3 روش جالب و ویژه برای تهیه پاپ کورن در خانه

3 روش جالب و ویژه برای تهیه پاپ کورن در خانه

در اکثر کشورها، از پاپ کورن به عنوان یک میان‌وعده سالم و خوش‌طعم یاد می‌شود. پاپ کورن خوراکی حساسیت‌زایی نیست. اما در برخی از موارد ممکن است افراد ۲ ساعت پس از مصرف پفیلا دچار کهیر، حالت تهوع و تورم لب‌ها شوند.

کد خبر : ۱۹۳۸۹۹
بازدید : ۹۹

تهیه میان‌وعده‌های خوشمزه و در عین حال کم‌کالری دغدغه افراد بسیاری است. پاپ کورن یکی از این میان‌وعده‌هاست که شما می‌توانید به راحتی و در کمتر از ده دقیقه آن را در منزل خود تهیه کنید. ذرت را می‌توان در قابلمه، مایکروویو یا هواپز درست کرد. در این مقاله از روش‌های مختلف و طرز تهیه پاپ کورن به همراه نکاتی برای خوشمزه‌تر شدن آن‌ها را برای شما شرح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

 پاپ کورن چیست؟

پاپ کورن جزو غلات پرطرفدار و کم کالری است. ظاهر پاپ کورن شبیه دانه‌های ذرت خشک شده است. دانه‌های نشاسته‌ای درون پاپ کورن آندوسپرم نام دارند که منبع کربوهیدرات و انرژی هستند. لایه زرد و طلایی دور پاپ کورن‌ که معمولا بین دندان‌ها باقی می‌ماتد پریکاریپ نام دارد و از سلولز تشکیل شده است. در اکثر کشورها، از پاپ کورن به عنوان یک میان‌وعده سالم و خوش‌طعم یاد می‌شود. پاپ کورن خوراکی حساسیت‌زایی نیست. اما در برخی از موارد ممکن است افراد ۲ ساعت پس از مصرف پفیلا دچار کهیر، حالت تهوع و تورم لب‌ها شوند.

6

طرز تهیه پفیلا (پاپ کورن)‌

برای تهیه پاپ کورن در خانه روش‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید پاپ کورن‌ها را در مایکروویو، قابلمه یا هواپز آماده کنید.

طرز تهیه پاپ کورن در قابلمه

برای تهیه پاپ کورن، تنها نیاز به مقداری دانه ذرت بوداده، قابلمه درب دار، مقداری روغن و نمک است. این میان‌وعده در کمتر از ده دقیقه آماده می‌شود. مقداری روغن درون قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. پس از گرم شدن روغن، ذرت‌ها را درون قابلمه بریزید. با شنیدن صدای باز شدن ذرت، قابلمه را تکان دهید تا تمام دانه‌ها باز شوند. پس از باز شدن ذرت‌ها در صورت تمایل می‌توانید مقداری کره به آن‌ها اضافه کنید.

نکات مهم تهیه پاپ کورن در قابلمه

  • از قابلمه‌ای که حرارت را به طور مساوی تقسیم می‌کند استفاده کنید.
  • حرارت گاز باید متوسط باشد تا ذرت و روغن شما نسوزد.
  • برای اندازه‌گیری دمای قبلمه ابتدا دو دانه پاپ کورن درون قابلمه بریزید. اگر به خوبی باز شدند می‌توانید بقیه دانه‌های ذرت را درون قابلمه بریزید.
  • هنگام باز شدن پاپ کورن‌ها، درب قابلمه را بچرخانید. این کار باعث می‌شود بخار روی در ننشیند.
  • برای تهیه پاپ کورن طعم‌دار می‌توانید از پودر کچاپ، فلفل و پنیر استفاده کنید.

7

طرز تهیه پاپ کورن در مایکروویو

برای تهیه ذرت در مایکروویو بهتر است از کیسه‌های کاغذی استفاده کنید. دانه‌های ذرت را درون کیسه‌های کاغذی بریزید و درب آن را دوبار تا بزنید تا باز نشود. کیسه‌ها را برای ۲ الی ۴ دقیقه در مایکروویو قرار دهید. پس از این که صدای باز شدن ذرت‌ها تمام شد می‌توانید کیسه‌ها را از فر خارج کنید. کیسه‌های سیلیکونی نیز برای تهیه پاپ کورن در مایکروویو مناسب هستند.

پاپ کورن را می‌توانید در ظروف شیشه‌ای ریخته و روی آن بشقابی سرامیکی قرار دهید. ظرف را برای ۳ الی ۵ دقیقه درون فر بگذارید. پاپ کورن شما آماده است. نوش جان!

طرز تهیه پاپ کورن در هواپز

فویل آلومینیومی را درون هواپز قرار دهید. یک لایه دانه ذرت روی فویل بریزید. سپس هواپز را روشن کنید. ۸ الی ۹ دقیقه بعد ذرت‌ها آماده خواهند شد. قبل از باز شدن ذرت‌ها از هیچ ادویه یا طعم‌دهنده‌ای استفاده نکنید.

8

کالری پاپ کورن

پاپ کورن اگر با روغن و نمک درست نشود، میان‌وعده‌ای کم‌ کالری است. این خوراکی خوش‌مزه منبعی غنی از انواع ویتامین و مواد معدنی است. در جدول زیر مواد غذایی و میزان کالری سه فنجان پاپ کورن (۲۴ گرم) نوشته شده است.

عنوان مقدار
کالری ۹۳
چربی ۱.۱ گرم
سدیم ۱.۹ میلی‌گرم
کربوهیدرات ۱۸.۶ گرم
فیبر ۳.۶ گرم
شکر ۰.۲ گرم
پروتئین ۳ گرم
منیزیم ۳۴.۵ میلی‌گرم
آهن ۴.۲%
مس ۷%

سوالات متداول

۱. آیا پاپ کورن برای کاهش وزن مفید است؟

پاپ کورن کالری کمی دارد. به همین دلیل میان‌وعده‌ای عالی برای افرادی است که قصد کاهش وزن دارند. همچنین فیبر موجود درون ذرت به سیر نگه‌داشتن شما برای مدت طولانی کمک می‌کند.

۲. میزان کالری پاپ کورن چقدر است؟

هر پیمانه پاپ کورنی که در خانه تهیه می‌کنید، حدودا ۳۱ کالری دارد. با افزودن کره، روغن یا نمک کالری آن بیشتر خواهد شد.

۳. آیا می‌توان پاپ کورن را در مایکروویو درست کرد؟

بله. اگر از روغن و کره استفاده نمی‌کنید، می‌توانید پاپ کورن را در مایکروویو درست کنید.

سخن آخر

برای افرادی که میان‌وعده‌های کم‌کالری علاقه دارند، پاپ کورن انتخاب مناسبی است. برای تهیه پاپ کورن تنها به یک قابلمه، ذانه‌های ذرت و مقداری روغن نیاز دارید. همچنین می‌توانید پفیلا را در مایکروویو یا هواپز تهیه کنید. برای تهیه پاپ کورن در مایکروویو باید از ظروف شیشه‌ای یا کیسه‌های کاغذی (سیلیکونی) استفاده کنید. اگر قصد تهیه پفیلای طعم‌دار را دارید، باید پودر کچاپ، پودر پنیر یا فلفل را پس از باز شدن ذرت‌ها به آن‌ها اضافه کنید.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید