۱۴ ماده غذایی سالم برای کاهش وزن که از خوردن آن‌ها لذت خواهید برد!

۱۴ ماده غذایی سالم برای کاهش وزن که از خوردن آن‌ها لذت خواهید برد!

رژیم‌غذایی شما از هر غذایی که تشکیل شده باشد، باید مطمئن باشید که مخلوط درستی از مواد مغذی، ترکیبات مفید را برای سالم نگه داشتن خود مصرف می‌کنید. کاهش‌وزن تنها خوردن غذا‌های مخصوص نیست، بلکه یک تغییر نگاه شامل تغییرات سبک زندگی است.
کد خبر: ۸۵۷۲۱
بازدید : ۴۶۰۹
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
۱۴ ماده غذایی سالم برای کاهش وزن که از خوردن آن‌ها لذت خواهید برد!
 
رژیم‌غذایی سالم بهترین راه برای باقی‌ماندن در وزن یا کاهش‌وزن تا رسیدن به عدد ایده‌آل باشد. داشتن یک رژیم‌غذایی سالم  می‌تواند سخت باشد مخصوصا در زندگی مدرن و سریع کنونی، اما شما از انجام رژیم در مدت طولانی خوشحال خواهید شد. تعدادی زیادی از غذا‌ها سالم هستند و به شما کمک می‌کنند که مدت بیشتری سیر بمانید و از میل به غذا جلوگیری می‌کنند که شانس پرخوری و افزایش‌وزن به دنبال آن را کاهش می‌دهند.  در این مطلب با چندین ماده‌غذایی شگفت‌انگیز برای کاهش‌وزن سالم آشنا شوید.
 

۱. سیب

اگر به دنبال راهی سالم برای سوزاندن چربی‌های بدنتان هستید سیب می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. کالری موجود در سیب پایین بوده و سرشار از فیبر است. اگر سیب را قبل از غذا میل کنید بدن شما در طول خوردن غذا، کالری کمتری دریافت خواهد کرد. سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به بدن کمک می‌کند تا سموم بدن را که می‌توانند به التهاب در بدن و افزایش‌وزن ناخواسته کمک کنند، پاک کند. خوردن سیب اشتها را کاهش می‌دهد و از پر‌خوری جلوگیری می‌کند. به‌علاوه خوردن سیب نیاز به جویدن دارد که در واقع سیگنال‌هایی را به مغز می‌فرستد که شما در حال مصرف مقدار زیادی غذا هستید بنابراین اشتها کاهش می‌یابد.
 

۲. گوشت

حتی گوشت گاو در شکل‌های مختلف می‌تواند راهی خوب برای کاهش‌وزن باشد، با وجود اینکه افراد زیادی گوشت قرمز را «خورد کننده‌ی رژیم» می‌دانند. حقیقت این است که خوردن گوشت گاو ارگانیک که بدون چربی باشد راه خوبی برای بدست آوردن پروتئین مورد نیاز است. از آنچه می‌خورید لذت ببرید و همزمان خود را از افزایش‌وزن دور نگه دارید، همچنین می‌توانید از فرآورده‌های گوشتی مانند انواع سوسیس چوریتسو، پپرونی و سوجوک از برند‌های معتبر که دارای درصد پایین چربی هستند استفاده کنید.

گوشت حاوی پروفایل زیادی است سعی کنید چاشنی‌های مناسب به آن اضافه کنیم و زیاد نمک نزنید و برای بالا بردن کیفیت گوشت به آن سبزیجات اضافه کنید. در هنگام مصرف گوشت مرغ حتما پوست آن را جدا نمایید، به منظور خرید اینترنتی گوشت مرغ با قیمت متناسب و پوست کنده شده می‌توانید به سایت دیجی‌کالا مراجعه کنید.
 

۳. کلم پیچ

سبزیجات الیافی دارای فیبر مانند کلم پیچ، با سیر نگه داشتن شما در میان وعده‌های غذایی، از کاهش‌وزن پشتیبانی می‌کند. همچنین، آنتی‌اکسیدان‌ها بسیار زیاد است که، به گفته او، تصور می‌شود که به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند که می‌تواند در کاهش‌وزن تداخل ایجاد کند. برگ‌ها را در آب لیمو یا کمی‌روغن زیتون مخلوط کرده و مصرف کنید تا سریعا حضم شوند.


۴. ماست یونانی

از میان تمام غذا‌های سالم برای کاهش‌وزن، ماست یونانی نزدیکترین ماده به عنوان ماده اصلی مناسب برای یک رژیم‌غذایی متعادل است. محققان اثرات سیری ماست‌های با پروتئین بالا، متوسط ​​و کم در زنان ۲۴ تا ۲۸ ساله را مقایسه کردند و دریافتند که ماست یونانی با بالاترین میزان پروتئین دارای بیش‌ترین اثرهستند.

۱۴ ماده غذایی سالم برای کاهش وزن که از خوردن آن‌ها لذت خواهید برد!

۵. تخم مرغ

برای رفع گرسنگی می‌توانید دو تخم مرغ را بخوبی آبپز کنید تخم مرغ حاوی ویتامین ب است. مشابه ماست یونانی، خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه می‌تواند احساس سیری بیشتری در شما ایجاد کند و به شما کمک کند کالری کمتری در طول روز بخورید، به این معنی که آن‌ها کاملا سلاح مخفی لاغری هستند. از نظر تغذیه ای، یک تخم مرغ بزرگ آب پز (حدود ۵۰ گرم) حاوی کمتر از یک گرم کربوهیدرات است و همچنان منبع عالی پروتئین است. تخم مرغ‌ها نیز مملو از اسید‌های آمینه، آنتی‌اکسیدان‌ها و چربی‌های سالم هستند.
 

۶. بادام

بادام هم حاوی چربی زیادی است که احساس سیری را بالا میبرد و به کاهش‌وزن کمک می‌کند. مصرف روزانه ۱.۵ اونس بادام (در مقایسه با مافین غنی از کربوهیدرات) همراه با یک رژیم‌غذایی سالم برای قلب مفید است، همچنین خوردن بادام چربی شکم را نیز کاهش می‌دهد.


۷. پسته

تنها بادام از آجیل‌های کم کننده وزن نیست. محققان مرکز تغذیه انسانی UCLA شرکت کنندگان در مطالعه را به دو گروه تقسیم کردند که هر یک به مدت سه ماه با رژیم کم کالری تقریباً یکسان تغذیه شدند. به یک گروه ۲۲۰ کالری چوب شور به عنوان میان وعده بعد از ظهر داده شد، در حالی که گروه دیگر با پسته به ارزش ۲۴۰ کالری غذا تهیه کردند. حدود یک ماه از شروع مطالعه گذشته بود که گروه پسته BMI خود را یک واحد کاهش داده و سطح کلسترول و تری گلیسیرید را بهبود بخشیدند.



۸. چای سبز

تعداد بی شماری از چای‌ها به کاهش‌وزن کمک می‌کند و چای سبز نیز از این قاعده مستثنی نیست. دانشمندان توانایی کوچک شدن شکم با چای سبز را به نوشیدنی‌های کاتچین نسبت می‌دهند (که در این مطلب درباره این ماده بیشتر توضیح داده شده است)، نوعی آنتی‌اکسیدان که مانع ذخیره چربی شکم می‌شود و کاهش سریع وزن را تسهیل می‌کند. چای سبز حاوی مقدار زیادی از نوعی آنتی‌اکسیدان برای تحریک چربی سوزی در بدن است.

۹. شکلات تیره
برای افرادی که عاشق شیرینی هستند این شکلات ایده ال است. بله، می‌توانید شکلات تلخ بخورید تا لاغر شوید. محققان توانایی کاهش‌وزن شکلات تلخ را به فلاونوئیدها، ترکیبات سالم در این ماده شیرین نسبت می‌دهند که به گفته دانشمندان‌هاروارد می‌تواند خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و مرگ و میر را کاهش دهد. مشخص شده است که مانند آجیل، شکلات تلخ باعث ایجاد سیری می‌شود.

۱۴ ماده غذایی سالم برای کاهش وزن که از خوردن آن‌ها لذت خواهید برد!

۱۰. هندوانه

افرادی که رژیم‌غذایی غنی از غذای سنگین فلاونوئید می‌خورند، وزن کمتری پیدا می‌کنند، که می‌تواند امیدوار کننده باشد، زیرا با افزایش سن بسیاری از افراد پوند اضافه می‌کنند. آنتوسیانین، یک ترکیب فلاونوئیدی خاص که به میوه‌های قرمز رنگ می‌بخشد، ژن‌های ذخیره کننده چربی را کاهش می‌دهد.


۱۱. آووکادو

آووکادو مانند بادام زمینی حاوی چربی‌های اشباع نشده تک افزایشی متابولیسم است که گرسنگی را کاهش می‌دهد. خوردن غذایی با چربی بالا مانند آوکادو برای کنترل وزن نامناسب باشد، اما در حقیقت همه‌ی چربی‌ها برای شما بد نیستند. مقدار زیادی چربی وجود دارد مانند اسید روغنی که در آوکادو یافت می‌شود و بدن برای عملکرد درست به آن نیاز دارد. در حقیقت چربی‌ها مخصوصی بدن را به کاهش‌وزن تحریک می‌کنند که ممکن است عجیب باشد. آوکادو‌ها انتخاب بسیار خوبی برای کاهش‌وزن سالم هستند.


۱۲. قهوه سیاه

میانگین میزان متابولیسم افرادی که قهوه کافئین می‌نوشند ۱۶ درصد بیشتر از کسانی است که نوشیدنی‌های بدون کافئین می‌نوشند. علاوه بر کافئین سازی قهوه، ضروری است قهوه سیاه مصرف کنید و از افزودن هرگونه کرم خامه و شیرین کننده مصنوعی ناسالم که هر دو دشمن کاهش‌وزن هستند، خودداری کنید.

۱۳. کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از بهترین غذا‌ها برای کاهش‌وزن  می‌باشد. کالری آن بسیار پایین است، فیبر بالایی دارد و حاوی مواد غذایی مفید مانند آهن و کلسیم است. سایر سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج نیز برای کاهش‌وزن مفید هستند، اما کلم بروکلی بهترین آن‌ها است. آنچه که کلم بروکلی را از بقیه جدا می‌کند این است که سبزیجات سبز حاوی نوعی فیبر است که نشان داده می‌شود هضم، جذب و ذخیره مواد غذایی را افزایش می‌دهد.


۱۴. بلوبری

زغال اخته دارای آنتی‌اکسیدان، فیبر اشباع کننده، پتاسیم و ... است. بلوبری‌ها فیبر بالایی دارند و نسبتا مقدار کالری کمی‌دارند، تنها ۸۰ کالری در یک فنجان بلوبری وجود دارد که گرسنگی شما را کم می‌کند و به کاهش‌وزن کمک میکند. آن‌ها همچنین به تنظیم متابولیسم کمک کرده و شما را با مقدار زیاد آنتی‌اکسیدان‌ها سالم و جوان نگه می‌دارند
 

جمع بندی

رژیم‌غذایی شما از هر غذایی که تشکیل شده باشد، باید مطمئن باشید که مخلوط درستی از مواد مغذی، ترکیبات مفید را برای سالم نگه داشتن خود مصرف می‌کنید. کاهش‌وزن تنها خوردن غذا‌های مخصوص نیست، بلکه یک تغییر نگاه شامل تغییرات سبک زندگی است.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
از میان اخبار
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین