(تصاویر) زیباترین روستاهای اصفهان برای یک سفر دل انگیز بهاری

(تصاویر) زیباترین روستاهای اصفهان برای یک سفر دل انگیز بهاری

اطراف اصفهان پر است از روستاهایی که با طبیعت زیبایشان منتظر شما هستند. از رودخانه و کوه گرفته تا فضایی سرسبز که در فصل بهار دوباره از خواب بیدار شده‌اند و طراوت خاصی دارند، در این روستاها پیدا می‌شود.

کد خبر : ۱۸۹۷۵۳
بازدید : ۱۸۱۳۱

بیایید امسال بهار سری به چهاردهمین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه؛ یعنی اصفهان بزنیم! شهری که همه آن را به مسجدها، پل‌ها و آثار معماری اسلامی‌اش می‌شناسند. شهری که سراسر زیبایی است و رنگ. در واقع وقتی قصد سفر به اصفهان را داریم، می‌دانیم که ابتدا قرار است کنار زاینده رود بنشینیم یا از روی سی و سه پل خروش این رود را تماشا کنیم. شاید هم به هوای سوغاتی‌ها، صنایع دستی و فرهنگ و هنر این استان جذاب، به آن سمت رفته باشیم. اما، اگر از تاریخ فاصله بگیریم و بخواهیم کمی در آغوش طبیعت باشیم چه؟

408

1. روستای بی بی سیدان اصفهان

به گزارش راهنماتو،  روستای بی بی سیدان اصفهان را همه به تنگه نازی‌اش، سرسبزی اطرافش و صخره‌های دل‌انگیزش میشناسند که مسلما می‌تواند اوقات خوشی را برای ما فراهم کند. این روستای زیبا آبشاری به نام بی بی سیدان دارد که بعد به چشمه‌ها و رودی آرامش بخش می‌ریزد. آب این رود کاملا زلال است و اطراف به قدری دست نخورده و بکر است که دوست داریم ساعت‌ها همانجا بنشینیم و از طبیعتش لذت ببریم. در اطراف دزاره رود و کاسگان درخت‌هایی مثل تمشک، انگور و انجیر وحشی وجود دارند که به وقت بهار به شدت فضا را رنگارنگ و جذاب می‌کنند.

برای رفتن به روستای بی بی سیدان اصفهان باید به سمت 30کیلومتری شهر سمیرم سفر کنید.

409

2. روستای طامه اصفهان

اگر بخواهید قله کرکس را فتح کنید باید به سراغ روستای طامه در استان اصفهان بروید که از توابع نطنز است. از زیبایی‌های این روستا به جز آن بخشش که به کوهنوردی مربوط می‌شود، باید به رودها و چشمه‌هایی مثل لاگله و دلاوون اشاره کنیم که در مسیر رسیدن به قله قرار گرفته‌اند. گاهی هم از دل کوه کرکس آبشارهایی بیرون می‌ریزد که دیدنش روح انسان را جلا می‌بخشد. از آنجایی که این روستا در دامنه کوه کرکس قرار گرفته است، آب‌وهوایی سرد و کوهستانی دارد. به همین دلیل یک مقصد بسیار عالی برای روزهای بهاری و تابستانی است. نکته جذاب دیگری که در این روستا نظر ما را به خود جلب می‌کند، خانه‌های روستایی کاهگلی است. بعلاوه از دوره تیموری نیز بقعه‌ای در روستای طامه به جا مانده که زیبایی آن را چندین برابر کرده است.

برای رفتن به روستای طامه باید به سمت شهرستان نطنز سپس جاده امیریه سفر کنید.

410

3. روستای آب ملخ اصفهان

اگر در اصفهان به دنبال روستایی بهشتی می‌گردید که به نظر غیرواقعی جلوه می‌کند، به سمت روستای آب ملخ اصفهان بروید. یکی از جذاب‌ترین منظره‌های دیدنی روستای آب ملخ ایجاد شدن غاری در دل صخره و کنار رود با سنگ‌هایی پوشیده از گیاه و خزه است که از بالایش چشمه‌ای می‌جوشد و داخل رودخانه می‌ریزد. یعنی وقتی چنین تصویری را ببینید، فکر می‌کنید بر روی زمین هستید یا این یک تکه از بهشت است؟ این وصفی که پیش‌تر آمد، درواقع، آبشار آب ملخ است. جالب است بدانید که این آبشار در دامنه کوه دنا به وجود آمده است و نکته جالب درباره آب این آبشار، از بین بردن و دور کردن تمام ملخ‌های اطراف خود است، از این رو نام آن را آب ملخ گذاشته‌اند.

برای رفتن به روستای آب ملخ اصفهان باید به سمت 60 کیلومتری سمیرم، بعد از روستای چهار راه رفته سپس با توجه به تابلو راهنما روستای آب ملخ را بیابید.

411

4. روستای حجت آباد اصفهان

یکی از روستاهای زیبای اصفهان که در فصل بهار بدون شک روزی دل‌انگیز را برای شما رقم می‌زند، روستای حجت آباد اصفهان است که آن را به روستای ساحلی اصفهان هم می‌شناسند. این روستای جذاب، رودی آرام، اما پرآب دارد که باعث شده بتوان روی آن با قایق‌های بادی و چوبی قایق سواری کرد و از فضای اطراف و سرسبزی محیط پیرامونش لذت برد. نکته این است که در نزدیکی این روستا یک پارک جنگلی جذاب هم برای پیک نیک و لذت بردن از طبیعت اطراف وجود دارد که حتی می‌توانید در آن چادر بزنید و شبی را در دل طبیعت، با خیال راحت، سپری کنید.

برای رفتن به روستای حجت آباد اصفهان باید از 15 کیلومتری چادگان به سمت شهرکرد سد زاینده رود رفته تا به روستای حجت آباد برسیم.

412

5. روستای چادگان اصفهان

یکی از دهکده‌ها یا روستاهای معروف اطراف اصفهان شهرستان چادگان است. این شهرستان از دهکده، روستا، دریاچه سد زاینده رود و آثار تاریخی متفاوتی تشکیل شده است، اما دهکده تفریحی آن به قدری زیبا و جذاب است که بنظر می‌رسد محلی خارج از ایران یا مربوط به قشر خاصی از افراد جامعه باشد، اما این طور نیست! دهکده تفریحی شهرستان چادگان دروازه خود را به روی همه می‌گشاید. چادگان کاملا نزدیک به زاینده رو است به همین دلیل آب و هوایی به شدت مطبوع و جذاب دارد. بعلاوه این بخش از اصفهانامکانات رفاهی و تفریحی متفاوتی دارد که می‌تواند یک سفر دل‌انگیز بهاری را برای شما تضمین کند.

برای رفتن به روستای چادگان اصفهان باید به 2 کیلومتری شهر چادگان در اصفهان سفر کنید.

منبع: راهنماتو

۱۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید