مرگ غم انگیز ۶ نیروی برق کرمان

مرگ غم انگیز ۶ نیروی برق کرمان

یک روز بعد به دلیل بارندگی‌های شدید و لغزندگی و سقوط سنگ از صخره‌ها، سیم‌های برق و شبکه انتقال برق آسیب دیدند. پس از این حادثه، ۷ نیروی شرکت برق کرمان عصر همان روز به منطقه اعزام شدند تا پارگی سیم‌های برق و آسیب شبکه انتقال برق را برطرف کنند.

کد خبر : ۹۳۴۴۹
بازدید : ۲۵۶۳
مرگ غم انگیز ۶ نیروی برق کرمان؛ ماجرا از چه قرار بود؟
فرادید | سیل، روزهای گذشته برق بخش گلباف کرمان را قطع کرد و ۶ نیروی شرکت برق به این منطقه اعزام شدند، تا روشنایی را به گلباف برگردانند. اما آن‌ها در سیل گرفتار شدند و چراغ زندگی‌شان برای همیشه خاموش شد. مصطفی ابراهیمی، محسن توکلی، مسلم دهقان، علیرضا جعفری، علی توسلی و محمد میرزاحسینی شش جان باخته حادثه روزهای اخیر بودند.

به گزارش فرادید؛ سیل و آب‌گرفتگی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سمنان، اصفهان و یزد را در بر گرفت و شش کارمند شرکت برق کرمان را به کام مرگ فرو برد. مسئولان این شرکت می‌گویند که ۷ نفر برای وصل کردن برق یک روستا به منطقه گلباف از توابع کرمان رفتند، که متاسفانه شش نفرشان در سیلاب گرفتار شدند.

البته از تیم هفت نفره، یک نفر به شهر گلباف بازمی‌گردد تا وسایل بیاورد تا برق روستا را وصل کنند، اما شش نفر دیگر قربانی می‌شوند.

محلی‌های گلباف، بارش دو روز گذشته را کم سابقه عنوان کرده و می‌گویند که بارش تگرگ به اندازه‌ای در ارتفاعات شدید بوده است که حتی مناطق بیابانی را نیز سفیدپوش کرده است.

اما در نهایت کارکنان شرکت برق کرمان با گرفتار شدن در سیلاب برای ساعاتی مفقود شدند.
در این میان فرماندار کرمان و مدیرعامل هلال احمر این استان از اعزام ۱۴ اکیپ شناسایی به منطقه خبر دادند. اما در نهایت نیز خبر رسید که نیرو‌های عملیاتی و امدادگران پیکر بی جان ۶ کارمند شرکت برق کرمان را یافته اند.
مرگ غم انگیز ۶ نیروی برق کرمان؛ ماجرا از چه قرار بود؟

تصویر جان باختگان حادثه سیلاب گلباف کرمان

سیلاب چگونه جان کارکنان شرکت برق کرمان را گرفت؟
همه چیز از بارش روز دوشنبه آغاز شد و و چند روستای اطراف کرمان بر اثر باران مورد خسارت قرار گرفتند. از این رو برق و آب این روستا‌ها دچار مشکل شدند که روز بعد از بارندگی این مشکلات برطرف شد. اما یک روز بعد به دلیل بارندگی‌های شدید و لغزندگی و سقوط سنگ از صخره‌ها، سیم‌های برق و شبکه انتقال برق آسیب دیدند.

پس از این حادثه، ۷ نیروی شرکت برق کرمان عصر همان روز به منطقه اعزام شدند تا پارگی سیم‌های برق و آسیب شبکه انتقال برق را برطرف کنند.

علی بابایی، فرماندار کرمان درمورد جزئیات این حادثه می‌گوید: «این منطقه در واقع در بخش پرت و جلگه‌ای گلباف قرار دارد و در ارتفاعات به میزان زیادی تگرگ و باران سیل‌آسا شروع به بارش می‌کند به طوری که به یک‌باره این باران و تگرگ آغاز می‌شود حتی قبل از این ساعت دیگر نیرو‌های امدادی در محل مشغول کار بودند و وضعیت آب و هوایی ثابت بود.»

او همچنین گفته که «این بارش باعث ریزش سیل می‌شود و این شش نفر در مسیر سیل قرار می‌گیرند و چون حادثه به شب می‌خورد با وجود اعزام نیرو‌های امدادی، اما برای پیدا کردن این افراد نمی‌شود کاری انجام داد. ۷۶ نفر از نیرو‌های هلال احمر برای یافتن این افراد و همچنین تیم‌های امدادی موتورسیکلت و بالگرد اعزام شده بودند ضمن آنکه نیرو‌های سپاه و بسیج، نیروی انتظامی و بخشداری نیز همکاری داشتند.»

طبق گفته فرماندار کرمان، بارندگی قبل از این حادثه رخ داده بود و روز دوازدهم هم سیل رخ داد، اما روز سیزدهم دوباره سیل جاری شد.

البته برخی در شبکه‌های اجتماعی مدعی شده اند که این شش نفر دچار برق‌گرفتگی و ریزش سنگ شده‌اند، اما علی بابایی این ادعا را رد کرده است.

او می‌گوید که قربانیان در سیلاب گرفتار شدند و ادعای برق‌گرفتگی و ریزش سنگ صحت ندارد.
مرگ غم انگیز ۶ نیروی برق کرمان؛ ماجرا از چه قرار بود؟ واکنش‌ها به جان‌باختن ۶ کارمند شرکت برق کرمان
پس از یافتن پیکر بی جان کارکنان شرکت برق کرمان، خبر بین مردم دست به دست شد و بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان دادند. علاوه بر ابراز همدری مردم با خانواده جان باختگان، برخی از مدیران ارشد کشور نیز به این موضوع واکنش نشان دادند. اسحاق جهانگیری در پیامی جانباختن ۶ نفر از کارمندان اداره برق کرمان تسلیت گفته است.

او در پیام معاون اول رییس‌جمهوری تاکید کرده است که مسئولان ذی‌ربط به خصوص وزیر نیرو و استاندار کرمان در اسرع وقت به وضعیت خانواده‌های مصیبت زده رسیدگی و کمک‌های لازم را در خصوص مراسم ترحیم و تدفین انجام دهند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز با انتشار شعری از سابیرهاکا که مضمون درباره رنج کارگران دارد، نوشت: «تا به حال افتادن شاه‌توت را دیده‌ای، که چگونه سرخی‌اش را با خاک قسمت می‌کند؟ [هیچ چیز مثل افتادن دردآور نیست]من کارگر‌های زیادی را دیدم از ساختمان که می‌افتادند شاه‌توت می‌شدند. شش عضو تیم عملیاتی برق‌رسان برای روشنایی بخشی به هموطنان روستانشین گلباف ربکرمان در نبرد با خروش سهمگین آب، مظلومانه جان باختند. به همه ایرانیان، کارگران، و عزیزان آن از دست رفتگان، تسلیت می‌گویم.»

البته در این میان واکنش برخی از مسئولان صنفی نیز انتقادی بوده است.

علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر گفته که حفظ و صیانت از نیروی کار و سرمایه انسانی وظیفه کلیه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف کشور است.

او تاکید کرده که حداقل انتظار از مسوولین ذیربط بویژه مدیران ارشد وزارت نیرو واکاوی متقن و فوری و احصاء علل و بررسی دقیق نحوه حادثه و روشن نمودن قصور احتمالی است.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با انتقاد از مدیران شرکت برق کرمان بر این عقیده اند که مسئولان این شرکت دولتی باید پیش بینی بارش و خطرات احتمالی مسیر را در نظر می‌گرفتند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید