کره‌شمالی: واشنگتن "سرچشمه" نقض حقوق بشر است

در آستانه دیدار رهبران دو کره و پیش از دیدار رهبر کره‌شمالی با دونالد ترامپ، پیونگ‌یانگ انتقاد واشنگتن از سابقه حقوق بشری خودش را "مضحک" توصیف کرد.

کد خبر : ۵۵۳۵۴
بازدید : ۱۰۶۴
در آستانه دیدار رهبران دو کره و پیش از دیدار رهبر کره‌شمالی با دونالد ترامپ، پیونگ‌یانگ انتقاد واشنگتن از سابقه حقوق بشری خودش را "مضحک" توصیف کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره‌شمالی به نقض حقوق شهروندانش از جمله با کشتار‌های فراقانونی، سرکوب شدید مخالفان و حتی ربایش شهروندان خارجی متهم است.

گزارش حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره کره‌شمالی که در روز‌های گذشته منتشر شد، به شرح "نقض‌های حقوق بشری فجیع" در این کشور خودکامه از اعدام‌های علنی تا گسترش جاسوسی از شهروندان پرداخت.

پیونگ‌یانگ در انتقادی شدیداللحن، هدف این گزارش را "تهمت زدن" به کره‌شمالی دانست و آمریکا را "سرچشمه" نقض‌های حقوق بشری دانست که از "خشونت‌های سرطان مانند مرتبط با سلاح و انواع بی‌عدالتی و محرومیت از حقوق" رنج می‌برد.

خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای کره‌شمالی سه‌شنبه در یادداشتی نوشت، واشنگتن خودش را قاضی حقوق بشری می‌داند. این واقعا مضحک است و یادآور دزدی است که برای متوقف کردن دزد دیگر جار می‌زند. هدف واقعی آمریکا از هم پاشیدن کشور‌هایی که از آن فرمانبرداری ندارد تا بهانه‌ای برای تهاجم سیاسی، نظامی و اقتصادی و فشار به دست آورد.

کی‌سی‌ان‌ای در ادامه کره‌شمالی را به عنوان "مهد زندگی واقعی کارگران" توصیف کرد.

این موضع‌گیری در آستانه نشست روز جمعه کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی مطرح می‌شود که دیداری تاریخی است و دومین جلسه کیم با یک رهبر خارجی به حساب می‌آید. همچنین انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ژوئن با کیم دیدار داشته باشد.
پیشتر کانگ کیونگ-وا، وزیر امور خارجه کره‌جنوبی گفت: سابقه حقوق بشری پیونگ‌یانگ در نشست جمعه مورد بحث قرار نمی‌گیرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید