(تصاویر) کره شمالی چه حیواناتی دارد؟

(تصاویر) کره شمالی چه حیواناتی دارد؟

گردشگری کره شمالی از این جهت غیرعادی است که به شدت تحت کنترل است. همه بازدیدکنندگان توسط ناظران منصوب شده توسط دولت رصد می‌شوند و آزاد نیستند به جایی که می‌خواهند بروند یا از ذخایر طبیعی با حیوانات وحشی دیدن کنند.

کد خبر : ۱۱۳۹۵۲
بازدید : ۱۰۵۰۶

فرادید | جمهوری دموکراتیک خلق کره که معمولاً به عنوان کره شمالی شناخته می‌شود غیرمعمول است، زیرا مسلماً از نظر سیاسی و فرهنگی منزوی‌ترین کشور در جهان است. به دلیل عدم همکاری بین المللی و تعهد این کشور به رازداری، اطلاعات کمتری در مورد حیات وحش و حیوانات کره شمالی وجود دارد.

به گزارش فرادید؛ از نظر تاریخی، شبه جزیره کره یک نقطه داغ تنوع زیستی و بخشی از قلمرو شمالگان بود. اما بیش از ۵۰ سال درگیری‌های منطقه ای، محیط زیست کره شمالی را به وضعیت منحصر به فردی از فاجعه سوق داده است و بیم آن می‌رود که بسیاری از جمعیت‌های حیوانات منطقه منقرض شوند.

جنگل زدایی سریع باعث ایجاد مشکلات شدید سیل شده است و آلودگی با اکتان بالا به سرعت حیات وحش را در انقراض منطقه‌ای خفه می‌کند.

علیرغم شرایط انزواطلبی غیرمعمول، دانشمندان و محققان از داده‌های سایر کشور‌های منطقه برای جمع‌آوری و تخمین‌هایی درباره حیوانات وحشی کره شمالی استفاده می‌کنند.

DMZ: نقطه نادر حفاظتی کره شمالی

آخرین امید برای حیوانات کره شمالی منطقه غیرنظامی معروف به DMZ است که نقش حائل را بین کره شمالی و کره جنوبی ایفا می‌کند. در طول نیم قرن گذشته، این منطقه به یک پناهگاه منحصر به فرد حیات وحش تبدیل شده است. جنگل‌ها دوباره در این منطقه رشد کرده‌اند و حیوانات نادری که زمانی گمان می‌رفت گم شده‌اند، دوباره در زمین‌های عاری از مردم زنده شدند.

(تصاویر)

حیوان ملی رسمی

کره شمالی یکی از معدود کشور‌هایی است که حیوان رسمی ملی ندارد، اما چولیما، یک اسب بالدار اسطوره ای، محبوب در بسیاری از اساطیر آسیایی، یک نماد ملی کره شمالی است.

(تصاویر)

این کشور یک سگ ملی دارد: پونگ سانگ. سگ‌های پونگ سانگ شکاری هستند که بیشتر در ارتفاعات کائما کره شمالی دیده می‌شوند. پونگ سانگ‌ها با چهره‌های خندان و چشمان زیبای خود در بین بامزه‌ترین سگ‌ها قرار می‌گیرند. اما باشگاه‌های بین‌المللی پرورش نظر کمتری نسبت به این سگ‌ها دارند و آن‌ها را گونه‌های هاسکی سیبری می‌دانند که فقط از نظر فیزیکی کمی تأثیرگذار هستند و مشکلات رفتاری دارند.

(تصاویر)

کره شمالی همچنین یک پرنده ملی را به رسمیت می‌شناسد - گوشاوک شمالی. نام علمی آن Accipiter gentilis است Accipiter به معنای "شاهین" و gentilis به معنای "نجیب" است، اشاره‌ای به این واقعیت که در زمان گذشته فقط اشراف می‌توانستند گونه را نگهداری کنند.

(تصاویر)

بهترین حیوانات وحشی را در کره شمالی کجا پیدا کنیم؟

گردشگری کره شمالی از این جهت غیرعادی است که به شدت تحت کنترل است. همه بازدیدکنندگان توسط ناظران منصوب شده توسط دولت رصد می‌شوند و آزاد نیستند به جایی که می‌خواهند بروند یا از ذخایر طبیعی با حیوانات وحشی دیدن کنند؛ و در حالی که یک باغ وحش در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی، وجود دارد، حیوانات زیادی در آن وجود ندارد، محوطه‌ها از درختان جعلی ساخته شده اند و بزرگترین جاذبه آن یک شامپانزه سیگاری به نام آزالیا است.

(تصاویر)

خطرناک‌ترین حیوانات امروز کره شمالی

پشه‌ها
عروس دریایی
افعی‌ها
مار‌های ببری
گراز‌های وحشی
بادکنک‌ماهیان
ماهی سرخ غول پیکر آسیایی

حیوانات در حال انقراض در کره شمالی

به دلیل داده‌های محدود، گفتن اینکه کدام حیوانات به طور خاص در کره شمالی در خطر انقراض هستند، دشوار است. با این حال، دانشمندان داده‌هایی از کره جنوبی دارند که می‌توانیم اطلاعات را از آن‌ها استخراج کنیم.

بر اساس برخی گزارش ها، کره شمالی زیستگاه ۱۰۵ پستاندار است که از این تعداد ۷ پستاندار در خطر انقراض، ۶ پستاندار آسیب پذیر و سه پستاندار در معرض خطر هستند.

تعیین تعداد و گونه‌های جانوران در حال انقراض در این منطقه در حال حاضر تقریباً غیرممکن است، زیرا محققان نمی‌توانند برای مدت طولانی در این کشور کار کنند و دانشمندان کره شمالی داده‌های خود را به سایر کشور‌ها نمی‌دهند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید