چگونه یک مبل مناسب خریداری کنیم؟

چگونه یک مبل مناسب خریداری کنیم؟

چگونه یک مبل مناسب خریداری کنیم؟ امروزه استفاده از مبل بیش از هر چیز دیگری در دکوراسیون منزل خودنمایی می کند، اگر از آن دسته افرادی هستید که دکوراسیون خانه و همچنین آسایش و آرامش برایتان مهم است بهتر است در مورد انتخاب و خرید مبل قدری وسواس بخرج دهید تا فضایی کاملا ایده آل و آرامبخش برای شما در خانه فراهم شود.

کد خبر : ۷۹۰۸۵
بازدید : ۱۳۷۴۳
چگونه یک مبل مناسب خریداری کنیم؟
فرادید | بی شک امروزه یکی از مهم‌ترین چالش‌های طراحی دکوراسیون انتخاب مبل مناسب برای منازل است. طوری که مبل علاوه بر راحتی و آسایش، به زیبایی دکوراسیون داخلی منازل نیز کمک کنند. ممکن است وقتی که قصد خرید مبل برای منزل‌تان را دارید، ابتدا با خود فکر کنید که می‌دانید چه مدل یا طرح و رنگی از مبل برای‌تان مناسب است. اما حقیقت این است زمانی که وارد یک فروشگاه مبل و یا یک سایت سفارش و خرید اینترنتی می‌شوید با مشاهده‌ی انواع مبلمان با تنوع بسیار زیاد آن‌ها در طرح‌ها و رنگ‌ها و مدل‌های فراوان احساس سردرگمی خواهید کرد.
به گزارش فرادید، این سردرگمی ممکن است موجب هدر رفتن زمان، هزینه و انرژی‌تان شود. اما اگر قبل از اقدام به خرید یا انتخاب یک دست مبل به چند نکته توجه کنید، انتخابی آسوده و سریع‌تر خواهید داشت و هم‌چنین دچار سردرگمی نیز نخواهید شد. در این مطلب به بیان این نکات در انتخاب مبل مناسب برای منزل‌تان می‌پردازیم.

یکی از کلیدی‌ترین نکاتی که در انتخاب یک دست مبل باید به آن توجه کرد اندازه‌ی آن است. اندازه‌ی مبلمان به اندازه‌ی اتاق نشیمن یا اتاقی که قرار است مبل در آن‌جا قرار گیرد بستگی دارد؛ بنابراین قبل از انتخاب مبلمان باید ابتدا مساحتی از اتاقی که قرار است به مبلمان اختصاص دهید را در نظر بگیرید. سپس چند پرسش اساسی را از خود بپرسید. به طور مثال بسیار مهم است که قبل از خرید یا انتخاب یک مبل از خود بپرسید با توجه به اندازه‌ی فضایی که قرار است مبل در آن چیده شود، به چه مدل مبلی نیازمند هستید.

مبل کوچک یا باریک؟ مبلمان L. شکل یا مبلمان دایره‌ای؟ یا این‌که آیا به صندلی و یا میز عسلی نیاز دارید یا خیر؟ اما اگر به دنبال انتخاب یک دست مبلمان برای اتاق نشیمن‌تان هستید ممکن است مبلمان دایره‌ای بهترین گزینه باشند. بدیهی است که اگر شما صاحب اتاق نشیمن بزرگی هستید به مبلمان بزرگ‌تری نیاز دارید و برعکس اگر اتاق نشیمن‌تان کوچک است، باید از مبلمان کوچک‌تری استفاده کنید. اما مبل باید طراحی زیبایی داشته باشد، چون در فضا‌های کوچک مبل بیشتر به چشم می‌آید. هم‌چنین این مبل باید کاربردی و مکمل دیگر المان‌های دکوراسیون داخلی باشد.

اولین قدم برای تهیه‌ی یک مبل دانستن کاربری آن است. آیا این مبل را برای منزل خریداری می‌کنیم یا برای یک شرکت؟! مبل کلاسیک مد نظر است یا مبل راحتی؟! مبل را برای اتاق پذیرایی و مهمان تهیه می‌کنیم یا برای تماشای تلویزیون؟!

دومین قدم تعیین بودجه است. شما باید بدانید که چه مقدار بودجه‌ای را تصمیم دارید برای تهیه‌ی مبل صرف کنید. شما می‌توانید با خرید مبل شرکتی در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. شما با این کار علاوه بر دریافت کیفیت خوب می‌توانید خرید مبل ارزان را هم تجربه کنید.
چگونه یک مبل مناسب خریداری کنیم؟ جنس و نوع پارچه با توجه به نوع مبل، طراحی داخلی منزل یا شرکت و سلیقه‌ی افراد تعیین می‌شود؛ که البته جنس مبل باید طوری انتخاب شود که از مقاومت خوبی برخوردار باشد تا بتواند سال‌ها برایمان کار کند.

مبل‌ها را می‌توان به سه دسته‌ی کلی تقسیم کرد:

۱- مبل استیل (که به نام مبل سلطنتی هم می‌شناسیم)

۲- مبل کلاسیک

۳- مبل راحتی

ما در این مطلب به شما نکاتی را یاداوری می‌کنیم که برای خرید مبل نیاز خواهید داشت:

مبل استیل

مبل‌های استیل اغلب ۹ نفره هستند که از یک کاناپه و چهار مبل یک نفره و دو صندلی میزبان تشکیل می‌شود که معمولا از صندلی‌هایی استفاده می‌شود که با صندلی‌های میز ناهارخوری یک شکل باشد. مبل‌های استیل از تلفیق پارچه و چوب هستند و جنس چوبشان از چوب‌های با کیفیت راش و گردو انتخاب می‌شود.

مبل‌های استیل معمولا قیمت‌های بالاتری نسبت به مبل‌های راحتی و کلاسیک دارند. این نوع مبل‌ها دوام و مقاومت بیشتری دارند.

مبل کلاسیک

مبل کلاسیک و مبل استیل شباهت های زیادی به هم دارند. اما تفاوت های بسیاری هم دارند. اولین تفاوتشان تعداد نفرات مبل‌ها هستند. مبل های کلاسیک معمولا به صورت هفت نفره طراحی می‌شوند که شامل یک کاناپه‌ی دو یا سه نفره همراه با دو مبل تک نفره فروخته می‌شود. از دیگر تفاوتشان میتوان به چوب به کار رفته در مبلمان کلاسیک و مبلمان استیل اشاره کرد که چوب به کار رفته در مبل کلاسیک نسبت به مبل‌های استیل کمتر است و به همین دلیل وزن مبل کلاسیک نسبت به مبل استیل کمتر بوده و به همین دلیل قیمت آن هم نسبت به مبلمان استیل کمتر است. اگر به دنبال خرید یک مبل برای پذیرایی کردن هستید و نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید به شما خرید مبل کلاسیک را پیشنهاد می‌کنم.

چگونه یک مبل مناسب خریداری کنیم؟

مبل راحتی

مبل راحتی را می‌توان به تعداد نفرات دلخواه تهیه کرد. در مبل راحتی بیشتر از پارچه استفاده شده است به همین دلیل به این نام خوانده می‌شود. از این نوع مبلمان بیشتر در فضا‌های نشیمن یا فضا‌هایی که مختص استراحت است استفاده می‌شود. در طراحی این نوع مبلمان از دسته‌های پهن و پشتی‌های نسبتا کوتاه استفاده می‌شود

قبل از خواندن قسمت‌های بعدی تصمیم بگیرید چه نوع مبلی مد نظرتان است. چون تا تصمیم نگیرید چه نوع مبلی می‌خواهید نمی‌توانید مراحل دیگر را سپری کنید

اندازه های خود را یادداشت کنید

قبل از اینکه از خانه خارج شوید، حتما طول و عرض مکانی را که برای گذاشتن مبلمان در نظر گرفته‌اید را اندازه گیری کنید تا در زمان خرید مطمئن باشید که مبلی که انتخاب کردید مشکلی با فضایتان ندارد. در فضای مورد نظر به جای پنجره‌ها و جا‌هایی که ممکن است موانعی باشد مثل وجود رادیاتور و ستون و … توجه کنید.

اولین اشتباهی که اکثر مردم مرتکب می‌شوند این است که آن‌ها وسایلی را که خریداری می‌کنند اندازشان را ندارند که این امر باعث میشود که مبلمان یا در اتاقشان جای نمی‌شود یا از راهروی منزلشان عبور نمی‌کند.

چگونه یک مبل مناسب خریداری کنیم؟

دوام و مقاومت مبلمان

این‌که ظاهر و زیبایی مبل تاثیر بسیار زیادی در زیباتر شدن دکوراسیون منزل دارد، حقیقتی غیر قابل انکار است. اما شما باید دوام مبلمان مورد نظر خود را مد نظر داشته باشید، چون اگر از مبلمان با کیفیت پایین استفاده کنید مجبور می‌شوید سال دیگر به فکر تعویض مبلمان باشید و هزینه‌ای دوباره متحمل شوید.

برای تشخیص دوام مبلمانتان اول باید اسکلت و چهار چوب مبل را بررسی کنید. نوع چوب و کیفیت آن می‌تواند تضمین کننده‌ی دوام مبل شما باشد. از دیگر اقدامات تشخیصی کیفیت اسکلت مبل اتصال پایه‌های مبل به اسکلت با استفاده از چسب چوب و میخ فلزی یا میخ چوبی است.

برای امتحان کردن استحکام مبلتان باید یکی از قسمت‌های جلویی یا یکی از پایه‌های جلویی را به اندازه تقریبا ۱۵ سانتی‌متر از زمین بلند کنید. اگر پایه‌ی مقابل هم خود‌به‌خود از جایش بلند شد که مبلی خوبی انتخاب کرده اید. اما اگر این اتفاق نیفتاد باید دنبال مبل دیگری باشید.

به نوع اسفنج مبلتان دقتکنید

از انواع رایج اسفنج که در مبلمان استفاده می‌شود میتوان اسفنج پلی اورتان را نام برد. اسفنج پلی اورتان ارزان‌ترین نوع اسفنج است که علاوه بر راحتی در مراقبت دارای نرمی بسیار است. اسفنج اگر پرتراکم باشد، دوام بیشتری دارد، اما تراکم زیاد باعث سفتی بیش از حد و آزار شما خواهد شد؛ و البته اگر از نوع کم‌تراکم و نرم استفاده کنید هم ممکن است بعد از مدتی کارایی اولیه‌ی خود را از دست بدهد.

ترکیبی از اسفنج‌های HR یا فنری و اسفنج‌های معمولی میتواند گزینه‌ی راحت و با دوامی باشد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید