غول‌های عاشق

غول‌های عاشق

دیلر شرکت اینترنتی IAC را در سال ۱۹۹۵ تاسیس کرد و حالا به‌عنوان رئیس هیات مدیره این شرکت و Expedia کار می‌کند. فارستنبرگ یک طراح برجسته و مالک یک شرکت فعال در زمینه مد است که بعد از ازدواجش با یک خانواده برجسته آلمانی، شهرتش چند برابر شد.

کد خبر : ۶۷۵۰۳
بازدید : ۱۸۸۲
قواعد زندگی روزمره و عادی برای ثروتمندان و فعالان عرصه تکنولوژی هم صادق است. آن‌ها هم مثل همه مردم عادی دیگر عاشق می‌شوند و تصمیم به تشکیل زندگی مشترک می‌گیرند. در این میان، اما همسران آن‌ها اغلب از قشر برجسته جامعه مانند سرمایه‌گذاران، مدل‌ها، ورزشکاران و دیگر افراد خاص و قدرتمند هستند.
با این اوصاف است که بعضی از زوج‌های صنعت تکنولوژی تاثیرگذاری بیشتری در این عرصه داشته و توانسته‌اند در کنار یکدیگر قدرت و نفوذ قابل توجهی در این صنعت پیدا کنند. درست به همین دلیل هم هست که جدایی بعضی از این زوج‌ها از هم می‌تواند حسابی خبرساز و جنجالی باشد؛ همان‌طور که خبر جدایی جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون از همسرش توجه رسانه‌ها را جلب کرد و حواشی زیادی درباره آن ایجاد شد. در همین راستا مجله بیزینس اینسایدر به بررسی و معرفی قدرتمندترین زوج‌های صنعت تکنولوژی پرداخته است که با آن‌ها در اینجا آشنا می‌شویم.
همسران قدرتمند جهان در صنعت تکونولوژی
قدرتمندترین زوج‌های صنعت تکنولوژی مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک و همسرش پرسیلا چان

ایوان اشپیگل و میراندا کر: اشپیگل یکی از موسسان و مدیرعامل شرکت Snap و در واقع شرکت مادر Snapchat است. همسرش میراندا کر هم یکی از پردرآمدترین مدل‌های جهان و یکی از موسسان شرکت ارائه خدمات سلامتی KORA Organics است. آن‌ها در سال ۲۰۱۵ با یکدیگر آشنا شده، در ماه می‌سال ۲۰۱۷ ازدواج کردند و حالا یک پسر یک ساله دارند.

جوشوآ کوشنر و کارلی کلاس: کوشنر موسس شرکت سرمایه‌گذاری مخاطره‌ای Thrive Capital و یکی از موسسان استارت‌آپ خدمات بیمه سلامتی Oscar Health است. کارلی کلاس هم یک مدل معروف است که کمپ‌های برنامه‌نویسی ویژه‌ای را برای دختران جوان برگزار می‌کند. آن‌ها از سال ۲۰۱۲ یکدیگر را می‌شناسند، اما در نهایت در ماه اکتبر گذشته ازدواج کردند.

مارک زاکربرگ و پریسیلا چان: زاکربرگ چهره شناخته‌شده شبکه‌های اجتماعی و یکی از موسسان و مدیرعامل فیس‌بوک است. او در سال ۲۰۰۳ و زمانی که دانشجوی دانشگاه هاروارد بود با پریسیلا آشنا شد و درست یک روز بعد از عرضه عمومی سهام فیس‌بوک در بازار بورس با یکدیگر ازدواج کردند. آن‌ها دو دختر دارند و بنیاد خیریه Chan Zuckerberg Initiative را با تمرکز روی فعالیت‌های علمی و آموزشی راه‌اندازی کرده‌اند.

الکسیس اوهانیان و سرنا ویلیامز: اوهانیان یکی از موسسان شرکت Reddit است که بعدا شرکت سرمایه‌گذاری Initialized Capital را هم تاسیس کرد. سرنا ویلیامز هم یکی از بهترین بازیکنان تنیس جهان است که با ۳۹ عنوان برتری در تورنمنت‌های جهانی بزرگ، در جایگاه سوم فهرست بهترین بازیکنان تنیس جهان قرار گرفته است. آن‌ها اولین بار در سال ۲۰۱۵ در شهر رم ایتالیا با یکدیگر آشنا شدند و سال بعد در شهر رم و همان جایی که اولین بار همدیگر را ملاقات کرده بودند، نامزدی‌شان را اعلام کردند. اوهانیان و ویلیامز در سال ۲۰۱۷ با هم ازدواج کردند و حالا یک دختر دارند.

بیل گیتس و ملیندا گیتس: بیل گیتس یکی از شناخته‌شده‌ترین فعالان صنعت تکنولوژی است که شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد و مدتی مدیرعامل آن بود. او حالا دومین شخص ثروتمند جهان است. ملیندا گیتس هم در کنار بیل گیتس یکی از موسسان بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس است. ملیندا گیتس در سال ۱۹۸۷ به‌عنوان مدیر بخش محصولات مایکروسافت استخدام شد و بعد از آن در یک پیک‌نیک گروهی با همکارانش، بیل گیتس به او پیشنهاد ازدواج داد. بنیاد خیریه آن‌ها میلیارد‌ها دلار برای افزایش بهداشت و سلامت در سراسر جهان و کاهش فقر سرمایه‌گذاری کرده است. آن‌ها دو دختر و یک پسر دارند.

ماریسا مایر و زاکاری بوگ: مایر مدیرعامل سابق شرکت بزرگ یاهو و یکی از موسسان شتاب‌دهنده تکنولوژی Lumi Labs است. قبل از همه اینها، او بیستمین کارمندی بود که شرکت گوگل استخدام کرده بود. زاکاری بوگ یکی از موسسان و مدیران شرکت سرمایه‌گذاری Data Collective VC است. آن‌ها از طریق یکی از دوستان مشترکشان در سال ۲۰۰۷ با یکدیگر آشنا شدند و دو سال بعد ازدواج کردند. مایر خبر بچه‌دار شدنش را درست روزی که به‌عنوان مدیرعامل یاهو معرفی شد، منتشر کرد. این زوج سه دختر دارند.

شریل سندبرگ و بابی کوتیک: سندبرگ مدیر ارشد عملیات شرکت فیس‌بوک است و همچنین به خاطر کتابی که در سال ۲۰۱۳ درباره شرایط زنان در محیط کاری نوشت، هم شناخته می‌شود. کوتیک مدیر عامل شرکت بزرگ Activision Blizzard توسعه‌دهنده بازی‌های ویدئویی معروف Call of Duty و World of Warcraft است. اولین ازدواج سندبرگ با دیو گلدبرگ یکی از مدیران ارشد تکنولوژی بود. گلدبرگ در سال ۲۰۱۵ و در ۴۷ سالگی از دنیا رفت. شریل سندبرگ از ازدواج اولش یک پسر و یک دختر دارد.

مارک بنیوف و لین بنیوف: مارک بنیوف موسس و مدیرعامل شرکت بزرگ فعال در زمینه رایانش ابری یعنی Salesforce است که به خاطر فعالیت‌های خیریه و انسان‌دوستانه‌اش برای مبارزه با بی‌خانمانی هم شناخته می‌شود. لین بنیوف هم یکی از فعالان خیریه در بنیاد بشردوستی ONE است. آن‌ها در سال ۲۰۰۶ با هم ازدواج کردند و در سال ۲۰۱۸ با هم مجله تایم را با قیمت ۱۹۰ میلیون دلار خریدند.

دیوید مورین و بریت مورین: دیوید مورین تاثیر قابل توجهی بر ایجاد پلت‌فرم فیس‌بوک داشت و یکی از موسسان پلت‌فرم مبتنی بر عکس Path است. برین مورین هم موسس شرکت Brit+Co. است که یک شرکت پرطرفدار رسانه‌ای در زمینه ارائه راهکار‌های سبک زندگی برای زنان جوان است. آن‌ها سال‌ها پیش و زمانی که هر دو در شرکت اپل کار می‌کردند، برای اولین بار یکدیگر را دیدند. در نهایت در سال ۲۰۱۱ نامزدی‌شان را اعلام کرده و یک سال بعد با هم ازدواج کردند.

کوین هارتز و جولیا هارتز: آن‌ها استارت‌آپ فروش بلیت Eventbrite را در سال ۲۰۰۶ تاسیس کردند. کوین هارتز در حال حاضر رئیس هیات مدیره این شرکت و جولیا هارتز مدیرعامل آن است. آن‌ها اولین بار همدیگر را در مراسم عروسی یکی از دوستان مشترکشان ملاقات کردند. مدتی بعد جولیا هارتز در یک مصاحبه با بیزینس اینسایدر اعلام کرد که آن‌ها تصمیم دارند قبل از شروع زندگی مشترک، استارت‌آپشان را راه‌اندازی کنند. آن‌ها در سال ۲۰۰۶ ازدواج کردند و حالا دو فرزند دارند.

باری دیلر و دیان وون فارستنبرگ: دیلر شرکت اینترنتی IAC را در سال ۱۹۹۵ تاسیس کرد و حالا به‌عنوان رئیس هیات مدیره این شرکت و Expedia کار می‌کند. فارستنبرگ یک طراح برجسته و مالک یک شرکت فعال در زمینه مد است که بعد از ازدواجش با یک خانواده برجسته آلمانی، شهرتش چند برابر شد. آن‌ها در اوایل دهه ۱۹۷۰ و در یک مهمانی به میزبانی دیلر یکدیگر را ملاقات کردند و بعد از آن رابطه پر فراز و نشیبی داشتند تا در نهایت در سال ۲۰۰۱ با هم ازدواج کردند.

پاول گراهام و جسیکا لیوینگستون: آن‌ها به کمک یکدیگر شتاب‌دهنده معروف و بزرگ Y. Combinator را راه‌اندازی کردند؛ شرکتی که توانست به تاسیس و راه‌اندازی استارت‌آپ‌های مهمی مانند Dropbox و Airbnb کمک کند. آن‌ها این شرکت را در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی کرده و سه سال بعد با هم ازدواج کردند. آن‌ها دو فرزند پسر دارند.

دیان گرین و مندل روزنبلوم: این زوج به کمک یکدیگر شرکت نرم‌افزاری معروف و فعال در زمینه رایانش ابری VMware را در سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی کردند. آن‌ها همچنین استارت‌آپ رایانش ابری Bebop را هم تاسیس کردند که گوگل آن را در سال ۲۰۱۵ خرید. گرین مسوول بخش رایانش ابری شرکت گوگل بوده و حالا عضو هیات مدیره شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت است. آن‌ها اولین بار یکدیگر را در دانشگاه کالیفرنیا ملاقات کردند و حالا دو فرزند دارند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید