقش گنجایش هفت سرنشین را دارد.
موتور توربوی 8سیلندر و4200سی‌سی این خودرو با قدرت 435 اسب شتاب و کشش خوبی به اس‌یووی آلمانی می‌دهد گرچه کیو7 به هیچ وجه همپای خودرویی مثل ایکس5 ب.ام.و نیست. کیو7 خودرو بسیار گرانی است و به واسطه تک بودن قیمت آن در ایران بیش از میلیارد تومان است.

آئودی کیو7 AUDI Q7
آئودی کیو7

فراری 485 ایتالیا
در فاصله سال 2010 تا 2015 توانست به یکی از نمادهای صنعت خودرو تبدیل گردد. موتور قدرتمند، تعادل بالای بدنه در کنار یک طراحی جذاب و بدیع که تا قبل از آن در فراری شاهد نبودیم همه و همه باعث شد تا 485 ایتالیا بتواند به موفقیت بالایی در زمینه فروش دست یابد. سال 2016 که یک نسخه قرمز رنگ از این سوپراسپورت ایتالیایی به کشور وارد شد، جنجال زیادی به پا شد و بر سر قیمت 8 میلیارد تومانی آن حرف و حدیث بالا گرفت.
کوپه ساخت فراری که از موتوری 8سیلندر با قدرت570اسب بخار و گشتاور 540 نیوتن‌متر بهره می‌برد و با شتاب صفر تا صد کمتر از 3 ثانیه، قادر است تا راننده خود را به مرز سرعت 340 کیلومتر در ساعت برساند. 458 ایتالیا به ندرت در خیابان‌های مختلف شهر دیده شده، بی‌شک جذاب‌ترین خودرو پایتخت به حساب می‌آید.

فراری 458 ایتالیا فراری هشت میلیاردی FERARI 458 ITALIA
فراری 485 ایتالیا

مرسدس بنز سی‌‌ال550
یک کوپه سنگین‌وزن و اشرافی که خیلی طرفدار نداشت و حالا بعد از سال‌ها تولید، جای خود را به بنز اس کوپه داده است. سی‌ال550 که تلفیق غم‌انگیزی از مرسدس بنز اس کلاس و مدل اس‌ال‌ کوپه بود، با داشتن 4 صندلی بزرگ و اتاقی به غایت مجلل، یکی از رقبای سرسخت بازار برای مبارزه با محصولاتی نظیر بنتلی جی‌تی کوپه یا مازراتی گرن کوپه بود.
بیشتر بخوانید: مرسدس بنز باارزش ترین برند جهان شد
نیروی 438 اسبی موتور مدل CL500 در کنار گشتاور 700نیوتن‌متری و یک جعبه دنده 7سرعته به خوبی نیازهای مالک را برای حرکت سریع پوشش می‌دهد گرچه وزن 2تنی بدنه اندکی این مرسدس را در مقایسه با رقبا کند و تنبل نشان می‎‌دهد. سی‌ال550 که مدل 2010 است هم‌اینک در نمونه‌های کم‌کارکرد بهایی 1 میلیارد تومانی دارد.

بنز سی‌ال550 BENZ CL550
مرسدس بنز سی‌‌ال550

مازراتی کواتروپورته کیو4
دیگر نماد طبقه تازه به دوران رسیده و مرفه که در مدتی کوتاه به شدت مشهورشد و حتی به جوک‌های طبقات پایین جامعه هم راه یافت. کواتروپورته کیو4 که به سیستم 4 چرخ محرک، موتور ساخت فراری و اتاقی مجلل مجهز است در نمونه‌های کم‌کارکرد بهایی 2میلیارد تومانی داشته و به عنوان یک سدان اسپورت‌لوکسف جایگزینی مناسب برای پورشه پانامرا می‌باشد. بیشینه سرعت خودرو ایتالیایی کواتروپورته 310 کیلومتر بوده ضمن اینکه در کمتر از 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.


