عادت‌های بدی که برایمان مفید هستند

عادت‌های بدی که برایمان مفید هستند

ترک عادت‌های بد شاید دشوار باشد، اما این عادت‌ها می‌توانند برایتان مفید هم باشند.

کد خبر : ۱۰۸۹۷۶
بازدید : ۷۰۶

محققان دانشگاه آکسفورد ِ انگلیس به تازگی پی برده اند غذا خوردن با دهان باز، مزه‌ی غذا را بهتر می‌کند. به گفته‌ی آن ها، با این کار غذا در پشت حلق هدایت و به این ترتیب، عطر غذا راحت‌تر حس می‌شود؛ بنابراین درست است که غذا خوردن با دهان باز کار بدی تلقی می‌شود، اما بی فایده هم نیست.

در ادامه از عادت‌های بد دیگری خواهیم گفت که برایمان مفیدند.

جویدن ناخن‌ها: جویدن ناخن‌ها شاید برای بعضی‌ها کار مشمئز کننده‌ای باشد، اما برخی دانشمندان معتقدند این کار می‌تواند به حفظ سلامت بدن کمک کند.

آن‌ها می‌گویند با این کار باکتری‌های جدیدی به بدن معرفی می‌شوند، امری که همچون واکسیناسیون، به آماده شدن دستگاه دفاعی بدن برای مقابله با این باکتری‌ها در آینده کمک می‌کند.

جویدن آدامس: عادت آدامس جویدن شاید سر و کارتان را به دندانپزشکی بیاندازد، اما ممکن است ارزشش را داشته باشد. بر اساس تحقیقات، اثر جویدن در بهبود تمرکز و حافظه بیشتر از کافئین است. این کار باعث افزایش سطح کورتیزول یا همان هورمون اضطراب می‌شود، امری که باعث می‌شود مدت بیشتری هوشیار و متمرکز بمانید.

شلختگی: اگر در خانه پایتان دائماً به اسباب بازی‌های کودک تان گیر می‌کند، شاید فرزندتان یک نابغه باشد. به گفته‌ی محققان دانشگاه مینه سوتای آمریکا، شلختگی یکی از نشانه‌های باهوش بودن است.

کسانی که از هوش بالاتری برخوردارند، وقت خود را برای مرتب کردن و نظم دادن به وسایل هدر نمی‌دهند. بی نظمی و به هم ریختگی، خلاقیت را هم بیشتر می‌کند.

قوز کردن: بار دیگری که کسی به خاطر قوز کردن بعد از یک روز کاری طولانی به شما تذکر داد، این را به او بگویید. به گفته‌ی دانشمندان دانشگاه بیمارستان نورث تیز ِ انگلیس، بعد از یک فعالیت سنگین بدنی، اندکی خم شدن به جلو می‌تواند برای ستون فقرات مفید باشد.

تحقیقات نشان داده وقتی قوز می‌کنید دیسک‌های ستون فقرات با مایع درونی خود به اصطلاح روغن کاری می‌شوند، امری که مانع از خشک و سفت شدن پشت می‌شود.

دیر کردن: دیر رسیدن به مهمانی شاید میزبان را عصبانی کند، اما آرامش مهمان را حفظ می‌کند. تحقیقات پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد ِ آمریکا نشان داده کسانی که موضوع وقت شناسی را جدی نمی‌گیرند، احتمالاً اضطراب کمتری دارند.

این افراد احتمالاً سبک زندگی سالم‌تر و شادتری هم دارند.

زیاد خوابیدن: قطع زنگ ساعت هنگام صبح و خوابیدن دوباره، شاید برای زندگی شغلی تان خیلی خوب نباشد، اما برای سلامت تان مفید است. تحقیقات نشان داده خواب به کاهش اضطراب و بهبود عملکرد مغز و حافظه کمک می‌کند، بنابراین باعث می‌شود از سلامت بیشتری برخوردار شوید.

نداشتن خواب کافی می‌تواند خطر وقوع تصادفات رانندگی و ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

بازی کردن با مو‌ها: بار دیگری که احساس کسل بودن کردید، یادتان باشد پیچاندن مو‌ها در چنین موقعیتی می‌تواند کمک کننده باشد. تحقیقات نشان داده زمانی که تمرکز افت می‌کند، بازی با مو‌ها می‌تواند خستگی و کسالت را کمتر دهد.

بازی با مو‌ها حتی می‌تواند اضطراب را هم کاهش دهد و کمک کند قبل از خواب آرام بگیرید.

بی قراری: تکان دادن بدن و ضربه زدن با دست‌ها و پا‌ها می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. تحقیقات دانشمندان کلینیک مایو ِ انگلیس می‌گوید در این حالت ۱۰ برابر بیشتر از زمانی که تحرکی ندارید، کالری می‌سوزانید.

فحاشی: اگر زمانی که به خودتان صدمه‌ای می‌زنید، شروع به دشنام دادن کنید، این کار مثل یک مسکن برایتان عمل خواهد کرد. دانشمندان دانشگاه کیل ِ انگلیس در پژوهشی پی بردند شرکت کنندگانی که با فریاد دشنام داده بودند، درد را بیشتر تحمل کرده بودند. با این کار میزان تحمل درد ۳۳ درصد بیشتر شده بود.

از بقیه‌ی شرکت کنندگان خواسته شده بود کلمات بی معنایی را فریاد بزنند، اما این کار کمک چندانی به تحمل درد نکرده بود.

منبع: بهداشت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید