قتل دوست قدیمی به خاطر کَل‌کَل

قتل دوست قدیمی به خاطر کَل‌کَل

روز حادثه هم وقتی او با چوب به من حمله کرد من هم با چاقویی که مال خودش بود ناخواسته ضربه‌ای به سینه او زدم، اما هیچ وقت قصد کشتن دوستم را نداشتم!

کد خبر : ۸۱۹۱۴
بازدید : ۱۱۲۵۷
قتل دوست قدیمی به خاطر کَل‌کَل
جوان ۲۰ ساله‌ای که در یک نزاع خونین، دوست قدیمی اش را به قتل رسانده است، هنگام بازسازی صحنه جنایت در حضور قاضی ویژه قتل عمد مشهد مدعی شد چاقویی که با آن سینه دوستش را شکافت به امانت نزد او بود!

ماجرای این پرونده جنایی که با کل کل خیابانی و بر اثر غرور جوانی شکل گرفت، از آن جا شروع شد که اختلاف دو جوان هم محله‌ای رشته دوستی قدیمی آن‌ها را برید.
این اختلاف که به خاطر غرور جوانی رخ داد به مشاجره و درگیری فیزیکی کشید تا جایی که در این درگیری «حسن» جوان ۱۹ ساله مغلوب امیر شد و ضربات مشت و لگد را تحمل کرد، اما وقتی این دعوای خیابانی پایان یافت، غرور جوانی به سراغ «حسن» آمد و تصمیم به انتقام گرفت.
او نمی‌توانست به همین راحتی بپذیرد که از جوانی به سن و سال خودش کتک خورده است. او با این افکار ماجرای دعوای خیابانی با امیر را برای برادر و پسرعمویش بازگو کرد و آن‌ها را به کمک طلبید.
براساس محتویات پرونده و اظهارات متهم به قتل حاکی است هنوز مدت زیادی از این درگیری نگذشته بود که ناگهان حسن به همراه نزدیکانش سوار بر خودرو شدند و به محله «امیر» در خیابان شهید غلامی رفتند. آن‌ها زمانی در تاریکی شب شانزدهم خرداد به محل رسیدند که «امیر» داخل کوچه بود.
در همین هنگام با متوقف شدن پراید، ناگهان «حسن- ر» چماقی را از داخل خودرو برداشت و با سرعت به طرف امیر حمله ور شد. او ضربه‌ای با چوب به پشت گردن امیر زد و بدین ترتیب نزاع خیابانی با فریاد و فحاشی آغاز شد. در اثنای این زد و خورد یک لحظه، «امیر» چاقویی را بیرون کشید که تیغه آن در تاریکی شب می‌درخشید.
این نزاع زمانی رنگ وحشت به خودگرفت که «امیر» تیغه چاقو را در قفسه سینه دوست قدیمی اش فرو کرد و بیرون کشید، ولی هنوز «حسن» روی زمین نیفتاده بود که چند قدم به عقب رفت و سپس نقش بر زمین شد. در این هنگام، یکی از دوستان «امیر» به طرف او دوید و چاقوی خون آلود را از دستش گرفت و به پشت بام یکی از منازل اطراف انداخت.

دقایقی بعد با فرار «امیر» از صحنه حادثه، برادر «حسن» پیکر مجروح و نیمه جان او را درون پراید گذاشت و به بیمارستان شهید هاشمی نژاد رساند، اما دیگر دیر شده بود و «حسن- ر» بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربه چاقو به قتل رسید.
با گزارش این نزاع مرگبار به قاضی ویژه قتل عمد بلافاصله قاضی کاظم میرزایی در دقایق اولیه بامداد به همراه گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی عازم مرکز درمانی شد و پس از بررسی‌های مقدماتی به محل وقوع نزاع در منطقه همت آباد رفت.
تحقیقات میدانی مقام قضایی نشان می‌داد که «امیر» به مکان نامعلومی گریخته است. به همین دلیل با صدور دستورات محرمانه‌ای از سوی قاضی میرزایی، گروه ورزیده کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ نجفی (افسر پرونده) رصد‌های اطلاعاتی را برای شناسایی مخفیگاه متهم فراری آغاز کردند.
چند ساعت بعد زمانی که «امیر» متوجه شد راه گریزی ندارد تلفنی با مادرش تماس گرفت و به کارآگاهان که در حال تحقیق بودند، آدرس محل اختفای خودش را داد. دقایقی بعد کارآگاهان عازم رسالت ۴۱ شدند و او را در کنار خیابان دستگیر کردند.

متهم این پرونده جنایی که در مراحل اولیه تحقیقات خود را بی خبر از ماجرای قتل نشان می‌داد و ادعا داشت چاقویی به کسی نزده است، در بازجویی‌های تخصصی ارتکاب جنایت را پذیرفت. او همچنین در بازسازی صحنه قتل که در حضور قاضی ویژه پرونده‌های جنایی برگزار شد در برابر دوربین قوه قضاییه گفت: من و حسن دوستی دیرینه با هم داشتیم که یک کل کل احمقانه موجب بروز اختلاف و درگیری بین ما شد.
روز حادثه هم وقتی او با چوب به من حمله کرد من هم با چاقویی که مال خودش بود ناخواسته ضربه‌ای به سینه او زدم، اما هیچ وقت قصد کشتن دوستم را نداشتم! چاقوی خون آلود مال «حسن» بود که من می‌خواستم آن را به خودش برگردانم که این حادثه رخ داد.
الان هم خیلی پشیمانم! آن روز هم از شدت ترس از محل درگیری فرار کردم! وقتی دوستم چاقو را از دستم گرفت هنوز «حسن» روی پایش ایستاده بود، ولی کاش خودم را کنترل می‌کردم و ...
این گزارش حاکی است در بازسازی صحنه جنایت که سرهنگ بهرامزاده رئیس دایره قتل عمد پلیس آگاهی نیز حضور داشت، پس از اعترافات صریح متهم و تشریح چگونگی وقوع جنایت، قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد دستور پایان بازسازی صحنه قتل را صادر کرد و بدین ترتیب متهم ۲۰ ساله روانه زندان شد تا این پرونده جنایی نیز دیگر مراحل دادرسی را طی کند.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید