فضاپیمای استارشیپ، اولویت اصلی اسپیس‌اکس

فضاپیمای استارشیپ، اولویت اصلی اسپیس‌اکس
کد خبر : ۸۱۳۵۹
بازدید : ۱۰۴۶۵
فضاپیمای استارشیپ، اولویت اصلی اسپیس‌اکس
ایلان ماسک، مدیر اسپیس‌اکس گفته است که فضاپیمای «استارشیپ» که قرار است یک روز انسان‌ها را برای سفر تجاری به فضا ببرد، در حال حاضر «اولویت اصلی» شرکت است. ماسک در یک ایمیل جمعی برای همه کارکنان شرکت اسپیس‌اکس، کارمندان را به تسریع کار برای تولید «فوری و سریع» راکت نسل بعدی ترغیب کرد.

این ایمیل داخلی، که نسخه‌ای از آن به دست شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی رسید، تنها یک هفته پس از پرتاب موفقیت‌آمیز فضاپیمای دراگون اسپیس‌اکس با دو فضانورد ناسا و پیوستن آنان به ایستگاه فضایی بین‌المللی، ارسال شده است.
او در این ایمیل نوشت: «لطفا به خاطر داشته باشید که اولویت اصلی اسپیس‌اکس (غیر از هر آنچه که می‌تواند ریسک بازگشت دراگون را کاهش دهد) استارشیپ است.»

اسپیس‌اکس برای اظهارنظر در این باره فورا آماده نبود.

اسپیس‌اکس برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ بود که از پروژه استارشیپ پرده‌برداری کرد و فضاپیمای استیل را نشان داد که می‌تواند ۱۰۰ نفر را در ماموریت به ماه و مریخ حمل کند.

این یکی از سه پروژه اصلی اسپیس‌اکس است. دو پروژه عمده دیگر برنامه فضایی فضانورد دراگون و مجموعه استارلینک است که هدفش رساندن ۱۲هزار ماهواره به مدار به منظور رساندن اینترنت پرسرعت به زمین است.

کار بر روی استارشیپ در حال حاضر میان دفتر مرکزی اسپیس‌اکس در لس‌آنجلس، مرکز پرتاب موشک کیپ‌کاناورال در فلوریدا و مجموعه تولید استارشیپ در نزدیکی آستین در تگزاس است.

ماسک برای پیشبرد تولید استارشیپ، کارمندان اسپیس‌اکس را به «گذاشتن وقت زیاد» در تگزاس، ترغیب کرده است. او نوشت: «برای آن دسته از کسانی که به فکر رفتن به تگزاس هستند، ما همیشه یک هواپیمای اسپیس‌اکس را برای انتقال افراد در نظر می‌گیریم.»

ماسک پیشتر ابراز نگرانی کرده بود که پیشرفت فعلی تکنولوژی فضایی به معنی این است که در دوران حیات او، انسان‌ها قادر به رفتن به مریخ نخواهند بود. او در سخنانی که در ماه مارس در کنفرانس ماهواره۲۰۲۰ در واشنگتن ایراد کرد، اظهارات قبلی‌اش در سال ۲۰۱۸ را پس گرفت و گفت: فضاپیمای اسپیس‌اکس برای سفر به مریخ تا سال ۲۰۲۵ آماده خواهد شد.

او به حضار در کنفرانس گفت: «آنچه که الان بیش از هر چیز نگرانم می‌کند این است که برای داشتن پایگاهی در ماه یا شهری در مریخ شانسی نداریم، مگر آن که دامنه نوآوری‌ها را به سرعت بهبود دهیم. این بزرگترین نگرانی من است.»‌

او گفت: «یا باید دامنه نوآوری‌ها را بهبود دهیم و یا این که بر اساس رویه سابق، بدون شک قبل از آن که به مارس بروم، عمرم به پایان می‌رسد.» این سرمایه‌دار ۴۸ ساله بار‌ها درباره جاه‌طلبی خود برای مرگ در مریخ سخن گفته، هرچند همراه با، اما و اگر.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید