تاریخ معرفی و مشخصات آیفون ۱۳

تاریخ معرفی و مشخصات آیفون ۱۳

شایعات مختلف نشان می‌دهد که آیفون ۱۳ در همان چهار اندازه آیفون ۱۲ عرضه خواهد شد: آیفون ۱۳ مینی ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۳، ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۳ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۳ پرو مکس ۶.۷ اینچی.

کد خبر : ۹۳۷۲۵
بازدید : ۱۸۳۳۴
از آیفون ۱۳ چه خبر؟
فرادید | در حال حاضر این بسیار طبیعی است اگر هنوز سعی در شناختن بیشتر آیفون ۱۲ و انواع مدل‌های آن داشته باشیم. این خانواده از محصولات اپل که به واسطه شیوع گسترده پاندمی کرونا با کمی تاخیر نسبت به بازه زمانی معمول رونمایی شدند، در ۴ مدل کلی به بازار عرضه شده و نگاه همه دوستداران دنیای اسمارتفون‌ها را به خود خیره کردند.

به گزارش فرادید؛ در این مدت آمار‌ها از موفقیت اقتصادی محصول جدید اپل حکایت دارد و احتمالا دوستداران اپل و آیفون مشتاقانه به داشتن آیفون جدید می‌اندیشند. اما در این میان، اطلاعاتی که از آیفون ۱۳ اپل منتشر شده است به نظر برای دوستداران اپل باید جذاب‌تر از خرید آیفون گران قیمت فعلی باشد. اطلاعاتی که به نظر در وضعیت فعلی کمی غیرمنتظره و شوکه کننده می‌آید.

طراحی

از آیفون ۱۳ چه خبر؟
در مورد طراحی، اینگونه به گوش می‌رسد که بریدگی در هر مدل جدید آیفون کوچک می‌شود. برخی شایعات دیگر حاکی از آن است که حداقل یک نسخه از آیفون ۱۳ ممکن است با طراحی واقعا بی سیم همراه باشد (اگرچه این پیش بینی لرزان به نظر می‌رسد). سرانجام می‌توانیم یک نمایشگر همیشه روشن را نیز ببینیم.

ممکن است تاچ آیدی آیفون ۱۳ زیر نمایشگر تعبیه شود. با وجود اینکه ایده حسگر اثرانگشت متعلق به اپل بود، اما خلاقیت‌های بیشتر درباره آن به برند‌های اندرویدی تعلق دارد. در حال حاضر در گوشی‌های اندروید، دو حسگر اثرانگشت وجود دارد.

شایعات مختلف نشان می‌دهد که آیفون ۱۳ در همان چهار اندازه آیفون ۱۲ عرضه خواهد شد: آیفون ۱۳ مینی ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۳، ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۳ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۳ پرو مکس ۶.۷ اینچی.

از آنجا که آیفون ۱۲ مینی فروش خوبی نداشته است، شایعات حاکی از آن است که اپل ممکن است آیفون ۱۳ مینی را کنار بگذارد. با این حال، گزارش‌های بعدی حاکی از وجود یک آیفون ۱۳ مینی است، بنابراین فرض کنید حداقل در حال حاضر شاهد چهار مدل در پاییز باشیم. (گزارش شده است که اپل در حال ساخت آیفون تاشو است، اما آخرین شایعات حاکی از آن است که آیفون فلیپ دو ساله است).

قیمت

از آیفون ۱۳ چه خبر؟
در مورد قیمت آیفون ۱۳ انتظار می‌رود که قیمت‌ها با دامنه آیفون ۱۲ دنبال شود - به ترتیب ۶۹۹، ۷۹۹، ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلار. اپل تمایل دارد که قیمت خود را برای هر نسل جدید آیفون نسبتاً نزدیک به نسخه قبل از آن حفظ کند.

تاریخ معرفی و مشخصات

انتظار نمی‌رود که آیفون ۱۳ تا پاییز امسال وارد بازار شود، اما شایعات در مورد آنچه اپل برای ما در نظر گرفته است دائماً به گوش می‌رسد؛ و این به ما ایده خوبی در مورد انتظارات از آیفون جدید داده است.

از هر آنچه که تاکنون شنیده ایم، آیفون ۱۳ قرار است در هر دو مدل Pro دارای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز LTPO، بهبود عمر باتری به لطف مودم ۵G کارآمدتر و همچنین ارتقا substant قابل توجه دوربین‌های مهم باشد. این شامل یک سنسور LiDAR در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی ارزان‌تر و همچنین یک حالت فیلم پرتره جدید است.

بنابر اخبار منتشر شده، اپل تصمیم دارد در اواخر سال جاری میلادی، موبایل جدید خود را وارد بازار کند، این در شرایطی است که مدت زیادی از شروع سال جدید میلادی و البته مدت خیلی زیادی نیز از عرضه رسمی آیفون ۱۲ نمی‌گذرد. در این وضعیت انتظار ارائه نسخه جدیدی از سیستم عامل اپل یعنی iOS ۱۴.۵ را نیز داریم.
از آیفون ۱۳ چه خبر؟
قابلیت‌های iOS ۱۴.۵ و به طور خاص قابلیت شفافیت ردیابی اپ در آن به حدی جنجال برانگیز و خبرساز بوده که از همین حالا توجهات زیادی به به روزرسانی جدید جلب شده است. اما در این میان نباید از آیفون جدید نیز غافل شویم.

اما در این میان اخبار مربوط به تاریخ عرضه گوشی آیفون ۱۳، اما تا حدی برخی رسانه‌ها را شوکه کرده است و علاوه بر این اطلاعاتی از مشخصات آیفون ۱۳ نیز ارائه شده است که جلب توجه می‌کند.

از دیگر مشخصات آیفون ۱۳ استفاده از نمایشگر‌های LTPO که مصرف انرژی کمتری دارند مربوط خواهد بود. اپل اخیرا به بحث نمایشگر در محصولات خود توجه ویژه‌ای مبذول داشته و این را در مورد استفاده از نمایشگر مینی ال‌ای دی در آیپد جدید نیز متوجه شدیم. جالب است بدانید دو کمپانی سامسونگ و ال جی وظیفه تامین بخش عمده‌ای از نمایشگر‌های آیفون ۱۳ اپل را برعهده خواهند داشت.
از آیفون ۱۳ چه خبر؟
از سال ۲۰۱۷ و در آیپد پرو ما شاهد رفرش ریت ۱۲۰ هرتز نمایشگر محصولات اپل بودیم. حالا باید امیدوارانه منتظر باشیم تا این نرخ نوسازی به آیفون ۱۳ اپل نیز برسد. در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های بازار حتی برخی محصولات معمولی و ارزان قیمت نیز نرخ نوسازی بالای ۹۰ هرتز دارند. اس ۲۱ سامسونگ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و ایسوس راگ فون با رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی ارائه شده است. حتی مدتی پیش رد مجیک ۶ با رفرش ریت ۱۶۵ هرتز ارائه شد! این آمار و ارقام‌ها زمانی جالب می‌شود که بدانید رفرش ریت آیفون ۱۲ تنها ۶۰ هرتز است.

نرخ نوسازی و عدد آن شاید در نظر اول چیز زیاد مهمی به نظر شما نیاید، ولی باید بدانید که به طور مستقیم می‌تواند در بازی کردن یا تماشای فیلم‌های باکیفیت و انیمیشن‌ها موثر باشد. تاری حرکات کاسته می‌شود و بازی‌ها شفاف‌تر و زنده‌تر به نظر خواهند رسید. با این وضعیت به نظر می‌رسد آیفون بعدی حداقل در مدل پرو خود به نمایشگری با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز مجهز خواهد بود.

به نظر آیفون ۱۳ پو سنسور‌های بزرگتری خواهد داشت. این شایعات البته الزاما به آیفون ۱۳ اپل اشاره ندارد، ولی طبیعتا سنسور بزرگتر می‌تواند وضعیت را برای پرچمدار سال اینده اپل بهتر کند. به علاوه شایعه شده که ایفون ۱۳ پرو همان دوربین تله یا دوبینی مشابه با دوربین ایفون ۱۳ پرو مکس خواهد داشت. این‌ها بدان معناست که مدل بعدی پرو به پرو مکس نزدیک‌تر خواهد شد.

دوربین

از آیفون ۱۳ چه خبر؟
طبیعتا به رسم معمول همه کمپانی‌ها باید انتظار پیشرفت‌های مهمی در بخش دوربین آیفون ۱۳ اپل نیز داشته باشیم. البته هنوز اطلاعات دقیقی در این باره منتشر نشده است. به نظر می‌رسد عملکرد دوربین در مورد نور نیز بهبود پیدا می‌کند و لنز آن فوکوس خودکار خواهد داشت.

از دیگر مشخصات فنی iPhone ۱۳ در بخش دوربین باید به وجود لنز‌های جدید، و استفاده از لرزشگیر مبتنی بر سنسور اشاره کرد. در حال حاضر آیفون ۱۲ پرو از همان دوربین‌های سلفی، عریض، فوق عریض موجود در آیفون‌های ۱۲ معمولی و مینی استفاده می‌کند. مدل پرو این محصول یک دوربین تله فوتو ۲x دارد ما دوربین ۲.۵x آیفون پرو مکس یکسان نیست.

چندین شایعه نیز در مورد دوربین آیفون ۱۳ یا آیفون ۱۴ وجود دارد. دوربین فوق عریض آیفون ۱۳ ممکن است عملکرد در نور کم را بهتر کرده و سرعت بیشتری داشته باشد. لنز دیافراگم آیفون ۱۲ ultrawide f۲.۴ می‌باشد، ولی لنز بعدی می‌تواند f۱.۸ باشد که مطمئنا منجر به بهبود عملکرد در نور کم شود.

همچنین برخی شایعات حکایت از این دارد که آیفون بعدی می‌تواند فیلم را در حالت پورتریت ضبط کند. شاید با حالت پورتریت آشنا باشید که به شما امکان می‌دهد عکس بگیرید و پس زمینه‌ای تار به عکس بدهید. ایده این است که آنچه را که یک دوربین بدون آینه یا DSLR با سنسور بزرگتر می‌تواند با یک لنز دیافراگم سریع انجام دهد را تکرار می‌کند. در آیفون، حالت پورتریت فقط برای عکس‌ها می‌باشد.

جالب است که فکر کنیم اپل چه کاری می‌تواند با فیلم در حالت پورتریت انجام دهد و چگونه همه پردازش‌های لازم را برای جداسازی پیش زمینه و محو کردن هنرمندانه پس زمینه انجام می‌دهد. این شایعه همچنین به توانایی تغییر عمق میدان (مقدار پس زمینه تار) پس از فیلمبرداری قبلا اشاره دارد. بسیار جالب خواهد بود اگر شامل نورپردازی پورتریت اپل و توانایی تغییر حالت پس از واقعیت نیز باشد. اگرچه به اندازه ویدیوی حالت پرتره سرگرم کننده است، اما چیزی نیست که آیفون به آن نیاز دارد.

آیفون ۱۳ جعبه ندارد؟!

از آیفون ۱۳ چه خبر؟
هنوز نیامده، این محصول جذاب و مورد توجه در دنیای تکنولوژی بحث‌ها زیادی را سبب شده است. بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند، آیفون ۱۳ اپل متفاوت‌ترین محصول این کمپانی خواهد بود و روندی که اپل برای ایجاد تغییرات در محصولات خود پیش گرفته است با این محصول تحکیم بخشیده می‌شود.

معرفی آخرین نسل از آیفون‌ها برای همه ما یک سورپرایز جدی و شاید تا حدی ناامید کننده داشت و آن حذف شارژر از جعبه تلفن‌های هوشمند محبوب اپل بود که جنجال‌های زیادی برانگیخت. حال به نظر می‌رسد رویه حذف لوازم جانبی از جعبه گوشی هوشمند ادامه خواهد داشت و بنابر برخی شایعات ممکن است به زودی، عبارت «جعبه گوشی» در نظرتان بی معنی برسد!

درواقع برخی اخبار می‌گوید که با تاکیدی که اپل به سیاست‌های محیط زیستی خود دارد، احتمالا آیفون ۱۳ را در یک پاکت کاغذی دریافت می‌کنید و بقیه لوازم را نیز بعدا خواهید خرید!
از آیفون ۱۳ چه خبر؟
برخی شایعات از حذف پورت لایتینگ خبر می‌دهد. از زمانی که اپل در سال ۲۰۱۶ هدفون را از جعبه اپل حذف کرد تا سال ۲۰۲۰ که شارژر حذف شد، بسیاری از کارشناسان درباره ساخت یک گوشی تماما بی نیاز از سیم و بدون پورت سخن می‌گفتند. حال گویا آیفون ۱۳ اپل می‌تواند همان مورد بدون پورت در محصولات اپل باشد.

راه اندازی شارژ مگ سیف توسط اپل در آیفون ۱۲ تصور آینده بدون پورت را برای همه آسان‌تر می‌کند. با این شرایط و در شکل فعلی، شارژ مگ سیف، حداکثر ۱۵ وات است. این را با شارژ ۲۰ واتی که با کابل لایتینگ USB-C اگر مقایسه کنید شاید ناامید شوید. آن هم در شرایطی که فناوری‌های شارژ سریع بی سیم بهتری وجود دارد. مثلا شارژ بی سیم ۳۰ واتی وان پلاس.

طبیعتا در صورت تمایل اپل به حذف کابل لایتینگ، مگ سیف بعدی باید بسیار قدرتمندتر باشد تا جایگزین خوبی برای کابل شارژ فیزیکی ظاهر شود. اپل البته برای حذف نهایی پورت لایتینگ باید پیش از هرچیز مسئله انتقال و به اشتراک گذاری داده‌ها را حل کند. شاید اپل ۵G، Wi-Fi ۶، بلوتوث ۵.۰ و تراشه فوق باند U۱ جایگزین‌های اشتراک گذاری داده‌ها باشند.

اپل می‌تواند در آیفون بعدی، چیزی شبیه به اتصال هوشمند موجود در آیپد پرو را ایجاد کند. در حالی که USB-C در آیپد پرو تمام توجهات را جلب کرده است، در پشت آیپد سه فلز مسطح وجود دارد. هنگامی که لوازم جانبی Magic Keyboard با iPad Pro را استفاده می‌کنید، از طریق اتصال هوشمند و آهن ربا به iPad متصل می‌شود.

حتی می‌توانید برای شارژ آیپد پرو کابل USB-C را در کنار صفحه کلید مجیک وصل کنید. عموم کاربران معمولا از صفحه کلید Magic برای شارژ iPad خود از طریق اتصال هوشمند استفاده می‌کردم. شارژر Smart MagSafe اگر در آیفون بعدی وجود داشته باشد هم به نظر الان وقت مناسبی برای حذف پورت آیفون نیست.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید