(تصاویر) بررسی خط زمانی سریال «بازی تاج و تخت»؛ از فصل اول تا هشتم چند سال طول می کشد؟

(تصاویر) بررسی خط زمانی سریال «بازی تاج و تخت»؛ از فصل اول تا هشتم چند سال طول می کشد؟

در چهارچوب جدول زمانی بزرگتر بازی تاج و تخت، دوره زمانی کمتر از ده سالی که داستان سریال اصلی در آن اتفاق افتاد، تنها یک لحظه کوتاه در هزاران سالی است که تاریخ شناخته شده وستروس را بر اساس رمان‌های «ترانه ای از یخ و آتش» نوشته جرج آر آر مارتین در بر می‌گیرد.

کد خبر : ۱۸۸۴۵۹
بازدید : ۳۰

درک جدول زمانی (تایم لاین) سریال  بازی تاج و تخت  (Game of Thrones) و اینکه دقیقاً در طی هشت فصل این سریال چه مدت زمانی گذشته است، با وجود بیش از چند تناقض، کار دشواری است. فرنچایز بازی تاج و تخت با تعداد بی‌شماری اسپین‌آف در حال توسعه است که دوره‌های زمانی مختلف وستروس را بررسی می‌کنند.

در چهارچوب جدول زمانی بزرگتر بازی تاج و تخت، دوره زمانی کمتر از ده سالی که داستان سریال اصلی در آن اتفاق افتاد، تنها یک لحظه کوتاه در هزاران سالی است که تاریخ شناخته شده وستروس را بر اساس رمان‌های «ترانه ای از یخ و آتش» نوشته جرج آر آر مارتین در بر می‌گیرد.

از فصل اول تا هشتم سریال بازی تاج و تخت چند سال می گذرد؟

علیرغم دوره نسبتاً کوتاهش در مقایسه با  خاندان اژدها  (House of the Dragon) که چندین دهه طول می کشد، دوره تاریخی بازی تاج و تخت با مرگ متعدد شخصیت های اصلی، چندین جنگی که بر سر تاج و تخت آهنین درگرفت و به شکست انجامید، سفر به دورترین نقطه وستروس و بازگشت به وینترفل و ظهور وایت واکرها، می تواند یکی از پراتفاق ترین دوره‌ها در تاریخ وستروس باشد. با توجه به رخدادها و خطوط داستانی بسیار زیاد برای پوشش دادن، پی بردن به مدت زمان روایت بازی تاج و تخت، درک بهتری از برخی از بزرگترین لحظات این سریال به ما خواهد داد.

از فصل اول تا هشتم سریال بازی تاج و تخت چند سال می گذرد؟

چطور بفهمیم در داستان بازی تاج و تخت چه مدت زمانی گذشته است؟

سرنخ ها کمک می کنند که یک خط زمانی برای فصول اول سریال خلق کنیم:

تخمین زده می شود که هشت فصل بازی تاج و تخت در طول شش تا هفت سال رخ داده است – اگرچه، در نهایت مشخص نیست که دقیقا چقدر زمان در جدول زمانی کامل Game of Thrones می گذرد.

بسیاری از سردرگمی‌ها در مورد این موضوع از تفاوت‌های فراوان وستروس با دنیای واقعی ناشی می‌شود، مانند نحوه عملکرد تغییرات فصلی در بازی تاج و تخت، یا عدم وجود تعطیلات قابل تشخیص و تکراری که می‌تواند سرنخ‌های بیشتری درباره گذر زمان ارائه دهد. علاوه بر این، وقایع همه به طور همزمان اتفاق نمی‌افتند و نقص های مربوط به زمان سفر در این سریال توسط طرفداران ناراضی نیز به خوبی ثبت شده است.

بین اپیزود اول و اپیزود پنجم از فصل دوم «شبح هارنهال»، حدود یک سال گذشته است.

با این حال، چند نظر و جزئیات وجود دارد که می توان از آنها برای تنظیم یک جدول زمانی تقریبی برای این استفاده کرد. در قسمت آزمایشی یا اول سریال به صراحت گفته می شود که ۱۷ سال از شورش رابرت برثیون می گذرد در حالی که در فصل دوم گفته می شود که مرگ رنلی ۱۸ سال پس از شورش رابرت اتفاق افتاده است. این بدان معناست که بین قستم پنجم از فصل دوم، The Ghost of Harrenhal حدود یک سال گذشته است.

با فرا رسیدن اپیزود هفتم از فصل سوم با عنوان The Bear And The Maiden Fair، یک سال دیگر می گذرد، زیرا تالیسا در بخشی از این اپیزود تصریح می کند که جنگ پنج پادشاه دو سال است که ادامه دارد (و با پایان فصل اول شروع شده است). یعنی تا پایان فصل سوم، چیزی بین دو تا سه سال گذشته است.

از فصل اول تا هشتم سریال بازی تاج و تخت چند سال می گذرد؟

تقویم وستروس چگونه کار می کند؟

فتح وستروس توسط ایگان شروع زمان و تاریخ در وستروس است

زمانی که سیستم تقویم وستروسی موجود در کتاب‌های مارتین در نظر گرفته می‌شود، درک جدول زمانی بازی تاج و تخت بسیار آسان‌تر است، زیرا هر دو سریال (بازی تاج و تخت و خاندان اژدها) نشان داده اند که احتمالاً هیچ تغییری در نحوه عملکرد این جدول زمانی ایجاد نکرده‌اند.

یک سال در وستروس تقریباً مانند زندگی واقعی طول می کشد، جایی که سال های تقویمی مدرن از سرواژه AC یا Aegon’s Conquest به معنای فتح ایگان استفاده می کنند، که به گفته خود ایگان اول، به لحظه ای اشاره دارد که او به فتح خود پایان داد، توسط روحانی اعظم در اولدتاون به رسمیت شناخته شده و تاج گذاری کرد.

مشابه سیستم Anno Domini یا پس از میلاد مسیح در تقویم میلادی، سال‌های قبل از فتح ایگان با BC (قبل از فتح) مشخص می‌شوند و اعداد مانند دنیای واقعی به عقب می‌روند. مهم‌تر از همه، به شیوه ای که فصل‌ها در وستروس می‌توانند هر بار سال‌ها به طول بینجامند، اساساً تنها تفاوت واقعی بین گذر زمان در بازی تاج و تخت و دنیای واقعی است – بقیه چیزها تقریباً یکسان است. طول روزها ۲۴ ساعت و سالها کم و بیش ۳۶۵ روز است.

از فصل اول تا هشتم سریال بازی تاج و تخت چند سال می گذرد؟

از چه فصلی خط زمانی سریال بازی تاج و تخت مبهم می شود؟

بچه سم و گیلی یک سرنخ مفید نادر را برای پی بردن به زمان در فصول پایانی فراهم می سازد

بر اساس سرنخ‌های زمینه‌ای، خط زمانی بازی تاج و تخت حدود شش تا هفت سال طول می‌کشد – اما از فصل چهارم به بعد، به نظر می‌رسد زمان‌بندی کمی مبهم تر می‌شود. این سریال نشانگرهای واضح زیادی در مورد اینکه چقدر زمان می گذرد را ارائه نمی دهد، و قابلیت سفر در زمان و وارگ کردن توسط برن نیز مسائل را پیچیده تر می کند. با این حال، تعداد انگشت شماری اشارات به گذشت زمان برای کمک به روشن شدن مدت زمان طی شده وجود دارد.

بین میانه فصل دوم و میانه فصل پنجم حدود سه سال گذشته است

وقتی جیمی برای “نجات” میرسلا لنیستر به دورن می رود، می گوید که دخترش سه سال است که آنجا بوده است. میرسلا در اپیزود ششم از فصل دوم با عنوان The Old Gods And The New عازم دورن می شود و در پایان فصل ۵ دوباره جیمی لنیستر را می بیند، به این معنی که از اواسط فصل ۲ تا اواسط فصل ۵ حدود سه سال گذشته است. این یعنی تا آخر فصل ۵ کلا حدود ۴-۵ سال می گذرد.

گذشت زمان در فصل‌های ۶ و ۷ نامشخص‌تر می‌شود، به‌خصوص که هیچ سن مفیدی داده نشده یا بارداری خاصی برای دنبال کردن وجود ندارد. با این حال، یک راه مفید برای اندازه گیری زمان وجود دارد: رشد سم کوچولو (کودک گیلی). سم کوچولو در فصل ۳، قسمت ۳، با عنوان Walk of Punishment متولد شد.

در پایان فصل ۷ بازی تاج و تخت، به نظر می رسد او حدوداً چهار ساله باشد، و در حالی که این یک تخمین است و نه یک واقعیت تایید شده، این بدان معناست که هر فصل از سریال حدود یک سال به طور می انجامد و حدود شش یا هفت سال بین قسمت آزمایشی و پایان فصل هفتم فاصله بوده است.

از فصل اول تا هشتم سریال بازی تاج و تخت چند سال می گذرد؟

بازی تاج و تخت خط زمانی مشخصی ندارد (و به خط زمانی نیازی ندارد)

تناقضات در خط زمانی باعث می شود که نادیده گرفتن آن به طور کلی ساده تر شود

با وجود سرنخ‌ها، به لطف این واقعیت که هیچ جدول زمانی رسمی در بازی تاج و تخت وجود ندارد، اطلاعات ارائه شده در این مطلب نیز هنوز در حد حدس و گمان هستند. در حالی که منطقی به نظر می رسد که سریال در هشت فصل حدود شش تا هفت سال را پوشش داده باشد، لحظاتی وجود دارد که برخلاف جدول زمانی تعیین شده عمل می کنند.

سانسا در فصل ۱ سن خود را ۱۳ سال می‌داند، و با این حال در فصل ۳ زمانی که با تیریون ازدواج می‌کند، ۱۴ سال دارد. این نشان می‌دهد که از فصل ۱ تا ۳ تنها یک سال گذشته است، که مستقیماً با گفته‌های تالیسا که فقط یک قسمت قبل از آن گفته بود، در تضاد است، اینکه جنگ پنج پادشاه برای دو سال ادامه داشت.

با این حال، حقیقت موضوع این است که جدول زمانی، اگرچه جالب است، اما در واقع آنقدرها هم در بازی تاج و تخت لازم نیست. وستروس یک دنیای فانتزی است که در آن هر فصل سال ها طول می کشد، جایی که نوجوانان عروسی می کنند، و جادوی واقعی وجود دارد. در دنیایی که سن و گذر زمان بسیار متفاوت از زندگی واقعی است، فقدان یک جدول زمانی مشخص در واقع به عجیب بودن این جهان می افزاید.

از فصل اول تا هشتم سریال بازی تاج و تخت چند سال می گذرد؟

یک پیش درآمد بر سریال بازی تاج و تخت قرن ها قبل تر را روایت می کند و زمان بیشتری را پوشش می دهد

پرش های زمانی خاندان اژدها به توسعه خط زمانی دنیای وستروس افزوده است

تایم لاین فصل ۱ خاندان اژدها به خاطر پرش‌های زمانی‌اش مشهور است، که با وجود سردرگمی برای برخی بینندگان، در نهایت برای پوشش رویدادهای کلیدی دنیای  آتش و خون  نوشته جرج آر آر مارتین ضروری بود.

به گفته مارتین، در حالی که بازی تاج و تخت حدود ۶ تا ۷ سال را پوشش می دهد، خاندان اژدها تقریباً ۲۷ سال از فصل اول تا فصول آینده اش را پوشش می دهد. برای اولین بار با معرفی پرش های زمانی به جدول زمانی اقتباس شده از A Song of Ice and Fire، رویدادهای قسمت ۳، به عنوان مثال، سه سال پس از رویدادهای قسمت ۲ اتفاق می افتند.

این امر باعث شد که این سریال به طرق مختلف نسبت به نسخه قبلی خود غیرقابل پیش بینی و ماجراجویانه تر شود. خاندان اژدها همچنین سال‌های منتهی به جنگ داخلی تارگرین ها (رقص اژدها) را که در سال ۱۲۹ پس از فتح ایگان اتفاق می‌افتد، پوشش می دهد.

بنابراین، در حالی که بازی تاج و تخت تنها اتفاقات شش تا هفت سال را روایت می کند، House of the Dragon زمان طولانی تری را پوشش می دهد. همچنین ممکن است برخی از مخاطبان متوجه شده باشند که طبق گفته شورانرهای سریال، فصل دوم خاندان اژدها دیگر برای پرداختن به آنچه که از Fire & Blood باقی مانده است، جهش زمانی نخواهد داشت.

از فصل اول تا هشتم سریال بازی تاج و تخت چند سال می گذرد؟

بعد از بازی تاج و تخت چه اتفاقاتی رخ می دهد؟

برخی از شخصیت های کلیدی بازی تاج و تخت در جایگاه هایی قرار می گیرند که آینده پرتنش و پیچیده ای را نوید می دهند

در حالی که پیش درآمدهای مختلف Game of Thrones فضای بیشتری را به دنیای وستروس اضافه می کنند، بسیاری از طرفداران کنجکاو هستند که بعد از اتفاقات سریال اصلی چه اتفاقی می افتد. با وجود تمایل سریال به کشتن شخصیت ها، چندین شخصیت کلیدی Game of Thrones در کل سریال زنده ماندند و در نهایت در جایگاه های جالبی قرار می گیرند. البته بزرگترین شگفتی پایان سریال این است که برن استارک همراه با تیریون لنیستر در نقش دست راست پادشاه به تاج و تخت آهنین رسید.

در پایان سریال فاش می شود که یکی از اولین دستورات برن، یافتن دروگون است که پس از کشته شدن دنریس با جنازه او به منطقه ای نامعلوم پرواز کرد. سانسا استارک نیز در پایان سریال بر تخت سلطنت نشست و جای خود را در وینترفل تثبیت کرد و ملکه شمال نام گرفت. آریا استارک به سراغ ماجراجویی های خود رفت تا هر آنچه در غرب وستروس بود را کشف کند.

اگر چه داستان های این شخصیت ها در فصول بعدی زندگی شان جذاب و هیجان انگیز خواهد بود اما مارتین هنوز در مورد اتفاقات پس از بازی تاج و تخت چیزی ننوشته است، بنابراین همه اینها حدس و گمان است که سرنوشت این شخصیت‌ها چه می‌شود. برخی از اسپین‌آف‌های آینده Game of Thrones فرصتی برای ارائه پاسخ به این سوالات داشتند، اما بیشتر آنها، از جمله Aegon’s Conquest پیش‌درآمد بوده و به اتفاقات قبل از بازی تاج و تخت می پردازند، در حالی که دنباله برنامه ریزی شده بعدی در مورد جان اسنو نیز دستکم برای زمان کنونی بایگانی شده است.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید