کدام گیاه‌های آپارتمانی داخل خانه خوب رشد می‌کنند؟

کدام گیاه‌های آپارتمانی داخل خانه خوب رشد می‌کنند؟

فضای زندگی خود را با گیاهان خانگی پر کنید، تا حال خود را بهبود دهید و به تمیز کردن هوا کمک کنید. در حالی که ممکن است فکر کنید برای رشد گیاهان خانگی به یک فضای بزرگ نیاز دارید، اما در حقیقت اینطور نیست. درست مثل خانه‌های ما و بدن هایمان، گیاهان خانگی در همه نوع شکل و اندازه وجود دارند. اما افرادی که در آپارتمان ها، کلبه ها، و اطاق‌های زیر شیروانی یا سایر مناطق تنگ زندگی می‌کنند، نیاز به فکر بیشتری از این دارند که کدامیک از گیاهان برای آن‌ها مناسب‌تر است. خوشبختانه، انواع گیاهان برای حتی کوچکترین خانه‌ها هم وجود دارد.

کد خبر : ۸۵۵۵۹
بازدید : ۱۱۷۰۷
کدام گیاه‌های آپارتمانی در داخل خانه خوب رشد می‌کنند؟
فرادید | گیاهان آپارتمانی با خصوصیاتی که دارند در برابر شرایطی مثل کم نوری، آبیاری‌های نامنظم و با فاصله زیاد و رطوبت کم برخی اقلیم‌ها به خوبی مقاومت کرده و با اکثر مشکلاتی که در فضا‌های بسته آپارتمانی وجود دارد، کنار می‌آیند.

فضای زندگی خود را با گیاهان خانگی پر کنید، تا حال خود را بهبود دهید و به تمیز کردن هوا کمک کنید. در حالی که ممکن است فکر کنید برای رشد گیاهان خانگی به یک فضای بزرگ نیاز دارید، اما در حقیقت اینطور نیست.

درست مثل خانه‌های ما و بدن هایمان، گیاهان خانگی در همه نوع شکل و اندازه وجود دارند. اما افرادی که در آپارتمان ها، کلبه ها، و اطاق‌های زیر شیروانی یا سایر مناطق تنگ زندگی می‌کنند، نیاز به فکر بیشتری از این دارند که کدامیک از گیاهان برای آن‌ها مناسب‌تر است. خوشبختانه، انواع گیاهان برای حتی کوچکترین خانه‌ها هم وجود دارد.

۱. درختچه اژد‌ها

درختچه اژد‌ها (Dracena) بسیار زیباست و می‌تواند در نشیمن خانه‌تان رشد کند. این گیاه در حدود ۵۰ گونه دارد که بیشترشان بومی آفرقا هستند. هرس و آبیاری منظم برای این گیاه مهم است. توجه داشته باشید که گونه‌های مختلف درخت و درختچه اژد‌ها نباید زیر نور خورشید قرار بگیرند و در ضمن با آب گرم و یا ولرم به هیچ وجه آبیاری نشوند.

۲. آناناسیان

آناناسیان (Bromeliads) یک گیاه عالی برای رشد در داخل منزل و یا محیط کار است، بیشتر گونه‌های این گیاه در سایه توان رشد دارند. در واقع این گیاه یک گیاه استوایی است، اما شما می‌توانید در هرجای منزل آن‌ها را قرار دهید. این گیاه قادر است زیر نور‌های فلورسنتی هم رشد کند.
۳. پرسیاوش

گیاه پر سیاوش (maidenhair fern) سرده‌ای است با حدود ۲۰۰ گونه از پرسرخسیان، که معمولا در طبیعت کنار قارچ‌های خوراکی محبوب مردم رشد می‌کند. این گیاه با برگ سبز و درخشانش که شبیه به موی انسان است به نظر می‌تواند زیبایی خانه‌تان را دو چندان کند. توجه داشته باشید که به طور مرتب آب به این گیاه برسد، البته از آبیاری بیش از حد هم اجتناب کنید. نگهداری این گیاه نیز به خاطر دوست داشتن نور کم برای درون اتاق توصیه می‌شود.

کدام گیاه‌های آپارتمانی در داخل خانه خوب رشد می‌کنند؟
۴. گیاه Parlor Palm
گیاه Parlor Palm نام یگ گونه از خانواده نخل‌ها است. از این گیاه تقریبا در هر موقعیتی در نشیمن خانه می‌توان استفاده کرد، حتی در کنج‌های اتاق که معمولا هیچ گیاهی قادر به زندگی نیست. این گیاه با اندکی نور خوشه گل‌های زرد و کوچک در فصل بهار به بار می‌آورد، اما اگر نور خیلی کم باشد شکوفه نمی‌دهد. این گیاه فقط در شرایطی که خاکش خشک شد، نیاز به آب دارد، در غیر این‌صورت با آبیاری زیاد باعث مرگش نشوید.

۵. چتر پاپیروس
گیاه چتر پاپیروس (Umbrella papyrus) یک گونه از نخل است که همیشه سر سبز است. این گیاه بطور طبیعی در سایه و جای کم نور رشد می‌کند. بسیاری از علاقه‌مندان از این گیاه برای مجموعه خود زیر سایه استفاده می‌کنند. این گیاه نیازمند به بستری مرطوب است. شما می‌توانید گیاه چتر پاپیروس را به همراه گلدان روی یک سینی پر از آب قرار دهید.

۶. زبان مادر شوهر یا گیاه ماری
گل زبان مادر شوهر نیاز به نگهداری جدی ندارد و آن را به عنوان گل مار نیز می‌شناسند. این گل در اتاق نشیمن بسیار بادوام و محبوب است. توانایی این گیاه برای رشد در مناطق کم نور واقعا شگفت انگیز است. بی شک از نگهداری این گیاه خوشتان خواهد آمد.

۷. گیاه خزنده
این گیاه یک نوع خزنده است که رشد کندی دارد و دارای شاخ و برق سبز تیره کوچک و چرمی شکل است. این گیاه با شاخ و برگ انبوه به هر سطحی می‌چسبد و محیط را با برگ‌هایش پر از زرق و برق می‌کند. از آبیاری زیاد این گیاه خوداری کنید و سعی کنید وقتی خاک گیاه خشک شد آبیاری کنید.
کدام گیاه‌های آپارتمانی در داخل خانه خوب رشد می‌کنند؟

۸. فیلودندرون

گیاه فیلودندرون (Philodendrons) در نور کم رشد می‌کند و با چنین محیطی سازگاری دارد و در دو گونه رونده و بوته‌ای یافت می‌شود. خاک این گیاه باید به طور مداوم مرطوب باشد، اما خیس نباشد. بهتر است قبل از هر بار آبیاری کمی صبر کنید تا خاکش مقداری خشک شود.

۹. گیاه Calathea

گیاه Calathea (گیاهی مزین با پر‌های طاووسی مانند) از جمله گیاهانی است که دارای شاخ و برق بسیار زیبا است که می‌توان درون خانه از زیبایی‌هایش استفاده کرد. این گیاه در سایه روشن خوب رشد می‌کند و برای ادامه زندگی به دمای حداقل ۱۳ درجه سانتی گراد نیاز دارد.
این گیاه آبیاری مکرر را ترجیح می‌دهد (آبیاری باید با توجه به شرایط نور و درجه حرارت انجام شود) و خاک آن باید کمی مرطوب باشد.

۱۰. مارانتا لوکونورا

گل زیبای مارانتا، دوستدار مناطق خنک است و از گرما و رطوبت خوشش نمی‌آید باید در نقطه‌ٔ سرد و خنک خانه یا اداره نگهداری شود. این گیاه در مناطقی که داری نور کمی است، رشد خوبی می‌کند. اگر این گیاه زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، برگ‌هایش برمی‌گردند و شروع به عرق کردن می‌کند. این گیاه را باید از آفات حفظ کرد و همچنین علف هرز‌ها در گلدان این گیاه خوب رشد می‌کنند. شما با تمیز کردن خاک از علف هرز‌ها به کمک این گل زیبا بشتابید.
کدام گیاه‌های آپارتمانی در داخل خانه خوب رشد می‌کنند؟

۱۱. گیاه Sword fern

این گیاه قادر است به یک گیاه زیبا و همیشه سبز تبدیل شود. این گیاه از نور مستقیم خورشید خوشش نمی‌آید، سعی کنید به هیچ وجه آن را زیر نور مستقیم قرار ندهید. این گیاه در خاک اسیدی به خوبی رشد می‌کند و خاکش باید مرطوب باشد. چون برای رشد، به چنین محیطی نیاز دارد؛ بنابراین توجه داشته باشید که سطح خاک آن همیشه مرطوب باشد.

۱۲. پوتوس

پوتوس از خانواده گل شیپوریان است که در جنوب شرق آسیا به عنوان گل ثروت بسیار شناخته شده است. این گیاه به طور گسترده در گلخانه این کشور‌ها پرورش داده می‌شود. این گیاه به نگهداری زیادی نیاز ندارد و می‌تواند بدون نور مستقیم خورشید رشد کند. این گیاه بسیار رونده هست و می‌تواند به هر محیطی بچسبد. این گیاه قادر است در حمام، آشپز خانه و اتاق نشیمن رشد کند. این گیاه همچنین به عنوان تصفیه کننده منواکسید از هوا شناخته شده است.

۱۳. گیاهان عنکبوتی

همه ما زیبایی گیاه عنکبوتی را با رنگ سبز و حاشیه کرم زیبای آن وقتی درون گلدان از جایی آویزان شده است را دیده‌ایم. این گل با نمایی که دارد می‌توان آن را روی تاخچه و سردر ورودی خانه‌ها نصب کرد. این گیاه نیز قادر است هوا را تصفیه کند و در زیر نور غیر مستقیم خورشید توانایی رشد و شکوفا شدن را دارد. به یاد داشته باشید که نور مستقیم خورشید می‌تواند برگ‌هایش را بسوزاند.
کدام گیاه‌های آپارتمانی در داخل خانه خوب رشد می‌کنند؟

۱۴. گل چمچمه‌ای یا برگ قاشقی

اگر اکثر گیاهانی را که ذکر شد، نمی‌توانید به دست بیاورید، گل برگ قاشقی جایگزین بسیار زیبا و دوست داشتنی‌ای است. این گیاه به طرز باور نکردنی‌ای آسان رشد می‌کند. این گیاه در زیر سایه شکوفا می‌شود و می‌تواند هوا را نیز تصفیه کند.

۱۵. ملکه نقره‌ای

ملکه نقره یک گیاه بسیار زیبا است. این گیاه یکی از بادوام‌ترین گیاهانی است که می‌تواند در محیط داخلی خانه رشد کند. این گیاه به درد کسانی می‌خورد که از گل و گیاه و نگهداری از آن چیزی خاصی نمی‌دانند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید