فولکسواگن گلفGTI، مشخصات، قیمت و هر آن چیزی که باید بدانید

ماندگاری فولکس اما فعلا به شدت برای خریداران واقعی این برند گران و شاید بسیار گران تمام شده به طوری که علیرغم بهای 25 تا 35 هزار دلاری 3محصول مختلف این شرکت در بازار اروپا، بهای خودرو کوچک و اسپورت این شرکت یعنی گلف به بیش از 500 میلیون تومان رسیده و در برخی گالریها میتوان برچسب میخکوبکننده 600میلیون تومانی را هم دید که واقعا برای فولکس واگن گلفGTI رقمی غیرقابل قبول است.
کد خبر :
۵۸۹۹۵
بازدید :
۱۸۹۵۹

فرادید | از بدو ورود محصولات برند فولکسواگن در ایران بحثی در بین کارشناسان بازار و برخی از خریداران بر سر سطح کیفیت و نیز قیمت محصولات این شرکت آلمانی درگرفته است. این بحثها البته با انتشار نخستین تصاویر از نمونههای پلاک شده فولکسواگن گلف در تهران، شدت گرفته و گویا اعلام قیمت این خودرو اسپورت آلمانی که گویا در محدوده 500تا 600 میلیون تومان بوده انتقادات بسیاری را به همراه آورده است. بسیاری از علاقمندان به خودرو از خود میپرسند آیا واقعا این خودرو ارزش چنین قیمتی را دارد؟

به گزارش فرادید، در این گزارش سعی میکنیم ضمن بررسی دقیق و بخش به بخش فولکسواگن گلف ، سطح واقعی قیمت این اتومبیل را نیز برمبنای بهای جهانی و کیفیت ساخت اینجا ارائه کنیم. طبیعتا فولکسواگن خودروساز بزرگی است و بخش مهمی از حافظه تاریخی مردم جهان درباره صنعت خودرو را تشکیل میدهد. بیتلهای سوسکی، هاچبکهای سریع و کم خرج گلف، ونهای غورباقهای ترانسپورتر و پاساتهای جادار و سختکوش همه و همه از مهمترین نمادهای این شرکت هستند.

در عین حال این برند سالهاست حضور مستمری در بازار ایران دارد گرچه هرگز نتوانسته به عنوان یک خودروساز تاثیرگذار، به بازیگر اصلی صنعت خودروی ایران تبدیل شود. خیز دوباره فولکسواگن در ایران با عرضه محصول فوقالعادهای مثل گلف و تیگوان نشان داده فولکس تلاش دارد در بازار ایران بماند.

ماندگاری فولکس اما فعلا به شدت برای خریداران واقعی این برند گران و شاید بسیار گران تمام شده به طوری که علیرغم بهای 25 تا 35 هزار دلاری 3محصول مختلف این شرکت در بازار اروپا، بهای خودرو کوچک و اسپورت این شرکت یعنی گلف به بیش از 500 میلیون تومان رسیده و در برخی گالریها میتوان برچسب میخکوبکننده 600میلیون تومانی را هم دید که واقعا برای گلف رقمی غیرقابل قبول است. این به معنای انکار گلف نیست و قطعا هاچبک آلمانی محصولی بسیار برجسته به حساب میآید اما این برچسب قیمتی نیز ابدا با متر و معیارهای بازار همخوانی نداشته و لباسی است گشاد که به تن گلف GTIزار میزند.

معرفی فولکسواگن گلف GTI
درباره گلف حرف و حدیث بسیار است. گلف GTI به لطف پلتفرم پیشرفته خود یکی زا بزرگترین خودروهای این کلاس است با طول، عرض و ارتفاع 4.36، 1.79 و 1.44 تقریبا بهترین وضعیت گنجایش را در این گروه دارد. سبک خاص بدنه در عین جاذبه بالا از فضای نسبتا مناسبی برای سرنشنیان برخوردار است.

خوشبختانه فاصله دو محور خودرو نسبت به طول خودرو با 2.63 متر، واقعا زیاد است و این موضع باعث گردیده که فضای داخلی این خودرو در نسخه های 4 درب برای 4 نفر بزرگسال کاملا ایده آل باشد. یک نکته جالب راجع به فولکس واگن گلف GTI برخورداری از 380 لیتر فضای صندوق بار است که آن را در مرتبه ای بالاتر از آلفا جولیتا، سئات لئون و دیاس5 قرار میدهد.

در داخل اتاق ما با فضایی بسیار منظم و دقیق اما کاملا معمولی طرف هستیم که تقریبا وضعیتی چندان بهتر از محصولات پژو، سیتروئن، رنو، نیسان، آلفا رومئو و تویوتا ندارد. اتفاقا از قضا طراحی داشبورد بسیار قدیمی و حتی دمده بوده و به زحمت میتوان نمرهای بالاتر از 7 را به گلف GTI داد. در ضمن، اگر نبود مونتاژ عالی فولکس، شاید نمره اتاق به شدت کمتر از این نیز بود. پانلها و متریال جدیدی برای داشبورد، رو دریها و کنسول پایینی در نظر گرفته شده است اما مهمتر از اینها سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی است که از طریق یک نمایشگر لمسی 8 اینچی به خوبیکار کرده و از پشتیبانی کارپلی اپل و اندروید هم برخوردار است.

تمایز واقعی این خودرو با رقبا را در سیستم روشنایی و جلوپنجره سری GTI دید که با نواری قرمز رنگ به رقبا هشدار می دهد خطر نزدیک است! فولکسواگن در دماغه گلف GTI از چراغهای تمام الایدی و نیز سیستم بای زنون سود برده ضمن اینکه در بخشعقبهم از چراغهای الایدی استفاده میکند. مجموع ادوات جذاب بیرونی به همراه رینگهای 18 اینچی جدید، سیستمهای کمکراننده با اخطار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار همراه با سیستم شناسایی نقاط کور و هشدار ترافیک عقب هم باعث خواهد شد تا حد بالایی از ایمنی برای سرنشینان خودرو ایجاد شود.

اما این خودروی زیبا و اصیل که به زودی و تا انتهای سال 2019 نسل کاملا جدید آن در اروپا و ایالات متحده آمریکا به خریداران عرضه خواهد شد، در انواع مختلفی تولید و عرضه میشود به غیر از نمونه 5درب هاچبک و استیشن، گونههای آلترک، نسخههای اسپرتی جیتیآی و گلف آرو همچنین گونه سه درب کوپه هاچ بک گلف در تریمها و رنگهای مختلف سالانه بیش از900 هزار دستگاه در جهان فروش دارند. فروش مجموع این خودرو در اروپا در سال 2017 با حدود 482 هزار دستگاه، در بهترین شکل ممکن بوده ضمن اینکه این خودرو سالانه در آمریکا و چین هم به ترتیب بیش از 68 و 150 هزار دستگاه فروش دارد.

شاید تنها برگ برنده و نقط اتکای گلف GTI برای مانور دادن در محدوده قیمتی 500میلیون تومانی، موتور سرحال و پرکشش مخصوصی است که با داشتن پشتوانه فنی مهندسی آئودی هم قدرت بالا و هم استهلاک پایین را با هم عاید راننده میکند. این موتور که یک نمونه 2 لیتری چهار سیلندرو توربوبا 231 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور است در کنار جعبهدنده شش سرعته دوکلاچه DSGقادر است ظرف 6.5ثانیه به سرعت 100کیلومتر در ساعت رسیده و تا بیش از 255 کیلومتر در ساعت هم سرعت بگیرد.

این آمار گرچه در قیاس با محصولی همچون پورشه718 باکستر چندان بالا نیست اما گلف GTI را به سریع ترین هاچ بک بازار ایران حتی برتر از ب.ام.و سری1 هاچبک بدل میکند. شاید همین عامل دلیل قیمت گزاف گلف باشد اما چنین قماری حتما در نهایت با سرشکستگی همراه خواهد بود. دست روی دست بسیار است و خیابانها هنوز بوی پورشه، مازراتی و مرسدس بنز میدهد. خریداران گلف GTI به هوش باشند!
۱