مازراتی کواتروپورته مزراتی کواتروپورته کیو4 MASERATI QUATROPORTE Q4
مازراتی کواتروپورته کیو4

لکسوس ال‌ایکس570
یک اس‌یووی فوق‌العاده زمخت با طرح ظاهری خشن و ژنوم کلی تویوتا لندکروزر که علاوه بر توان بالا در زمینه آفرود، از گنجایش مناسب، کشش عالی و امکانات رفاهی بسیار خوبی سود می‌برد. اس‌یووی مجلل لکسوس که در نسل قبل خود قیمت‌های 2 تا 2.5 میلیاردی را در بازار تهران به خود دیده، احتمالا در نمونه پلاک ملی و 2018 بهایی بالغ بر 3 میلیارد تومان داشته باشد. موتور5700سی‌سی و 8سیلندر خودرو با تولید 410 اسب بخار قدرت نقطه ثقل این اشراف‌زاده ژاپنی-آمریکایی است.

لکسوس ال ایکس570 LEXUS LX570

لکسوس ال‌ایکس570

مرسدس بنز اس‌‌‌ال‌500
کوپه بزرگ و لوکس مرسدس بنز با داشتن چشم‌های عقاب و قلب شیر یک خودروی کم‌نظیر است که به راحتی در شهر محصولات پورشه و مازراتی را شکار می‌کند. رودستر آلمانی اس‌ال500 که در بین علاقمندان به خودرو با صدای مهیب موتور و اگزوزش شناخته می‌شود، از موتور 4665سی‌سی 8سیلندر و دوتوربوی مشهور بنز استفاده می‌کند که نیرویی معادل 455 اسب بخار و 700 نیوتون‌متر گشتاور را یکجا در اختیار راننده قرار می‌دهد. اس ال500 به مدد این نیرو و جعبه‌دنده 7سرعته خودکار پیشرفته‌اش قادر است در کمتر از 3.5ثانیه به سرعت 100 رسیده و در نهایت تا مرز سرعت 310 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

مرسدس بنز اس ال 63 BENZ SL63
مرسدس بنز اس‌‌‌ال‌500

جگوار ایکس‌جی لانگ
لیموزین اشرافی نخست وزیر انگلستان را در ایران به ندرت می‌توان در نمونه پلاک ملی پیدا کرد اما خب، در تهران هر چیزی برای هر سلیقه‌ای پیدا می‌شود. ایکس‌جی لانگ ول‌بیس که سرلیست محصولات این سازنده آنگلوساکسون است با داشتن موتور5لیتری، سوپرشارژردار و قدرتمند که نیرویی معادل 500 اسب را در اختیار راننده قرار می‌دهد در عین ارائه فضایی مجلل به سرنشینان ثروتمندش، توان بالایی هم برای حرکت پرشتاب و سریع در معابر دارد. نسل تازه خودرو XJL با فروش بیش از 120 هزار دستگاه توانسته به رقیبی جدی برای ب.ام.و سری7 تبدیل شود. قیمت جگوار ایکس‌جی لانگ در تهران احتمالا بیش از 2میلیارد تومان است.

جگوار ایکس جی لانگ JAGUAR XJL
جگوار ایکس‌جی لانگ
بیشتر بخوانید: مزدا، ولوو یا رنجروور کدام بهترین است؟
لوتوس الیزه 220 کاپ
یک کوپه سبک‌وزن و کوچک با موتور 4سیلندر تویوتا که می‌تواند برق از چشم همه مالکان خودروهای لوکس بپراند! الیزه 220کاپ که قیمتی در محدوده 700 تا 750 میلیون تومان دارد، به لطف وزن سبک، ساختار فنی مجهز و البته شاسی مسابقه‌ای قادر است هر یک از خودروهای این گزارش را به چالش سختی بکشاند. الیزه غنچه انگلیسی با شتاب صفر تا 100 کمتر از 4.2 ثانیه و بیشینه سرعت 275 کیلمتر در ساعت، یک آلترناتیو جدی برای خودروهایی نظیر پورشه 718 باکستر یا مرسدس بنز سی‌ال‌کا است.

لوتوس الیزه اس LUTOS ELISSE S
لوتوس الیزه 220 کاپ

مرسدس بنز اس‌‌ال‌اس بلک ای‌ام جی
هیولای واقعی این گروه نه فراری و نه لوتوس است. مرسدس بنز اس‌ال‌اس سری بلک ادیشن که تنها به تعداد 350 دستگاه از آن ساخته شده یک هیولای واقعی تمام عیار است که در هیچ بخشی با هیچ یک از خودروهای این گروه قابل قیاس نیست. طراحی ریترو بدنه میراث خوار مدل افسانه‌ای گالوینگ است. بازشدن درهای این خودرو به صورت پروانه‌ای اما تنها بخشی از ظرافت اس‌‌ال‌اس بلک ای‌ام جی است.
این کوپه آلمانی با داشتن موتوری که 620 اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد، علاوه بر توان بالا، شتاب عالی و بیشینه سرعت بالای 330 کیلومتر، حس رانندگ بی‌مانندی را به واسطه ساختار آئرودینامیکش ارائه می‌کند که کمتر همانندی دارد. قیمت این خودرو بیش از 6 میلیارد تومان است.

مرسدس بنز اس ال اس بلک ای ام جی بنز 5میلیاردی BENZ SLS AMG BLACK EDITION
مرسدس بنز اس‌‌ال‌اس بلک ای‌ام جی

آلفا رومئو 4سی
کوپه کوچک و اسپورت ایتالیایی که در بدو ورود به ایران توانست بسیاری از نگاه‌ها را به سمت برند آلفا رومئو متمرکز کند. موتور توربوی 1800سی‌سی این خودرو با داشتن نیروئی معادل 276 اسب بخار به لطف وزن پایین بدنه شتابی بالا، کششی عالی و بیشینه سرعتی حدودا 300کیلومتری را عاید مالکان 4سی می‌کند.
در عین حال به لطف طراحی خاص بدنه و اتاقی با فرم کلاسیک، 4سی محصولی است که به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. قیمت نمونه‌های صفر کیلومتر این خودرو در بازار حدود 1میلیارد تومان است.

آلفا رومئو 4سی ALFA ROMEO 4C
آلفا رومئو 4سی
بیشتر بخوانید: 10 خودروی پرفروش بازار آمریکا کدامند؟
مرسدس بنز اس500 کوپه 4ماتیک
خب، این یکی داغ داغ داغ است و همین تازگی به کشور پای گذاشته است. اس560 کوپه 4ماتیک که به نوعی جانشین مدل سنگین و پرابهت سی‌ال 500 شده خودرویی است به غایت لوکس و اشرافی اما با وزن کمتر و کیفیت رانندگی بهتر که توانسته در مدتی کوتاه دوباره این بخش از بازار را برای مرسدس بنز زنده کند.
فرم خاص و فست‌بک بدنه باعث شده تا اس کوپه نه یک سدان دو درب زمخت که خودرویی مجلل با احساس نشاط بالا باشد. هنوز در تهران نمونه‌های پلاک ملی اس500کوپه دیده نشده‌اند اما گویا به تعدادی کمتر از انگشتان یک دست وارد کشور شده و از قیمتی 3 میلیارد تومانی برخوردار هستند.

مرسدس بنز اس کلاس کوپه بنز اس63 کوپه BENZ S63 COUPE
مرسدس بنز اس500 کوپه 4ماتیک

تویوتا لندکروزر 2017
این یکی را به واسطه حضور گسترده در ناوگان خدمت نیروی انتظامی در خیابان‌ها زیاد می‌بینید گرچه نمونه مورد تاکید ما از برند تویوتا از نوع اسپشیال ادیشن بوده و با قیمتی 78 هزار دلاری در آمریکا، در ایران حداقل 1میلیارد تومان قیمت دارد.
لندکروزر 2017 فول آپشن که به موتوری مشابه با لکسوس ال‌ایکس570 مجهز است هم قدرت کافی برای مانورهای آفرودی را دارد و هم به اندازه کافی اتاقش امکانات دارد. در عین حال آفرودبازان با اعتمادی که به لندکروزر دارند، ابدا برای خرید این خودرو درنگ نمی‌کنند.

تویوتا لندکروزر 2017 LANDCRUISER 2017
تویوتا لندکروزر 2017

بنتلی کانتیننتال جی‌تی‌سی
با اینکه نسل نوین این خودرو به تازگی وارد بازارهای جهانی شده ولی جی‌تی‌ کوپه هنوز هم قدرتمند، زیبا، مدرن و پرابهت است و در مانورهای مختلف می‌تواند به راحتی خواسته‌های راننده را برآورده کند. ذات این کوپه دودیفرانسیل و سنگین وزن از دو عنصر اشرافیت و قدرت بنا نهاده شده و بی هیچ شباهتی به مدل‌های هم‌رده، نسخه متفاوتی برای دوستداران ثروتمند سرعت است.
موتور مشهور بنتلی روی این خودرو نصب شده و با حجم 6لیتر، این نیروگاه 12سیلندر و توربو حدود 600اسب بخار تحویل راننده می‌دهد. قیمت نمونه پلاک ملی جی‌تی کوپه در ایران را برخی کارشناسان حدود 6 میلیارد تومان برآورد می‌کنند.

بنتلی کانتیننتال جی تی BENTLEY CONTINENTAL GT
بنتلی کانتیننتال جی‌تی‌سی
ببینید: لوکس‌ترین لیموزین‌های جهان
جیپ هامر اچ2 مدل 2013
یک غول آهنی و زمخت آمریکایی که مثل آب بنزین می‌خورد و ضمن مهیا کردن فضایی بزرگ برای سرنشینان برخلاف نسل قبل، به خوبی به مقوله زیبایی و راحتی اتاق توجه دارد. هامر اچ2 که در واقع نسخه شهری شده یک اس‌یووی نظامی مشهور است، به تعدادی در ایران وارد شده که عمدتا از رنگ مشکی متالیک برخوردارند.
پیشرانه به کار رفته در این خودرو یک نمونه 8سیلندر 6000سی‌سی است که می‌تواند نزدیک 400 اسب بخار نیرو تولید کند و بیش از 560 نیوتن متر گشتاور ارائه دهد. ای یعنی هامر اچ2 قادر است ظرف 7.8 ثانیه از سرعت صفر به سرعت صد کیلومتر در ثانیه برسد. جمعاً حدود 15 دستگاه هامر اچ2 به ایران وارد شده که هر کدام قیمتی بین 1 تا 1.3 میلیارد تومان دارند.

هامر اچ2 Hummer H2
جیپ هامر اچ2 مدل 2013

نکته نهایی

بازار خودرو ایران با وجود اشتابهات مکرر سیاست‌گذاران هرگز آن گونه که می‌تواند قادر به رشد نیست. در یک بازار بسته هیچ‌گاه رشد اتفاق نمی‌افتد و تعرفه‌های عجیب و غریب واردات می‌تواند محصولات اقتصادی و نیمه لوکس مثل هامر اچ2 یا تویوتا لندکروزر را به نمونه‌هایی فوق لوکس تبدیل کند.
بهترین راه برای مدیریت بازار واردات ضمن اعمال شفاف قوانین واردات، دریافت مالیات مستقیم از مصرف‌کنندگان خودروهای لوکس و توسعه حمل و نقل عمومی پاک است. در عین حال اگر خریداران با اقتضائات و ترجیحات مختلف بتوانند اتومبیل مورد نظر خود را با شرایط لیزینگ مناسب یا به شکلی بی دغدغه خریداری کنند این بهترین راه برای رشد مداوم صنعت و تجارت خودرو در ایران است. آن زمان است که دیگر حرکت یک اتومبیل لوکس در خیابان‌ها تبدیل به رژه اشرافیت در خیابان نمی‌شود.
عکس‌ها: صفحه شخصی بامداد صفائیان / سایت خودرو بانک
۰
نظرات بینندگان
  • مجید ارسالی در

    راستی یادتون نره 40 سال پیش با شعار کاهش فاصله طبقاتی انقلاب کردید ولی ظاهرا فاصله زیادتر شده!!یکی نیست منو توجیه کنه؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید