رشد آرام دماسنج بازار سرمایه

کد خبر : ۲۳۹۶۱
بازدید : ۱۱۰۱
دماسنج بازار سرمایه امروز ۲۶ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۵۵۵ واحدی رسید، این در حالی است که روز گذشته شاخص کل بیش از ۳۰۰ واحد افت کرده بود.

به گزارش ایسنا، شاخص بورس اوراق بهادار امروز شاهد افت و خیزهای فراوانی بود به طوری که در دقایق اول بازشدن معاملات توانست تا تزار ۷۷ هزار و ۸۵۷ واحدی رود اما در ادامه روند معاملات تا عدد ۷۷ هزار و ۷۹۳ پایین رفت و در نهایت نسبت به روز گذشته ۲۶ واحد رشد کرد.

شاخص کل هم‌وزن امروز با ۱۷ واحد کاهش رقم ۱۴ هزار و ۴۳۰ واحدی را تجربه کرد، همچنین شاخص آزاد شناور با کمی بیش از ۱۰ واحد رشد در تراز ۸۷ هزار و ۱۵۱ واحدی ایستاد.

شاخص بازار اول ۸.۵ واحد نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به تراز ۵۵ هزار و ۶۳ واحدی رسید. شاخص بازار دوم نیز ۱۱۸ واحد رشد به عدد ۱۶۶ هزار و ۸۳۸ واحدی رسید.

صنایع ملی مس ایران امروز با ۳۳ واحد تاثیر مثبت در شاخص بیشترین نقش را در رشد نماگر بازار سرمایه ایفا کرد، بعد از این شرکت نماد شرکت‌های ایران ترانسفو، پتروشیمی پردیس و شرکت ارتباطات سیار بیشترین اثر مثبت را در شاخص کل داشتند. از طرف دیگر نماد معاملاتی پالایش نفت بندر عباس با ۲۶ واحد تاثیر منفی سعی کرد نگذارد نماگر بازار بیش از این رشد کند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۲۰۰ میلیارد و ۶۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱ میلیارد و ۱۱۱ میلیون تومان سهم و اوراق مالی قابل معامله طی نزدیک به ۵۳ هزار نوبت داد و ستد بود.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بانک خاورمیانه، لیزینگ خودرو غدیر، سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر و تکنوتار متوفق شدند.

نماد معاملاتی شرکت سایپا امروز شاهد بیشترین ارزش و حجم معامله بود به طوری که در این نماد امروز حجم معاملات به رقم ۴۵۱ میلیون و ۵۹۳ هزار سهم و ارزش معاملات آن به ۵۳ میلیارد و ۹۹۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالغ شد.

آیفکس امروز ۴.۵ واحد افت کرد و به رقم ۸۰۹ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۳۲ میلیارد و ۶۹۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۷۸ میلیون و ۵۹۷ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۲ هزار و ۳۳۷ نوبت داد و ستد بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید