طولانی‌ترین پرواز ایرباس "اِی۳۸۰"

طولانی‌ترین پرواز ایرباس "اِی۳۸۰"

پرواز انجام شده غیرتجاری بود و هیچ مسافر یا باری به همراه نداشت. این سفر هوایی ۱۸ ساعت و ۲۶ دقیقه به طول انجامید. زمان آغاز پرواز در ۱۹ دسامبر، ساعت ۱:۳۴ دقیقه بامداد به وقت اروپای مرکزی و لحظه فرود هم ساعت ۶ بامداد به وقت سیدنی بود.
کد خبر: ۷۵۴۲۲
بازدید : ۴۵۲۱
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
طولانی‌ترین پرواز ایرباس
 
هواپیمای ایرباس «اِی۳۸۰» که با نام رسمی «رِجینال اَنسِت» شناخته می‌شود، در تاریخ ۲۰ دسامبر، مسافت ۱۶هزار و ۱۰۵ کیلومتری میان درسدن آلمان تا سیدنی استرالیا را پرواز کرد.

پرواز انجام شده غیرتجاری بود و هیچ مسافر یا باری به همراه نداشت. این سفر هوایی ۱۸ ساعت و ۲۶ دقیقه به طول انجامید. زمان آغاز پرواز در ۱۹ دسامبر، ساعت ۱:۳۴ دقیقه بامداد به وقت اروپای مرکزی و لحظه فرود هم ساعت ۶ بامداد به وقت سیدنی بود.

این هواپیما چند هفته اخیر را در فرودگاه درسدن، بزرگترین کانون نگهداری هواپیما‌های ایرباس، گذراند تا یک کابین کاملاً جدید شامل صندلی‌ها و سالن استراحت تازه به آن اضافه شود.
 
ایرباس «رِجینال اَنسِت» تنها ساعاتی پس از فرود در سیدنی و بعد از یک سرویس جزئی، دوباره آماده پرواز شد و این بار مسیر کوتاه‌تری بین سیدنی و لس آنجلس را در عرض ۱۳ ساعت طی کرد.

این پرواز‌ها در ادامه آزمایش‌های سرویس هوایی اصلی استرالیا و پروژه معروف «طلوع» است که در ما‌های اخیر چندین آزمایش در این زمینه انجام داده بود.

شرکت کانتاس پیش‌تر دو پرواز آزمایشی بین نیویورک تا سیدنی و لندن تا سیدنی را انجام داده است تا بررسی کند که آیا سفر‌های بالای ۱۸ ساعت قابل اجرا هستند یا خیر.

برای اطمینان از واکنش بدن انسان در یک مسیر هوایی طولانی، مسافران در تمام پرواز‌های آزمایشی مورد معاینه کامل پزشکی قرار گرفتند. مسافران که اغلب از کارکنان شرکت کانتاس بودند، با در اختیار داشتن ابراز تکنولوژیکی قابل اتصال به بدن در این آزمایش‌ها شرکت کردند.

این شرکت هواپیمایی پیش از پرواز‌های آزمایش اعلام کرده بود: «دانشمندان و پزشکان متخصص از مرکز «چارلز پرکینز» عادات خواب، مصرف خوراکی و نوشیدنی، نور، تحرک بدنی و سرگرمی‌های حین پرواز را مورد بررسی قرار خواهند داد تا تاثیر آن‌ها بر بهداشت، سلامت و ساعت بدن را بسنجند.»

کانتاس در اعلامیه خود افزوده بود: «پژوهشگران دانشگاه «موناش» میزان ملاتونین در بدن خدمه پرواز را پیش، در حین، و پس از پرواز‌ها، ثبت خواهند کرد. به بدن خلبانان «ای‌ای‌جی» وصل می‌شود تا امواج مغزی و میزان هوشیاری آنان مشاهده شود.
 
هدف از این کار فراهم کردن داده‌هایی است برای کمک به ایجاد الگو‌های استراحت و کار حداکثری برای خلبانانی که مسیر‌های طولانی را پرواز می‌کنند.»

بر پایه اعلام مدیر عامل کانتاس، پرواز‌های تجاری در این مسیر‌ها ممکن است از سال ۲۰۲۲ آغاز شوند؛ هرچند که هنوز این موضوع قطعی نیست.

منبع: ایندیپندنت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه