غذاهایی که بی‌خوابتان می‌کنند

غذاهایی که بی‌خوابتان می‌کنند

تحقیقات اخیر دانشمندان استرالیا نشان می‌دهد که غذا‌های تند، فاز خواب عمیق را مختل می‌کنند، که نقش مهمی در ترمیم مغز در هنگام خواب دارد.

کد خبر : ۷۶۸۷۷
بازدید : ۴۲۴۸
غذاهایی که بی‌خوابتان می‌کنند
بعضی از غذا‌ها تأثیر تحریک آمیزی بر بدن دارند و در رود خواب سریع و خواب با کیفیت تداخل ایجاد می‌کنند. مطالعه دانشمندان روسی، می‌گوید همه چیز‌هایی که برای صبحانه یا ناهار می‌خوریم در عصر مفید نخواهد بود. واقعیت این است که بعضی از محصولات تأثیر تحریک آمیزی بر بدن دارند که می‌توانند به یک مانع جدی در روند خواب تبدیل شوند.

پزشکان نام پنج غذایی که در عصر قبل از خواب نباید خورده شود اشاره نمودند: غذای پرادویه بهترین گزینه برای وعده عصرانه نخواهد بود. تحقیقات اخیر دانشمندان استرالیا نشان می‌دهد که غذا‌های تند، فاز خواب عمیق را مختل می‌کنند، که نقش مهمی در ترمیم مغز در هنگام خواب دارد.
بیشتر بخوانید:

برای اینکه در شب دچار تپش قلب نشوید، پزشکان توصیه می‌کنند که در هنگام شام گریپ فروت نخورید. بادمجان نیز سرشار از انتقال دهنده‌های عصبی هستند که به عنوان یک انرژی زا عمل می‌کنند و در خواب آرام اختلال ایجاد می‌کنند. خیار در تولید ادرار نقش فعال دارد و همین امر باعث می‌شود شب خواب خوبی نداشته باشید.

پیش از این در خبر‌ها آمده بود که دانشمندان غذا‌هایی مانند شکر، نان سفید و برنج، قند خون را افزایش می‌دهد که این یکی از دلایل بی خوابی می‌دانند. به عقیده متخصصان، وقتی قند خون شما به سرعت بالا می‌رود، بدن شما با آزاد کردن انسولین واکنش نشان می‌دهد و در نتیجه، کاهش قند خون می‌تواند منجر به ترشح هورمون‌هایی مانند آدرنالین و کورتیزول شود که می‌تواند در خواب انسان اختلال ایجاد کند.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید