هند پرجمعیت‌ترین کشور جهان می‌شود

هند پرجمعیت‌ترین کشور جهان می‌شود

بنا به پیش‌بینی‌های سازمان ملل، در اواسط سال میلادی جاری، جمعیت هند از چین بیشتر خواهد شد.

کد خبر : ۱۳۰۹۶۰
بازدید : ۵۹۰۴

سازمان ملل انتظار دارد که کشور هند امسال جای چین را از نظر میزان جمعیت بگیرد. صندوق جمعیت سازمان ملل اعلام کرد که انتظار می رود جمعیت هند تا اواسط سال ۲۰۲۳ از جمعیت چین پیشی بگیرد.

به نقل از اسپوتنیک، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) در گزارشی تحت عنوان «گزارش وضعیت جمعیت جهان» برای سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که بر اساس پیش‌بینی‌ها، جمعیت هند تا اواسط سال میلادی جاری به ۱.۴۲۸۶ میلیارد نفر خواهد رسید، در حالی که جمعیت چین ۱.۴۲۵۷ میلیارد خواهد شد که ۲.۹ میلیون کمتر از هند خواهد بود.

مقامات سازمان ملل اعلام کردند که در حال حاضر به دلیل نامشخص بودن داده‌های چین و هند، تعیین تاریخ دقیق این تغییر ممکن نیست. آخرین سرشماری در کشور هند در سال ۲۰۱۱ صورت گرفت و قرار بود در سال ۲۰۲۱ نیز سرشماری دیگری برگزار شود که به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد.

چین با کاهش نرخ زاد و ولد و پیری جمعیت دست به گریبان است موضوعی که منجر به نگرانی در مورد آینده اقتصادی این کشور بزرگ شده است. در نتیجه چین سیاست تک فرزندی خود را تقلیل داده و اجازه داشتن تا سه فرزند را نیز داده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز پیش از این، ایجاد استعدادهای با کیفیت و همچنین کمیت جمعیت را از موضوعات با اهمیت برای این کشور دانست.

منبع: مهر

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید