از خودکشی در بُسفر تا آلودگی کُشنده در تهران

مهم‌ترین اخبار دنیا در این هفته تحت‌الشعاع‌ سال جدید میلادی است. اکثر گزارش‌های خبری تفسیر و تحلیل‌هایی است که به مرور ‌سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد.

کد خبر : ۷۹۰۶
بازدید : ۱۳۰۵
مهم‌ترین اخبار دنیا در این هفته تحت‌الشعاع‌ سال جدید میلادی است. اکثر گزارش‌های خبری تفسیر و تحلیل‌هایی است که به مرور ‌سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد.

در ایران نیز اغلب رسانه‌ها به بحث- اکنون تقریبا موضوع عمومی- آلودگی هوا پرداخته‌اند. تعطیلی‌ها، راهکار‌ها و باید‌ها. گاهی این انتقادات رنگ و بوی سیاسی گرفته است.

ازسوی دیگر خبرهای انتخاباتی لحظه به لحظه داغ‌تر شده و بسیاری از مسائل را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد. ورود چند چهره جدید به انتخابات و خط و نشان‌های سیاسی از این زمره‌اند.

خبر کشته شدن زهران علوش که می‌تواند در معادلات سوریه بسیار تاثیرگذار باشد، چند روزی به سرخط خبرهای دنیا تبدیل شد. او رهبر گروه جیش‌الاسلام، یکی از مهم‌ترین گروه‌های مسلح مخالف بشار اسد بود که گفته می‌شود به عربستان و ترکیه نزدیکی داشته است اما خبر آزادی رمادی نیز ساعاتی در صدر اخبار بین‌الملل قرار گرفت.

موفقیت ارتش عراق اگرچه در این خصوص قابل پیش‌بینی بود، اما مقاومت‌های پراکنده داعشی‌ها در جنگی نامنظم کمابیش موجب تأخیر در مخابره خبر شده بود.

همزمان با ولادت رسول اکرم(ص)، رهبر معظم انقلاب در سخنانی با تأکید بر وحدت در دنیای اسلام خاطرنشان کردند از هنگامی که موضوع شیعه و سنی در ادبیات مقامات و سیاستمداران آمریکایی مطرح شد، اهل فهم و اهل نظر نگران شدند زیرا مشخص بود آنها به دنبال یک توطئه جدید و خطرناک‌تر از قبل هستند.

همچنین ایشان با انتقاد از سیاستمداران دنیای اسلام بر لزوم هوشیاری در دفاع از ارزش‌های اسلامی تأکید کردند.
رسانه‌های ترکیه با پخش تصاویری گزارش کرده‌اند رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور به هنگام عبور کاروان خودرو‌هایش از روی پل به سفر جوانی که قصد خودکشی داشته را از این اقدام بازداشته است.

در تصاویری که در رسانه‌های ترکیه منتشر شده، مرد جوانی دیده می‌شود که از نرده‌های پل تنگه به سفر عبور کرده اما بعدا با دخالت ماموران پلیس و افرادی که محافظان اردوغان به نظر می‌رسند، به سمت امن نرده‌ها آورده می‌شود.

او به علت مشکلات خانوادگی، قصد داشت با پریدن از بالای پل به زندگی خود پایان دهد. اردوغان ضمن دستور توقف به محافظان خود، مشاورانش را به سوی مرد ناامید فرستاد و پس از ٥دقیقه گفت‌وگو او را متقاعد کرد تا به زندگی بازگردد.

در پایان، مرد نجات یافته به دست بوسی ناجی خود رفت اما واکنش‌ها به این موضوع به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی متفاوت و اغلب انتقادی بود. بسیاری از کاربران به وضوح آن را یک حرکت پوپولیستی یا عوام‌فریبانه تلقی کرده‌اند.

عکس فرد مذکور درحالی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که از او به‌عنوان کارمند اداره امنیت ترکیه یاد شده است.
تعطیلی لیگ فوتبال ایران بازتاب جالبی در رسانه‌های جهان داشت. الجزیره ورزشی، گاردین، فرانس ۲۴، اخبار یاهو و... وضع هوای تهران را به‌حدی مضطرب‌کننده دانستند که موجب تعطیلی لیگ ایران شده است.

در ایران پلیس اطفال و نوجوانان کارش را از پایتخت شروع کرده است. این خبر ویژه را سرتیپ ساجدی‌نیا گفته و اشاره می‌کند افراد به کار گرفته شده در این پلیس، کار‌شناسان ارشد زن و مرد و متخصص در علوم اجتماعی، روان‌شناسی و مشاوره هستند.

رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که تعداد معتادان خیابانی درکشور ۸ تا ۱۰برابر شده است، بر این نکته انگشت می‌گذارد که درحال حاضر تعداد معتادان متجاهر تنها در شهر تهران ۱۵‌هزارنفر است، این درحالی است که در ‌سال ۸۵ این رقم به کل کشور تعلق داشت.

گفتگوهای رضا رشیدپور در برنامه‌ای تحت عنوان «دید درشب» که در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود، همچنان مورد استقبال کاربران این شبکه‌هاست. گفت‌وگو با جعفر شجونی، حسین پاکدل، شهرام جزایری و... هرکدام می‌تواند هیاهویی نه‌چندان زرد در شبکه‌های اجتماعی برپا کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید