با بهترین بات‌های هوش مصنوعی تلگرام آشنا شوید

با بهترین بات‌های هوش مصنوعی تلگرام آشنا شوید

ربات‌های هوش مصنوعی تلگرام امکان استفاده آسان و سریع از ChatGPT به‌صورت رایگان را برای کاربران فراهم می‌سازند.

کد خبر : ۱۲۹۸۸۲
بازدید : ۱۴۵۵

کاربران در طی ماه‌های اخیر استقبال گرمی از ابزار‌های مبتنی بر AI مثل چت‌بات‌ها و سرویس‌های تبدیل متن به عکس کرده‌اند و به نظر می‌رسد که محبوبیت آن‌ها همچنان درحال افزایش است. ابزار‌های مذکور در قالب‌های مختلفی مثل اپلیکیشن، سایت و حتی ربات هوش مصنوعی در اختیار علاقه‌مندان قرار دارند.

در مطلب پیش‌رو به معرفی بهترین ربات‌های هوش مصنوعی تلگرام خواهیم پرداخت که دسترسی آسان و سریع را به امکانات مختلف فراهم می‌سازند.

ربات هوش مصنوعی تلگرام چیست؟

بات‌ها یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های پیام‌رسان Telegram به شمار می‌روند که می‌توانند انجام خودکار بسیاری از امور را برای کاربران مهیا کنند. همچنین می‌توان از آن‌ها برای دسترسی سریع‌تر به سرویس‌های گوناگون استفاده کرد؛ بدون آنکه نیازی به ترک محیط اپلیکیشن باشد. توسعه‌دهندگان در ماه‌های گذشته، بات‌های مختلفی را به منظور استفاده آسان‌تر از ابزار‌های مبتنی بر AI توسعه داده‌اند که اغلب آن‌ها به شکل رایگان در دسترس قرار گرفته‌اند.

یکی دیگر از عوامل محبوبیت ربات‌های هوش مصنوعی تلگرام، محدودیت‌های ایجاد شده برای کاربران داخل کشور است. برای مثال با پیش شماره ایران نمی‌توان در سایت OpenAI ثبت‌نام کرد و از سرویس‌های محبوبی مثل ChatGPT و Dall-E ۲ بهره گرفت. بات‌های گفته شده به عنوان راه‌حلی برای دور زدن چنین محدودیت‌هایی هستند و از API سایر سرویس‌ها برای ارائه خدمات به علاقه‌مندان استفاده می‌کنند. در پایین به تعدادی از این موارد که کاربرد بیشتری دارند، اشاره شده است.

بات‌

۱. بات GPT۴Telegrambot

ربات هوش مصنوعی تلگرام GPT۴Telegrambot@ امکان دسترسی به سرویس محبوب ChatGPT را برای کاربران مقدور ساخته است و می‌توان از آن سوال پرسید. همچنین قابلیت‌های دیگری مثل بازنویسی متن یا انجام دستورات پیچیده‌تر در آن قابل انجام است. با این حال توجه داشته باشید که بات مذکور از نسخه ۳.۵ مدل پردازش زبانی GPT استفاده می‌کند؛ در نتیجه امکان اتصال به اینترنت و دسترسی به محتوای آنلاین را ندارد.

از دیگر قابلیت‌های بات اشاره شده، می‌توان از تبدیل متن به عکس نام برد. سازندگان بات ادعا دارند که این قابلیت براساس سرویس Dall-E ۲ کار می‌کند؛ اما کیفیت تصاویر خروجی بسیار کمتر از ابزار ارائه شده توسط OpenAI است و کنترل پنلی برای تغییر تنظیمات و مقادیر مختلف نیز وجود ندارد. درهرحال اگر به دنبال دسترسی سریع به چت‌بات و ساخت خودکار عکس هستید، GPT۴Telegrambot@ می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

بات‌

۲. بات Karfly

یکی دیگر از ربات‌های هوش مصنوعی در Telegram که دسترسی به ChatGPT را فراهم می‌سازد، chatgpt_karfly_bot@ است. این بات در ۷۰ مدل مختلف قابل استفاده است که از جمله آن‌ها می‌توان به دستیار شخصی، معلم زبان و نگارنده کد‌های برنامه‌نویسی اشاره کرد. سازنده آن ادعا دارد که کاربران می‌توانند به نسخه ۴ مدل زبانی GPT دسترسی داشته باشند؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که مانند رقبای خود، تنها قادر به ارائه نسخه ۳.۵ است. البته گزینه‌ای برای خرید دسترسی به نسخه ۴ در داخل بات وجود دارد؛ ولی در صورت نیاز، بهتر است به سراغ بینگ مایکروسافت یا دیگر گزینه‌ها بروید.

شایان ذکر است که تعداد پیام‌های رایگان قابل استفاده در این بات، محدود است و برای استفاده بیشتر، باید هزینه پرداخت کنید. جهت مشاهده میزان توکن‌های اکانت و مقدار استفاده شده، از دستور balance/ کمک بگیرید. با وارد شدن به حالت Artist هم می‌توانید از قابلیت تبدیل متن به عکس بهره‌مند شوید. همچنین تبدیل ویس به متن، از دیگر قابلیت‌های آن به شمار می‌رود.

بات‌

۳. بات BuddyGPT

ربات هوش مصنوعی BuddyGPTBot@ یکی دیگر از راهکار‌ها برای دسترسی به ChatGPT در پیام‌رسان تلگرام است. البته این بات در مقایسه با رقبای خود، تعداد پیام کمتری را به صورت رایگان ارائه می‌کند و در هر ماه تنها می‌توان ۱۵ درخواست از آن داشت. با این حال اگر به دنبال راهی برای نگارش خودکار متون، حل مسائل یا حتی ترجمه متن هستید، می‌توانید روی این بات حساب کنید.

بات‌

۴. ربات هوش مصنوعی Chappie تلگرام

gpt۳_tgBot@ یکی دیگر از بات‌های این لیست است که مانند عناوین قبلی، دسترسی به ChatGPT را مهیا می‌سازد. کاربران می‌توانند دستورات و سوالات خود را تایپ کرده و در کوتاه‌ترین زمان، نتیجه مورد نظر را دریافت کنند. اگر پاسخ ارسال شده مورد قبول به نظر نمی‌رسد، می‌توانید با زدن کلید Regenerate پاسخ جدیدی دریافت نمایید. توجه داشته باشید که این بات هم مثل رقبای خود، دسترسی به اطلاعات به‌روز و داده‌های آنلاین را ندارد و دیتابیس آن مربوط به اواسط سال ۲۰۲۱ است.

بات‌

۵. ربات هوش مصنوعی گراتومیک

گراتومیک از بات‌های فارسی ChatGPT در Telegram است؛ البته سازندگان آن اشاره مستقیمی به این موضوع ندارند و محصول خود را یک الگوبرداری از شبکه عصبی انسان می‌دانند. امکانات بات در دو مدل F و C در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است که یکی سریع‌تر و دیگری کامل‌تر است. طبق بررسی سرعت GratomicAiBOT@ در مقایسه با نمونه‌های دیگر نسبتاً کمتر است. همچنین استفاده از آن کاملاً رایگان نیست و کاربران در کنار محدودیت تعداد پیام، امکان دسترسی به برخی قابلیت‌ها را هم به شکل رایگان ندارند. با این حال اگر به دنبال گزینه‌ای با محیط فارسی هستید، گراتومیک می‌تواند برای شروع، مناسب باشد.

بات‌

۶. بات چیستا

چیستا (chista_ai_bot@) از دیگر ربات‌های هوش مصنوعی فارسی برای دسترسی به ChatGPT از طریق Telegram است. با این حال برخلاف سایر نمونه‌ها، کاربران ابتدا باید با وارد کردن شماره موبایل خود، در آن ثبت‌نام کنند تا امکان استفاده از قابلیت‌های چت‌بات را داشته باشند. همچنین در برخی موارد، ممکن است با پیام خطا در دریافت پاسخ مواجه شوند و نیاز به تکرار سوال یا دستور را داشته باشند.

از دیگر ربات‌های هوش مصنوعی تلگرام می‌توان موارد زیر را نام برد که همه آن‌ها امکانات تقریباً یکسانی را ارائه می‌کنند و براساس API چت‌بات ChatGPT ساخته شده‌اند.

Littleb_GPTBot@
lou_gpt۴_bot@
gpt_tg_bot@

منبع: دیجیاتو

۱
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید