ویروس کرونا چندبار جهش داشته؟!

ویروس کرونا چندبار جهش داشته؟!

محققان می‌گویند که تهاجمی‌ترین سویه‌های ویروس کرونا می‌تواند تا ۲۷۰ بار جهش کند که مویّد خطر این ویروس در آینده است.

کد خبر : ۷۹۵۵۶
بازدید : ۹۴۵۲
ویروس کرونا چندبار جهش داشته؟!
این مطالعه نشان داد که این جهش‌ها در بسیاری از کشور‌های اروپایی که به شدت تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته‌اند

یک مطالعه در چین نشان داده است که ویروس جدید کرونا بیش از یک بار جهش یافته و از ماه دسامبر در زمان انتقال آن از چین به اروپا و سپس ایالات متحده آمریکا، جهش‌های کشنده‌تری پیدا کرده است.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه چینی ژجیانگ انجام شده است، نتیجه گرفته است که گونه‌هایی از ویروس کرونا که در چین و اروپا رواج یافته‌اند، کشنده‌تر از آن‌هایی هستند که در سواحل غربی ایالات متحده ظاهر می‌شوند.

براساس گزارش دیلی میل انگلیس، این مطالعه نشان داد که ویروس جدید حداقل در ۳۰ سویه جهش یافته است و با گسترش این بیماری، این اشکال می‌توانند عوارض بسیار جدی داشته باشند.

روزنامه چینی «چاینا مورنینگ پست» نوشت، سویه‌های ویروس کرونا در داخل چین از جمله خطرناک‌ترین و مشابه مواردی است که در سراسر اروپا رواج یافته است.

نتایج این مطالعه در مورد تجزیه و تحلیل سویه‌های ویروسی در یازده بیمار مبتلا به ویروس کرونا نشان می‌دهد که گونه‌های ضعیف تا حد زیادی در داخل ایالات متحده جمع شده‌اند.

این روزنامه چینی گزارش داد که محققان اثر این ویروس را در آلوده‌سازی و کشتن سلول‌های انسانی آزمایش کرده‌اند و جای تعجب دارد که برخی از خونین‌ترین جهش‌ها در ژجیانگ ظاهر شد.

این مطالعه نشان داد که این جهش‌ها در بسیاری از کشور‌های اروپایی که به شدت تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته‌اند، از جمله ایتالیا و اسپانیا، قبل از گسترش در برخی ایالات آمریکایی، مانند نیویورک، ظاهر شده است.

محققان می‌گویند که تهاجمی‌ترین سویه‌های ویروس کرونا می‌تواند تا ۲۷۰ بار جهش کند که مویّد خطر این ویروس در آینده است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید