همه چیز درباره افسردگی از علائم تا درمان

همه چیز درباره افسردگی از علائم تا درمان

درمان افسردگی نقش بسیار مهمی در زندگی افراد ایفا می‌کند که به این منظور باید راه‌‎حل‌های طبیعی آن را دنبال کرد.

کد خبر : ۲۵۲۰۵
بازدید : ۹۶۴۸۵
راه‌‌حل‌های مفید برای درمان افسردگی /تمکیل نشده


فرادید | افسردگی حدودا ۲۰ تا ۲۵ درصد جمعیت در جهان را در برگرفته است. البته این آمار‌ها در کشور‌های مختلف، متفاوت است. در ایران، این آمار مشتمل بر ۲۱ تا ۲۵ درصد می‌باشد.

به گزارش فرادید، احساس افسردگی و پریشانی، اغلب افراد را به استفاده از قرص‌های مختلف ترغیب می‌کند، اما با توجه به زمینه‌ی افسردگی که ناشی از آسیب‌های روانی و محیطی در فرد می‌باشد، درمان افسردگی با روش های طبیعی، می‌تواند جایگزینی مناسب برای انسان باشد. پژوهش های رفتاری نشان می‌دهد که احساس افسردگی و غمگین بودن، واکنش طبیعی بدن به مشکلات و فقدان‌های زندگی است.

افسردگی چیست؟
مهدی ملک محمد ، مشاور و روانشناس پیرامون موضوع افسردگی و درمان آن می‌گوید: افسردگی نوعی درماندگی آموخته شده می باشد که در آن فرد به صورت شناختی به این نتیجه می‌رسد که دچاره نوعی ابهام و سرگشتگی است. این حالت می‌تواند در شرایط مختلف از جمله، از دست دادن خانواده، فوت عزیزان، بیکاری، از دست دادن شغل، کنکور و به طور کلی ناشی از یه حادثه یا اتفاق در کلیت زندگی باشد.

وی گفت: افسردگی برخلاف تصور رایج مردم که بیشتر آن را فیزیکی تصور می‌کنند، یک اختلال ذهنی و روانی می‌باشد که نهایتا منجر به تغییر جسمی می‌شود. ما در تصوراتمان افراد افسرده را کم تلاش و گوشه گیر و منزوی می‌بینیم، و گاهی حالت روانی آنها را به اشتباه فیزیلوژیک می‌نگریم، در حالی که وضعیت افسرده گونه که بیشتر ناشی از فقدان انگیزه‌ی کافی بوده نوعی خطای شناختی محسوب می‌شود.

گاهی این احساس به یک بعدازظهر جمعه خلاصه می‌شود اما زمانی که این حس چند روز یا چند هفته به درازا بکشد، شما دچار بیماری افسردگی شده‌اید. داروهای ضد افسردگی هرچند تعادل شیمیایی مغز شما را برقرار می‌کنند اما مانند سایر داروها ممکن است عوارضی را هم به همراه داشته باشند و هم‌چنین از آن‌جا که درمان این قبیل بیماری‌ها طولانی است. این مقاله به شما پیشنهاد می‌کند که درمان‌های طبیعی را به جای داروهای ضد افسردگی جایگزین کنید.
افسردگی چیست؟
دکتر سید احمد جلیلی در حاشیه سمپوزیوم یک روزه «روز بدون افسردگی» که در آن آخرین یافته‌ها و دارو‌های تولید ایران در زمینه درمان افسردگی ارائه شد، گفت: «آمار افسردگی در کشور‌ها در شرایط مختلف متفاوت است. به‌عنوان مثال در کشور‌هایی که زلزله یا جنگ اتفاق می‌افتد یا تغییرات اقتصادی و اجتماعی سریع دیده می‌شود، میزان افسردگی بیشتر می‌شود. از جمله در تهران آمار نشان می‌دهد که نزدیک به ۳۴ درصد تهرانی‌ها دارای نشانه‌هایی از بیماری روانی بوده‌اند.»
راه‌‌حل‌های مفید برای درمان افسردگی /تمکیل نشده
چند راهکار ساده برای درمان افسردگی
روش‌هایی که در متن از نظر می‌گذرانید روش‌هایی ساده است که احتمالا در اوایل ابتلا به بیماری می‌تواند پیش‌گیرانه و یا درمان‌گر باشد. در موارد خاص و حاد این‌ بیماری کماکان مراجعه به پزشک توصیه می‌شود.

۱ - خودتان را محبوس نکنید
افسردگی را یک هیولای مخرب تصور کنید که هر روز بر روی شانه شما می‌نشیند و در گوش شما زمرمه می‌کند که در دنیای مملو از تاریکی‌ها و بدی‌ها زندگی می‌کنید. مدام به شما یادآور می‌شود که فرد بی‌ارزشی هستید و سزاوار و شایسته روابط اجتماعی نیستید و منفی‌بافی‌هایی از این قبیل. به حرف او گوش ندهید!

به گفته دکتر استفان ایلاردی ، روانشناس و نویسنده کتاب « شش گام برای ضرب و شتم افسردگی » بخشی از بیماری افسردگی انزوای اجتماعی است که خود به عنوان یکی از دلایل اصلی پیشرفت بیماری شمرده می‌شود. ظاهرا خروج از تعاملات اجتماعی واکنش‌هاس استرسی و منفی مغز را افزایش می‌دهد. بنابراین در دوران افسردگی با دوستان و اطرافیان قابل اعتماد خود معاشرت کنید و اجازه دهید که درگذر از این بحران به شما کمک کنند.
راه‌‌حل‌های مفید برای درمان افسردگی

۲ - افراد سمی را از زندگی خود دور کنید
اما از آن سو هم در نظر داشته باشید که مراوده و وقت گذراندن با کسانی که سعی می‌کنند به شما بقبولانند برای فرار از افسردگی باید آن را نادیده بگیرید هیچ سودی به حال شما ندارد. درست مانند این است که به کسی که سرطان دارد بگوییم تومورهای بدخیم‌ات را کوچک کن یا از کسی که دیابت دارد بخواهیم قند را از خونش خارج کند.

به گفته دکتر دبورا سرانی نویسنده کتاب « زندگی با افسردگی » ، به عنوان بخشی از نیازهای شما در درمان افسردگی شما باید بیاموزید که افکار منفی را به افکار مثبت تبدیل کنید. بنابراین احاطه شدن شما با افرادی با افکار مثبت و پذیرش نگرش آن‌ها به شما کمک می‌کند که مثبت‌اندیشی را در ذهن خود پرورش دهید و در حقیقت در محیطی شفابخش قرار بگیرید.

۳- بخندید
خداوند برای غلبه بر مشکلات زندگی ۳ روش را در اختیار انسان قرار داده است: خواب، امید و خنده . در آیین بودا، خنده از اهمیت ویژه‌ای
تماشای یک فیلم کمدی، خواندن کتاب‌های طنز و ملاقات با دوستان شوخ‌طبع می‌تواند بهترین داروی شما باشد.
برخوردار است و هر بودایی باید روزانه ۱۵ دقیقه بخندد. در آیین بودا این ۱۵ دقیقه خنده برابر با ۴ ساعت عبادت است! هم‌چنین بعضی از مردم هند، باتوجه به همین نظریه عادت دارند هر روز ابتدا ۳۰ دقیقه بخندند و سپس فعالیت روزانه خود را آغاز کنند. همچنین همه ما می‌دانیم که اگر به مشکلات بخندیم همیشه موضوعی برای خندیدن داریم. دانشمندان اعلام کرده‌اند بهترین راه درمان انواع افسردگی در انسان خندیدن است. این روش درمانی هیچ هزینه‌ای ندارد و همیشه در دسترس است.
راه‌‌حل‌های مفید برای درمان افسردگی
خندیدن نه تنها برای از بین بردن اندوه مفید است، بلکه مقاومت بدن را در برابر انواع بیماری‌ها افزایش می‌دهد. در هنگام بروز علائم افسردگی خود را در معرض شرایط خنده‌آور قرار دهید. تماشای یک فیلم کمدی، خواندن کتاب‌های طنز و ملاقات دوستان شوخ‌طبع می‌تواند بهترین داروی شما باشد.
۴ - تمرین تمرکز حواس کنید.
هنگامی که شما افسرده هستید افکار منفی مانند آبی که از سد شکسته‌ای سرایز می‌شود به ذهن شما هجوم می‌آورد. از آن‌جا که نمی‌توانید افکار خود را تحت کنترل درآورید ترس و درماندگی شما را فلج خواهد کرد. کتی اسپارک روانشناس طی مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به بیماری اضطراب و افسردگی انجام داد دریافت که مدتیشن و تمرکز حواس با هدفمند کردن و متمرکز کردن ذهن بر روی سوژه‌ای خاص در لحظه باعث الهام و تقویت نگرش مثبت می‌شود و از این‌رو برای آرامش یافتن ذهن این افراد بسیار مفید و کارآمد است.
پس بنابراین زمانی که احساس کردید مورد حمله بارش افکار منفی قرار گرفته‌اید بر روی یک تشک راحت با پوزیشن نیلوفر آبی قرار بگیرید و به مدتیشن بپردازید. حالت نیلوفری یا چهارزانوی بالا، شکلی از حالت نشستن است که از سنت مراقبه در هند باستان ریشه می‌گیرد. در این حالت، پاها بر روی ران‌های جهت مخالف قرار داده می‌شوند. این حالت نشستن یک حالت رسمی‌شده در سنت یوگای هندو است. گفته می‌شود که این شکل از نشستن به شکل نیلوفر آبی همانندی دارد. هدف از آن رسیدن به تنفس متناسب با نوع تمرین مراقبه (درون‌پویی) و رسیدن به ثبات جسمانی است.

۵- مواد غذایی مفید بخورید
نکته دیگر در مورد درمان افسردگی این است که ویتامین D می‌تواند افسردگی، زوال عقل و دیابت را کاهش دهد . اما برای درمان افسردگی مصرف مواد مغذی دیگری هم می‌تواند کمک‌کننده باشد که خوشبختانه به صورت روزانه کم و بیش این مواد به بدن ما می‌رسند. موادی نظیر اسیدهای آمینه، فولات، ید، آهن ، منیزیم، اسیدهای چرب امگا ۳ ، سلنیوم ، ویتامین B و روی.
البته در کنار این مواد مفید، مواد غذایی وجود دارد که موجب اختلال در سطح قند خون، سیستم عصبی و یا صدمه به مغز می‌شود که باید از خوردن آن‌ها حتی الامکان اجتناب کرد. موادی نظیر الکل، کافئین ، شیرین کننده‌های مصنوعی، روغن هیدروژنه، مواد غذایی فرآوری شده، قند تصفیه شده و غذاهای غنی شده با سدیم.
همه چیز درباره افسردگی از علائم تا درمان

۶- احتیاط در مصرف مواد اعتیادآور!
به عنوان درمان سنتی و گیاهی افسردگی، مصرف گیاه شاه‌دانه و سیلوسایبین (ماده‌ای توهم‌زا است. قارچ‌های سیلوسایبین یا قارچ‌های جادویی حاوی سیلوسایبین هستند که به صورت تفریحی و سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند) معمول بوده است. اما توجه داشته باشید که هر دوی این مواد پتانسیل تبدیل شدن به ماده مخدر را برای بدن دارند که می‌تواند اثرات روانی بدتری را ایجاد کند.

۷- باغبانی کنید
دست به کار شوید. هر چند که با زندگی‌های امروزی امکان باغبانی در حیاط‌های با صفا و باغچه‌های زیبا برای همه افراد میسر نیست اما پرورش گل و گیاه در آپارتمان هم می‌تواند تاثیر مثبت خود را داشته باشد. حتی می‌توانید بخش کوچکی از مواد غذایی خود را در گلدان‌های خانگی پرورش دهید و علاوه بر بهره‌گیری از انرژی مثبت باغبانی، غذایی سالم را نوش جان کنید.
نگران نباشید که در باغبانی مهارتی ندارید همین که بتوانید به عنوان سرگرمی به این کار بپردازید کافی است. در نظرسنجی که اخیرا انجام شده است میزان شادی و رضایت از زندگی باغبانان از افرادی که باغبانی نمی‌کنند به طرز قابل ملاحظه‌ای بیشتر است.
۸- ورزش کنید
گرچه افسردگی تمام انرژی شما را می‌گیرد، اما ورزش کردن (هرچند با وجود افسردگی کار ساده‌ای نیست) به اندازه داروهای ضدافسردگی یا حتی بیشتر از آن‌ها مفید است. در مطالعه دکتر وایلس ۱۱۵۰ مرد انگلیسی میانسال طی ۱۰ سال مورد بررسی قرار گرفتند و نتیجه تحقیق حاکی از آن بود مردانی که ورزش منظم دارند یک چهارم کمتر از سایرین به حالت افسردگی دچار می شوند.

نکته دیگر در مورد درمان افسردگی این است که ورزش در امر کاهش افسردگی تاثیر بسزایی دارد
فعالیت بدنی به عنوان راهی برای کسب تناسب اندام و رفع فشار خون بالا ، دیابت ، چاقی و دیگر بیماری ها هواداران خود را دارد. تحقیقات در حال گسترش نشان می دهد که فعالیت جسمی می تواند سبب تخفیف نشانه های برخی اختلالات روانی مثل اضطراب و افسردگی و مانع عود بعد از درمان شود. به گزارش سایت سایکولوژی مترز، یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه پنی مک کولاگ دریافته‌اند که ورزش هم در مدت کوتاه و هم در طولانی مدت یک داروی ضدافسردگی مفید است.

نکته دیگر در مورد درمان افسردگی این است که ورزش در امر کاهش افسردگی بیشترین تاثیر را در افرادی داشته که از فعالیت بدنی بیشتری برخوردارند و هم‌چنین با این که در همه طبقات سنی به میزان قابل ملاحظه ای از افسردگی می‌کاهد، هر چه بر سن افراد افزوده شود، کاهش افسردگی در اثر آن بیشتر است. ورزش برای هر دو جنس زنان و مردان سودمند است و پیاده‌روی و دویدن آرام بیش از سایر انواع حرکات ورزشی در کاهش افسردگی موثرند.
هر چه مدت برنامه ورزشی و تعداد جلسات آن بیشتر باشد، تاثیر آن در کاهش افسردگی بیشتر است. موثرترین و بهترین روش درمان افسردگی همراه ساختن روان درمانی و ورزش است. بنابراین متخصصان، ورزش را به عنوان بخشی از برنامه درمان افسردگی به بیماران توصیه می‌کنند.

همه چیز درباره افسردگی از علائم تا درمان

انجام مرتب و منظم تمرینات ورزشی با شدت و ریتم مناسب باعث بالا رفتن سطح آمادگی جسمانی و در نتیجه توانا شدن قلب و عروق شما می‌شود که خود باعث کاهش پاسخ به استرس های قلبی- عروقی شده و پاسخ های هیجانی و روانی شما را نسبت به استرس نیز کاهش می‌دهد. به عبارتی با ایجاد و توانایی فیزیکی و بدنی به وسیله تمرینات ورزشی این تفکر مثبت که «من قوی هستم و در مقابل سختی‌ها و مشکلات مقاوم شده‌ام» قوت گرفته و از لحاظ روانی نیز شما را در موقعیت خوبی برای مواجهه و مقابله با استرس قرار می‌دهد که خود، واکنش‌های فیزیولوژیک مثبتی را در پی خواهد داشت.

۹- طب سوزنی را امتحان کنید
با توجه به مطالعه‌ای که در نشریه زنان و مامایی منتشر شده است، طب سوزنی می‌تواند در درمان افسردگی مفید باشد. محققان با انجام طب سوزنی بر روی ۱۵۰ زن باردار توانستند علائم افسردگی را در این افراد تا ۶۳ درصد بهبود بخشند. اگرچه نتیجه‌گیری قطعی در خصوص نقش طب سوزنی بر روی سلامت روح و روان نیاز به تحقیقات بیشتر دارد اما شما هم می‌توانید در حالی که در انتظار اثبات قطعی اثرات طب سوزنی هستید از عملکرد مثبت آن بهره‌مند شوید.
راه‌‌حل‌های مفید برای درمان افسردگی

۱۰- در انجام امور داوطلبانه بر اساس باورها و اعتقادات خود پیش قدم شوید
در پاره‌ای شرایط صحبت با آشنایان در زمینه افسردگی کافی نیست. احساس می‌کنید که باید به سراغ حلقه یزرگتری از افراد (دوستان، همکاران و …) بروید. این نشانه خوبی است. در چنین حالی سعی کنید به سراغ سازمان‌هایی بروید که هدف و شعارشان به دلتان مینشیند. به صورت داوطلبانه برای آن ها کار کنید. کسی چه می داند، شاید بتوانید از این طریق نشانه‌های افسردگی را از خودتان دور کرده، سلامتی‌تان را بهبود دهید و ریسک «مرگ» را تا ۲۲ درصد کم کنید! به هر حال دست از مبارزه بر ندارید.
نکته مهم در مورد درمان افسردگی این است: ممکن است مجبور شوید تا آخر عمرتان با آن بجنگید. چرا که عادت و شیوه افسردگی این است رد شما را بگیرد و به شما بچسبد و هرجای خانه که میروید و درست لحظه ای که انتظارش را ندارید، بر سر و صورت شما بکوبد. با همه این‌ها اگر بتوانید با تکنیک‌هایی که اشاره کردیم، با آن کنار بیایید شما هم می توانید در هر برخورد بر سرش بکوبید و شکستش دهید.
داروهای موثر برای درمان افسردگی
افسردگی از مشکلاتی است که به مرور فرد مبتلا را رو به سوی ناامیدی می‌برد. این بیماری با استفاده از دارو‌های ضد افسردگی قابل درمان است. اما این دارو‌ها به صورتی هستند که اولا باید تجویز شده توسط پزشک باشند و ثانیا به طور خودسرانه مصرف آن‌ها قطع نگردد. برخی از دارو‌های ضد افسردگی را در ادامه این مطلب معرفی کرده و با عوارض احتمالی هر کدام از آن‌ها آشنا می‌شویم.
همه چیز درباره افسردگی از علائم تا درمان
۱- قرص نفازودون
قرص نفازودون ( Nefazodone ) از دارو‌های ضدافسردگی است که برای رفع علایم مربوط به افسردگی‌های شدید توسط پزشک تجویز می‌شود. سردرد، خواب‌آلودگی، ضعف و سرگیجه برخی از عوارض مصرف این دارو هستند. به طور معمول این دارو روزی دو نوبت به مقدار مساوی مصرف می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف این دارو هر روز در یک ساعت معین اهمیت دارد. توجه داشته باشید که این دارو ممکن است افکار خودکشی را افزایش دهد؛ بنابراین بهتر است بیمار را از این نظر تحت نظر داشته باشید.

عوارض: عوارض قرص نفازودون شامل سردرد، ضعف، خواب‌آلودگی، سرگیجه، یبوست، اسهال، احساس طعم نامطبوع در دهان، تاری دید، سرفه، خشکی دهان، تهوع، درد عضلانی و رویای غیرعادی می‌باشد.
۲- قرص دزیپرامین
قرص دزیپرامین ( Desipramine ) از دارو‌های ضدافسردگی است که در مواردی همچون افسردگی مزمن، درد مزمن و افسردگی ناشی از مصرف الکل تجویز می‌شود. خواب آلودگی، یبوست و خشکی دهان از عوارض مصرف دارو است. دزیپرامین به شکل قرص ۲۵ میلی‌گرمی موجود می‌باشد و پس از تجویز خوراکی به سرعت و به طور کامل جذب می‌شود. به طور معمول برای درمان افسردگی در بزرگسالان میزان ۱۰۰ -۲۰۰ میلی‌گرم در مقادیر تقسیم‌شده یا یکجا هنگام خواب مصرف می‌شود.

عوارض: عوارض دزیپرامین شامل خواب‌آلودگی، یبوست، خشکی‌دهان، تاری دید، تهوع ، اشکال در ادرارکردن، آریتمی قلبی (ضربان نامنظم قلب)، تعریق، کاهش میل جنسی، تغییرات قند خون ، افزایش اشتها و افزایش وزن می‌باشد.
همه چیز درباره افسردگی از علائم تا درمان
"مصرف دزیپرامین در کودکان زیر ۱۲ سال توصیه نمی‌شود"
۳- قرص دولوکستین
قرص دولوکستین ( Duloxetine ) به عنوان قرص افسردگی برای درمان افسردگی و اختلالات اضطرابی تجویز می‌شود. سردرد ، خستگی، خشکی دهان و بی خوابی برخی از عوارض مربوط به مصرف داروی دولوکستین می‌باشد. این دارو همچنین برای درمان درد ناشی از آسیب عصبی در افراد مبتلا به دیابت ( نوروپاتی دیابتی ) استفاده می‌شود. به طور معمول به منظور درمان افسردگی در بزرگسالان ابتدا ۲۰ میلی‌گرم از دارو به صورت خوراکی و دوبار در روز مصرف شده و سپس به میزان ۶۰ میلی‌گرم از دارو به عنوان مقدار نگهدارنده در روز مصرف می‌شود.

احتمال اینکه بیماران دارای اختلالات افسردگی شدید با مصرف این دارو دچار افکار مربوط به خودکشی و یا تغییرات رفتاری غیرطبیعی شوند وجود دارد.

عوارض: عوارض قرص دولوکستین شامل سردرد، حالت بین خواب و بیداری، خستگی مفرط ، تهوع، خشکی دهان، تپش قلب، بی‌خوابی، بی‌قراری، اضطراب و خواب‌های پریشان می‌باشد.
۴- قرص فلوکستین
قرص فلوکستین ( Fluoxetine ) یک داروی ضد افسردگی و اضطراب است. تهوع، سرگیجه، کاهش اشتها، خستگی و میل به خودکشی برخی از عوارض فلوکستین می‌باشد. علاوه بر درمان اضطراب و افسردگی فلوکستین موارد تجویز متعددی همچون درمان انزال زودرس مردان و کاهش وزن دارد که البته به مقادیر مصرف آن و تحمل فرد بستگی دارد. به طور کلی دوز قرص‌های فلوکستین موجود در ایران معمولا ۱۰ و ۲۰ میلی‌گرم هستند که ابتدا با ۱۰ شروع می‌شود و در صورتیکه بدن بیمار به دوز بالاتری نیاز داشته باشد پزشک ۲۰ را تجویز می‌کند.

عوارض: عوارض قرص فلوکستین شامل تهوع ، خواب‌آلودگی، سرگیجه، کاهش اشتها، خستگی، عرق کردن، ضعف، کاهش وزن، اختلال در میل جنسی و خشکی دهان می‌باشد.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    عزیزمن افسردگی یک مشکل عصبی روانی است که قطعا دلایل فیزیولوژیک در اون دخیله پس با آدرس اشتباه دادن در مورد نخوردن دارو بیماران را از ادامه درمان منصرف نکنید.درمان اصلی و اثبات شده افسردگی دارو درمانی ویا در موارد حاد به تشخیص پزشک شوک درمانی الکتریکی است.راههایی که بعنوان راه طبیعی ویا روانشناسانه در درمان بکار میرود صرفا میتواند یک گزینه فرعی و مکمل آنهم با تایید پزشک باشداما جایگزین درمانهای روانپزشکی نمیگردند.

    • ناشناس ارسالی در

      اصلا اینطور نیست من افسردگی حاد داشتم با تغییر سبک زندگیم و بدون مراجعه حتی یک بار به دکتر اون رودرمان کردم

  • ناشناس ارسالی در

    طب سوزنی رو دوس دارم امتحان کنم.جایی نیست حرفه ای انجام بده ولی.

  • ناشناس ارسالی در

    روش بسیار آبکی و معلوم که در دانشگاه آزاد آزاد درس خونده. افسردگی انواع و اقسام دارد. خفیف و شدید. با پول زیاد بسیاری از افسردگی ها برطرف میشوند.

    • اتابک ارسالی در

      واقعا اگر من این اعتماد به نفس بچه های دانشگاه آزاد را داشتم
      با جارو حمله می کردم به ناوهای آمریکایی.

  • ناشناس ارسالی در

    آخی مردم از خوشی!!!!

  • سیما ارسالی در

    چرا آدرس غلط می دید ؟؟؟در افسردگی هم مشکلای فیزیولوژیک دخیل هستند از جمله بالا و پایین بودن نوروترنسمیتر ها و هم دلایل بیرونی که منجر به سو گیری های منفی شناختی میشه ،پس هم دارو لازمه هم روان درمانی تااینکه خود فرد یاد بگیره چطور با افکار منفی خودش کنار بیاد،البته ورزش ،مدیتیشن ،فعالیت های مثبت خوبه اما.دارو لازم لازمه ولی کافی نیست.

  • سعید ارسالی در

    یه نکته ای هست توی افسردگی
    دو تا دلیل می تونه باشه
    یا کاری رو که براش بدنیا اومدیو هنوز پیدا نکردی
    یا اینکه داری کاری رو می کنین که با درونت هماهنگ نیست و دوستش نداری

  • ناشناس ارسالی در

    آقا دارو نخورید... افسردگی رو بدتر می‌کنه و هیچ پیشرفتی هم تو روحیه آدم نمیده

  • h.j ارسالی در

    باسلام خدمت تمامیه شما هم وطنان عزیزم
    بعد اینکه خدا در رحمتش رو بروی این بنده روسیاهش وا کرد و بکمک و عنایت خدا باراهکارهای مختلف افسردگی شدیدمو درمان کردم.دوستدارم این راه ها رو بشما هموطنان عزیزم هم بگم.ان شاءالله گفتنش ازمن تاثیر حرفام ازخدا.ک شفادهنده عالمه

    بعداینکه بخاطر بعضی ازمسائل زندگی دچار افسردگی خیلی خیلی شدید شدم.از اینکه بخوام دکتر برم و دارو مصرف کنم ترس داشتم از عوارض دارو.بخاطرهمین دکتر نرفتم تا اینکه شدت بیماریم انقد زیاد شد که ازهمه چیز ناامیدشده بودم.و تقریبا تمام علایم بیماری افسردگی رو داشتم.تو گوگل بگردید دنبال علایم این بیماریه خطرناک.حرف منو فقط پزشکا درک میکنن و کسانی که دچار این بیماری شدن.بعضی ها خفیف و بعضیا متوسط و بعضیا شدید.ک من کم کم از متوسطش ب شدیدش رسیدم.ناچار ب دکتر مراجعه کردم.از این دکتر ب اون دکتر داروها رومن تاثیر بدی داشتن.تپش قلبو بی قراری عوارض داروها بود.البته تاثیر داروها روهمه یکی نیست.رو یکی تاثیر میزاره رو یکی نمیزاره بستگی ب ژن طرف داره.ک ساختار بدن ها باهم متفاوت هستن.ریز ب ریز میگم ک خوب بدونید چکار کنید تا حالتون باتوکل بخدا خوب کنید.

    تا اینکه خدا عنایتی کردو بادکتر جاودانی آشناشدم.ک دارو بهم دادن و بلطف خدا کم کم حالم بهتر شد.بامصرف دارو
    اینم بگم انتظار نداشته باشید قرص افسردگی مثل مسکن زود تاثیر بزاره حداقل2تا4هفته طول میکشه تا قرص با دستگاه گوارش خودشو سازگارکنه.بعد1ماه کم کم تاثیر داروها رو حس کردم.و کم کم متوجه میشم دارم بهترمیشم.ولی قانع ب مصرف دارو فقط نشدم.رفتم سراغ درمان بیماریم با مصرف تغذیه درست و سالم.دوستان عزیز اینو باتمام وجودم حس کردم و باور کردم ک تمام بیماری ها بخاطر تغذیه ناسالم و خواب کم هستش ک سبب بیماری مغز میشه.و مغز ک سلطان بدنه خوب فعالیت نمیکنه و سبب بیماریها میشه.من باتوکل بخدا و کمک خواستن از ائمه (ع) و مطالعه زیاد چیزهایی رو بدست آوردم ک درکنار مصرف دارو حالمو بلطف خدا خوب کردم.و الانم گاهی دلم میگیره یاد گرفتم چطور حالمو خوب کنم.

    اولین کاری که کردم بعد توکل بخدا و کمک خواستن از خدا مصرف غذاهای طبع گرم و سردو رعایت کردم.بطور کاملا مرتب بخاطر اینکه دوستداشتم حالم خوب بشه.هرگز غذای سرد خالی نخوردم.هروقت غذایی رو خوردم همراهش خرما و سبزی خوردم.مثلا گوشت گاو و مرغ طبع سردی دارن تو خورشت اگ گوشت گاو و مرغ بودش حتما درکنارش خرما خوردم.چون خرما گرمه.اینو کاملا توجه داشته باشید تمامیه داروهای افسردگی کارشون اینه که ماده ای تو مغز بنام سروتونین رو ترشح کنن.ترشح سروتونین سبب شاد شدن انسان میشه و امواج منفی از سلولهای خاکستری مغز میره بیرون.

    حالا بهتون میگم چه چیزهایی سبب ترشح سروتونین تومغز میشه. انواع حبوبات بسیار عالی هستن.تخم مرغ.شیر.گوشت قرمز .ماهی.مرغ.سبزیجات. تو سبزیجات.ریحون.ترپچه.نعنا.شاهی عالی هستن.دوستان عزیز برید بگردید تو گوگل پیدا کنید چ گوشت هایی سردن و کدوم گرم.چ غذاهایی گرمن و کدومشون سرد.کدوم سبزی گرمه و کدوم سرد.حتما طبع سرد و گرم رو رعایت کنید حتما باتوکل بخدا جواب میگیرید.ولی صبورباشید.صبحانه اصلی ترین وعده غذاییه حتما بهترین صبحانه رو بخورید.هروز صبح شیرخرما بخورید ک تقویت کننده مغزه.در وعده ناهار وشام همراه غذاحتما سبزی بخورید هروز.موقع خواب یک لیوان شیر کم چرب ولرم بهش 1قاشق عسل قاطی کنید بخورید سروتونین ترشح میشه.و آروم میخوابید.مصرف تخمه آفتاب گردان سبب ترشح ماده سروتونین تومغز میشه.و خیلی چیزای دیگه.برید دنبال درمان بگردید حتما از خدا کمک بخواید خودش راهشو براتون وا میکنه.و موانع رو برمیداره.دوستان عزیز فقط کافیه کمی ب نعمت های خدا توجه کنیم و شکرگزار این همه نعمت باشیم.ب عنوان نکته آخر هروز3عدد گردو5عدد فندق و 10عدد انجیر خشک بخورید تقویتتون میکنه.سبب ترشح سروتونین میشه.آب خیلی بخورید.البته همراه غذا هرگز نخورید آبو. از سرخ کردنی دوری کنید.ساندویچ هم ب هیچ عنوان نخورید.بخدا توکل کنید.آدم بیکاری نبودم ک بخوام وقت شما عزیزان رو الکی بگیرم.خدامیدونه که به همه چیزهایی ک نوشتم اهمیت دادم. تا به نتیجه رسیدم بعد بهتون پیشنهاد دادم.از یاد خدا دور نشیم دوستان.بخداییش قسم تنها آرام بخش دلها خداست.فقط خداست ک میتونه موانع رو از سر راه برداره.
    التماس دعا
    یاحق

  • مهتاب ارسالی در

    سلام افسردگی راه درمانی جز دارو داره؟من توی مطلب افسردگی فیلیا خونده بودم که این بیماری با دارو قابل درمانه میخواستم بدونم راهی جز دارو وجود دارد یا خیر

  • Sara ارسالی در

    خیلی عالی دوست عزیز ممنونم خیلی سودمند بود عزیزم‌

  • narges ارسالی در

    سلام من 16 سالمه بیشتر وقتا ناراحتم و یه ادم درن گرام نمیدونم واقعا افسردم یا نه ولی میشه گفت یه سری نشانه هاش رو دارم چند بار پیش مشاور رفتم ولی فرقی تو روند زندگیم نداشت جدیدا هم بیشتر وقت ها خستم و هیچ هدفی برای زندگیم ندارم و چند باری به فکر خود کشی افتادم در واقع نمیدونم باید چکار کنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید