GV۷۰؛ شاسی بلند لوکس کره‌ایی

GV۷۰؛ شاسی بلند لوکس کره‌ایی

GV۷۰ را می‌توان در دو مدل اسپرت و لوکس سفارش داد. جنسیس هنوز اطلاعات کامل فنی ماشین را منتشر نکرده، اما به احتمال زیاد این ماشین از موتور‌های چهار و شش سیلندر مدل‌های دیگر شرکت استفاده می‌کند.
کد خبر: ۸۶۵۱۴
بازدید : ۹۸۶۵
۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
GV۷۰؛ شاسی بلند لوکس کره‌ایی
جنسیس GV۷۰ از سال آینده با قیمت پایه ۴۰ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد

لوکس کره‌ای
جنسیس، سازنده خودرو‌های لوکس هیوندای، از مدل جدید خود GV۷۰ رونمایی کرد. این ماشین دومین شاسی‌بلند جنسیس است و با هدف رقابت با مدل‌های لوکس آلمانی و ژاپنی از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

مانند مدل‌های دیگر جنسیس، GV۷۰ جلوپنجره‌ای ذوزنقه‌ای دارد و چراغ‌های جلو با یک خط به دو قسمت تقسیم شده است. سقف ماشین با شیبی نرم به بخش عقب خودرو وصل شده تا ظاهر ماشین اسپرت‌تر باشد.

GV۷۰؛ شاسی بلند لوکس کره‌ایی
GV۷۰ دومین شاسی‌بلند و پنجمین محصول جنسیس است

طراحان جنسیس داخل ماشین را ساده و متفاوت از ماشین‌های آلمانی طراحی کرده‌اند. برای لوکس‌تر شدن ماشین، بیشتر بخش‌های اتاق با روکش چرم پوشیده شده و قطعات و دستگیره‌ها آب‌کروم‌کاری شده است. GV۷۰ را می‌توان در دو مدل اسپرت و لوکس سفارش داد. جنسیس هنوز اطلاعات کامل فنی ماشین را منتشر نکرده، اما به احتمال زیاد این ماشین از موتور‌های چهار و شش سیلندر مدل‌های دیگر شرکت استفاده می‌کند.

GV۷۰؛ شاسی بلند لوکس کره‌ایی
اتاق جنسیس GV۷۰ ساده و متفاوت با ماشین‌های آلمانی طراحی شده است

هیوندای شرکت جنسیس را در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک مارک مستقل و با تمرکز بر بازار آمریکای شمالی تاسیس کرد. علاوه بر GV۷۰، جنسیس سه مدل سدان و یک شاسی‌بلند بزرگ‌تر هم می‌فروشد. اولین مدل الکتریکی جنسیس هم قرار است سال آینده رونمایی شود.

در پنج سال گذشته واکنش خریداران و منتقدان به محصولات جنسیس مثبت بوده و این شرکت توانسته اعتبار خوبی کسب کند.

با این حال فروش جنسیس از زمان تاسیس تا کنون تنها ۳۸۰ هزار دستگاه بوده که در برابر فروش خودروسازان آلمانی رقمی ناچیز است. جنسیس امیدوار است با آمدن GV۷۰ بتواند فروش خود را تا حد زیادی افزایش دهد. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰ هزار دلار باشد.

نهایت بوگاتی
 
GV۷۰؛ شاسی بلند لوکس کره‌ایی
سرعت بوگاتی بولید در ۲/۱ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد

بوگاتی از کانسپت جدیدی رونمایی کرده که به گفته کارخانه سرعتش بیش از ۵۰۰ کیلومتر در ساعت است.

نام این کانسپت بولید (Bolide) است؛ اصطلاحی فرانسوی که برای ماشین‌های سریع به کار می‌رود. ماشین براساس مدل شیرون کارخانه ساخته شده، اما بدنه آن کاملا از نو طراحی شده و موتورش هم تقویت شده است. این ماشین مختص رانندگی در پیست اتومبیلرانی است و مجوز رانندگی در جاده‌های عمومی را ندارد.

بوگاتی می‌گوید شبیه‌سازی‌های کامپیوتری نشان داده که سرعت بولید تنها در ۲/۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. ماشین برای رسیدن به سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت بیست ثانیه زمان نیاز دارد. ماشین با قطعاتی از فیبر کربن و آلیاژ تیتانیوم ساخته شده و وزنش تنها ۱۲۴۰ کیلوگرم است. قدرت موتور ۱۶ سیلندر ماشین هم از ۱۵۰۰ اسب بخار به ۱۸۵۰ اسب بخار افزایش یافته است.
 
GV۷۰؛ شاسی بلند لوکس کره‌ایی
قدرت موتور شانزده سیلندر بوگاتی بولید ۱۸۵۰ اسب بخار است

تمرکز طراحان بوگاتی افزایش فشار عمودی هوا بر ماشین بوده تا ماشین در سرعت‌های بالا از زمین جدا نشود. بوگاتی می‌گوید که باله عقب بولید در سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت ۱۸۰۰ کیلوگرم فشار تولید می‌کند. در بخشی از سقف هم حباب‌های لاستیکی قرار دارد که در سرعت‌های بالا بیرون می‌آید تا هوا با مزاحمت کمتری از روی ماشین عبور کند.

بوگاتی هنوز تصمیمی برای ساخت بولید نگرفته و می‌گوید هدف از ساخت آن نمایش فن‌آوری‌هایی است که در آینده در مدل‌های بوگاتی ارائه خواهد شد. بوگاتی بخشی از گروه خودروسازی فولکس‌واگن است و برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که کارخانه آلمانی میخواهد این شرکت را بفروشد.

کمک بنز به آستون مارتین
 
GV۷۰؛ شاسی بلند لوکس کره‌ایی
آستون مارتین می‌خواهد با کمک شاسی‌بلند DBX فروش خود را به ده هزار دستگاه در سال برساند
 
دایملر مالک کارخانه مرسدس-بنز اعلام کرده که در ازای دریافت بیست درصد از سهام آستون مارتین، دانش ساخت ماشین‌های الکتریکی خود را در اختیار این خودروساز انگلیسی قرار خواهد داد. ارتباط دایملر با آستون مارتین به هفت سال پیش برمی‌گردد. دایملر در سال ۲۰۱۳ در ازای پنج درصد از سهام آستون مارتین اجازه داد تا این کارخانه از موتورهایش استفاده کند.

آستون مارتین در سال ۲۰۱۸ سهام خود را به بورس عرضه کرد، اما نتوانست آن طور که برنامه‌ریزی کرده بود سرمایه جذب کند و در نهایت با کمک لورنس استرول، میلیاردر کانادایی از بحران مالی نجات پیدا کرد. این بحران سبب شد آستون مارتین تحقیق در ساخت ماشین‌های الکتریکی را متوقف کند و در این زمینه از رقیبانش عقب بیفتد.

استرول که اکنون رئیس هیئت مدیره آستون مارتین است، توانسته سرمایه‌گذارانی تازه برای آستون مارتین پیدا کند و هدایت کارخانه را به مدیر پیشین AMG، زیرمجموعه خودرو‌های اسپرت بنز سپرده است. این شرکت می‌خواهد تولید خود را از شش هزار دستگاه در سال ۲۰۱۹ به ده هزار دستگاه برساند. بیشتر بار این فروش را شاسی‌بلند جدید آستون مارتین به دوش خواهد کشید که امسال به بازار آمده است.

آستون مارتین می‌گوید که اولین مدل الکتریکی خود را بعد از سال ۲۰۲۵ خواهد ساخت.

آینده مینی
 
GV۷۰؛ شاسی بلند لوکس کره‌ایی
مدل الکتریکی مینی امسال به بازار عرضه شده است

مینی می‌گوید در چند سال آینده ترکیب مدل‌های خود را تغییر خواهد داد و یک مدل الکتریکی و یک شاسی‌بلند کوچک به بازار عرضه خواهد کرد. هر دو مدل جدید مینی از سال ۲۰۲۳ با مشارکت کارخانه چینی گریت‌وال تولید و از چین به سراسر جهان صادر خواهد شد.

کارخانه انگلیسی اولین مدل الکتریکی خود را امسال به بازار عرضه کرده است. مینی که زیرمجموعه ب‌ام‌و است، در ساخت این ماشین از فن‌آوری کارخانه آلمانی استفاده کرد. نسل بعدی مدل الکتریکی مینی هم قرار است بر روی پلتفرمی ساخته شود که ب‌ام‌و با مشارکت شریک چینی‌اش، گریت‌وال طراحی کرده است.

درباره شاسی‌بلند کوچکی که مینی قرار است دو سال دیگر به بازار عرضه کند جزییات زیادی منتشر نشده است. اما گفته می‌شود این ماشین هم الکتریکی است و مدلی مشابه آن هم در ب‌ام‌و ساخته خواهد شد. مینی در حال حاضر یک شاسی‌بلند به نام کانتری‌من می‌سازد که به گفته کارخانه قرار است در نسل بعدی بزرگ‌تر شده و با قوای محرکه الکتریکی ساخته می‌شود.

مینی می‌گوید در کنار مدل‌های الکتریکی تا چندسال تولید ماشین‌های دیزل و بنزینی را ادامه می‌دهد.
 
منبع: بی بی سی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
از میان اخبار
نگاه