پخش مستقیم پرتاب" استارشیپ" به مریخ

پخش مستقیم پرتاب" استارشیپ" به مریخ

مانند آزمایش‌های قبلی که البته همه چیز فقط تا ارتفاع چند صد متری پیش می‌رفت این بار نیز اسپیس‌اکس تلاش می‌کند، فرود فضاپیمای استارشیپ را نیز آزمایش کند.

کد خبر : ۸۶۸۳۱
بازدید : ۹۲۰۳
پخش مستقیم پرتاب
ایلان ماسک پیش‌تر ادعا کرده بود که استارشیپ می‌تواند تا اوایل سال ۲۰۲۴ بر ماه فرود بیاید

ایلان ماسک اعلام کرد که نخستین پرواز بزرگ آزمایشی موشک استارشیپ او به مریخ به صورت کامل و زنده مستقیم پخش خواهد شد. مدیرعامل اسپیس‌اکس می‌گوید ویدیوی این رخداد که انتظار می‌رود اواخر این ماه انجام شود حتی اگر موفقیت‌آمیز نباشد می‌تواند به هیجان و اشتیاق عمومی مردم برای سفر‌های فضایی دامن بزند.

او روز یکشنبه در توییت خود در پاسخ به آستین بارنارد یکی از علاقه‌مندان فضا که پرسیده بود آیا پرواز آزمایشی ۱۵کیلومتری می‌تواند در کانال یوتیوب اسپیس‌اکس به صورت زنده پخش شود، نوشت: «ممکن است یک پخش مستقیم کوتاه داشته باشیم.»

به نظر می‌رسد احتمال عدم‌موفقیت و شکست فاجعه‌بار این آزمایش نمی‌تواند ایلان ماسک را از انجام آن منصرف کند. او در ادامه توییت خود اضافه می‌کند: «خیلی چیز‌ها ممکن است بد پیش برود.» او می‌گوید: «ما تصاویر کامل را منتشر می‌کنیم. شما فریم به فریم هر آن چه که ما انجام می‌دهیم خواهید دید.»

انتظار می‌رود نمونه اولیه SN۸ استارشیپ دومین سری آزمایش‌های احتراق را در این هفته تکمیل کند تا اطمینان حاصل شود که همه سه موتور آن کامل و بدون اشکال عملیاتی هستند. اگر همه‌چیز موفقیت‌آمیز پیش برود، SN۸ با دماغه مخروطی و بدنه آیرودینامیکی مجهز می‌شود و پس از آن تا ارتفاع ۱۵ کیلومتری پرتاب شود.

مانند آزمایش‌های قبلی که البته همه چیز فقط تا ارتفاع چند صد متری پیش می‌رفت این بار نیز اسپیس‌اکس تلاش می‌کند، فرود فضاپیمای استارشیپ را نیز آزمایش کند.

استارشیپ با هدف احتمالی بردن انسان و محموله در حوالی منظومه شمسی توسعه پیدا کرده است. ایلان ماسک پیش‌تر ادعا کرده بود که استارشیپ می‌تواند تا اوایل سال ۲۰۲۴ بر ماه فرود بیاید، یعنی درست همان سالی که برنامه آرتمیس ناسا قصد دارد نخستین زن را به ماه بفرستد. هر چند که به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی زمانی ماموریت‌های مریخ هنوز به شکل دقیق مشخص نیست، اما ماسک امیدوار است که سفر به مریخ در زمان حیاتش اتفاق بیفتد.
با این حال اوایل امسال اعلام کرده بود که نرخ سرعت پیشرفت کنونی کار ممکن است کمتر از آن باشد که این اتفاق را در زمان او محقق کند.

ماسک در تلاش برای سرعت بخشیدن به کار، پروژه استارشیپ اسپیس‌ایکس را در اولویت قبل از ماموریت کرودراگون و اینترنت ماهواره‌ای استارلینک قرار داده است. ماسک در یک ایمیل درون‌شرکتی ماه ژوئن گفته بود که توسعه نسل بعدی موشک‌ها نیازمند این است که به سرعت و به شدت شتاب پیدا کند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید