چه تعداد واکسن کرونا تا کنون در جهان توزیع شده است؟

چه تعداد واکسن کرونا تا کنون در جهان توزیع شده است؟

در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا نیز تا کنون ۱۲۸ میلیون دوز واکسن توزیع شده است که ۲۱ درصد جمعیت کل را پوشش می‌دهد.

کد خبر : ۹۳۰۸۴
بازدید : ۴۷۶۹
 واکسن کرونا

پنج ماه پس از آغاز واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کووید-۱۹ در جهان، تعداد واکسن‌های توزیع شده از مرز یک میلیارد گذشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه تا ظهر روز شنبه ۴ اردیبهشت (۲۴ آوریل) تعداد حدودا یک میلیارد و سه میلیون دوز واکسن در ۲۰۷ کشور جهان توزیع شده است.

بیش از نیمی از کل این واکسن‌ها (معادل ۵۸ درصد) در سه کشور ایالات متحده (۲۲۵.۶ میلیون)، چین (۲۱۶.۱ میلیون) و هند (۱۳۸.۴ میلیون) به افراد تزریق شده است. با این حال در میان کشور‌های جهان به لحاظ نسبت افراد دریافت کننده واکسن به کل جمعیت، اسرائیل پیشرو است چرا که تقریبا شش نفر از هر ده اسرائیلی در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

پس از اسرائیل، بریتانیا با ۴۹ درصد جمعیت (افرادی که دستکم یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند)، امارات عربی متحده با ۵۱ درصد، آمریکا با ۴۲ درصد، شیلی با ۴۱ درصد، بحرین با ۳۸ درصد و اروگوئه با ۳۲ درصد قرار دارند.

در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا نیز تا کنون ۱۲۸ میلیون دوز واکسن توزیع شده است که ۲۱ درصد جمعیت کل را پوشش می‌دهد.

در اروپا کشور‌های مالت (با ۴۷ درصد) و مجارستان (با ۳۷ درصد) پیشتاز هستند، این در حالی است که کشور‌های بزرگ اروپایی از درصد واکسیناسیون تقریبا مشابهی برخوردار بوده‌اند: فرانسه ۲۰.۵ درصد، آلمان ۲۲.۶ درصد، ایتالیا ۱۹.۹ درصد و اسپانیا ۲۲.۳ درصد.

بنابر آمار خبرگزاری فرانسه، واکسن آکسفورد/آسترازنکا که این اواخر به لحاظ عوارض جانبی‌اش بحث‌برانگیز شده است همچنان پراستفاده‌شده‌ترین واکسن در جهان است و ۱۵۶ کشور معادل ۷۵ درصد کشور‌های دنیا از آن بهره گرفته‌اند.

بعد از آکسفورد/آسترازنکا، فایزر/بیونتک با ۹۱ کشور (معادل ۴۴ درصد)، مدرنا با ۴۶ کشور (۲۲ درصد)، سینوفارم با ۴۱ کشور (۲۰ درصد)، اسپوتنیم با ۳۲ کشور (۱۵ درصد) و سینوواک با ۲۱ کشور (۱۰ درصد) در رده‌های بعدی قرار دارند. تا کنون دستکم ۱۴۶ میلیون نفر در جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از این میان بیش از ۳ میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند.
منبع: یورو نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید