ضرر ۴ میلیاردی ال‌جی؛ تعطیلی بخش موبایل‌های هوشمند

ضرر ۴ میلیاردی ال‌جی؛ تعطیلی بخش موبایل‌های هوشمند

در ماه ژانویه امسال این شرکت کره‌ای اعلام کرد که پس از شش سال ضرر به مبلغ حدودی ۴ و نیم میلیارد دلار به دنبال راه‌حلی برای بخش تلفن‌های هوشمند خود می‌گردد.

کد خبر : ۹۲۲۹۷
بازدید : ۹۴۴۸
گوشی هوشمند ال جی

شرکت ال‌جی الکترونیک اعلام کرد که با توجه به ضرر و زیان‌های وارد شده به این شرکت بخش تولید موبایل‌های هوشمند را تعطیل می‌کند.

در ماه ژانویه امسال این شرکت کره‌ای اعلام کرد که پس از شش سال ضرر به مبلغ حدودی ۴ و نیم میلیارد دلار به دنبال راه‌حلی برای بخش تلفن‌های هوشمند خود می‌گردد.

شرکت ال‌جی در زمینه موبایل‌های هوشمند ابتکارات زیادی داشته که یک نمونه آن استفاده از دوربین با زاویه لنز باز برای اولین بار در تلفن همراه بود، این شرکت را در سال ۲۰۱۳ به سومین تولید کننده گوشی‌های هوشمند دنیا تبدیل کرد.

با این حال مدیران این شرکت هم‌اکنون می‌گویند که بازار تولید تلفن‌های همراه "فوق‌العاده رقابتی" شده است.

در حال حاضر شرکت‌های اپل و سامسونگ جزو غول‌های تلفن همراه جهان هستند، ال‌جی در سال‌های اخیر با مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در گوشی‌های تلفن همراهش مواجه بوده است. شرکت ال‌جی تلاش کرد تا اقدام به فروش بخش تلفن همراه خود بنمایند که در این کار نیز موفق نبود.

ال‌جی با وجود همه این مشکلات همچنان سومین مارک محبوب در آمریکا شمالی است و در بازار کره‌جنوبی نیز همچنان محبوبیت خاص خود را دارد.

در بیانیه‌ای که این شرکت منتشر کرده آمده است: "تصمیم استراتژیک ال‌جی برای خروج از بازار فوق‌العاده رقابتی تلفن‌های همراه به شرکت این اجازه را می‌دهد تا منابع خود را بر رشد سایر بخش‌ها مانند تجهیزات خودرو‌های برقی، وسایل خانه‌های هوشمند، روباتیک، هوش مصنوعی و موارد دیگر متمرکز کند.

ال‌جی در سال گذشته میلادی ۲۸ میلیون گوشی هوشمند تولید کرد و این در حالیست که شرکت سامسونگ ۲۵۶ میلیون را در کارنامه خود به ثبت رساند. بخش تلفن‌های همراه ال‌جی کوچکترین میزان را در میان ۵ بخش این شرکت با تنها حدود ۷.۴ درصد درآمد در اختیار داشت و در بازار جهانی نیز تنها ۲ درصد بازار گوشی‌های همراه مختص به ال‌جی بود.

ال‌جی همچنان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان وسایل الکترونیک دنیا است و خصوصا در زمینه وسایل الکترونیک خانگی پیشتاز بوده و سال گذشته دومین فروشنده تلویزیون پس از سامسونگ در جهان بود. از سال گذشته نیز همکاری‌اش را با شرکت خودرو سازی بین‌المللی مگنا آغاز کرد و قرار است برای خودرو‌های الکترونیکی قطعات تولید کند.

قرار است تلفن‌های همراه ال‌جی همچنان برای فروش به بازار عرضه شود و خدمات پس از فروش نیز همچنان ادامه پیدا کند و انتظار می‌رود تا پایان ماه ژوئیه بخش‌های مختلف مربوط به تلفن همراه کار خود را تعطیل کنند. تحلیل‌ها نشان می‌دهد که شرکت سامسونگ بیشترین سود را از خروج ال‌جی از بازار تلفن همراه خواهد داشت و شرکت‌های چینی اپپو، ویو و ژیوآمی نیز از نبود ال‌جی در بازار سود خواهند برد.

شرکت‌های تولیدی تلفن‌های همراه در زمان شیوع کرونا در جهان با کاهش فروش در حد ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۰ مواجه بوده‌اند و یکی از دلایل آن بسته بودن فروشگاه‌های فروش موبایل در زمان قرنطینه بوده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید