آخرین جزئیات زلزله در استان کهکیلویه و بویراحمد

آخرین جزئیات زلزله در استان کهکیلویه و بویراحمد

این زمین لرزه با قدرت ۵.۶ ریشتر در ۱۰ کیلومتری شهر سی سخت، ۱۹ کیلومتری کمه اصفهان و ۲۴ کیلومتری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد و این شهر را نیز لرزاند.

کد خبر : ۹۰۷۱۴
بازدید : ۵۰۱۰
زلزله در سی سخت
فرادید | دیشب حوالی ساعت ۲۲:۵ دقیقه زمین لرزه‌ای نسبتا شدید شهرسی سخت در استان کهکیلویه و بویر احمد را لرزاند. شدت زلزله به حدی بودی بود برخی از مناطق استان اصفهان آن را حس کردند.

این زمین لرزه با قدرت ۵.۶ ریشتر در ۱۰ کیلومتری شهر سی سخت، ۱۹ کیلومتری کمه اصفهان و ۲۴ کیلومتری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد و این شهر را نیز لرزاند.

بیشتر مردم شهر‌های یاسوج و سی سخت با ترک منازل خود به کوچه و خیابان پناه آوردند. برخی از منازل تخریب شده و همچنین این شهر در خاموشی فرو رفته است. با توجه به بارش باران و سردی هوا تجهیزات اسکان و چادر به منطقه اعزام شده است.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد ساعتی پس از وقوع زلزله گفت: تعداد مصدومان در ساعت اولیه بعد از وقوع زلزله امشب ۱۶ نفر اعلام شد. محمدی گفت: تعدادی از منازل مسکونی شهر سی سخت تخریب و تعدادی نیز دچار خسارت شدند.
وی ادامه داد: تا الان این زلزله تلفات جانی نداشته و تعدادی از مصدومان نیز مداوا شدند و تعدادی نیز تحت درمان هستند. در پی این زمین‌لرزه آب برق و گاز شهرستان دنا قطع شد که با تلاش نیرو‌های دستگاه‌های خدمات رسان وصل شدند. محور سی سخت_ یاسوج و راه‌های روستای در شهرستان دنا ریزش‌های داشته اند.

این زمین‌لرزه در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز احساس شد که به منازل مسکونی در روستا‌ها خسارت وارد کرده است. وی در خصوص ریزش دو تونل محور یاسوج_ اصفهان بیان کرد: که این تونل ریزش‌هایی داشتند که با تلاش نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی است.
تخریب منازل در اثر زلزله

به گزارش فرادید؛ کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین جزئیات زمین لرزه در دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۴٣ نفر شامل ۴ نفر در سمیرم و ٣٩ نفر در شهرستان دنا دچار مصدومیت شده اند. وی افزود: همچنین بر اثر زمین لرزه به مرکز بهداشت شهر سی سخت آسیب وارد شده است. تمامی پایگاه‌های اورژانس، مراکز درمانی و بهداشتی در مناطق آسیب دیده در آماده باش کامل هستند.

صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی وقوع وقوع زلزله مجتمع اقامتی و رفاهی دال دنا به دلیل نزدیک بودن با کوه دنا و احتمالا ریزش کوه متاسفانه دچار خسارت زیادی شده است. او افزود: برخی دیگر از اردوگاه‌های گردشگری در شهر سی سخت دچار خسارت شده که تیم ارزیاب این اداره کل در حال ارزیابی است.

صفایی ادامه داد: کارشناسان ارز یاب این اداره کل نیز برای بررسی خسارت به اثار تاریخی شهرستان دنا نیز به منطقه اعزام شده است. مجید صفایی افزود: برخی تاسیسات گردشگری امکانات رفاهی جهت اسکان مردم را دارد. دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این تاسیسات سکو نشینمن، آلاچیق، سرویس بهداشتی، ابخوری و دیگر امکانات وجود دارد.

همچنین سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امکانات درمانی سپاه و بسیج در آمادگی کامل برای امداد‌رسانی به مردم زلزله‌زده هستند، افزود: ماشین آلات و ظرفیت خودرویی سپاه برای آوار‌برداری و نجات آسیب دیدگان در حال امداد‌رسانی و تقسیم مناطق برای امداد هدفمند هستند.
سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان عباس عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در منطقه پادنای سمیرم و سی سخت کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه برای امدادرسانی به این حادثه ۱۰ دستگاه آمبولانس اعزام شده است، اظهار داشت: بیمارستان‌های سمیرم و شهرضا نیز در این زمینه در حالت آماده باش هستند.
خرابی های زلزله سی سخت
وی افزود: تاکنون در منطقه بی ده سمیرم سه مصدوم بر اثر فرار در موقع زلزله دچار مصدومیت شده‌اند.

وزیر بهداشت نیز در پی وقوع زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در مرز استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد، به نیرو‌های فوریت‌های پزشکی سه دانشگاه علوم پزشکی کشور دستور آماده باش داد.
در پی گزارش مقدماتی این حادثه، سعید نمکی به سازمان اورژانس کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مربوطه و سازمان غذا و دارو، دستور آماده باش، بررسی عاجل ابعاد واقعه و تأمین نیاز‌های احتمالی امدادی، بهداشتی و درمانی مناطق آسیب دیده را ابلاغ کرد.
صحبت‌های حسین کلانتری استاندار کهکیلویه و بویر احمد
هشدار نیروهای امدادی به مردم مبنی برخطر پس لرزه
خسارت زلزله به یک واحد مسکونی در سی‌سخت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید