تاریخ انتشار آیفون ۱۲ به تعویق افتاد

تاریخ انتشار آیفون ۱۲ به تعویق افتاد

شیوع زودهنگام این بیماری در چین باعث شد روند تولید گوشی آیفون کند شود و مهندسان ارشد اپل نتوانند با پرواز به این کشور نسخه‌های آزمایشی تولید شده را ارزیابی کنند.

کد خبر : ۸۳۰۸۵
بازدید : ۱۱۲۵۵
تاریخ انتشار آیفون ۱۲ به تعویق افتاد
به خاطر مشکلات حاصل از بحران شیوع ویروس کرونا، اپل مجبور خواهد شد گوشی جدید خود را امسال به تعویق اندازد

اپل تایید کرد که انتشار آیفون ۱۲ به تعویق افتاده است. در بیشتر مدت زمان حیات خود، انتشار آیفون برنامه‌ریزی زمانی ثابت و قابل اتکا داشته است: در اوایل ماه سپتامبر از آن پرده‌برداری و چند هفته بعد در بازار عرضه می‌شد.

اکنون، اما این شرکت اذعان کرد نمی‌تواند به برنامه سابق خود پایبند باشد و انتشار گوشی جدید ظاهرا به ماه اکتبر موکول شده است.

لوکا ماستری، مدیر مالی اپل در نشست تلفنی این شرکت برای اعلام نتایج مالی فصل گذشته، به سرمایه‌گذاران گفت: «سال گذشته فروش آیفون جدید را از اواخر ماه سپتامبر آغاز کردیم، ولی امسال انتظار داریم عرضه آن به بازار چند هفته بعدتر اتفاق افتد.»

در واقع برای اپل این خیلی نادر است تا حتی از انتشار دستگاهی جدید در هفته‌های آینده صحبت کند.

اما دقیقا به خاطر برنامه قابل اتکای این شرکت برای انتشار آیفون در سال‌های گذشته، اگر به عموم مردم درباره تعویق انتشار گوشی جدید خبررسانی نمی‌شد، مشتریان احتمالا بنا را بر این می‌گذاشتند که گوشی جدید طبق روال معمول گذشته امسال هم منتشر خواهد شد.

ماستری اشاره نکرد که آیا فقط انتشار گوشی جدید به تعویق خواهد افتاد یا مراسم پرده‌برداری از گوشی جدید اپل نیز امسال در تاریخی دیرتر از موعد معمول انجام خواهد شد. او همچنین از دلیل این تاخیر حرفی نزد. اما به خاطر مشکلات حاصل از بحران شیوع ویروس کرونا، شایعاتی مبنی بر این که اپل مجبور خواهد شد گوشی جدید خود را امسال به تعویق اندازد ماه‌هاست جریان دارد.

شیوع زودهنگام این بیماری در چین باعث شد روند تولید گوشی آیفون کند شود و مهندسان ارشد اپل نتوانند با پرواز به این کشور نسخه‌های آزمایشی تولید شده را ارزیابی کنند. این بخشی کلیدی در فرآیند تولید آیفون است و قبل از آن اتفاق می‌افتد که آیفون برای استفاده عموم وارد بازار شود و تعدادی کافی از گوشی‌های تایید شده برای عرضه -به طور معمول- در ماه سپتامبر تولید شود.

شرکت کوالکام، که سازنده تراشه‌های آیفون است، نیز به نوعی از تاخیر در انتشار این گوشی خبر داد و گفت: «تا حدی از تاخیر انتشار گوشی جدید مطابق با فناوری ۵جی آسیب خواهد دید.» این شرکت نامی از گوشی آیفون نبرد، ولی شایعه شده است که اپل می‌خواهد اولین گوشی مطابق با ۵جی خود را در سال جاری میلادی ارائه کند و این تنها گوشی ۵جی از شرکتی بزرگ است که برای عرضه در آن موقع از سال برنامه‌ریزی شده است.

آکاش پالخیوالا، مدیر مالی کوالکام در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: «ما نیز شاهد تاثیراتی بابت تاخیر انتشار این گوشی جدید هستیم. به همین خاطر شاهد تاخیر اندکی هستیم که تولید بعضی از واحد‌های ما را از فصل منتهی به سپتامبر به فصل منتهی به ماه دسامبر موکول خواهد کرد.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید