ماشین پرنده پورشه

ماشین پرنده پورشه

ایجاد مسیر‌های هوایی سال‌ها است که به عنوان یک راه حل برای کاهش ترافیک در شهر‌های بزرگ مطرح می‌شود. طرفداران این وسیله نقلیه می‌گویند،

کد خبر : ۷۳۴۹۶
بازدید : ۲۸۶۷۱
ماشین پرنده پورشه
پورشه و بوئینگ بازار ماشین‌های پرنده لوکس را بررسی می‌کنند
پورشه در آسمان
پورشه و کارخانه هواپیماسازی بوئینگ برای ساخت یک ماشین پرنده با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این ماشین پرنده الکتریکی است و می‌تواند به صورت عمودی از زمین بلند شده و فرود بیاید. در این پروژه تحقیقاتی، دو کارخانه همچنین بازار ماشین‌های پرنده لوکس و حمل و نقل هوایی در شهر‌ها را هم بررسی می‌کنند.

ایجاد مسیر‌های هوایی سال‌ها است که به عنوان یک راه حل برای کاهش ترافیک در شهر‌های بزرگ مطرح می‌شود. طرفداران این وسیله نقلیه می‌گویند، علاوه بر کاهش ترافیک، ماشین‌های پرنده می‌توانند مسافران را سریع‌تر و ارزان‌تر جابه‌جا کند و توجه خودروسازان به ساخت ماشین‌های پرنده در چند سال گذشته بیشتر شده است
ماشین پرنده پورشه
پرواز‌های آزمایشی ماشین پرنده اوبر قرار است از سال آینده آغاز شود

دایملر، سازنده محصولات مرسدس-بنز و جیلی، خودروساز چینی، در شرکتی آلمانی به نام ولوکوپتر (Volocopter) سرمایه‌گذاری کرده‌اند. ولوکوپتر به تازگی ماشین پرنده‌ای را آزمایش کرده است که ترکیبی از پهپاد و هلیکوپتر است.

شرکت خدمات تاکسیرانی اوبر هم برای ساخت تاکسی‌های پرنده با ناسا همکاری می‌کند و قرار است به زودی پرواز‌های آزمایشی ماشین‌های خود را آغاز کند. چند کارخانه کوچک دیگر هم ماشین‌های پرنده خود را برای فروش به بازار آماده می‌کنند.

مهمترین مشکل برای ماشین‌های پرنده، نبود یک سیستم مدیریت ترافیک هوایی است. همین باعث شده با وجود اشتیاق زیاد برای ساخت این ماشین‌ها، هیچ ماشین پرنده‌ای تاکنون به بازار عرضه نشده است.

پورشه هنوز زمانی برای ساخت ماشین مشترکش با بوئینگ اعلام نکرده، اما پیش‌بینی می‌کند که ماشین‌های پرنده از پنج سال دیگر رفته رفته در آسمان شهر‌های بزرگ دیده شود.
ماشین پرنده پورشه
هوش مصنوعی تویوتا، ماشین را با توجه به عادت و سلیقه راننده تغییر می‌دهد

ماشینی که شما را درک می‌کند
تویوتا در نمایشگاه خودروی توکیو، تازه‌ترین فن‌آوری خود در زمینه ارتباط ماشین با راننده را در قالب کانسپتی به نام LQ نمایش خواهد داد.

LQ ادامه پروژه‌ای تحقیقاتی است که خودروساز ژاپنی بخش‌هایی از آن را دو سال پیش نمایش داد. این ماشین حالا به تولید انبوه نزدیک‌تر شده و تویوتا می‌گوید تابستان سال آینده از آن برای جا‌به‌جایی ورزشکاران در المپیک توکیو استفاده خواهد کرد.

محصول جدید تویوتا یک ماشین الکتریکی خودران است که می‌تواند با هر بار شارژ تا ۳۰۰ کیلومتر حرکت کند. آنچه این خودرو را از دیگر ماشین‌ها متمایز می‌کند، هوش مصنوعی است که علاوه بر کنترل ماشین، ارتباطی نزدیک‌تر با راننده برقرار کرده و ماشین را با نیاز‌های او منطبق می‌کند.

ماشین پرنده پورشه
تویوتا می‌گوید سال آینده از این ماشین در المپیک توکیو استفاده خواهد شد

این هوش مصنوعی که نامش یوئی است، می‌تواند با راننده ارتباط کلامی برقرار کند. یوئی با نگاه به عادت‌های راننده او را بهتر می‌شناسد و یاد می‌گیرد ماشین را به سلیقه او تغییر دهد. او همچنین هشیاری راننده را بررسی می‌کند و در صورت خسته بودن، با تغییر نور، دما و بوی داخل خودرو، سطح هشیاری را افزایش می‌دهد.

صندلی‌های هوشمند ماشین هم بالش‌های هوایی دارد که هنگام رانندگی به راننده کمک می‌کند درست بنشیند. هنگامی که ماشین به صورت خودران حرکت می‌کند و نیازی به توجه راننده نیست، میزان باد این بالش‌ها تغییر می‌کند تا صندلی برای لم دادن مناسب باشد.

ماشین پرنده پورشه
تویوتا نسل جدید ماشین هیدروژنی خود را در نمایشگاه توکیو رونمایی خواهد کرد

LQ تا سطح چهار خودران است و می‌تواند در منطقه جغرافیایی مشخص، مانند بزرگ‌راه‌ها بدون نیاز به راننده حرکت کند.

ماشین به جای نمایشگر‌های معمولی، یک پروژکتور دارد که همه اطلاعات را روی شیشه ماشین به صورت سه بعدی نمایش می‌دهد.

نمایشگاه خودروی توکیو از ۲۳ اکتبر (اول آبان) برگزار می‌شود. تویوتا علاوه بر کانسپت LQ، نسل جدید ماشین هیدروژنی خود به نام میرای را هم رونمایی خواهد کرد.

ماشین پرنده پورشه
قیمت پایه رولزرویس ساخت لوناز ۳۵۰ هزار پوند است

کلاسیک مدرن
یک شرکت مهندسی انگلیسی به نام لوناز، با مجهز کردن ماشین‌های کلاسیک به قوای محرکه الکتریکی، محصولاتی به بازار عرضه کرده است که همزمان با حفظ زیبایی ماشین‌های قدیمی، تازه‌ترین فن‌آوری را به خریدران عرضه می‌کند.

ایده ساخت این ماشین‌ها سال گذشته به ذهن دیوید لورنز رسید. ماشین کلاسیک او در جاده خراب بود و هنگامی که منتظر امداد سیار بود به این فکر افتاد تا ماشین‌های کلاسیک را طوری تغییر دهد که در عین حفظ شخصیت قدیمی، از درون متحول و به روز شوند.

او هفته گذشته یک جگوار XK۱۲۰ مدل ۱۹۵۳ و یک رولزرویس فانتوم مدل ۱۹۶۱ را نمایش داد که با این ایده تغییر داده شده است.

ماشین پرنده پورشه
قوای محرکه الکتریکی برای هر ماشین به طور ویژه طراحی و ساخته می‌شود

پروژه در دو مرحله انجام می‌شود. ابتدا بخش‌های مختلف بدنه از هم جدا شده و یک به یک با دقتی زیاد، درست شبیه به زمانی که ماشین نو بود، بازسازی می‌شود. سپس ماشین به موتور الکتریکی مجهز می‌شود که برای هر ماشین به طور ویژه طراحی و ساخته شده است.

علاوه بر موتور الکتریکی، امکانات مدرن دیگری هم به ماشین اضافه می‌شود. چراغ‌های ال‌ائی‌دی، سیستم کروز کنترل، تهویه مطبوع، نمایشگر با سیستم راه‌یاب ماهواره‌ای و امکان اتصال به اینترنت از جمله این امکانات است.

ساخت هر دو ماشین با قیمت پایه ۳۵۰ هزار پوند (حدود ۴۴۰ هزار دلار) در مراحل پایانی است. لوناز اعلام کرده پروژه ساخت یک رولزرویس دیگر را در دست دارد و برای قبول پروژه‌های جدید آماده است.

ماشین پرنده پورشه
نسل جدید فولکس‌واگن گلف زمستان امسال به بازار عرضه خواهد شد
نسل جدید گلف
دو هفته مانده به رونمایی از نسل جدید فولکس‌واگن گلف، این کارخانه طرح‌هایی از این ماشین منتشر کرد. همزمان با انتشار این طرح‌ها، فولکس‌واگن اعلام کرد مدل جدید گلف بیشتر از گذشته به فن‌آوری‌های دیجیتال مجهز شده است.

از روی طرح‌ها می‌توان دید که ظاهر ماشین در عین حفظ چهره آشنای گلف، کمی اسپرت‌تر طراحی شده است. فولکس‌واگن می‌گوید ابعاد ماشین تغییر چندانی نکرده، اما جای سرنشینان بیشتر شده است.

ماشین پرنده پورشه
فولکس‌واگن می‌گوید جلو داشبورد گلف کاملا دیجیتال است
جلو داشبورد نسل جدید گلف کاملا دیجیتال است و علاوه بر تازه‌ترین سیستم‌های ایمنی، ماشین به طور دائم به اینترنت وصل است و برخی خدمات از این طریق به راننده ارائه می‌شود.

گلف پرفروش‌ترین مدل کارخانه آلمانی است و فولکس‌واگن سال گذشته بیش از ۸۳۰ هزار دستگاه از آن در سراسر جهان فروخت. ابتدا قرار بود نسل جدید گلف در اواسط زمستان به بازار عرضه شود، اما گزارش شده که مدیران فولکس‌واگن اصرار دارند ماشین پیش از زمستان برای فروش آماده شود.

فولکس‌واگن ماه گذشته از اولین مدل الکتریکی خود رونمایی کرد که به گفته کارخانه مهم‌ترین ماشینی است که پس از دو مدل بیتل و گلف در تاریخ کارخانه ساخته شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید